Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2010, 11:38   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Oplossing van de klimaatcrisis

Ik ga mijn lief aan de kant zetten en vervangen door een milieu-vriendelijk exemplaar.

Als iedereen dat deed, was de klimaatcrisis opgelost binnen de kortste keren.

Dat soort oplossing noemt, filosofisch gesproken, het Kantiaanse Imperatief.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 13:39   #2
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik hou liever de mijne die ongelofelijk handig is in huis. Als het klimaat zou opwarmen bouwt-ie een warmtepomp en hebben we gratis elektriek voor een airco. Nah.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 14:44   #3
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ik hou liever de mijne die ongelofelijk handig is in huis. Als het klimaat zou opwarmen bouwt-ie een warmtepomp en hebben we gratis elektriek voor een airco. Nah.
Een warmtepomp produceert geen elektriciteit, maar verbruikt die.

Een airco is trouwens een warmtepomp
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 15:35   #4
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

ja ok, ik haalde twee dingen door elkaar... het woord dat ik had moeten gebruiken is Stirlingmotor.

Ikke en mijn "fibrofog" ook altijd...
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:28   #5
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
ja ok, ik haalde twee dingen door elkaar... het woord dat ik had moeten gebruiken is Stirlingmotor.
Ook dat levert je geen microwatt op.
Je kan er enkel energie uithalen als het buiten warm en binnen koud is (of omgekeerd).
Je zal dus eerst je airco moeten doen draaien eer je elektriciteit krijgt.
En dat zal zelfs niet genoeg zijn om je airco draaiende te houden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:59   #6
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Nooit gehoord van "sarcasme" schat ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 18:14   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Alberto, spijtig dat Babeth de klok heeft horen luiden, maar ik heb mijn klepel nog niet aangereikt.

Een Stirling motor maakt van een temperatuursverschil een mechanische beweging, meestal een ronddraaiende.
Met deze beweging kan je perfect een generator aandrijven.

Nu, om "zomerwarmte" om te zetten in een beweging, zet de warme kant in de zon, of gebruik zonnecollectoren om meer warmte op te vangen en transporteer dit dan naar de stirling, en zet de koude zijde van de motor lekker in de schaduw en zorg voor een grote heatsink, bijvoorbeeld een riviertje.

Met die electriciteit kan je een warmtepomp laten werken om warmte te ontrekken aan de woning, en die warmte kan je dan mee in het systeem van de stirling steken.

Wil je echte ironie, awel, neme een extra warmtebron, een dikke fles butaan, en fakkel dit af om die Stirling een "boost" te geven, en de ontspanning van het butaan geeft nog extra afkoeling ook.

Je kan zelfs afval/hout/steenkool/ligniet/pek/Orimulsie/onderbroeken gaan verbranden om die stirling extra vermogen te laten leveren.

Als je toevallig een handige vulkaan hebt, met de juiste materialen kan een Stirling ook daarmee werken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 14:23   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Een lief dat altijd koud blaast, dat zou ook een goeie oplossing zijn voor de opwarming.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 15:10   #9
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alberto, spijtig dat Babeth de klok heeft horen luiden, maar ik heb mijn klepel nog niet aangereikt.

Een Stirling motor maakt van een temperatuursverschil een mechanische beweging, meestal een ronddraaiende.
Met deze beweging kan je perfect een generator aandrijven.

Nu, om "zomerwarmte" om te zetten in een beweging, zet de warme kant in de zon, of gebruik zonnecollectoren om meer warmte op te vangen en transporteer dit dan naar de stirling, en zet de koude zijde van de motor lekker in de schaduw en zorg voor een grote heatsink, bijvoorbeeld een riviertje.

Met die electriciteit kan je een warmtepomp laten werken om warmte te ontrekken aan de woning, en die warmte kan je dan mee in het systeem van de stirling steken.

Wil je echte ironie, awel, neme een extra warmtebron, een dikke fles butaan, en fakkel dit af om die Stirling een "boost" te geven, en de ontspanning van het butaan geeft nog extra afkoeling ook.

Je kan zelfs afval/hout/steenkool/ligniet/pek/Orimulsie/onderbroeken gaan verbranden om die stirling extra vermogen te laten leveren.

Als je toevallig een handige vulkaan hebt, met de juiste materialen kan een Stirling ook daarmee werken.
Dank voor de informatie
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:36   #10
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alberto, spijtig dat Babeth de klok heeft horen luiden, maar ik heb mijn klepel nog niet aangereikt.

Een Stirling motor maakt van een temperatuursverschil een mechanische beweging, meestal een ronddraaiende.
Met deze beweging kan je perfect een generator aandrijven.

Nu, om "zomerwarmte" om te zetten in een beweging, zet de warme kant in de zon, of gebruik zonnecollectoren om meer warmte op te vangen en transporteer dit dan naar de stirling, en zet de koude zijde van de motor lekker in de schaduw en zorg voor een grote heatsink, bijvoorbeeld een riviertje.

Met die electriciteit kan je een warmtepomp laten werken om warmte te ontrekken aan de woning, en die warmte kan je dan mee in het systeem van de stirling steken.

Wil je echte ironie, awel, neme een extra warmtebron, een dikke fles butaan, en fakkel dit af om die Stirling een "boost" te geven, en de ontspanning van het butaan geeft nog extra afkoeling ook.

Je kan zelfs afval/hout/steenkool/ligniet/pek/Orimulsie/onderbroeken gaan verbranden om die stirling extra vermogen te laten leveren.

Als je toevallig een handige vulkaan hebt, met de juiste materialen kan een Stirling ook daarmee werken.
Zo hebben we weer iets bijgeleerd, thx
Voor degenen die het hun visueel willen voorstellen...
Animated Engines- Stirling Engine
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 20:58   #11
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga mijn lief aan de kant zetten en vervangen door een milieu-vriendelijk exemplaar.

Als iedereen dat deed, was de klimaatcrisis opgelost binnen de kortste keren.

Dat soort oplossing noemt, filosofisch gesproken, het Kantiaanse Imperatief.
Jaja, trek het maar helemaal in het belachelijke
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 21:05   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Jaja, trek het maar helemaal in het belachelijke
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 23:06   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een warmtepomp produceert geen elektriciteit, maar verbruikt die.

Een airco is trouwens een warmtepomp
Een airco is géén warmtepomp !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 23:19   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een airco is géén warmtepomp !!!
Niet alle airco's werken met een warmtepomp. En niet alle warmtepompen kunnen gebruikt worden als airco.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 20:09   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een airco is géén warmtepomp !!!
9 jaar geleden misschien wel ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 20:31   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

De uitlaat van de auto morgen verbieden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 06:43   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga mijn lief aan de kant zetten en vervangen door een milieu-vriendelijk exemplaar.

Als iedereen dat deed, was de klimaatcrisis opgelost binnen de kortste keren.

Dat soort oplossing noemt, filosofisch gesproken, het Kantiaanse Imperatief.
Die Australier in N-Z doet iets gelijkaardigs, maar op veel efficientere manier. Als iedereen dat deed deze week, dan was de klimaatskrisis volgende week al opgelost.

We hebben dus 9 jaar moeten wachten, uw lief opzij zetten heeft het probleem niet opgelost. Zien of deze nieuwe manier van denken, gecombineerd met het enthousiasme van Greta, beter werkt...

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2019 om 06:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:02   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die Australier in N-Z doet iets gelijkaardigs, maar op veel efficientere manier. Als iedereen dat deed deze week, dan was de klimaatskrisis volgende week al opgelost.

We hebben dus 9 jaar moeten wachten, uw lief opzij zetten heeft het probleem niet opgelost. Zien of deze nieuwe manier van denken, gecombineerd met het enthousiasme van Greta, beter werkt...
Als IEDEREEN...
Dus jij ook ?
We kijken uit naar je voorbeeld.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:21   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als IEDEREEN...
Dus jij ook ?
We kijken uit naar je voorbeeld.
Jij wil het klimaatsprobleem oplossen, ik niet. Ik wil wel oplossingen suggereren. Ik stel maar, net zoals klimaatsfanatici, "als iedereen zich zus of zo zou gedragen, dan. ..... ". Zij gaan dan verder, en willen dat dan verplichten. In VELE GEVALLEN zijn die voorstellen nutteloos, omdat ze wel verplichtingen en beperkingen invoeren, maar daadwerkelijk het klimaatsprobleem niet oplossen, verre van.

Wel, ik stel: "als iedereen het voorbeeld van die Australier zou volgen, dan is het klimaatsprobleem WEL opgelost" en dat is dus waar: het klimaatsprobleem zou DAADWERKELIJK opgelost zijn, in tegenstellling tot die maatregeltjes die klimaatsfanatici willen opdringen en die niks oplossen.

Meer niet. Ik zeg U hoe het wel kan gedaan worden. Ik ga daar niet voor ijveren want ik wil dat probleem niet speciaal oplossen. Ik wil wel oplossingen UITWERKEN, maar niet om ze toe te passen, gewoon om U te informeren, als ge werkelijk geinteresseerd zijt in dat te doen. De dag dat ik wettelijk gedwongen word om 40 mensen af te lappen, in het kader van een grote, verplichte klimaatsactie, zal ik dat waarschijnlijk wel overwegen om te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 maart 2019 om 16:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:32   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij wil het klimaatsprobleem oplossen, ik niet. Ik wil wel oplossingen suggereren. Ik stel maar, net zoals klimaatsfanatici, "als iedereen zich zus of zo zou gedragen, dan. ..... ". Zij gaan dan verder, en willen dat dan verplichten. In VELE GEVALLEN zijn die voorstellen nutteloos, omdat ze wel verplichtingen en beperkingen invoeren, maar daadwerkelijk het klimaatsprobleem niet oplossen, verre van.

Wel, ik stel: "als iedereen het voorbeeld van die Australier zou volgen, dan is het klimaatsprobleem WEL opgelost" en dat is dus waar: het klimaatsprobleem zou DAADWERKELIJK opgelost zijn, in tegenstellling tot die maatregeltjes die klimaatsfanatici willen opdringen en die niks oplossen.

Meer niet. Ik zeg U hoe het wel kan gedaan worden. Ik ga daar niet voor ijveren want ik wil dat probleem niet speciaal oplossen. Ik wil wel oplossingen UITWERKEN, maar niet om ze toe te passen, gewoon om U te informeren, als ge werkelijk geinteresseerd zijt in dat te doen. De dag dat ik wettelijk gedwongen word om 40 mensen af te lappen, in het kader van een grote, verplichte klimaatsactie, zal ik dat waarschijnlijk wel overwegen om te doen.
Je wilt het klimaatprobleem NIET oplossen
Je wilt wel oplossingen uitwerken ???
Bij ons noemen ze dat blablabla...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be