Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2018, 02:33   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, u toont alleen aan dat zonder "een sterkere die de rechten verleent" uw rechten niet bestaan.
Ik toonde slechts aan dat u overduidelijk het verschil niet wenst te begrijpen tussen de begrippen "gunst" en "recht". Jammer, maar het is overduidelijk onwil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 02:35   #162
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb geen advokaat nodig om me uit te leggen dat uw zogenaamde rechten geen fluit waard zijn in een omgeving waar er geen sterkere is om u die rechten te verlenen.
et vwalla, eentje terug na AF asne gieter gezonden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 07:47   #163
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik toonde slechts aan dat u overduidelijk het verschil niet wenst te begrijpen tussen de begrippen "gunst" en "recht". Jammer, maar het is overduidelijk onwil.
Een gunst hoeft geen recht te zijn. Maar slechts 1 recht is geen gunst.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 december 2018 om 07:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 10:37   #164
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In welke richting wilt u de wet dan aanpassen?
Ik luister naar uw voorstellen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 11:57   #165
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Jahweh en Allah zijn eigenlijk dezelfde God en bovendien de Vader van Jezus, dus daar kom je nooit vanaf.
Want dit is het kruis van de wereld.
Het kan alleen eindigen in het laatste oordeel en dat is de heilige geest van mijn atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 december 2018 om 11:59.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 14:11   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik luister naar uw voorstellen.
???

U wil de wet aanpassen; ik niet. Ik luister dus naar uw voorstellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 18:14   #167
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hoe geraken we van de islam af?
(het waarom van deze vraag laat ik bewust buiten beschouwing - om de discussie helder te houden).

Volgens mij moeten we bij de kinderen beginnen. Laten we bij wet vastleggen dat op de basisscholen godsdienstonderwijs niet selectief mag zijn, ook niet facultatief als bijvak. Het mag slechts, of liever het moet, gegeven worden in een degelijk breed perspectief als mythologie en met ondersteuning van archeologie. Dan kan men de overeenkomsten in karakter en functie van de oude godsdiensten duidelijk maken en dus verbanden laten zien en herinterpretaties van de mythes van diverse culturen. Daaruit volgt inzicht in de ethische en praktische waarde van de mythes waarmee de maatschappij werd geordend. Godsdienst gaat over maatschappelijke orde en de legitimiteit van de vorst en de staat. Hiermee wordt de basis gelegd voor een goed en verstandig burgerschap.

Na een korte algemene inleiding zal de Egyptische godsdienst de basis vomen met speciale aandacht voor de 'triade' Oriris, Isis en Horus en hun vijand Set (satan); te dateren op 2400 v.C. (gelijk met de zondvloed! ). Dan kunnen de kenmerken van latere godsdiensten, Joden, Grieken, Romeinen, Chrustenen, Moslims, gemakkelijk begrepen worden.
Elke godsdienst is gebaseerd op mythologie en de islam is daar op geen uitzondering want ze steunt vrijwel totaal op joodse en christelijke mythologie.

Zo bevat de koran verhalen over de schepping, het paradijs, de zondvloed, Abraham, Izaäk, Ismaël, Jozef en zijn briers en hun verblij in Egypte, Mozes, Maria's maagdelijke zwangerschap en Jezus. Daarnaast zijn er veel mythen waarin manifestaties van in principe onzichtbare schepsels figureren. Dat zijn Engelen, Djins, Shaitans en Jibril. Het houdt daar niet op. Ook Mohammed leverde stof voor mythen. Zoals zijn contact met de engel die hem de koran dicteert - erg onpraktisch, want Mohammed kan niet schrijven, zelfs niet door een wonder. Nog vreemder is diens hemelvaart te paard vanuit Jeruzalem, waarbij vermeld wordt dat hij tot in de zevende hemel geraakte. Niet onbelangrijk is de mythe dat de doden geoordeeld worden door Allah op grond van de notities die twee engelen makken tijdens het leven van elke persoon en dan naar de hel of het paradijs worden gedirigeerd. In het paradijs wachten hoeries op de mannen. En de vrouwen ... ?

Ieder voor zich kan die mythologie natuurlijk gebruiken om daar lessen uit te trekken, maar om dan te beweren dat het allemaal op waarheid berust en als basis moet dienen voor een levensopvatting van iedereen lijkt mij oliedom. Of ben ik nou zo dom?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 18:30   #168
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is opmerkelijk hoe jij, als Vlaams Blokker nota bene, telkens weer de verdediging van de islam en zijn volgers voor uw rekening neemt. Wellicht omdat jij, als fundamentalistische Christene met de islam veel gemeen hebben. Ook uw geloof heeft onder het mom van bekeringsdrang, over de eeuwen heen, honderduizenden slachtoffers geeist.
Er is echter een fundamenteel verschil.
De Katholieke kerk en zijn volgers zijn in het Westen, zeg maar Europa, tot een folkloristische traditie verworden met zo goed als geen macht naar andersdenkenden. De laatste honderd jaar hebben we het juk van de Katholieke kerk eindelijk uit het dagelijks leven kunnen verbannen.
Er is echter toch nog een poging tot invloed. Wellicht omdat, indien men de islam zou verbieden, ook uw geloof er nog bekaaider zou vanaf komen en het laatste restje privileges zou verliezen. Uw geloof wil, waarschijnlijk voor die onderliggende reden, de islam opdringen aan het Westen als zijnde een verdraagzame plicht tov onze medemens.
Het jammere aan de islam en zijn volgers is dat ze, in tegenstelling tot de Katholieken de laatste 50 jaar, in de andere richting evolueren. Steeds meer fudamentalistisch, de Sharia achterna zeg maar. Het bewijs is er met de hoofddoeken en burkini debatten van vandaag.
Kijk maar eens rond in de wereld en zeg nu nog dat het met "de islam" niets te maken heeft. Overal waar de islam de plak zwaait of nog maar enige voet op vaste bodem kan zetten is het miserie troef. Oorlogen, stammentwisten, moorden, branden, verkrachten en noem maar op. Barbarisme ten top, kijk naar die twee Skandinavische die deze week op barbaarse wijze onthoofd zijn in de buurt van Marrakesh.

Hopelijk zal het ooit ook tot uw soortgenoten, de katholieken, doordringen dat de uw verdraagzaamheid naar islamieten toe wel eens de oorzaak zou kunnen zijn dat men u zal verplichten naar islamitische regels te gaan leven. Uw zo geliefde islamieten zijn zo verdraagzaam niet naar andersdenkenden.
²

En Jantje die steeds graag ijvert om het laatste woord weet deze keer blijkbaar niet goed hoe reageren
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 00:52   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
²

En Jantje die steeds graag ijvert om het laatste woord weet deze keer blijkbaar niet goed hoe reageren
Jantje zal daar heel kort in zijn en zal de geuzen parafraseren: "Liever islamitisch, dan vrijzinnig".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 01:03   #170
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jantje zal daar heel kort in zijn en zal de geuzen parafraseren: "Liever islamitisch, dan vrijzinnig".
We horen onze dhimmie.
Welke keuze gaat u maken. Een dochter als slavin, of een zoon als Janitsaar om de Yizah van het jaar te betalen?

Of gaat u de biechtstoel wisselen voor de bidmat?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 december 2018 om 01:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 01:11   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We horen onze dhimmie.
De linkse vrijzinnigen zijn de dhimmies, want zij zijn dermate spiritueel leeg dat ze wel ten prooi moeten vallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 08:11   #172
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De linkse vrijzinnigen zijn de dhimmies, want zij zijn dermate spiritueel leeg dat ze wel ten prooi moeten vallen.
En wat met extreem rechtse religieuzen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 10:06   #173
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jantje zal daar heel kort in zijn en zal de geuzen parafraseren: "Liever islamitisch, dan vrijzinnig".
Om te braken. Walgelijker dan deze stelling hoeft het dit jaar niet meer te worden. Dit was de allerlaatste post die ik van u heb gelezen. Hopelijk ben jij bij de eerstvolgende slachtoffers van de islam.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 december 2018 om 10:09.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 10:12   #174
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De linkse vrijzinnigen zijn de dhimmies, want zij zijn dermate spiritueel leeg dat ze wel ten prooi moeten vallen.
Voor elk normaal functionerend brein is het religie dat spirituele leegheid bewerkstelligde sinds het ontstaan van het individu.
Toegegeven, dat gaat boven het petje van de "gelovige": ainsi soit-il.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:06   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jantje zal daar heel kort in zijn en zal de geuzen parafraseren: "Liever islamitisch, dan vrijzinnig".

Je bevestigt nog maar eens mijn "avatar".


En voor zij die er nog aan zouden twijfelen :
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:50   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Om te braken. Walgelijker dan deze stelling hoeft het dit jaar niet meer te worden. Dit was de allerlaatste post die ik van u heb gelezen. Hopelijk ben jij bij de eerstvolgende slachtoffers van de islam.
Europa zal ten onder gaan door haar zedeloosheid en losbandigheid, want ze haar spirituele wortels de rug toegekeerd. De vrijzinnigheid betekent haar dood en ondergang.

Beschavingen die op hun einde lopen, vertonen vaak dezelfde trekken. Op meerdere vlakken zie je gelijkenissen met het einde van het Romeinse Rijk. Toen kwamen ook levenskrachtige volkeren het rijk binnengesijpeld. Nu is dat niet anders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:59   #177
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Europa zal ten onder gaan door haar zedeloosheid en losbandigheid, want ze haar spirituele wortels de rug toegekeerd. De vrijzinnigheid betekent haar dood en ondergang.

Beschavingen die op hun einde lopen, vertonen vaak dezelfde trekken. Op meerdere vlakken zie je gelijkenissen met het einde van het Romeinse Rijk. Toen kwamen ook levenskrachtige volkeren het rijk binnengesijpeld. Nu is dat niet anders.
Ah ok, dus niet geloven in imaginaire "onzichtbare vriendjes", is een teken van zedeloos- en losbandigheid ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 12:03   #178
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

We raken niet van de islam af, alleen in de loop van duizenden jaren zal het plaats maken voor mijn atoomtheorie.
Alleen deze kan het bestaan van God bewijzen.
De islam en ook het christendom zijn fantasie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 12:14   #179
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Europa zal ten onder gaan door haar zedeloosheid en losbandigheid, want ze haar spirituele wortels de rug toegekeerd. De vrijzinnigheid betekent haar dood en ondergang.
Eerder door misplaatste naastenliefde en blinde hypocrisie
Citaat:
Beschavingen die op hun einde lopen, vertonen vaak dezelfde trekken. Op meerdere vlakken zie je gelijkenissen met het einde van het Romeinse Rijk.
Yep, het Romeinse rijk had ook last van een overheersende monotheïstische religie die misogynie predikte.
Het verschil tussen het West en oost Romeinse rijk is dat voor het West Romeinse rijk de rot van binnenuit kwam.
Citaat:
Toen kwamen ook levenskrachtige volkeren het rijk binnengesijpeld.
Noem het maar binnengestroomd.
Citaat:
Nu is dat niet anders.
Levenskrachtig, een massale import van een doodscultus waarbij sterven een cadeau is....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 12:18   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah ok, dus niet geloven in imaginaire "onzichtbare vriendjes", is een teken van zedeloos- en losbandigheid ???
Het loslaten van de spirituele wortels zorgt voor allerlei andere zaken: abortus, daling van het aantal eigen kinderen, enorme vergrijzing, crisis in de gezinnen... Heel wat West-Europese landen kampen met al die problemen, terwijl in haar schoot de levenskrachtige volkeren uit de immigratie groeien en blijven groeien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be