Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 5 februari 2006, 08:57   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard Stop de godslastering !

In de zaak omtrent de cartoons over de profeet Mohammed steun ik de visie van het Vaticaan en paus Benedictus. Waarom moeten wij het geloof van miljoenen mensen in de Arabische wereld gaan belachelijk maken ? Ik zie daar het nut niet van in. Bovendien zou ik als radicaal katholiek zeker even scherp reageren moesten moslims in de Arabische wereld via cartoons met onze Kristelijke symbolen gaan spotten. In hun blinde haat tegen de Islam gaat vooral burgerlijk rechts soms te ver. Ikzelf heb niets tegen de Islam op zich als godsdienst, zolang de Islam en de volkeren die ze aanhangt maar blijven in de Arabische gebieden.

Ik pleit dan ook voor een verbod op godslasterlijke boeken, artikelen en foto's voor gelijk welke godsdienst dan ook. In tegenstelling tot burgerlijk rechts vind ik niet dat de vrijheid van meningsuiting ongelimiteerd mag zijn. Er zijn dus grenzen. Hier wel bij vermelden dat het linkse Belgische regime die beperking misbruikt om iedere gezonde nationalistische mening in de kiem te smoren.

De oplossing is dat we moeten komen tot uniculturele continenten die in vrede NAAST elkaar leven met respect voor de godsdienst en cultuur in het andere continent. Voor mij bestaat er dus niet iets als achterlijke culturen of godsdiensten zoals burgerlijk rechts de islam vaak omschrijft. Alleen moeten we wel onze eigen cultuur beschermen in Europa. De volkeren buiten Europa mogen wat mij betreft leven zoals ze zelf willen. Zoiets heet het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren, die iedere nationalist moet onderschrijven.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 februari 2006 om 09:12.
Max van Dietschland is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:11   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik hoop ergens ook op n verbod. Godslastering, wat zowiezo niet verdwijnt, verdubbelt (minstens) in zijn waarde en kracht.
Bhairav is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:21   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Als niet-gelovige vind ik:
- dat niets gaat boven het recht op vrije meningsuiting. Dit recht mag slechts met mate gereglementeerd worden (voorbeeld: beledigingen mogen gerust strafbaar blijven, onder het principe dat de een zijn vrijheid stopt waar de vrijheid van een andere begint) (voorbeeld: de strafbaarstelling van de negatie van de holocaust: ik ben slechts akkoord mocht deze wet tijdelijk zijn, teneinde niet nutteloos en scherp beledigend te zijn voor de Joden)
- dat er wel zoiets als respekt moet zijn voor bijvoorbeeld godsdienstige overtuiging van de medemens. Doch dit staat niet boven de vrije meningsuiting. In dit geval stel ik je voor je af te vragen waarom die niet eens zo mooie spotprenten uit Denenmarken zo populair waren dat ze in een Deense krant geraakten ... en waarom de maria-afbeelding met de blote borst uitgekozen werd door de kunstenaar ... 't moet zijn dat er iets op de lever lag dat gezegd moest worden, en waar genoeg luisterend oor voor was....

Doch ik vrees dat zulke principes moeilijk te begrijpen zijn door ekstremistjes van welke kant (kaloten, moslims, nazis ... enz.) ook.
De schoofzak is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:27   #4
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ikzelf heb niets tegen de Islam op zich als godsdienst, zolang de Islam en de volkeren die ze aanhangt maar blijven in de Arabische gebieden.
toch even stellen:
de islam is ondertussen (en dit al sinds eeuwen) verspreid buiten de Arabische gebieden:
-Turkije, behoorde tot het Ottomaanse Rijk, heeft zelfs een Latijns alfabet
-in Joegoslavie, wonen al eeuwen moslims
-Marokko is geen Arabisch land, maar een berberland. De ARabieren worden er als bezetters beschouwd
-de zuidelijke strook van de vroegere USSR: Tadjikistan, Oekraine, uiteraard Tsjetsjenie, Georgie etc allemaal islamitisch, evenals Afghanistan en Pakistan. Met de laatste twee zitten we al volop in Azie.
-en over Azie gesproken: het grootste moslimland is Indonesie: land van tropisch regenwoud, en in Azie gelegen.
driewerf is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:36   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
toch even stellen:
de islam is ondertussen (en dit al sinds eeuwen) verspreid buiten de Arabische gebieden:
-Turkije, behoorde tot het Ottomaanse Rijk, heeft zelfs een Latijns alfabet
-in Joegoslavie, wonen al eeuwen moslims
-Marokko is geen Arabisch land, maar een berberland. De ARabieren worden er als bezetters beschouwd
-de zuidelijke strook van de vroegere USSR: Tadjikistan, Oekraine, uiteraard Tsjetsjenie, Georgie etc allemaal islamitisch, evenals Afghanistan en Pakistan. Met de laatste twee zitten we al volop in Azie.
-en over Azie gesproken: het grootste moslimland is Indonesie: land van tropisch regenwoud, en in Azie gelegen.
Dat is juist: er zou moeten een moslimcontinent komen van Noord-Afrika, over de zuidelijke USSR naar Indonesië toe. Daar mogen die moslims leven zoals ze zelf willen, desnoods passen ze maar de sharia toe in haar meest extreme vorm. Geen enkel probleem voor mij. Maar de islam blijft daar en arabieren en islamieten in Europa worden naar dit continent gebracht. Europa moet opnieuw een unicultureel Kristelijk continent worden.

Israël moet worden opgedoekt en verhuizen naar de Verenigde Staten.
Jodendom dient dus net als de Islam en andere niet-Europese godsdiensten verboden te worden in Europa.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 februari 2006 om 09:37.
Max van Dietschland is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:42   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
-de zuidelijke strook van de vroegere USSR: Tadjikistan, Oekraine, uiteraard Tsjetsjenie, Georgie etc allemaal islamitisch, evenals Afghanistan en Pakistan. Met de laatste twee zitten we al volop in Azie.
Laat Oekraïne en Georgië er maar uit.
Op een paar vlekjes in de Krim voor Oekraïne en een half provincietje voor Georgië.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:42   #7
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
In de zaak omtrent de cartoons over de profeet Mohammed steun ik de visie van het Vaticaan en paus Benedictus. Waarom moeten wij het geloof van miljoenen mensen in de Arabische wereld gaan belachelijk maken ? Ik zie daar het nut niet van in. Bovendien zou ik als radicaal katholiek zeker even scherp reageren moesten moslims in de Arabische wereld via cartoons met onze Kristelijke symbolen gaan spotten. In hun blinde haat tegen de Islam gaat vooral burgerlijk rechts soms te ver. Ikzelf heb niets tegen de Islam op zich als godsdienst, zolang de Islam en de volkeren die ze aanhangt maar blijven in de Arabische gebieden.

Ik pleit dan ook voor een verbod op godslasterlijke boeken, artikelen en foto's voor gelijk welke godsdienst dan ook. In tegenstelling tot burgerlijk rechts vind ik niet dat de vrijheid van meningsuiting ongelimiteerd mag zijn. Er zijn dus grenzen. Hier wel bij vermelden dat het linkse Belgische regime die beperking misbruikt om iedere gezonde nationalistische mening in de kiem te smoren.

De oplossing is dat we moeten komen tot uniculturele continenten die in vrede NAAST elkaar leven met respect voor de godsdienst en cultuur in het andere continent. Voor mij bestaat er dus niet iets als achterlijke culturen of godsdiensten zoals burgerlijk rechts de islam vaak omschrijft. Alleen moeten we wel onze eigen cultuur beschermen in Europa. De volkeren buiten Europa mogen wat mij betreft leven zoals ze zelf willen. Zoiets heet het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren, die iedere nationalist moet onderschrijven.
Zolang de vijfde kolonnes van de islam in Europa aanwezig zijn, kan er voor mij geen sprake zijn van wederzijds respekt.

Godslastering moet absoluut verboden worden, in de toekomst, maar voorlopig heiligt het doel alle middelen.
PAJOT is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:45   #8
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

De oplossing is dat we moeten komen tot uniculturele continenten die in vrede NAAST elkaar leven met respect voor de godsdienst en cultuur in het andere continent. Voor mij bestaat er dus niet iets als achterlijke culturen of godsdiensten zoals burgerlijk rechts de islam vaak omschrijft. Alleen moeten we wel onze eigen cultuur beschermen in Europa. De volkeren buiten Europa mogen wat mij betreft leven zoals ze zelf willen. Zoiets heet het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren, die iedere nationalist moet onderschrijven.
helemaal mee eens!
Ambiorix is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:48   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Godslastering? Hoe kun je nu iets lasteren dat geen realiteitswaarde heeft?
lombas is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:59   #10
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Je kan niet lasteren wat niet is. En je moet wel volledig mongool zijn om te denken dat in zo'n mobiele wereld als de onze je mensen gescheiden kan houden. Apartheid kan enkel met wapens opgelegd worden maar is volledig niet realistisch. Dus je werkt naar een ongelovige toekomst toe of je moord gewoon iedereen uit die zich van niet hetzelfde geloof als jezelf bedient. Ik kies voor het eerste. Het geloof heeft z'n nut gehad maar willen we in vrede verder leven dan moeten we het nu laten voor wat het is, een stap in ons bewustzijnverandering waar we niet meer mogen op terugkeren waar we met pijn in het hart naar terugkijken. Wees man, wees soldaat, wees dapper en stap in de leegte. Bewandel het onzichtbare touw zonder denkbeeldige houvast.De blik op een onzekere onzichtbare toekomst, het verleden achter ons latend. Eén wereld, één mensenras !

Spijtig genoeg ziet het er niet naar uit dat er ook maar 1 moslim klaar is voor die stap voorwaarts. Het zou mooi zijn konden we ze afmaken maar uit het verleden is al gebleken dat dat omgekeerd werkt. Het zal met vallen en opstaan zijn dat de evolutie zal plaatsvinden. Hou u maar vast, er komt oorlog naar Europa.
skaldis is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:10   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Inderdaad: er bestaat maar één ras.
lombas is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:13   #12
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inderdaad: er bestaat maar één ras.
Dat weet ik niet hoor, misschien dat er op sirius c een intelligent reptielenras rondwaart.
skaldis is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:16   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Dat weet ik niet hoor, misschien dat er op sirius c een intelligent reptielenras rondwaart.
Dat ga ik aan mama vertellen!
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:17   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
In de zaak omtrent de cartoons over de profeet Mohammed steun ik de visie van het Vaticaan en paus Benedictus. Waarom moeten wij het geloof van miljoenen mensen in de Arabische wereld gaan belachelijk maken ? Ik zie daar het nut niet van in. Bovendien zou ik als radicaal katholiek zeker even scherp reageren moesten moslims in de Arabische wereld via cartoons met onze Kristelijke symbolen gaan spotten. In hun blinde haat tegen de Islam gaat vooral burgerlijk rechts soms te ver. Ikzelf heb niets tegen de Islam op zich als godsdienst, zolang de Islam en de volkeren die ze aanhangt maar blijven in de Arabische gebieden.
U besluit eigenlijk met een stelling die de relativiteit van de waarheid onderstreept, nl. laat maar ieder zijn godsdienst. Als gelovige deel ik dergelijke stellingen niet, en al evenmin uw oproep om de vrije meningsuiting aan banden te leggen.

Ik denk niet dat "radicaal katholieken" "even scherp reageren". Nog niemand van geloofsgenoten heb ik horen tieren en roepen "Dood aan...!", iets wat de moslims wel doen. Ik heb ook nog geen enkele kerkgetrouwe katholiek horen schreeuwen "Vernietig de ongelovigen!" en gelijkaardige leuzen. Er gaapt een wereld van verschil tussen de islam- en de christelijke wereld.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:18   #15
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik pleit dan ook voor een verbod op godslasterlijke boeken, artikelen en foto's voor gelijk welke godsdienst dan ook. In tegenstelling tot burgerlijk rechts vind ik niet dat de vrijheid van meningsuiting ongelimiteerd mag zijn. Er zijn dus grenzen. Hier wel bij vermelden dat het linkse Belgische regime die beperking misbruikt om iedere gezonde nationalistische mening in de kiem te smoren.
U duidt zelf al het problematische in uw standpunt aan. Vrijheid van meningsuiting is onbeperkt ofwel is zij niet.

De kwestie van die cartoons gaat inmiddels al lang niet meer over het al dan niet toegelaten zijn van spotten met godsdiensten. De kern van de zaak is sinds kort wie beslist wat er in een europese gazet komt, de redactie ervan of de moslimwereld. Met hun overdreven protesten hebben de moslims europese kranten gedwongen de cartoons te herpubliceren.
Rene Artois is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:45   #16
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U besluit eigenlijk met een stelling die de relativiteit van de waarheid onderstreept, nl. laat maar ieder zijn godsdienst. Als gelovige deel ik dergelijke stellingen niet, en al evenmin uw oproep om de vrije meningsuiting aan banden te leggen.

Ik denk niet dat "radicaal katholieken" "even scherp reageren". Nog niemand van geloofsgenoten heb ik horen tieren en roepen "Dood aan...!", iets wat de moslims wel doen. Ik heb ook nog geen enkele kerkgetrouwe katholiek horen schreeuwen "Vernietig de ongelovigen!" en gelijkaardige leuzen. Er gaapt een wereld van verschil tussen de islam- en de christelijke wereld.
Absolute vrijheid van meningsuiting en godslastering maakt de islam nog sterker en onze katholieke traditie nog maar zwakker. Na deze godslasterlijke prenten reageert de volledige islamwereld scherp en krachtig, waardoor de islam nog populairder wordt. Ze is er alleszins niet op verzwakt de voorbije dagen .

Spijtig genoeg hebt u gelijk dat er weinig scherp zou gereageerd worden op godslastering tegen onze Kristelijke symbolen. Dit geeft aan ongelovigen en andere godsdiensten de indruk van een zwakke Kerk, waarmee er zonder gevolg kan gelachen en gesold worden (vrije meningsuiting hé). Wel de vrijheid van meningsuiting, de sterker wordende islam en de huidige zwakte van onze Kerk kan onze Kristelijk-Europese cultuur verder in gevaar brengen.

De oplossing:

* Erken de Rooms-Katholieke Kerk als staatsgodsdienst en geef ze haar historische macht terug.
* Niet-Europese godsdiensten verbieden.
* Immigratie-stop en vreemdelingen die het verbod negeren op niet-Europese godsdiensten het land onmiddelijk uitzetten. De rest van de vreemdelingen volgt later.
* Verbod op godslastering van welke godsdienst dan ook. Dit zorgt voor een goede relatie met islamitische regimes en zorgt voor een gemakkelijker terugkeerbeleid. Want een terugkeerbeleid kan maar echt goed op gang komen als die landen "hun" mensen terugnemen. Andere middelen zoals de nazis deden met vreemdelingen zijn moreel onaanvaarbaar. Dus vreemdelingen terugsturen naar hun eigen gebied is de oplossing.

Het godslasterlijke spelletje met die cartoons is een erg gevaarlijk spel en ik vrees dat onze godsdienst daar het slachtoffer zal van worden.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 februari 2006 om 10:49.
Max van Dietschland is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:47   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Absolute vrijheid van meningsuiting en godslastering maakt de islam nog sterker en onze katholieke traditie nog maar zwakker. Na deze godslasterlijke prenten reageert de volledige islamwereld scherp en krachtig, waardoor de islam nog populairder wordt. Ze is er alleszins niet op verzwakt de voorbije dagen .

Spijtig genoeg hebt u gelijk dat er weinig scherp zou gereageerd worden op godslastering tegen onze Kristelijke symbolen. Dit geeft aan ongelovigen en andere godsdiensten de indruk van een zwakke Kerk, waarmee er zonder gevolg kan gelachen en gesold worden (vrije meningsuiting hé). Wel de vrijheid van meningsuiting, de sterker wordende islam en de huidige zwakte van onze Kerk kan onze Kristelijk-Europese cultuur in gevaar brengen.

De oplossing:

* Erken de Rooms-Katholieke Kerk als staatsgodsdienst en geef ze haar historische macht terug.
* Niet-Europese godsdiensten verbieden.
* Immigratie-stop en vreemdelingen die het verbod negeren op niet-Europese godsdiensten het land onmiddelijk uitzetten. De rest van de vreemdelingen volgt later.
* Verbod op godslastering van welke godsdienst dan ook. Dit zorgt voor een goede relatie met islamitische regimes en zorgt voor een gemakkelijker terugkeerbeleid. Want een terugkeerbeleid kan maar echt goed op gang komen als die landen "hun" mensen terugwillen. Andere middelen zoals de nazis deden met vreemdelingen zijn moreel onaanvaarbaar.
GOD HEEFT GEEN REALITEITSWAARDE.

'Domme toch.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:54   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U Met hun overdreven protesten hebben de moslims europese kranten gedwongen de cartoons te herpubliceren.
Inderdaad....

En eigenblijk zou het moeten doorgaan tot die zever stopt,en iedereen beseft dat vrijheid van publicatie nog heiliger is dan gelijk welke cultureel bepaalde oogkleppen en verzenboeken.......

Ik zit met belangstelling te kijken naar de (momenteel vrij kalme..) reakties van de EU-regeringen.Eigenlijk speelt de verzamelde pers een zeer belangrijke roil momenteel.Onze EU-regeringen die bezig zijn "stoer" te doen tegenover tientallen miljoenen EU-werknemers ,hen collectief wijsmaken dat ze "te duur","te lui" en "te verwend" zijn vergeleken met hun non-EU collegas;mogen nu eens tonen hoe stoer ze zijn in het bewaken van een elementair recht......


Het is een vorm van "uitroken" van de zwakkelingen 8)
kelt is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:55   #19
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
In de zaak omtrent de cartoons over de profeet Mohammed steun ik de visie van het Vaticaan en paus Benedictus. Waarom moeten wij het geloof van miljoenen mensen in de Arabische wereld gaan belachelijk maken ? Ik zie daar het nut niet van in. Bovendien zou ik als radicaal katholiek zeker even scherp reageren moesten moslims in de Arabische wereld via cartoons met onze Kristelijke symbolen gaan spotten. In hun blinde haat tegen de Islam gaat vooral burgerlijk rechts soms te ver. Ikzelf heb niets tegen de Islam op zich als godsdienst, zolang de Islam en de volkeren die ze aanhangt maar blijven in de Arabische gebieden.

Ik pleit dan ook voor een verbod op godslasterlijke boeken, artikelen en foto's voor gelijk welke godsdienst dan ook. In tegenstelling tot burgerlijk rechts vind ik niet dat de vrijheid van meningsuiting ongelimiteerd mag zijn. Er zijn dus grenzen. Hier wel bij vermelden dat het linkse Belgische regime die beperking misbruikt om iedere gezonde nationalistische mening in de kiem te smoren.

De oplossing is dat we moeten komen tot uniculturele continenten die in vrede NAAST elkaar leven met respect voor de godsdienst en cultuur in het andere continent. Voor mij bestaat er dus niet iets als achterlijke culturen of godsdiensten zoals burgerlijk rechts de islam vaak omschrijft. Alleen moeten we wel onze eigen cultuur beschermen in Europa. De volkeren buiten Europa mogen wat mij betreft leven zoals ze zelf willen. Zoiets heet het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren, die iedere nationalist moet onderschrijven.
een cartoon van een geeuwende christus aan het kruis heeft het cartoon festival gewonnen (zie zondagskrant)
zou je dan nu ook ni op straat komen en een paar ammassades vernielen.

Wat nu gebeurt laat duidelijk nog eens zien hoe verderfelijk en agressief en moordlustig en wraakachtig en vernielzuchtig elke religie wel is.

Geeft een cartoon jou als gelovig het recht om iemand anders eigendom te vernietigen en andere volkeren te bedreigen??

als je niet tegen zulke cartoons kunt lees dan enkel je bijbel, koran of andere ziekelijke boeken totdat je erbij kapot valt hé

gelovigen die voor zulke banale dingen zo agressief worden zijn in mijn ogen niet meer dan ziekelijke extremisten en vergelijkbaar met nazi's, die konden ook niks verdragen op hun idealogie en geloof

Al die ziekelijke gelovigen zijn het kwade van de wereld en niet de ongelovigen

van mij mogen ze elke religie verbannen en belachelijk maken. hoe meer hoe beter
slegie is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:58   #20
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
GOD HEEFT GEEN REALITEITSWAARDE.

'Domme toch.
Dan mag jij antwoorden op de volgende vragen die de wetenschap oproept, mijn beste,

Volgens wetenschappers is het heelal ontstaan 16 miljard jaar geleden uit de Oerknal. De big bang is ontstaan uit 1 atoom die ontploft is en ons huidige heelal met zijn natuurwetten vormde.

1. Hoe is dat ene atoom daar gekomen ?
2. Wat was er voor de Big Bang. ?
3. Wat bevind er zich buiten het waarneembare heelal ? (Is eigenlijk voorbouwend op vraag 2, gezien de wetten van Newton en Einstein over de afstand en tijd in de ruimte) ?

De wetenschap kan onmogelijk met haar natuurwetten deze vragen beantwoorden, want deze wetten gelden op deze vragen niet.
De godsdienst daarintegen wel. Vooral hoe dat oeratoom daar gekomen is met al die natuurlijke wetmatigheiden daarin vervat lijkt mij erg interessant. God ???? De schepping ????
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 februari 2006 om 11:02.
Max van Dietschland is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be