Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 21 februari 2006, 23:11   #41
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voordat westerlingen weer reacties van moslims uitlokkken en politics.be weer met anti islamitische berichten volgepost wordt?
Ik denk dat het met grappenmaken nog lang niet gedaan is hoor Turk4ever.Die achterlijke "Deense cartoon"zaak heeft blijkbaar iets losgeweekt bij de mensen.Wij, ongelovige westerlingen, hebben steeds ruim van humor gebruik gemaakt om onheil te dedramatiseren.Oudere mensen vertelden mij dat er ontzettend véél grappen over de nazis rondverteld werden tijdens de laatste oorlog bvb.Ge zult nu geduld moeten hebben, dat zal vanzelf wel overwaaien, als jullie geen nieuw voorwendsels meer geeft om nog verder en nog méér te lachen...
carlgustaaf is offline  
Oud 21 februari 2006, 23:34   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Op zich heb ik geen problemen met afwezigheid van religieuze symbolen in overheidsgebouwen, maar het is inderdaad wel straf hoe er soms met geld gesmeten wordt, en hoe sommige politiekers achterover buigen & 't 'up the ass' nemen als't over immigranten gaat, waarschijnlijk meer uit vrees om 'rascist' genoemt te worden dan iets anders
Ik heb me zelfs officieel uit het doopregister laten schrappen dus van mij mogen die kruisbeelden evengoed verdwijnen als dat ze er blijven hangen. En als ze voor mij niet moeten verdwijnen, waarom dan wel voor een moslim? Mogen de christenen hier soms niet evenveel respect vragen van de ongenode gasten als die er voor zichzelf opeisen in andermans land?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2006 om 23:34.
Knuppel is offline  
Oud 21 februari 2006, 23:41   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb me zelfs officieel uit het doopregister laten schrappen dus van mij mogen die kruisbeelden evengoed verdwijnen als dat ze er blijven hangen. En als ze voor mij niet moeten verdwijnen, waarom dan wel voor een moslim? Mogen de christenen hier soms niet evenveel respect vragen van de ongenode gasten als die er voor zichzelf opeisen in andermans land?
Ahem...
Heb jij mijn post volledig gelezen? Nergens in die reactie zeg ik dat de christenen minder respect verdienen dan moslims
Amon_Re is offline  
Oud 22 februari 2006, 06:23   #44
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Vertel ons liever eens waardoor mohammedanen zich NIET geprovoceerd voelen.

Als ergens in Koekelare een boerin op het toilet een wind laten vliegen in de richting van Mekka en dat komt ergens in een bergdorpje van Tadzjikistan ter ore van een of andere baard- of doekmens, wedden, dat het spel weer op de wagen zit?

De mohammedanen voelen zich zelfs geprovoceerd door de kruisbeelden die in Europese gebouwen hangen en stappen naar de rechter om die te laten verwijderen.

Wat stoort er in godsnaam niet voor een mohammedaan?
zelfs mekaar verdragen ze niet: kijk maar eens naar de Sjieten en Soennietten, die zouden mekaar wel rauw verslinden...ze staan net zo ver als wijzelf 500 �* 600 jaar terug wat religie betreft.Voor de rest staat het er nog érger voor.Daar zit het probleem: ze kunnen onze technologie wel na-apen en gebruiken(informatica, atoombommen enz.), maar mentaal en psychologisch zijn ze nog niet ver uit het holbewoners tijdperk.Slavernij en vrouwen onderdrukken is voor hun normaal onderandere.Zulke primitieve geesten beschouwen de minste of geringste toegevendheid ten hunnentwege als een zwakheid en een bewijs dat de "tegenstander", de "vijand" (wij dus) angst heeft, en daar moet onmiddellijk gebruik van gemaakt worden, om nog méér eisen te stellen.Wees maar zeker dat het voor hun nooit genoeg zal zijn.Nooit zullen ze tevreden zijn, alvorens de onbetwiste macht in handen te hebben, en dat de laatste sporen van onze kultuur verdwenen en vernietigd zijn, op dezelfde wijze dat de Taliban in Afganistan de meer dan 3000 jaar oude Boudha- standbeelden met kannonnevuur gepulveriseerd heeft.
carlgustaaf is offline  
Oud 22 februari 2006, 19:58   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb me zelfs officieel uit het doopregister laten schrappen dus van mij mogen die kruisbeelden evengoed verdwijnen als dat ze er blijven hangen. En als ze voor mij niet moeten verdwijnen, waarom dan wel voor een moslim? Mogen de christenen hier soms niet evenveel respect vragen van de ongenode gasten als die er voor zichzelf opeisen in andermans land?
U kunt zich helemaal niet laten schrappen uit het doopregister. U kunt hoogstens verzaken aan uw doopbeloften en, mocht u dit aangevraagd hebben, dat wordt dan in het doopregister genoteerd. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 februari 2006, 20:04   #46
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voor er weer wat ongelovige honden onthoofd worden ?
Hoe lang duurt het voordat het volgende islamitische land (Iran?) binnengevallen wordt waarbij er honderden duizenden onschuldige moslims om zullen komen? Hoe lang duur het voordat de volgende moslim in Abu Graibb of Guantanamo Bay gemarteld wordt (paar minuten??)?
Turkse Nederlander is offline  
Oud 22 februari 2006, 20:08   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voordat het volgende islamitische land (Iran?) binnengevallen wordt waarbij er honderden duizenden onschuldige moslims om zullen komen? Hoe lang duur het voordat de volgende moslim in Abu Graibb of Guantanamo Bay gemarteld wordt (paar minuten??)?
Bij mijn weten valt Europa deze landen niet binnen en is die gevangenis niet onder EU-beheer.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 februari 2006, 20:23   #48
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voordat het volgende islamitische land (Iran?) binnengevallen wordt waarbij er honderden duizenden onschuldige moslims om zullen komen? Hoe lang duur het voordat de volgende moslim in Abu Graibb of Guantanamo Bay gemarteld wordt (paar minuten??)?
Iedereen heeft op jouw eerste vraag geantwoord, antwoord jij nu eens op hun vragen.
rechtuit is offline  
Oud 22 februari 2006, 20:45   #49
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Iedereen heeft op jouw eerste vraag geantwoord, antwoord jij nu eens op hun vragen.
Dat kan hij niet, omdat hij daar niets zinnigs op te zeggen heeft...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:37   #50
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo werkt dat jammer genoeg niet maar....zo....

Vande Lanotte koopt Hengelhoef op om er o.a. mohamedanen in onder te brengen. Die komen dus in een luxe vakantiecentrum terecht als ze hun eigen land ontvluchten maar worden onwel van.... de aanwezige 'westerse symbolen' die niet stroken met hun eigen godsdienst. Zonder pardon worden niet alleen de kruisbeelden uit het vakantieparadijs van Hengelhoef verwijderd, maar na een ongelooflijk korte tijd wordt er zelfs een wet gestemd waardoor de typische religieuze symbolen van het westen uit alle andere publieke gebouwen moeten verdwijnen.
En da nie alleen dus. Ook ergens gelezen da in een parocchiezaal in Houthalen kruisbeelde in de vuilbak gesmeten werde door moslims die de zaal gebruikten.
Ma as ge er wa van zegt zijde racist. Awel tis goe, dan benk maar racist.
Kwil zelfs nog bij de pastoor een nieuw hale en het er trug hange.
stropkeuh is offline  
Oud 22 februari 2006, 22:58   #51
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
En da nie alleen dus. Ook ergens gelezen da in een parocchiezaal in Houthalen kruisbeelde in de vuilbak gesmeten werde door moslims die de zaal gebruikten.
Ma as ge er wa van zegt zijde racist. Awel tis goe, dan benk maar racist.
Kwil zelfs nog bij de pastoor een nieuw hale en het er trug hange.
Posters van piglet, je weet wel het snoezelig varkentje in de winnie de phoo verhalen zijn ook al een beledeging voor de moslim dus ja....heel verdraagzaam zijn ze, ze willen respect wat zeg ik ze eisen respect, maar blijkbaar kunnen ze datzelfde respect niet opbrengen voor westerse afbeeldingen.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 22 februari 2006, 23:05   #52
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voordat het volgende islamitische land (Iran?) binnengevallen wordt waarbij er honderden duizenden onschuldige moslims om zullen komen? Hoe lang duur het voordat de volgende moslim in Abu Graibb of Guantanamo Bay gemarteld wordt (paar minuten??)?
Kuch...bij mijn weten is er nog geen enkel europees land Iran binnengevallen, trouwens waarom hebben ze een atoombom nodig?
Om op het onheilige westen af te schieten, of als dreiging als het Westen niet snel genoeg op de buik gaat voor de achterlijke eisen van één of andere moslimstaat?
Volgens mij staan deze gevangenissen niet onder controle van de Europeese Unie, En wat dan nog, als er in die gevangenissen gemarteld zou worden wat jij beweert, dan zal het in iedergeval niet minder erg zijn als dat er niet-moslims gemarteld worden in arabische gevangenissen, Turkije is daar een mooi voorbeeld van.
Beetje hypocriet, een beetje staan zwaaien met de rechten van de mens, terwijl moslimlanden deze rechten niet eens erkenen.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 22 februari 2006, 23:39   #53
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb me zelfs officieel uit het doopregister laten schrappen dus van mij mogen die kruisbeelden evengoed verdwijnen als dat ze er blijven hangen. En als ze voor mij niet moeten verdwijnen, waarom dan wel voor een moslim? Mogen de christenen hier soms niet evenveel respect vragen van de ongenode gasten als die er voor zichzelf opeisen in andermans land?
Christus is voor de moslims een erkende profeet.
Van waar dan die afkeer voor kruisbeelden? Alleen God mag niet afgebeeld worden. Christus is voor de moslims een profeet, een mens, en mag dus afgebeeld worden.
Ach ja, kruisbeelden zijn beelden. Afbeeldingen die "schaduw werpen". En beelden zijn zeer zeker verboden. Want beelden kunnen leiden tot verafgoding.
Voor wanneer de eis om Ambiorix uit Tongeren te verwijderen? En de 'Dikke Mathilde" uit Oostende?
En tot welke verafgoding zou Manneke Pis kunnen leiden?

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 23:56   #54
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voordat het volgende islamitische land (Iran?) binnengevallen wordt waarbij er honderden duizenden onschuldige moslims om zullen komen? Hoe lang duur het voordat de volgende moslim in Abu Graibb of Guantanamo Bay gemarteld wordt (paar minuten??)?
Hoe lang hebben de moslims Europa aangevallen? Begonnen bij Spanje (El Andaluz). Nadien Griekenland, Bulgarijë, de Balkan, Hongarije.
Hoe lang, hoeveel eeuwen hebben de moslims Europeanen mishandeld, misbruikt, vernederd? Eeeeeeuwen!!!
Mag het ook eens anders? Niet dat het voor mij hoeft. Alleszins niet. Liefst niet zelfs.
Maar als je met negen - nul voorstaat, kom dan niet klagen bij het eerste tegendoelpunt!

mvg

Harald
PS Antwoord wordt niet verwacht, net zoals bij mijn eerste post in deze draad.
Harald is offline  
Oud 23 februari 2006, 00:00   #55
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Christus is voor de moslims een erkende profeet.
Van waar dan die afkeer voor kruisbeelden? Alleen God mag niet afgebeeld worden. Christus is voor de moslims een profeet, een mens, en mag dus afgebeeld worden.
Ach ja, kruisbeelden zijn beelden. Afbeeldingen die "schaduw werpen". En beelden zijn zeer zeker verboden. Want beelden kunnen leiden tot verafgoding.
Voor wanneer de eis om Ambiorix uit Tongeren te verwijderen? En de 'Dikke Mathilde" uit Oostende?
En tot welke verafgoding zou Manneke Pis kunnen leiden?

mvg

Harald.
voor een verbieding van alle standbeelden.De Brabo op de grote markt van Antwerpen is een provokatie! Een afgodenbeeld!Lange Wapper ook! Weg daarmee, ongelovigen!
carlgustaaf is offline  
Oud 23 februari 2006, 00:15   #56
Mahdi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
En da nie alleen dus. Ook ergens gelezen da in een parocchiezaal in Houthalen kruisbeelde in de vuilbak gesmeten werde door moslims die de zaal gebruikten.
Ma as ge er wa van zegt zijde racist. Awel tis goe, dan benk maar racist.
Kwil zelfs nog bij de pastoor een nieuw hale en het er trug hange.
De pastoors? Die vinden dat juist plezant dat de moslims op het christendom en zijn symbolen kakken. Die gaan daar zelfs voor betogen.
Mahdi is offline  
Oud 23 februari 2006, 02:18   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Christus is voor de moslims een erkende profeet.
Van waar dan die afkeer voor kruisbeelden? Alleen God mag niet afgebeeld worden. Christus is voor de moslims een profeet, een mens, en mag dus afgebeeld worden.
Ach ja, kruisbeelden zijn beelden. Afbeeldingen die "schaduw werpen". En beelden zijn zeer zeker verboden. Want beelden kunnen leiden tot verafgoding.
Voor wanneer de eis om Ambiorix uit Tongeren te verwijderen? En de 'Dikke Mathilde" uit Oostende?
En tot welke verafgoding zou Manneke Pis kunnen leiden?

mvg

Harald.
Christus moet de vuilbak in omdat het voor hen ook een profeet was, maar een mindere. En de recente golf van fundamentalisme vereist dat de oude profeten worden weggegooid. Die zijn niets in het oog van Mohammed.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 23 februari 2006, 12:42   #58
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Hoe lang duurt het voordat westerlingen weer reacties van moslims uitlokkken en politics.be weer met anti islamitische berichten volgepost wordt?
Geen fractie van een seconde.
Linda is offline  
Oud 23 februari 2006, 12:45   #59
Diether
Lokaal Raadslid
 
Diether's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 325
Standaard

http://www.dumpalink.com/media/11406...AFM_12_Muslims



oeps
Diether is offline  
Oud 23 februari 2006, 18:56   #60
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Christus moet de vuilbak in omdat het voor hen ook een profeet was, maar een mindere. En de recente golf van fundamentalisme vereist dat de oude profeten worden weggegooid. Die zijn niets in het oog van Mohammed.
Wat een onzin. Jij laat zien dat jij er totaal geen #@$% vanaf weet. Christus is ook een profeet en hij mag volgens de islam, net zoals Mohammed, niet afgebeeld worden. Dit is uit respect voor hem. De islam kent overigens respect voor christenen en joden. Moslims mogen hen niets aandoen zolang ze de moslims niets aandoen.
Turkse Nederlander is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be