Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2008, 10:40   #41
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nu we zo ver zijn, de volgende stap dan. Hoe realistisch schat je de invoering van een nationale kieskring met gelijktijdige afschaffing van alle genoemde blokkeringsmechanismen in?
Zolang als Vlamingen bang zijn, is die kans zo klein als 't opsplitsen, tenzij eenzijdig en zonder 'volks meerderheid' afgedwongen.

Bange Vlamingen ? Ja natuurlijk. Men is bang dat een Nationale Kieskring één groot B-H-V wordt.

't Hangt nog steeds samen met de 'ontvoogdings-strijd'.

Er is geen zelfvertrouwen in de Vlaamse politiek.

Het is toch duidelijk dat de blokkeringsmechanismen een groot aandeel hebben in het 'zich oneerlijk behandeld voelen' van de Vlaamse politieke wereld. In het underdog spelen. In het calimero spelen. In de knechten mentaliteit. In het schuilen achter grote federale ruggen om te verantwoorden dat ze niets doen.

Als je de kracht niet hebt om dat op te lossen, dan moet je niet af komen dat je beter zal kunnen besturen in een onafhankelijk Vlaanderen.

Die kracht en zelfzekerheid moet opgebracht kunnen worden, en die is er niet. Daarbij, het is toch evident dat vooral de CD&v niet wil toegeven dat ze een zware vergissing begaan hebben met het invoeren van de blokkeringsmechanismen zoals ze nu zijn (als CVP). En de motieven voor dat invoeren waren weer te vinden in 't bestendigen van de particratie.

En vooral. Het is een eerlijker situatie. Zowel voor ons Vlamingen als voor hun Walen. Het wordt dan kiezen tussen een Eerlijk België of een Eerlijk Vlaanderen en een Eerlijk Wallonië.

En nog belangrijker. Als er dan gesplitst moet worden. Dan zal dat waarschijnlijk gebeuren op vraag van Wallonië. En dat onder Vlaamse voorwaarden en met Vlamingen in een sterke positie, ook naar Brussel toe.

Ga je mij nu nog steeds een Belgicist noemen ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:51   #42
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn argument voor het splitsen van België is het de aanhoudende wil van Franstaligen in ons land om Vlaanderen te verfransen. Bewijzen hiervan zijn de wil om Brussel uit te breiden en om zelfs geheel Vlaams-Brabant tweetalig (lees Franstalig) te maken.

het moment dat ze dat laten vallen, kan er gepraat worden.
Ik wou dat er net zoveel wil was om Brussel te ver-nederlandsen. En de bijbehorende concrete maatregelen en beleid.

Een beetje concurentie heeft nooit kwaad gedaan.

Is onze taal 't dan niet waard om uitgedragen te worden als 'blijde boodschap' ?

Ik vind trouwens ook dat de streektalen meer steun verdienen. Veel meer steun ! Ook de Waalse dialecten.

Ik ben dus ook voorstander van een consequent naleven van de taalwetten.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:58   #43
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Beste Jan, ik bedoelde natuurlijk dat ik 'babbel', 'werk' en 'deel' met zowel Vlamingen als Walen. Dit gebaseerd op de gemeente waarin ze wonen. Puur op taal is dat onderscheid niet steeds te maken. Ik heb nergens 't bedrijf model gesteld voor België. Dat is geheel voor jouw rekening.
In ieder geval, een drietalig land vind ik prima. Elke taalgroep in zulk land moet natuurlijk zijn taal kunnen beschermen en zijn rechtmatige rechten kunnen uitoefenen. Niets zo mooi als culturele verscheidenheid in één land zoals België, Zwitserland, en dergelijke. Natuurlijk, het impliceert wel dat de gronwettelijke democratische principes worden nageleefd door elke taalgroep.

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2008 om 11:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:13   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik wou dat er net zoveel wil was om Brussel te ver-nederlandsen. En de bijbehorende concrete maatregelen en beleid.

Een beetje concurentie heeft nooit kwaad gedaan.

Is onze taal 't dan niet waard om uitgedragen te worden als 'blijde boodschap' ?

Ik vind trouwens ook dat de streektalen meer steun verdienen. Veel meer steun ! Ook de Waalse dialecten.

Ik ben dus ook voorstander van een consequent naleven van de taalwetten.
en aangezien in België die taalwetten van geen enkel belang zijn voor de Franstaligen, toch niet als het over de taalwetten in Vlaanderen gaat, wat moeten we dan concluderen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:14   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, een drietalig land vind ik prima. Elke taalgroep in zulk land moet natuurlijk zijn taal kunnen beschermen en zijn rechtmatige rechten kunnen uitoefenen. Niets zo mooi als culturele verscheidenheid in één land zoals België, Zwitserland, en dergelijke. Natuurlijk, het impliceert wel dat de gronwettelijke democratische principes worden nageleefd door elke taalgroep.
en door het steunen van burgemeesters die de taalwetten opzettelijk met de voeten treden, geeft de Franstalige Gemeenschap duidelijk aan dat ze die taalwetten niet willen naleven.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:21   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn argument voor het splitsen van België is het de aanhoudende wil van Franstaligen in ons land om Vlaanderen te verfransen. Bewijzen hiervan zijn de wil om Brussel uit te breiden en om zelfs geheel Vlaams-Brabant tweetalig (lees Franstalig) te maken.

het moment dat ze dat laten vallen, kan er gepraat worden.
In welk sprookjesboek heb je dat gelezen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:24   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In welk sprookjesboek heb je dat gelezen?
in de programma's van MR (waar het FDF deel uit van maakt) en de uitspraken van Di Rupo die geheel Vlaams-Brabant tweetalig wilt maken.

dat ga je toch niet ontkennen??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:26   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de programma's van MR (waar het FDF deel uit van maakt) en de uitspraken van Di Rupo die geheel Vlaams-Brabant tweetalig wilt maken.

dat ga je toch niet ontkennen??
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  mr%20folder.JPG
Bekeken: 239
Grootte:  398,6 KB
ID: 43210
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 12:34   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de programma's van MR (waar het FDF deel uit van maakt) en de uitspraken van Di Rupo die geheel Vlaams-Brabant tweetalig wilt maken.

dat ga je toch niet ontkennen??
Ze spreken over de faciliteitengemeenten en de Rand rond Brussel. Dat is al niet "geheel Vlaams-Brabant". Leuven en Aarschot hebben bijvoorbeeld al daarmee niets te maken. Ten tweede willen ze de faciliteitengemeenten en de Rand helemaal niet verfransen. Zelfs als ze dit wilden, weten ze heel goed dat het onmogelijk zou zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 12:44   #50
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ga je mij nu nog steeds een Belgicist noemen ?
Nee, zeker niet.
Maar je gaf me eerst een andere indruk, sorry.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 12:47   #51
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
Ga je mij nu nog steeds een Belgicist noemen ?
Ja, want u verkiest Belgie boven Vlaanderen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 13:38   #52
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze spreken over de faciliteitengemeenten en de Rand rond Brussel. Dat is al niet "geheel Vlaams-Brabant". Leuven en Aarschot hebben bijvoorbeeld al daarmee niets te maken. Ten tweede willen ze de faciliteitengemeenten en de Rand helemaal niet verfransen. Zelfs als ze dit wilden, weten ze heel goed dat het onmogelijk zou zijn.
Het aantal Franstaligen in de Vlaamse gemeenten moet opgedreven worden
De Standaard - 12/5/2005

BRUSSEL - FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft opgeroepen om Franstalige lijsten op te stellen in de gemeenten zonder faciliteiten in de rand rond Brussel. Hij denkt in het bijzonder aan Meise, Merchtem, Asse en Halle.

"We moeten nadenken over een strategie om het aantal Franstaligen die in gemeenten zonder faciliteiten wonen, te verhogen'', aldus Maingain bij zijn oproep tot de andere Franstalige partijen.

Laatst gewijzigd door Nyquist : 19 december 2008 om 13:40.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 13:41   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze spreken over de faciliteitengemeenten en de Rand rond Brussel. Dat is al niet "geheel Vlaams-Brabant". Leuven en Aarschot hebben bijvoorbeeld al daarmee niets te maken. Ten tweede willen ze de faciliteitengemeenten en de Rand helemaal niet verfransen. Zelfs als ze dit wilden, weten ze heel goed dat het onmogelijk zou zijn.
ze spreken wel degelijk over geheel Vlaams-Brabant, of zeker elke gemeente met 10% Franstaligen. het plan om geheel Brabant tweetalig te maken, heeft ook op tafel gelegen, goed wetende dat tweetaligheid in Wallonië een utopie is, zelfs de faciliteiten worden er al niet gerespecteerd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 17:17   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Het heeft nog even geduurd maar het is ervan gekomen.......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 17:24   #55
Diederik v.d Elzas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 november 2007
Locatie: BHV
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het heeft nog even geduurd maar het is ervan gekomen.......
Kop op... The amount of good luck coming your way depends on your willingness to act.
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 17:29   #56
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leterme had zich geduldig een stevige machtsbasis uitgebouwd, door eerst als backbencher aan een reputatie van degelijke cijferaar te werken, vervolgens als Vlaams premier de man van het goed bestuur te worden en tenslotte als partijleider zijn partij terug in de markt te leggen via het kartel en een mainstream Vlaams programma van hervormingen.

Toen hij in juni 2007 federaal premier wilde worden, spuwden de Belgische machten en de francofone opinie hem uit omwille van dezelfde dingen als waarvoor hij de voorbije jaren in Vlaanderen populair geworden was.

Omdat hij zijn ambitie gedwarsboomd zag, heeft hij de cruciale fout gemaakt om zijn machtsbasis eigenhandig af te breken in de hoop op die manier aanvaard te worden. Een tragische illusie.

Hoe dan ook, rond de jaarwisseling 2007-2008, toen VHS even plaatsvervangend formateur werd, heeft Leterme beslist alles te doen wat in zijn ogen nodig was om federaal premier te kunnen worden. Ik meen me te herinneren dat het uitgerekend toen was dat hij met een maagzweer in het AZ lag. Maagzweren wijzen bij uitstek op een psychosomatische oorzaak, zijn ziekte wees er toen al op dat hij zichzelf tegenwerkte.

Vanaf toen is hij begonnen met systematisch zijn Vlaamse machtsbasis, die hij jarenlang opgebouwd had, af te breken. Daarvoor was het nodig niet alleen zichzelf maar ook zijn partij te amputeren door het kartel te laten springen, én de Belgische blokkage te accepteren. Het toppunt van zelfnegatie bereikte hij in september 2008, toen hij een regering ging leiden die geen meerderheid meer heeft in Vlaanderen.

Leterme is nu alle achting in Vlaanderen kwijt. Heeft hij daardoor respect gekregen in franstalig België? Allerminst. Daar kijkt men - wat heel normaal is - neer op die sukkel die zichzelf zo afgebroken en verminkt heeft, en door het stof kruipt om door hen aanvaard te worden. Ze willen hem wel even gebruiken, maar respect zal hij nooit krijgen. Als het moment daar is, zullen ze hem met plezier de afgrond induwen.

Is dit de schuld van wie dan ook? Neen. Is het de schuld van Leterme zelf? Ja, hij heeft zelf zijn afgang van veelbelovend en gerespecteerd Vlaams voorman naar depressieve, kruipende Belgische hoveling geregisseerd. Al wat hem nu overkomt, heeft hij uitsluitend aan zichzelf te wijten. Het zij zo. Laat het doek vallen over deze treurige figuur die de terechte Vlaamse eisen op een nooit geziene manier begraven heeft.

Hier kan ik enkel in alle nederigheid mijn 100%-ige instemming aan toevoegen...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 december 2008 om 17:30.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 17:36   #57
Diederik v.d Elzas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 november 2007
Locatie: BHV
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Het aantal Franstaligen in de Vlaamse gemeenten moet opgedreven worden
De Standaard - 12/5/2005

BRUSSEL - FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft opgeroepen om Franstalige lijsten op te stellen in de gemeenten zonder faciliteiten in de rand rond Brussel. Hij denkt in het bijzonder aan Meise, Merchtem, Asse en Halle.

"We moeten nadenken over een strategie om het aantal Franstaligen die in gemeenten zonder faciliteiten wonen, te verhogen'', aldus Maingain bij zijn oproep tot de andere Franstalige partijen.
Alle voornoemde gemeenten zijn te duur om nog meer Franse ratten aan te trekken. Als de heer Maingain wil dansen, dan kan hij van mij Londonderry-toestanden krijgen. Vlaams Belang gaat hier stemmen scoren! Binnenkort van Antwerpen tot in Vilvoorde VB burgemeesters!
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 03:19   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leterme had zich geduldig een stevige machtsbasis uitgebouwd, door eerst als backbencher aan een reputatie van degelijke cijferaar te werken, vervolgens als Vlaams premier de man van het goed bestuur te worden en tenslotte als partijleider zijn partij terug in de markt te leggen via het kartel en een mainstream Vlaams programma van hervormingen.

Toen hij in juni 2007 federaal premier wilde worden, spuwden de Belgische machten en de francofone opinie hem uit omwille van dezelfde dingen als waarvoor hij de voorbije jaren in Vlaanderen populair geworden was.

Omdat hij zijn ambitie gedwarsboomd zag, heeft hij de cruciale fout gemaakt om zijn machtsbasis eigenhandig af te breken in de hoop op die manier aanvaard te worden. Een tragische illusie.

Hoe dan ook, rond de jaarwisseling 2007-2008, toen VHS even plaatsvervangend formateur werd, heeft Leterme beslist alles te doen wat in zijn ogen nodig was om federaal premier te kunnen worden. Ik meen me te herinneren dat het uitgerekend toen was dat hij met een maagzweer in het AZ lag. Maagzweren wijzen bij uitstek op een psychosomatische oorzaak, zijn ziekte wees er toen al op dat hij zichzelf tegenwerkte.

Vanaf toen is hij begonnen met systematisch zijn Vlaamse machtsbasis, die hij jarenlang opgebouwd had, af te breken. Daarvoor was het nodig niet alleen zichzelf maar ook zijn partij te amputeren door het kartel te laten springen, én de Belgische blokkage te accepteren. Het toppunt van zelfnegatie bereikte hij in september 2008, toen hij een regering ging leiden die geen meerderheid meer heeft in Vlaanderen.

Leterme is nu alle achting in Vlaanderen kwijt. Heeft hij daardoor respect gekregen in franstalig België? Allerminst. Daar kijkt men - wat heel normaal is - neer op die sukkel die zichzelf zo afgebroken en verminkt heeft, en door het stof kruipt om door hen aanvaard te worden. Ze willen hem wel even gebruiken, maar respect zal hij nooit krijgen. Als het moment daar is, zullen ze hem met plezier de afgrond induwen.

Is dit de schuld van wie dan ook? Neen. Is het de schuld van Leterme zelf? Ja, hij heeft zelf zijn afgang van veelbelovend en gerespecteerd Vlaams voorman naar depressieve, kruipende Belgische hoveling geregisseerd. Al wat hem nu overkomt, heeft hij uitsluitend aan zichzelf te wijten. Het zij zo. Laat het doek vallen over deze treurige figuur die de terechte Vlaamse eisen op een nooit geziene manier begraven heeft.

Knappe en rake post.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 05:20   #59
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Knappe en rake post.
Ik denk dat Leterme wel ter goeder trouw is, maar behoorlijk naief.
Hij dacht dat een goed bestuur zoals hij dat in Vlaanderen uitvoerde, ook in Belgie te doen was. Maar het politieke spelletje loopt in Belgie (met de koning en de franstaligen) echter heel anders.
Het is goed voor Vlaanderen dat Leterme dit heeft aangetoond, bewust of onbewust.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:33   #60
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de programma's van MR (waar het FDF deel uit van maakt) en de uitspraken van Di Rupo die geheel Vlaams-Brabant tweetalig wilt maken.

dat ga je toch niet ontkennen??
800.000 Vlamingen hebben ook gestremd voor het splitsen van BHV in 5 min; terwijl men wist dat dat onzin was.

Deze kiescampagnes maakt men wel eens onrealiseerbare beloftes waar dommeriken dan voor stemmen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be