Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2004, 15:10   #101
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
[size=1]knip[/size]
Ben je stilgevallen ofzo?
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2004, 15:21   #102
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Ben je stilgevallen ofzo?
8)
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2004, 17:41   #103
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev

Dat is dan een reden om ze hier te laten het beest uithangen (een flink deel van hen dan toch) tot onze maatschappij helemaal onveilig en ontwricht is?
(01)Euh nee maar wat je hier boven zegt is complete onzin hoor.

Citaat:
Denk eens aan onze eigen kinderen en kleinkinderen: wat voor een toekomst zijn die lieden aan het voorbereiden voor hen?
(02)Ziende dat je compleet aan het overdrijven bent ...


Citaat:
Om op je vraag te antwoorden:
- pas vijf jaar na de schoolplichtleeftijd de Belgische nationaliteit toekennen op voorwaarde dat ze niet voor ernstige feiten met het gerecht kennis maakten (dus niet automatisch omdat hun ouders reeds "Belg" zijn)
(03)Dus dan zou iedereen in belgie tot zijn 23ste land-loos zijn? Wat voor onzin is dat . Of wil je dit alleen doen voor kinderen met 1 of meer ouders die hier niet geboren zijn? Ziende dat we hier praten over 2e generatie en de 3e generatie er dus aankomt zal da weinig effect hebben. Om nog maar niet te beginnen dat het compleet discriminerend is en tegen zowat elke internationale wetgeving over dat onderwerp.

Citaat:
indien ze binnen die vijf jaar getoond hebben dat ze hier enkel zijn om van onze sociale zekerheid misbruik te maken en daarboven nog criminele activiteiten ontplooien: het land uitzetten!
(04) Naar waar? Ze zijn hier geboren. Je gaat ze dumpen in nederland of zo? Of ga je ze deporteren naar een land waar ze nog nooit geweest zijn in hun leven?


Citaat:
- ze zijn "ooit" naar hier verhuisd, dus verhuizen ze nog maar eens...
(05)Ik heb het over belgen die dus hier geboren zijn die zijn dus nooit verhuisd.

Citaat:
- indien die landen waar hun ouders ooit vandaan kwamen niet akkoord gaan, geen verdere immigratie uit die landen meer aanvaarden
... dit zou waarschijnlijk na een paar "toepassingen" heel vlug een andere mentaliteit aankweken bij velen onder hen
(06)Ah je gaat ze dus deporteren naar de landen waar ze ooit vandaan kwamen. Wel dan deporteren we de autochtone belgen gedeeltelijk naar frankrijk, duitsland, spanje, italie,... ziende dat we daar ook gedeeltelijk vandaan komen.
Heb het eventjes "genummerd"...
(01)Complete onzin? Het vergt misschien wat meer discussie maar je kunt hier niet telkens een halve roman neerpennen...
(02)Dat is leuk voor jou dat je dat denkt, maar zoals de zaken kwa vreemdelingenaangroei lopen denk ik nog steeds dat het er hier binnen twintig �* dertig jaar helemaal anders zou kunnen uitzien! Aan "de overkant" hoor je ze trouwens al dikwijls beweren "dat het maar een kwestie van tijd is" vooraleer zij de zaken in handen zullen nemen. Men kan dat belachelijk of onmogelijk vinden maar ik vrees ervoor (zoals ik al zei: voor mijn kinderen en kleinkinderen!)
(03)Eigenlijk is dat ganse "Belg-zijn gedoe" belachelijk! Ik bedoel dat niet racistisch of kleinerend maar: je ben een Chinees, Congolees, Indiaan enz voor gans je leven! Punt uit. Dat wil niet zeggen dat ze niet samen in één land kunnen leven ALS ze zich aanpassen! Een Belg past zich aan in Marocco, een Marokkaan past zich aan in België enz. Anders moet je niet komen of niet blijven.
Maar goed: over dat Belg worden, het is nu eenmaal zo... Ik bedoel: er zijn in België misschien 2000 �* 3000 personen die als ernstige criminelen van vreemde afkomst mogen gezien worden en het verpesten voor de 10 miljoen autochtonen en allochtonen die het goed menen. Indien deze lieden voor de leeftijd van pakweg 23 jaar ernstige criminele feiten op hun strafblad hebben: gooi ze buiten! Hier geboren of niet: als de grond hier te heet onder hun voeten wordt trappen ze het misschien vanzelf af en zullen ze altijd wel vinden waar naartoe. Nut? de andere kandidaten zullen twee keer nadenken en het zal de mentaliteit wel veranderen.
De "echte oorspronkelijke" Belgische criminelen hebben meteen wat meer plaats in de gevangenis...
(04) Heb ik in het vorige punt reeds ongeveer beantwoord: voor mijn part gaan ze naar de maan, maar er zijn al genoeg criminelen die in meerdere landen "thuis" zijn geweest. Noem het "verbannen".
(05)idem punt 03 en 04: voor criminelen is dat hun probleem
(06)Het gaat enkel om de "deportatie" zoal u het noemt van[bold] criminelen[/bold]
In verband met het terugsturen van illegalen (ik zeg dus niet: illegaal = crimineel, voor iemand het me voor de voeten werpt!) is daar de laatste tijd op regeringsniveau toch al over gepraat? Moet dus ook maar kunnen met criminelen van vreemde afkomst, waarbij ze misschien dan daar in "den bak" kunnen ipv hier op onze kosten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2004, 23:41   #104
REBEL
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2004
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

gisteren in een of ander programma op Ned.3 zag ik een stukje interview met de nieuwste aanwinst voor de Nederlandse Nationale voetbalploeg: een "Nederlander met Marokkaanse roots" (zullen we maar zeggen).

O ja, hij was Nederlander, sprak perfect Nederlands, was in Nederland geboren, was heel blij met zijn plaats in het Nederlandse elftal.... maar.... als Marokko hem zou vragen zou hij toch liever in het Marokkaanse voetbalteam zitten.
En tja... moesten ze tegen Marokko spelen dat had hij toch liever een gelijkspel gezien!
"Gaat d�*�*rmee ten oorlog! " zou mijn grootvader zeggen!

Dit in tegenstelling tot de - weerom verfrissende - kijk van Hafid Bouazza in Terzake op vrijdag (geloof ik):

- op zijn 5de naar Nederland gekomen
- besluit genomen dat zijn ouders willen blijven
- en dan beslist dat ze NEDERLANDER waren!
- punt uit!

Hij ging zelfs in tegen het voorstel van De Croo om de dubbele nationaliteit te behouden: "Ze zullen moeten kiezen" zei Bouazza, je kan niet generaties lang met het ene been in Nederland en het andere in het land van origine blijven staan" (of iets in die aard).

Een man van mijn hart die Hafid! (ik onthoud zelfs zijn achternaam)
Ja, ik weet ook niet waar die vaderlandsliefde vandaan komt gezien vele van die gasten hier geboren zijn en hun vaderland dikwijls niet eens meer kennen!
Het is raar maar die band blijft bestaan en dit is ook een van de redenen waarom velen weigeren de Belgische nationaliteit te aanvaarden.

Ik vond dat interview met Bouazza schitterend. Een mooi voorbeeld van iemand die zich aan de westerse maatschappij heeft aangepast en die zoals ik "gekozen" heeft.
__________________
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false and by the rulers as useful!!
REBEL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 11:12   #105
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Ik heb het ook gehoord. Die Bouazza was verfrissend. Hij zei de zaken heel rustig en zelfzeker.
Hij liet gewoon het gezond verstand spreken. Iets wat vele politiek correcte bange blanke mannen niet durven.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 14:52   #106
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
als ze bij ons niet meer welkom zijn en in hun eigen land ook al niet meer... waar moeten ze dan naar toe ? Enkel bij Allah zijn ze altijd welkom
En misschien kun je uit moslims zelfs even goede lampekappen maken dan uit joden...

Nu ga je er echt wel een beetje over voor mij hoor... Dat gaat veel verder dan een beetje racisme...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 13:44   #107
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Zoals ik had verwacht, konden de marokkanen zich weer niet inhouden.
Tja,

Uw lasterpraat zal ook wel niet meehelpen aan de integratie zeker? Het is een vicieuze cirkel, je oogst wat je zaait en dat geldt voor beide kanten van de "discussie".
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 17:08   #108
Malinwa
Partijlid
 
Malinwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Zoals ik had verwacht, konden de marokkanen zich weer niet inhouden.
Tja,

Uw lasterpraat zal ook wel niet meehelpen aan de integratie zeker? Het is een vicieuze cirkel, je oogst wat je zaait en dat geldt voor beide kanten van de "discussie".

als de waarheid nu ook al lasterpraat wordt genoemd....

jongens toch!!!

We kunnen misschien met die aardbeving in Marokko, de inwoners daar helpen.
We zullen 2.000 marokkanen naar daar sturen, dan kunnen ze hun Oh zo Geliefde land wa helpen opruimen.
__________________
THE ISLAM=THE DEVIL
so we must kill it...
Malinwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 19:17   #109
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
als de waarheid nu ook al lasterpraat wordt genoemd....
Je veralgemeent, alle Marokkanen zouden volgens jou relschoppers zijn. Als jij vindt dat dat de waarheid is dan voel ik met je mee. Echt waar.

"De Vlaams-Blokkers tonen weer eens hun ware aard?"
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2004, 21:47   #110
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Uit een vraag in de kamer blijkt dat er in het Brussels gewest gemiddeld één groepsverkrachting PER WEEK plaatsvind. DE DADERS ZIJN MEESTAL MINDERJARIGE MIGRANTEN.

Waarom staat de krant steeds vol met banaliteiten en komt dit nooit in de media ter sprake?! Taboe! De doofpot in!

http://www.weblex.irisnet.be/data/Cr...9/n/images.pdf

Hetzelfde fenomeen is anno 2004 nog steeds "in" en heeft zich ondertussen heeft uitgebreid naar Charleroi, Luik en Mechelen.

Verder opzoekingswerk leverde het volgende:

Amsterdam: Groepsverkrachting door 14 Marokkaanse jongeren in doofpot

http://krant.telegraaf.nl/krant/arch...jectgroep.html

In het volgend artikel leest u: "Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' "

http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1007188985732.html

Nog meer van dit fraais, alweer in de doofpot:

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1011334826694.html

Een reactie van de vrouwenraad:

http://www.vrouwenraad.be/standpunte...krachting.html
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 03:54   #111
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

@werkslaaf

hou aub op met dezelfde post op meerdere fora te plaatsen.

want:

a) het getuigt niet echt van veel creativiteit
en
b)Filo gaat weer zagen

Voorstel:
Alle Marokkanen,Vlaams Blokkers en Ecologisten op een paar boten en dan gebruiken als schietschijf voor de Zeemacht.Zo dienen ze nog ergens voor,en dan kunnen de fatsoenlijke mensen rustig verder leven.

(PS:dit kan geen vervuiling van de zee zijn,want ecologisten zijn goed voor het milieu,het kan ook geen rascisme zijn,want de Marokaanse regering laat ook Marokkanen kreperen en best van al:je mag niet zeggen dat ik extremist ben,want ik ben tegen het VB...... )
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be