Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2004, 20:06   #41
rainman
Provinciaal Statenlid
 
rainman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
1. 300.000 gezinnen leven onder de armoede grens !!
Volgens de officieele statistieken 4% van de belgen dat is dus 400 000 mensen . Ik zou dus wel eens weten waar jij op meer dan dubbel zoveel komt.
Volgens mij bedoelde Ancapa 300.000 gezinnen de "1." ervoor was de nummer van zijn argument.
__________________
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 20:51   #42
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wanneer Belgen voetbalrellen en andere vechtpartijen veroorzaken is dat een uiting van primitief gedrag.

Wanneer echter marrokanen dit gedrag in ons land veroorzaken is dat een uiting van vermijdbaar primitief gedrag.
......
Je negeert dan wel dat het bijna altijd 2e generatie allochtonen zijn die meestal de belgische nationaliteit hebben. Waar ga je die naar terug sturen?
Men kan enkel vaststellen dat ze regelmatig met de vlag van één bepaald land zwaaien, waarbij men er toch mag van uitgaan dat dit land hun voorkeur boven België heeft.
Indien dit "verlangen naar" op deze wijze ge-out wordt, mag de vervulling ervan ook aangemoedigd worden.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 07:33   #43
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Ik ben er regelmatig geweest en het is daar verloederd!
Je bent eens langs het station gepaseerd zeker? Ga eens de ander kant op en zeg dan nog eens dat het verloedert is.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 07:34   #44
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Op een heel klein stukje na ziet Schaarbeek er het tegenovergestelde van verloederd uit. Schaarbeek is een aaneenschakeling van Herenhuizen van het begin van de vorige eeuw, afgewisseld met parken en doorkruist met grote boulevards.
Inderdaad maar iedereen die eens langs het noord station passeert met de trein denkt dat heel schaarbeek er als een vuilnisbelt uitziet.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 07:35   #45
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman

Volgens mij bedoelde Ancapa 300.000 gezinnen de "1." ervoor was de nummer van zijn argument.
Weet ik maar een gezin is toch een 3 a 4 personen en dan kom je op 900 000 tot 1.2 miljoen mensen een onmogelijk hoog cijfer.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 07:38   #46
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo

Men kan enkel vaststellen dat ze regelmatig met de vlag van één bepaald land zwaaien, waarbij men er toch mag van uitgaan dat dit land hun voorkeur boven België heeft.
Indien dit "verlangen naar" op deze wijze ge-out wordt, mag de vervulling ervan ook aangemoedigd worden.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 08:57   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo

Men kan enkel vaststellen dat ze regelmatig met de vlag van één bepaald land zwaaien, waarbij men er toch mag van uitgaan dat dit land hun voorkeur boven België heeft.
Indien dit "verlangen naar" op deze wijze ge-out wordt, mag de vervulling ervan ook aangemoedigd worden.
gisteren in een of ander programma op Ned.3 zag ik een stukje interview met de nieuwste aanwinst voor de Nederlandse Nationale voetbalploeg: een "Nederlander met Marokkaanse roots" (zullen we maar zeggen).

O ja, hij was Nederlander, sprak perfect Nederlands, was in Nederland geboren, was heel blij met zijn plaats in het Nederlandse elftal.... maar.... als Marokko hem zou vragen zou hij toch liever in het Marokkaanse voetbalteam zitten.
En tja... moesten ze tegen Marokko spelen dat had hij toch liever een gelijkspel gezien!
"Gaat d�*�*rmee ten oorlog! " zou mijn grootvader zeggen!

Dit in tegenstelling tot de - weerom verfrissende - kijk van Hafid Bouazza in Terzake op vrijdag (geloof ik):

- op zijn 5de naar Nederland gekomen
- besluit genomen dat zijn ouders willen blijven
- en dan beslist dat ze NEDERLANDER waren!
- punt uit!

Hij ging zelfs in tegen het voorstel van De Croo om de dubbele nationaliteit te behouden: "Ze zullen moeten kiezen" zei Bouazza, je kan niet generaties lang met het ene been in Nederland en het andere in het land van origine blijven staan" (of iets in die aard).

Een man van mijn hart die Hafid! (ik onthoud zelfs zijn achternaam)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:09   #48
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

gisteren in een of ander programma op Ned.3 zag ik een stukje interview met de nieuwste aanwinst voor de Nederlandse Nationale voetbalploeg: een "Nederlander ....

Een man van mijn hart die Hafid! (ik onthoud zelfs zijn achternaam)
nog zo een. Voetbal heeft NIKS te maken met nationaliteit. Die Hafid kan net zo goed supporter zijn maroko dat weet je gewoonweg niet . Ik ken autochtonen die supporter zijn van brazilie en die tijdens belgie brazilie aan het supporteren waren voor brazillie. Gaan we die dan naar brazilie sturen ? Wat voor onzin is dat?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:13   #49
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Beter lezen K3!

Ik had het over twee verschillende mensen

A. de nederlands/marokkaanse VOETBALLER die - zelfs als speelt hij in het Nederlandse Nationale Team - liever voor Marokko supportert

B. de NEDERLANDSE SCHRIJVER Hafid Bouazza (van Marokkaanse afkomst) die zich NEDERLANDER VOELT!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:17   #50
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Beter lezen K3!

Ik had het over twee verschillende mensen

A. de nederlands/marokkaanse VOETBALLER die - zelfs als speelt hij in het Nederlandse Nationale Team - liever voor Marokko supportert

B. de NEDERLANDSE SCHRIJVER (van Marokkaanse afkomst) die zich NEDERLANDER VOELT!
JA en? Ik herhaal nogmaals

Voetbal heeft NIKS te maken met nationaliteit. Die Hafid kan net zo goed supporter zijn maroko dat weet je gewoonweg niet . Ik ken autochtonen die supporter zijn van brazilie en die tijdens belgie brazilie aan het supporteren waren voor brazillie. Gaan we die dan naar brazilie sturen ? Wat voor onzin is dat?

Indien je het nog niet snapt die Hafid heeft niks gezegd over zijn voorkeur qua voetbal. Die kan net zo goed voor nederland suporteren als voor turkije, maroko of de VS dat maakt geen enkel verschil uit (buiten natuurlijk bij enkele rabiate VB die ongetwijfeld het verboden willen maken om niet voor vlaanderen/belgie te suporteren )

Je bent opeens geen belg meer als je niet voor de belgische voetbalploeg bent?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:21   #51
Steenuil
Lokaal Raadslid
 
Steenuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Beter lezen K3!

Ik had het over twee verschillende mensen

A. de nederlands/marokkaanse VOETBALLER die - zelfs als speelt hij in het Nederlandse Nationale Team - liever voor Marokko supportert

B. de NEDERLANDSE SCHRIJVER Hafid Bouazza (van Marokkaanse afkomst) die zich NEDERLANDER VOELT!
K9 antwoordde zelf, dus ik schrap mijn antwoord!
__________________
www.groen.be
www.verazoekt.be
Steenuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:23   #52
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Dan zal ik maar aannemen dat de helft van de Rode Duivels ook voor Brazilie supporteren zeker? En dus ook liever een gelijkspel zouden behalen dan te winnen van "hun Brazilie"?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:25   #53
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Dan zal ik maar aannemen dat de helft van de Rode Duivels ook voor Brazilie supporteren zeker? En dus ook liever een gelijkspel zouden behalen dan te winnen van "hun Brazilie"?
Ik herhaal gewoon mijn vraag :

Je bent opeens geen belg meer als je niet voor de belgische voetbalploeg bent?

Een VB'er die voor anderlecht is is opeens geen vlaming meer? Zou wel grappig zijn .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:27   #54
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Je bent opeens geen belg meer als je niet voor de belgische voetbalploeg bent?
Als je lid bent van de NATIONALE PLOEG dan veronderstel ik tenminste dat je je daarvoor inzet/supportert en niet voor een andere NATIONALE ploeg!

Als je soldaat bent in het Belgische Leger dan veronderstel ik ook dat je -in geval van oorlog - niet staat te juichen dat de tegenpartij wint! (kreeg je daar geen kogel voor of zo?)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:30   #55
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
gisteren in een of ander programma op Ned.3 zag ik een stukje interview met de nieuwste aanwinst voor de Nederlandse Nationale voetbalploeg: een "Nederlander ....
Een man van mijn hart die Hafid! (ik onthoud zelfs zijn achternaam)
nog zo een. [size=6]Voetbal heeft NIKS te maken met nationaliteit[/size].
Uitgenomen natuurlijk als de Rode Duivels bewijzen dat Belg onze familienaam is
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:32   #56
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Als je lid bent van de NATIONALE PLOEG dan veronderstel ik tenminste dat je je daarvoor inzet/supportert en niet voor een andere NATIONALE ploeg!

Als je soldaat bent in het Belgische Leger dan veronderstel ik ook dat je -in geval van oorlog - niet staat te juichen dat de tegenpartij wint! (kreeg je daar geen kogel voor of zo?)
En je maakt weeral een compleet onzinnige vergelijking.

Supporteren voor een voetbalploeg en nationaliteit hebben niks met elkaar te maken. Je kan perfect belg zijn en toch voor een niet belgische team supporteren.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 09:39   #57
jef
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
Standaard

Daar heeft K9 inderdaad groot gelijk in, men kan perfekt Vlaams verkozene zijn en toch de Alochtonen positief discrimineren.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 10:26   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Beter lezen K3!

Ik had het over twee verschillende mensen

A. de nederlands/marokkaanse VOETBALLER die - zelfs als speelt hij in het Nederlandse Nationale Team - liever voor Marokko supportert

B. de NEDERLANDSE SCHRIJVER Hafid Bouazza (van Marokkaanse afkomst) die zich NEDERLANDER VOELT!
bij Nederland-Marrokko scoort hij gegarandeerd een owngoal
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 10:33   #59
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Je kan perfect belg zijn en toch voor een niet belgische team supporteren
.

ja hoor! je kan ook perfect belg zijn en collaboreren met de Duitse bezetters.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 12:45   #60
rainman
Provinciaal Statenlid
 
rainman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Weet ik maar een gezin is toch een 3 a 4 personen en dan kom je op 900 000 tot 1.2 miljoen mensen een onmogelijk hoog cijfer.
Volgens mij wordt een alleenstaande en een kinderloos koppel ook als gezin aanschouwd.
__________________
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be