Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2016, 13:28   #15321
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard


Effe aan lichtvervuiling doen seg.
Ik zou daar klacht tegen neerleggen. Ik vertroebeld mijn telescoop zicht.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 14:19   #15322
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Effe aan lichtvervuiling doen seg.
Ik zou daar klacht tegen neerleggen. Ik vertroebeld mijn telescoop zicht.
Ik vermoed dat er andere substanties uw zicht vertroebelen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 19:04   #15323
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Nu ik het zelf lees maakt het inderdaad helemaal geen zin.
Very odd indeed.
Wat ik wellicht wou zeggen was dat het mijn telescoopzicht vertroebeld.

Laatst gewijzigd door Peche : 8 juni 2016 om 19:08.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 20:31   #15324
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nu ik het zelf lees maakt het inderdaad helemaal geen zin.
Very odd indeed.
Wat ik wellicht wou zeggen was dat het mijn telescoopzicht vertroebeld.
Ook toppaarden struikelen wel eens en rollen dan de beek in waardoor hun telescoopzicht vertroebelt.

Ken de simulation hypothesis overigens?

Dat is een hypothese die ernstige mensen sinds enige tijd aan het bediscussieren zijn en die een oplossing biedt voor een hoop rare en 'onverklaarbare' dingen, waarvan Ufo's nog het minste zijn.

Helaas waarschijnlijk ontestbaar maar interessant : https://www.youtube.com/watch?v=wgSZA3NPpBs

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 juni 2016 om 20:43.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 08:05   #15325
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ook toppaarden struikelen wel eens en rollen dan de beek in waardoor hun telescoopzicht vertroebelt.

Ken de simulation hypothesis overigens?

Dat is een hypothese die ernstige mensen sinds enige tijd aan het bediscussieren zijn en die een oplossing biedt voor een hoop rare en 'onverklaarbare' dingen, waarvan Ufo's nog het minste zijn.

Helaas waarschijnlijk ontestbaar maar interessant : https://www.youtube.com/watch?v=wgSZA3NPpBs
Een filmpje van 2h. Gelukkig is het Neil Tyson die opent, anders had ik al afgehaakt bij het zien van den duur alleen
Ik ken de simulation hypothesis niet. Wel heb ik al de vraag horen waaien: "is het universum een hologram?"

Volgens mij is het toch "iets" bovennatuurlijks. Bewust gedirigeerd. En zijn wij de ogen ervan. Wij zijn de waarnemer. Een magisch manifest. De krachten die daarbij gemoeid gaan spelen niet louter op "toeval" alleen. Alles is gelijktijdig.

Het wordt wel in het begin kort uitgelegd door die vrouw, met haar phd in nucleaire dinges daar.

Wat denk jij parcifal? Denk je dat de zaak hier effe toeval is?
Is het leven op aarde (zoals we dat vandaag kennen) geen creatie?
Misschien inderdaad niet gecreëerd, maar ontstaan. Maar er is toch DIK met gefoefeld als je het mij vraagt. De matrix is er niets tegen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 11:50   #15326
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ook toppaarden struikelen wel eens en rollen dan de beek in waardoor hun telescoopzicht vertroebelt.

Ken de simulation hypothesis overigens?

Dat is een hypothese die ernstige mensen sinds enige tijd aan het bediscussieren zijn en die een oplossing biedt voor een hoop rare en 'onverklaarbare' dingen, waarvan Ufo's nog het minste zijn.

Helaas waarschijnlijk ontestbaar maar interessant : https://www.youtube.com/watch?v=wgSZA3NPpBs
Eigenlijk een verdoken vorm van een argument voor intelligente creatie, zonder explociet god te moeten vernoemen.

Want de aanwijzingen voor intelligente creatie zijn eindeloos!

Neem nu DNA! Wat DNA is, is (onder andere) gewoonweg een soort van super efficient biologisch softwareprogramma. Dat mensen geloven dat dit allemaal "vanzelf" ontstaan is.... niet te geloven! Hoe groter de leugen hoe meer men erin trapt.

Alles is inderdaad intelligente creatie! Het universum is bewuste intelligentie. Geen simulatie nodig.

Laat ons niet vergeten dat onze biologische lichamen slechts containers voor de ziel zijn. Biologische computers aangestuurd door DNA die ons kunnen laten interfacen met de fysische realiteit. Allemaal by design!
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 11:53   #15327
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Peche : 9 juni 2016 om 11:53.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 11:53   #15328
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een mooie stap vooruit toch? Ik vond het een mega fascinerend debat die mijn geest stimuleerde tot nadenken.
Bedankt om te delen parcifal, zalig!

Ik geloof niet dat het vanzelf ontstaan is Irsan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 12:08   #15329
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Eigenlijk een verdoken vorm van een argument voor intelligente creatie, zonder explociet god te moeten vernoemen.

Neen, het gaat veel verder dan dat.

Net omdat wijzelf ook simulatoren kunnen worden van universa later in onze geschiedenis, waardoor wij 'goden' worden voor de levensvormen die daarin kunnen ontstaan. Die levensvormen kunnen dat dan opnieuw ook weer doen, waardoor een interessante lus ontstaat : waar is het einde en waar het begin en waar zitten wij in heel dat verhaal.
En is er wel een einde en begin?

De simulatietheorie verklaart mogelijk wel bvb. het finetuning-argument : waarom lijkt dit heelal specifiek op maat van de mens als levensvorm : omdat dat net (een van) de mogelijke parameters van de simulatie is natuurlijk.

Naast onze simulatie lopen vermoedelijk dan nog heel veel andere simulaties, mogelijks ontstaan die allemaal als onderdeel van dezelfde 'startcondities' die gelden vanaf het moment de simulatie gestart is, wat wij meestal de big bang noemen.
Dit is dan ook een mogelijke kijk op de many-worlds hypothese in QM : https://en.wikipedia.org/wiki/Many-w...interpretation )

Enfin,er zit best wel wat lekkers aan de kluif van deze theorie.
Het duizelt een beetje als je de mogelijkheden probeert te doorgronden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 juni 2016 om 12:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 12:11   #15330
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een mooie stap vooruit toch? Ik vond het een mega fascinerend debat die mijn geest stimuleerde tot nadenken.
Bedankt om te delen parcifal, zalig!
Fijn dat je het leuk vond.
Je ziet dat ook wetenschappers wel eens out of the box durven denken, het moeten niet altijd complotters zijn of ufo-believers.

Wetenschappers durven nog veel verder gaan als je ze loslaat.
Stel je voor wat het zou geworden zijn als er ook nog een paar flessen goede wijn in die discussie was gemengd.

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 juni 2016 om 12:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 12:22   #15331
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Neen, het gaat veel verder dan dat.

Net omdat wijzelf ook simulatoren kunnen worden van universa later in onze geschiedenis, waardoor wij 'goden' worden voor de levensvormen die daarin kunnen ontstaan. Die levensvormen kunnen dat dan opnieuw ook weer doen, waardoor een interessante lus ontstaat : waar is het einde en waar het begin en waar zitten wij in heel dat verhaal.
En is er wel een einde en begin?

De simulatietheorie verklaart mogelijk wel bvb. het finetuning-argument : waarom lijkt dit heelal specifiek op maat van de mens als levensvorm : omdat dat net (een van) de mogelijke parameters van de simulatie is natuurlijk.

Naast onze simulatie lopen vermoedelijk dan nog heel veel andere simulaties, mogelijks ontstaan die allemaal als onderdeel van dezelfde 'startcondities' die gelden vanaf het moment de simulatie gestart is, wat wij meestal de big bang noemen.
Dit is dan ook een mogelijke kijk op de many-worlds hypothese in QM : https://en.wikipedia.org/wiki/Many-w...interpretation )

Enfin,er zit best wel wat lekkers aan de kluif van deze theorie.
Het duizelt een beetje als je de mogelijkheden probeert te doorgronden.
Er zijn meer aanwijzingen voor een bestaand onafhankelijk bewustzijn dan voor deze hyptohese!

Waarom zoeken mensen het toch zo ver om het bestaan van intelligente scheppende schepper of scheppende kracht te vermijden??? I can guess.

Al zulke theorien zijn niet meer dan mind-hersensspinsels die niets met de realiteit te maken hebben!

Realiteit is bewustzijn! De sleutel tot het universum ligt in ons eigen bewustzijn.

Het grootste mirakel van al is onze intiemste beleving: ons bewustzijn. Something which is aware of being aware. Je hebt geen ego of lichaam nodig om aware of being aware te zijn!!
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 12:28   #15332
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Er zijn meer aanwijzingen voor een bestaand onafhankelijk bewustzijn dan voor deze hyptohese!

Waarom zoeken mensen het toch zo ver om het bestaan van intelligente scheppende schepper of scheppende kracht te vermijden??? I can guess.

Al zulke theorien zijn niet meer dan mind-hersensspinsels die niets met de realiteit te maken hebben!
Er zijn helemaal geen aanwijzingen, niet voor onafhankelijk bewustzijn, niet voor een schepper, niet voor simulaties.

Er is geen enkele aanwijzing voor een ingreep door een bewust schepsel in het waarneembaar heelal, geen enkel, zero.

Maar de simulatiehypothese is veel rijker, leuker en gewoon gebaseerd op een projectie van onze eigen evolutie en de te verwachten technische evolutie en daarom niet geheel zonder basis.

Als jij Mario Bros speelt, ben jij dan ook niet een beetje zijn God op dat moment?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 12:40   #15333
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Er zijn meer aanwijzingen voor een bestaand onafhankelijk bewustzijn dan voor deze hyptohese!

Waarom zoeken mensen het toch zo ver om het bestaan van intelligente scheppende schepper of scheppende kracht te vermijden??? I can guess.

Al zulke theorien zijn niet meer dan mind-hersensspinsels die niets met de realiteit te maken hebben!
Er zijn helemaal geen aanwijzingen, niet voor onafhankelijk bewustzijn, niet voor een schepper, niet voor simulaties.

Er is geen enkele aanwijzing voor een ingreep door een bewust schepsel in het waarneembaar heelal, geen enkel, zero.

Maar de simulatiehypothese is veel rijker, leuker en gewoon gebaseerd op een projectie van onze eigen evolutie en de te verwachten technische evolutie en daarom niet geheel zonder basis.

Als jij Mario Bros speelt, ben jij dan ook niet een beetje zijn God op dat moment?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 13:00   #15334
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Fijn dat je het leuk vond.
Je ziet dat ook wetenschappers wel eens out of the box durven denken, het moeten niet altijd complotters zijn of ufo-believers.

Wetenschappers durven nog veel verder gaan als je ze loslaat.
Stel je voor wat het zou geworden zijn als er ook nog een paar flessen goede wijn in die discussie was gemengd.
Wijn??? I beg to differ
Ja het is wel leuk dat ze eens out of the box denken.
Maar daarmee weet ik nog steeds niet of parcifal in iets gelooft...

Er is toch niets mis met believen in UFO's btw? Wellicht hebt gij ook al eens iets vreemd gezien. Veel mensen zien iets vreemd, maar de meeste zwijgen. En die niets zien hebben maar niet genoeg naar boven gekeken.
The truth is up there.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 15:21   #15335
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Fijn dat je het leuk vond.
Je ziet dat ook wetenschappers wel eens out of the box durven denken, het moeten niet altijd complotters zijn of ufo-believers.

Wetenschappers durven nog veel verder gaan als je ze loslaat.
Stel je voor wat het zou geworden zijn als er ook nog een paar flessen goede wijn in die discussie was gemengd.

Wijn ppff wat een flauwe shit.

Draai 60 gram psilocybe cubensis achter je kiezen en je zal wat zien! Ipv wat lauw gefilosofeer zullen ze de liefde van het universum ontdekken.



Het is zo dat alle bedwelmende drugs die niet zo goed voor ons zijn, toegelaten worden. Alcohol en sigaretten mogen verkocht worden. Alcohol bedwelmd het bewustzijn.

Ik geef je het op een plaatje. Zuip drie flessen wijn, rook een aantal joints of speel mushrooms binnen. Bij de laatste twee zul je je fris voelen de dag erna. Van alcohol zul je je miserabel voelen.

Maar de genezende planten, waarmee we ons bewustzijn verruimen, dat mag niet! En daar is een reden voor! Het is een bedreiging voor the powers that be! Ze willen ons dom houden en deze fantasitsche veruimende en genezende middelen zijn daarom verboden!

Laatst gewijzigd door Irsan : 9 juni 2016 om 15:22.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 11:36   #15336
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Wijn ppff wat een flauwe shit.

Draai 60 gram psilocybe cubensis achter je kiezen en je zal wat zien! Ipv wat lauw gefilosofeer zullen ze de liefde van het universum ontdekken.
En er komen regenbogen uit je gat, en overal dansen roze eenhoorns en donzige wollige konijntjes 😂😂😂
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 11:55   #15337
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
En er komen regenbogen uit je gat, en overal dansen roze eenhoorns en donzige wollige konijntjes 😂😂😂
Nou, dan ben ik in goed gezelschap! Vele bekende wetenschappers en groten der aarde vertroefden ook graag in hogere sferen.

Francis Crick bijvoorbeeld, de ontdekker van DNA die hiervoor de Nobelprijs in 1962 heeft gekregen, was een fervent gebruiker van LSD.

Neurowetenschapper John C. Lily, zat aan de ketamine en de LSD.

Kary Banks, Nobelprijswinnaar -> LSD

Sigmund Freud -> Marihuana

Carl Sagan -> Marihuana

Steve Jobs -> vond zijn LSD periode een van de belangrijkste in zijn leven.

Liefde is trouwens niet altijd roze. Goddelijke liefde breekt recht door je illusionare afhankelijkheden en dat kan zeer pijnlijk zijn. Kortom je hebt een totaal verkeerd beeld van wat Liefde is. Liefde is geen emotie, maar het veroorzaakt wel emoties.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:30   #15338
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Niks mis met af en toe eens goed van de grond te gaan, ikzelf neem ook graag af en toe een goeie trek aan de waterpijp, maar als je nu echt denkt dat je daardoor ineens tot revolutionaire inzichten komt sla je de bal grondig mis.
Trouwens, je wijkt weer van het onderwerp af, het ging over aliens! Maak desnoods een nieuwe draad aan met je zweverige praat, dan ga ik je daar wel uitlachen.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 14:39   #15339
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Niks mis met af en toe eens goed van de grond te gaan, ikzelf neem ook graag af en toe een goeie trek aan de waterpijp, maar als je nu echt denkt dat je daardoor ineens tot revolutionaire inzichten komt sla je de bal grondig mis.
Trouwens, je wijkt weer van het onderwerp af, het ging over aliens! Maak desnoods een nieuwe draad aan met je zweverige praat, dan ga ik je daar wel uitlachen.
I love you.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 21:39   #15340
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
I love you.
Ik moet je teleurstellen, ik ben al getrouwd 😃
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be