Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2012, 14:41   #21
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Ze hadden in vlaanderen misschien gewoon de certificaten niet zo duur moeten maken.
In wallonie krijg je 65€/certificaat en daar is het enkel gedurende 10 jaar dacht ik.
Ik heb 5000 kwh/jaar aan panelen en dat heeft mij 16000€ gekost. Zonder certificaten zou ik ongeveer 16 jaar nodig hebben om rendabel te zijn.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 07:10   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Subsidies betekenen nog altijd niet dat ze rendabel zijn hé.

Binnen 10 jaar zijn die zonnepanelen verhoudingsgewijs duurder, want de energie om ze te maken zal duurder zijn enerzijds en de Chinezen zullen het tegen dan beu geworden zijn om voor niets te gaan werken.
Zelfs vandaag werken de Chinesen niet gratis zoals jij wil beweren.
Zij werken tegen een lagere arbeidskost, net als zoveel andere landen.
De Chinzen hebben dan ook maar 1 ambtenaar op de 10 werknemers, tewijl dit bij ons 2 op de 3 is.
De overheid kan dus de lasten op arbeid laag houden en heeft dan nog eens zelf enkele zeer rendabele bedrijven, terwijl de onze enkel nog verlieslatende bedrijven heeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:29   #23
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zelfs vandaag werken de Chinesen niet gratis zoals jij wil beweren.
Zij werken tegen een lagere arbeidskost, net als zoveel andere landen.
De Chinzen hebben dan ook maar 1 ambtenaar op de 10 werknemers, tewijl dit bij ons 2 op de 3 is.
De overheid kan dus de lasten op arbeid laag houden en heeft dan nog eens zelf enkele zeer rendabele bedrijven, terwijl de onze enkel nog verlieslatende bedrijven heeft.
Ga dan in China wonen hé. Ik hou je niet tegen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 4 december 2012 om 12:30.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:39   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ga dan in China wonen hé. Ik hou je niet tegen.
De Belgische wetgeving houd mij tegen. Anders was ik reeds lang weg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 13:47   #25
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Belgische wetgeving houd mij tegen. Anders was ik reeds lang weg.
Ik zou niet weten waarom de BE wetgeving je moet tegenhouden. Dat lijkt mij een non-issue.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 14:01   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Belgische wetgeving houd mij tegen. Anders was ik reeds lang weg.
De Chinese wetgeving trouwens ook, tenzij je met een bult pecunia over de brug komt.

Er zijn anders wel leuke stekjes te vinden langs de Gele Zee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 16:19   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Chinese wetgeving trouwens ook, tenzij je met een bult pecunia over de brug komt.

Er zijn anders wel leuke stekjes te vinden langs de Gele Zee.
Technische kennis is voldoende om in het buitenland terecht te kunnen.
Wil trouwens niet naar China.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 16:20   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom de BE wetgeving je moet tegenhouden. Dat lijkt mij een non-issue.
Toch wel, heb namelijk minderjarige kinderen die bij mij wonen als gescheiden ouder.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 00:48   #29
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch wel, heb namelijk minderjarige kinderen die bij mij wonen als gescheiden ouder.
Neem ze mee. Zoals Maddox al aangaf, het schijnt (!) geweldig te zijn in het communistisch paradijs aan de gele zee.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 12:41   #30
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Solar Living vraag faillissement aan

Paneelmakers klagen steen en been
nu hun hoogconjuctuur zo plots verdween.
Na de laatste schroef
gedenken ze droef
de dag waarop hun zon niet meer scheen.



O soleil, soleil ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 17:21   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

We zien ook een poging van de Chinese-paneelinstallateurs om de aankomende vergoeding voor netgebruik te betitelen als "zonbelasting"...
Hun zaakje droogt geleidelijk op ...
Ik hoop voor de zonnepaneelbezitters dat er vlotte manieren bestaan(wettelijk,fiscaal,maar ook technisch...) om die dingen weer van hun eigendom weg te krijgen....want ze gaan straks KOSTEN .De verzekeraars hebben totnogtoe gezwegen omdat het niet "poco" was,maar het is onvermijdelijk dat ze ook eens afkomen...(speciaal aansprakelijkheids- en juridsche bijstands-verzekeringen voor eigenaars van zonnepanelen...maar er zijn eerst nog eens een paar serieuze stormen nodig om het nut daarvan duidelijk te maken...Stelt U zich eens een luxe-voituur voor in uw straat met UW zonnepaneel doorheen het dak)

Overigens...wat ik niet weet is wat er gebeurt als iemand zijn woning met die rotzooi op het dak probeert te verkopen?
Zal de nieuwe eigenaar dan alle bestaande rechten mee kunnen nemen of wordt dat herbekeken?

Zie je,een nieuwe eigenaar zal nog mogen gaan rondlopen ook.....
Misschien kan hij dat in KORTING brengen op de aankoopprijs....het zal rap gedaan zijn als zoiets algemene praktijk wordt...

Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2012 om 17:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 22:12   #32
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We zien ook een poging van de Chinese-paneelinstallateurs om de aankomende vergoeding voor netgebruik te betitelen als "zonbelasting"...
Hun zaakje droogt geleidelijk op ...
Ik hoop voor de zonnepaneelbezitters dat er vlotte manieren bestaan(wettelijk,fiscaal,maar ook technisch...) om die dingen weer van hun eigendom weg te krijgen....want ze gaan straks KOSTEN .De verzekeraars hebben totnogtoe gezwegen omdat het niet "poco" was,maar het is onvermijdelijk dat ze ook eens afkomen...(speciaal aansprakelijkheids- en juridsche bijstands-verzekeringen voor eigenaars van zonnepanelen...maar er zijn eerst nog eens een paar serieuze stormen nodig om het nut daarvan duidelijk te maken...Stelt U zich eens een luxe-voituur voor in uw straat met UW zonnepaneel doorheen het dak)

Overigens...wat ik niet weet is wat er gebeurt als iemand zijn woning met die rotzooi op het dak probeert te verkopen?
Zal de nieuwe eigenaar dan alle bestaande rechten mee kunnen nemen of wordt dat herbekeken?

Zie je,een nieuwe eigenaar zal nog mogen gaan rondlopen ook.....
Misschien kan hij dat in KORTING brengen op de aankoopprijs....het zal rap gedaan zijn als zoiets algemene praktijk wordt...
Het is vooral héél duidelijk dat je er dus geen zak van kent.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 22:20   #33
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het is vooral héél duidelijk dat je er dus geen zak van kent.
Leg uit, Mr Q.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 12:12   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Leg uit, Mr Q.
Vele panelen zijn niet eens eigendom van de eigenaar van de woning, maar van de firma die ze geplaatst heeft.
De bewoner van het pand heeft dus nooit kosten moeten maken, maar heeft wel GRATIS stroom.

Veranderen de panelen van eigenaar, dan verhuizen de certificaten mee, zij zijn ondeelbaar met de panelen. Dus als je een huis koop met panelen, kijk eerst wie de eigenaar van de panelen is, is dat de verkoper van het pand, dan moet je direct bij de eigendomsacte van het pand ook de certificaten van de panelen krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 12:20   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We zien ook een poging van de Chinese-paneelinstallateurs om de aankomende vergoeding voor netgebruik te betitelen als "zonbelasting"...
Hun zaakje droogt geleidelijk op ...
Ik hoop voor de zonnepaneelbezitters dat er vlotte manieren bestaan(wettelijk,fiscaal,maar ook technisch...) om die dingen weer van hun eigendom weg te krijgen....want ze gaan straks KOSTEN .De verzekeraars hebben totnogtoe gezwegen omdat het niet "poco" was,maar het is onvermijdelijk dat ze ook eens afkomen...(speciaal aansprakelijkheids- en juridsche bijstands-verzekeringen voor eigenaars van zonnepanelen...maar er zijn eerst nog eens een paar serieuze stormen nodig om het nut daarvan duidelijk te maken...Stelt U zich eens een luxe-voituur voor in uw straat met UW zonnepaneel doorheen het dak)

Overigens...wat ik niet weet is wat er gebeurt als iemand zijn woning met die rotzooi op het dak probeert te verkopen?
Zal de nieuwe eigenaar dan alle bestaande rechten mee kunnen nemen of wordt dat herbekeken?

Zie je,een nieuwe eigenaar zal nog mogen gaan rondlopen ook.....
Misschien kan hij dat in KORTING brengen op de aankoopprijs....het zal rap gedaan zijn als zoiets algemene praktijk wordt...
De verzekeringen rekenen je reeds lang extra aan voor het bezit van panelen.
Net zoals je extra betaald als je een rietendak hebt.

De vergoeding voor het netgebruik lijkt mij een rechtvaardige beslissing.
Ik ken geen enkele andere leverancier van producten die niet moet betalen voor het gebruik van de middelen om zijn producten te kunnen vervoeren en verkopen.
Het zijn trouwens vooral de installateurs in Vlaanderen die hun inkomsten zien verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 19:57   #36
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Leg uit, Mr Q.
Afvliegende panelen is een non-issue. Als die panelen er al af vliegen gaat je hele dak er gelijk aan. Een meerpremie is dus zuiver BS.

Verder is er geen bijkomend technisch risico verbonden aan het hebben/houden van zonnepanelen.

Ik las net dat de netwerkbeheerder CREG vanaf 2013 de bewuste netvergoeding terug invoert. Dit maakte de installatie van panelen met de huidige regeling totaal onrendabel.

Verder is er sprake van een serieuze discriminatie. Ik ben van plan een actiegroep op te richten om er tegen in te gaan.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 09:22   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Afvliegende panelen is een non-issue. Als die panelen er al af vliegen gaat je hele dak er gelijk aan. Een meerpremie is dus zuiver BS.

Verder is er geen bijkomend technisch risico verbonden aan het hebben/houden van zonnepanelen.

Ik las net dat de netwerkbeheerder CREG vanaf 2013 de bewuste netvergoeding terug invoert. Dit maakte de installatie van panelen met de huidige regeling totaal onrendabel.

Verder is er sprake van een serieuze discriminatie. Ik ben van plan een actiegroep op te richten om er tegen in te gaan.
Er zijn weldegelijk bijkomende technische problemen met zonnepanelen op je dak.

Zo zal de brandweer bij een mogelijke brand enkel ingrijpen om de omstaande gebouwen te beschermen, het gebouw met panelen laten ze gecontroleerd afbranden.
En ander probleem is dat veel panelen niet vast liggen op de dakken, maar aan bakken die verzwaard zijn. Panelen kunnen hierdoor wel gaan vliegen.
Daarnaast zijn de installatie met bouten en moeren aan elkaar gezet en deze kunnen oxideren en doorbreken.
Ook de bekabeling is onderhevig aan slijtage en kan voor problemen zorgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 14:01   #38
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn weldegelijk bijkomende technische problemen met zonnepanelen op je dak.

Zo zal de brandweer bij een mogelijke brand enkel ingrijpen om de omstaande gebouwen te beschermen, het gebouw met panelen laten ze gecontroleerd afbranden.
Leugen.

Citaat:
En ander probleem is dat veel panelen niet vast liggen op de dakken, maar aan bakken die verzwaard zijn. Panelen kunnen hierdoor wel gaan vliegen.
Soms, op platte daken gebeurt dat weleens, met betonblokken bijvoorbeeld.
Maar ik moet het eerste paneel nog zien dat gaan vliegen is, of het moet bij een windhoos zijn, maar dan worden er ook hele daken afgerukt.

Citaat:
Daarnaast zijn de installatie met bouten en moeren aan elkaar gezet en deze kunnen oxideren en doorbreken.
Inoxen bouten en moeren, die oxideren en doorbreken?
Uw dakgootbevestiging zal eerder oxideren en doorbreken.

Citaat:
Ook de bekabeling is onderhevig aan slijtage en kan voor problemen zorgen.
Binnen 25 a 30 jaar is het dielectricum van sommige componenten mogelijk lichtelijk verweerd, maar dan zijn die panelen ook end-of- life.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 07:04   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Leugen.



Soms, op platte daken gebeurt dat weleens, met betonblokken bijvoorbeeld.
Maar ik moet het eerste paneel nog zien dat gaan vliegen is, of het moet bij een windhoos zijn, maar dan worden er ook hele daken afgerukt.



Inoxen bouten en moeren, die oxideren en doorbreken?
Uw dakgootbevestiging zal eerder oxideren en doorbreken.



Binnen 25 a 30 jaar is het dielectricum van sommige componenten mogelijk lichtelijk verweerd, maar dan zijn die panelen ook end-of- life.
Deze opmerking had ik verwacht.
En ja, RVS bouten kunnen oxideren.
Dit omdat er verschillende soorten RVS zijn.
RVS voor de voeding zal niet snel oxideren, maar is heel duur.
RVS voor de industrie begint te oxideren als het in contact komt met andere metalen.
RVS bouten zijn vaak van mindere kwaliteit en kunnen zelfs beginnen oxideren bij een constant contact met vocht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 10:26   #40
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn weldegelijk bijkomende technische problemen met zonnepanelen op je dak.

Zo zal de brandweer bij een mogelijke brand enkel ingrijpen om de omstaande gebouwen te beschermen, het gebouw met panelen laten ze gecontroleerd afbranden.
En ander probleem is dat veel panelen niet vast liggen op de dakken, maar aan bakken die verzwaard zijn. Panelen kunnen hierdoor wel gaan vliegen.
Daarnaast zijn de installatie met bouten en moeren aan elkaar gezet en deze kunnen oxideren en doorbreken.
Ook de bekabeling is onderhevig aan slijtage en kan voor problemen zorgen.
Er bestaat nog steeds zoiets als schuim om de panelen af te dekken.

http://www.ode.be/ode/actueel/item/3...pv-werkt-eraan

De panelen zitten meestal vast aan het dakgebinte. Als een storm zodanig zwaar is dat zij gaan vliegen is je dak er mee aan voor de moeite. In welke zin vormt dit dan een risico-verzwaring ?
Oxidatie met inoxbouten ? Ben je nu aan het lullen ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 10 december 2012 om 10:29.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be