Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2005, 15:55   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Man, man toch!

Kan het nu nog idioter? Heb jij wel ooit een kerk van binnen gezien? Laat staan iets begrepen van het christelijk geloof?

De christelijke leer steun op naastenliefde en broederlijkheid. Heb uw naaste lief als uzelf.

Als er nu een partij is die deze pricipes bestrijdt en zich steunt op het volledige tegendeel van die boodschap, dan is het toch het VB zeker!

Je moet wel dubbel gek zijn en totaal blind om dat niet te zien.
Eén voorbeeldje maar: "Ik was vreemdeling en je hebt mij niet opgenomen". Is toch het duidelijste bewijs dat het VB helemaal niets, maar dan ook helemaal niets, met het christelijke geloof te maken heeft. Wel in tegendeel.

Al in het Oude Testament, werd gewaarschuwd tegen "valse profeten", welnu het VB er één van. Laat dat toch duidelijk zijn. Haat, uitsluiting, verdrukking, eigen ik eerst, en noem maar op ... zijn tegengesteld aan de christelijke leer. Nochtans zijn d�*t de hoofdpunten van uw "satan - partij" in deze dagen.

Dus oppassen "wanneer de vos de passie preekt ... boer let op uw ganzen".

Bijgevolg: Wanneer je, (wat uw vrijheid is hoor) stemt voor het VB, kun je nooit of te nooit een "kristen mens" zijn.
De kern van het christelijk geloof is dat Jezus, Gods Zoon, mens werd en onder ons kwam. Hij vervulde Gods belofte aan Zijn volk, openbaarde de volle waarheid en stierf vervolgens aan het kruis. Daarna verrees Hij en opende zo de weg naar het heil. Dat is de kern, niet dat modern gewauwel wat u ervan maakt.

Juist in de navolging van Gods geboden en Jezus' openbaring is ons heil te vinden. Wie Gods geboden niet wenst te onderhouden, zal op de Jongste Dag veroordeeld worden.

Jezus zegt nergens dat we zomaar "vreemdelingen moeten opnemen". Hulp aan de naaste is nog wel iets anders dan een land laten overspoelen met een onwillende en ongewilde groep vreemdelingen.

Als praktiserend christen stem ik dan ook met volle overtuiging op het Vlaams Belang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 16:19   #42
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De kern van het christelijk geloof is dat Jezus, Gods Zoon, mens werd en onder ons kwam. Hij vervulde Gods belofte aan Zijn volk, openbaarde de volle waarheid en stierf vervolgens aan het kruis. Daarna verrees Hij en opende zo de weg naar het heil. Dat is de kern, niet dat modern gewauwel wat u ervan maakt.

Juist in de navolging van Gods geboden en Jezus' openbaring is ons heil te vinden. Wie Gods geboden niet wenst te onderhouden, zal op de Jongste Dag veroordeeld worden.

Jezus zegt nergens dat we zomaar "vreemdelingen moeten opnemen". Hulp aan de naaste is nog wel iets anders dan een land laten overspoelen met een onwillende en ongewilde groep vreemdelingen.

Als praktiserend christen stem ik dan ook met volle overtuiging op het Vlaams Belang.
Wat komt dat toch goed uit voor jou hè? Hij zei ook nergens dat we "vreemdelingen niet moeten opnemen".


Btw, jou vriendje Jezus was geen vlaming hoor, maar een "vreemdeling". Mocht ik een Vb'er zijn dan had ik jou aangeraden om deze vreemdeling zo vlug mogelijk terug naar het land van herkomst te sturen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 10-09-2005 at 17:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De kern van het christelijk geloof is dat Jezus, Gods Zoon, mens werd en onder ons kwam. Hij vervulde Gods belofte aan Zijn volk, openbaarde de volle waarheid en stierf vervolgens aan het kruis. Daarna verrees Hij en opende zo de weg naar het heil. Dat is de kern, niet dat modern gewauwel wat u ervan maakt.

Juist in de navolging van Gods geboden en Jezus' openbaring is ons heil te vinden. Wie Gods geboden niet wenst te onderhouden, zal op de Jongste Dag veroordeeld worden.

Jezus zegt nergens dat we zomaar "vreemdelingen moeten opnemen". Hulp aan de naaste is nog wel iets anders dan een land laten overspoelen met een onwillende en ongewilde groep vreemdelingen.

Als praktiserend christen stem ik dan ook met volle overtuiging op het Vlaams Belang.
Wat komt dat toch goed uit voor jou hè? Hij zei ook nergens dat we "vreemdelingen niet moeten opnemen".


Btw, jou vriendje Jezus was geen vlaming hoor, maar een "vreemdeling". Mocht ik een Vb'er zijn dan had ik jou aangeraden om deze vreemdeling zo vlug mogelijk terug naar het land van herkomst te sturen.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 10-09-2005 at 17:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De kern van het christelijk geloof is dat Jezus, Gods Zoon, mens werd en onder ons kwam. Hij vervulde Gods belofte aan Zijn volk, openbaarde de volle waarheid en stierf vervolgens aan het kruis. Daarna verrees Hij en opende zo de weg naar het heil. Dat is de kern, niet dat modern gewauwel wat u ervan maakt.

Juist in de navolging van Gods geboden en Jezus' openbaring is ons heil te vinden. Wie Gods geboden niet wenst te onderhouden, zal op de Jongste Dag veroordeeld worden.

Jezus zegt nergens dat we zomaar "vreemdelingen moeten opnemen". Hulp aan de naaste is nog wel iets anders dan een land laten overspoelen met een onwillende en ongewilde groep vreemdelingen.

Als praktiserend christen stem ik dan ook met volle overtuiging op het Vlaams Belang.
Hij zei ook nergens dat we "vreemdelingen niet moeten opnemen". Wat komt dat toch goed uit voor jou hè?


Btw, jou vriendje Jezus was geen vlaming hoor, maar een "vreemdeling". Mocht ik een Vb'er zijn dan had ik jou aangeraden om deze vreemdeling zo vlug mogelijk terug naar het land van herkomst te sturen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De kern van het christelijk geloof is dat Jezus, Gods Zoon, mens werd en onder ons kwam. Hij vervulde Gods belofte aan Zijn volk, openbaarde de volle waarheid en stierf vervolgens aan het kruis. Daarna verrees Hij en opende zo de weg naar het heil. Dat is de kern, niet dat modern gewauwel wat u ervan maakt.

Juist in de navolging van Gods geboden en Jezus' openbaring is ons heil te vinden. Wie Gods geboden niet wenst te onderhouden, zal op de Jongste Dag veroordeeld worden.

Jezus zegt nergens dat we zomaar "vreemdelingen moeten opnemen". Hulp aan de naaste is nog wel iets anders dan een land laten overspoelen met een onwillende en ongewilde groep vreemdelingen.

Als praktiserend christen stem ik dan ook met volle overtuiging op het Vlaams Belang.
Hij zei ook nergens dat je "vreemdelingen niet moeten opnemen".


Btw, jou vriendje Jezus was geen vlaming hoor, maar een "vreemdeling". Mocht ik een Vb'er zijn dan had ik jou aangeraden om deze vreemdeling zo vlug mogelijk terug naar het land van herkomst te sturen.[/size]
[/edit]
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 10 september 2005 om 16:23.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 16:25   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Hij zei ook nergens dat we "vreemdelingen niet moeten opnemen". Wat komt dat toch goed uit voor jou hè?


Btw, jou vriendje Jezus was geen vlaming hoor, maar een "vreemdeling". Mocht ik een Vb'er zijn dan had ik jou aangeraden om deze vreemdeling zo vlug mogelijk terug naar het land van herkomst te sturen.
Jezus was in de eerste plaats Gods Zoon. Als mens werd hij geboren tussen de Joden en was dus in die zin ook Jood.

Nergens ondersteunt de christelijke leer een verstoring van de maatschappelijke orde. Door het teveel aan vreemdelingen is dat het geval. Daarom is het ongecontroleerde immigratiebeleid geen oplossing. Voor niemand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 16:48   #44
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jezus was in de eerste plaats Gods Zoon. Als mens werd hij geboren tussen de Joden en was dus in die zin ook Jood.
Een vreemdeling dus.
Citaat:
Nergens ondersteunt de christelijke leer een verstoring van de maatschappelijke orde. Door het teveel aan vreemdelingen is dat het geval. Daarom is het ongecontroleerde immigratiebeleid geen oplossing. Voor niemand.
Weet je wat mij nog meer stoort Jantje? Awel dat we dankzij deze "vreemdeling" genaamd Jezus en zijn fictieve vader jaarlijks +- €600 miljoen euro voor onze neus zien verdwijnen. De duurste vreemdeling van de gehele menselijke geschiedenis, me dunkt. En deze vreemdeling ligt hij al gvd meer dan twee millenias in pierenland ook.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 10-09-2005 at 17:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jezus was in de eerste plaats Gods Zoon. Als mens werd hij geboren tussen de Joden en was dus in die zin ook Jood.
Een vreemdeling dus.
Citaat:
Nergens ondersteunt de christelijke leer een verstoring van de maatschappelijke orde. Door het teveel aan vreemdelingen is dat het geval. Daarom is het ongecontroleerde immigratiebeleid geen oplossing. Voor niemand.
Weet je wat mij nog meer stoort Jantje? Awel dat we dankzij deze "vreemdeling" genaamd Jezus en zijn fictieve vader jaarlijks +- €600 miljoen euro voor onze neus zien verdwijnen. De duurste vreemdeling van de gehele menselijke geschiedenis, me dunkt. En deze vreemdeling ligt hij al gvd meer dan twee millenias in pierenland ook.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=Jan van den Berghe]Jezus was in de eerste plaats Gods Zoon. Als mens werd hij geboren tussen de Joden en was dus in die zin ook Jood.
[quote]
Een vreemdeling dus.
Citaat:
Nergens ondersteunt de christelijke leer een verstoring van de maatschappelijke orde. Door het teveel aan vreemdelingen is dat het geval. Daarom is het ongecontroleerde immigratiebeleid geen oplossing. Voor niemand.
Weet je wat mij nog meer stoort Jantje? Awel dat we dankzij deze "vreemdeling" genaamd Jezus en zijn fictieve vader jaarlijks +- €600 miljoen euro voor onze neus zien verdwijnen. De duurste vreemdeling van de gehele menselijke geschiedenis, me dunkt. En deze vreemdeling ligt hij al gvd meer dan twee millenias in pierenland ook.[/size]
[/edit]
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 10 september 2005 om 16:48.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 16:53   #45
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jezus was in de eerste plaats Gods Zoon. Als mens werd hij geboren tussen de Joden en was dus in die zin ook Jood.

Nergens ondersteunt de christelijke leer een verstoring van de maatschappelijke orde. Door het teveel aan vreemdelingen is dat het geval. Daarom is het ongecontroleerde immigratiebeleid geen oplossing. Voor niemand.
Leuke nuance wat je hier aanbrengt, Jan 8) !
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:00   #46
Doffer
Schepen
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De kern van het christelijk geloof is dat Jezus, Gods Zoon, mens werd en onder ons kwam. Hij vervulde Gods belofte aan Zijn volk, openbaarde de volle waarheid en stierf vervolgens aan het kruis. Daarna verrees Hij en opende zo de weg naar het heil. Dat is de kern, niet dat modern gewauwel wat u ervan maakt.

Juist in de navolging van Gods geboden en Jezus' openbaring is ons heil te vinden. Wie Gods geboden niet wenst te onderhouden, zal op de Jongste Dag veroordeeld worden.

Jezus zegt nergens dat we zomaar "vreemdelingen moeten opnemen". Hulp aan de naaste is nog wel iets anders dan een land laten overspoelen met een onwillende en ongewilde groep vreemdelingen.

Als praktiserend christen stem ik dan ook met volle overtuiging op het Vlaams Belang.
De kern van het christelijk geloof is inderdaad Jezus Christus, Zijn leven en verrijsenis. Door Zijn leven heeft hij de weg getoont: "Ik ben de weg de waarheid en het leven". Uit Zijn leven weten wij dat liefde voor de medemens, de onbaatzuchtige inzet, de vrede, mededogen en goedertierendheid de kernopdrachten (zeg maar geboden) waren welke hij zelf heeft voorgeleefd. Wanneer jij dat "gewouwel" noemt dan is het meer dan duidelijk: In verre na kent jij het "geloof" van Jezus niet.

Nu, ... d�*t kan ik je niet kwalijk nemen. Wat ik je wel kwalijk kan nemen is dat jij het kristelijk geloof wil gebruiken om de verrottende ideeën van het VB trachten goed te praten.
Hij, Jezus, heeft als voorbeeld gesteld hoe een samaritaan zorgde voor "de" vreemdeling. Wanneer jij aanhaalt dat de Kerk tegen homo enz... is, moet je er ook bij vertellen dat Hij ook nooit iemand zou verstoten, maar integedeel liefdevol zou opnemen. Zelfs de overspelige vrouw stuurde Hij geen verwijten, maar begrijpend en bemoedigend zei Hij: " Veel zal u vergeven worden omdat je veel hebt liefgehad". Dat is heel wat anders dan uw houding tegenover holibi's, euthanasie, enz...

Hij is Liefde komen brengen onder de mensen. Wanneer iemand Hem wil volgen moet hij hetzelfde doen. Al goeddoende rond gaan en uw "kruis" opnemen. Ook deze idee staat haaks op ALLE punten in het VB-plan, dat alleen gericht is op uitsluiting, haat, onverdraagzaamheid, ikzucht en onmeedogende bestraffing.

In die zin kan ook nooit één "overtuigde" VBer, op de jongste dag Zijn oordeel doorstaan. Want Ik had honger en jij hebt me niet te eten gegeven, Ik was vreemdeling en jij hebt mij niet opgenomen, enz...

Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
__________________
Eerlijk en rechtvaardig, zorg voor de zwaksten in de samenleving.
Doffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:06   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jezus was in de eerste plaats Gods Zoon.
Gelooft u dat echt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:08   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
In die zin kan ook nooit één "overtuigde" VBer, op de jongste dag Zijn oordeel doorstaan. Want Ik had honger en jij hebt me niet te eten gegeven, Ik was vreemdeling en jij hebt mij niet opgenomen, enz...

Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
Verdekke, Jan........eeuwig hellevier en vreselijke verdoemenis zullen uw deel zijn.
Weet je wat het ergst van al is?
Je zal daarbij mijn gezelschap moeten dulden.
Stem misschien toch liever BuB of NU.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 10-09-2005 at 20:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
In die zin kan ook nooit één "overtuigde" VBer, op de jongste dag Zijn oordeel doorstaan. Want Ik had honger en jij hebt me niet te eten gegeven, Ik was vreemdeling en jij hebt mij niet opgenomen, enz...

Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
Verdekke, Jan........eeuwig hellevier en vreselijke verdoemenis zullen uw deel zijn.
Weet je wat het ergst van al is?
Je zal daarbij mijn gezelschap moeten dulden.
Stem misschien toch liever BuB of NU.
[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 10-09-2005 at 20:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
In die zin kan ook nooit één "overtuigde" VBer, op de jongste dag Zijn oordeel doorstaan. Want Ik had honger en jij hebt me niet te eten gegeven, Ik was vreemdeling en jij hebt mij niet opgenomen, enz...

Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
Verdekke, Jan........eeuwig hellevier en vreselijke verdoemenis zullen uw deel zijn.
Weet je wat het ergst van al is?
Je zal daar mijn gezelschap moeten dulden.
Stem misschien toch liever BuB of NU.
[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 10-09-2005 at 20:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
Verdekke, Jan........eeuwig hellevier en vreselijke verdoemenis zullen uw deel zijn.
Weet je wat het ergst van al is?
Je zal daar mijn gezelschap moeten dulden.
Stem misschien toch liever BuB of NU.
[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 10-09-2005 at 20:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
Verdekke, Jan........eeuwig hellevier en vreselijke verdoemenis zullen uw deel zijn.
Weet je wat het ergst van al is?
Je zal daar mijn gezelschap moeten dulden.
Stem misshcien toch liever BuB of NU.
[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Dus, je weet nu wat u te wachten staat.
Verdekke, Jan........eEeuwig hellevier en vreselijke verdoemenis zullen uw deel zijn.
Weet je wat het ergst van al is?
Je zal daar mijn gezelschap moeten dulden.
[/size]
[/edit]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 september 2005 om 19:09.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:13   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Hij is Liefde komen brengen onder de mensen. Wanneer iemand Hem wil volgen moet hij hetzelfde doen. Al goeddoende rond gaan en uw "kruis" opnemen. Ook deze idee staat haaks op ALLE punten in het VB-plan, dat alleen gericht is op uitsluiting, haat, onverdraagzaamheid, ikzucht en onmeedogende bestraffing.
Een kleine correctie.
In het VB-plan staat ook een item over directe democratie.
Dat lijkt me geen 'uitsluitend, hatelijk of onverdraagzaam' gegeven.
Integendeel.
Hiermee geven ze te kennen de bevolking liefdevol te laten deelnemen aan het bestuur, mét verdraagzaamheid voor het laten uiten van alle aanwezige meningen.

Dat laatste kan ik van u, Doffer, niet direct zeggen, gezien uw voorkeur voor censuur (= uitsluiting-onverdraagzaamheid en haat tegenover bepaalde meningen)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:43   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een kleine correctie.
In het VB-plan staat ook een item over directe democratie.
Dat lijkt me geen 'uitsluitend, hatelijk of onverdraagzaam' gegeven.
Integendeel.
Hiermee geven ze te kennen de bevolking liefdevol te laten deelnemen aan het bestuur, mét verdraagzaamheid voor het laten uiten van alle aanwezige meningen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gelooft u dat echt?
8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:45   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8)
Ik geloof hen zoals ik.........Verhofstadt geloof.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 20:22   #52
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

op de site van de stemmenkampioen zie ik niets staan, het verwondert mij ook niet
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 20:32   #53
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Elke partij heeft waarden, maar welke...ik heb er mijn bedenkingen bij.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 22:06   #54
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

De christelijke leer schrijft nergens voor dat wij onze eigen kultuur moeten verloochenen.

De boodschap van Christus houdt ons in feite een drievoudige levensideaal voor : GOEDHEID - VOLMAKING - HEILIGING

Enfin, dat is mijn persoonlijke visie, maar ik vind het zo klaar in die leer.

Ter VERVOLMAKING van onszelf heeft God het GEZIN en de VOLKSGEMEENSCHAP geschapen.

Het zijn dus deze gemeenschappen - ORDE - die wij op geen enkele manier mogen verloochenen.

Een goed kristen mens moet dat toch inzien ...

In een klimaat van multikulturalisme en vervlakking kan een mens geen christen worden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 22:21   #55
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik wou ook eens het volgende vragen aan die godsdienstige mensen op dit forum:
ik kan begrijpen dat je tegen het homohuwelijk en tegen abortus zijt omwille van je godsdienst.
Maar waarom waarom toch wil je dat ook via een wettelijke regeling verbieden voor andere mensen die niet van jullie godsdienst zijn ??

Toen ik vroeger naar school ging, mocht je de vrijdag geen vlees eten. Maar ik herinner me nooit dat er een wetsvoorstel geweest is om dat verbod op te nemen in ons recht ??
Wat in "hemels"naam is er veranderd in jullie houding? Jullie zijn toch niet ekstremistisch geworden zeker (in die zin: ekstremisten willen anderen dwingen tot een gedachtengoed ...)

Idem dito voor voorbehoedsmiddelen. Maar ja, daar durven ze niet teveel over zeggen, want dan komt er niemand meer naar hun vergaderingen.
De roeping van het christendom bestaat in het uitbreiden van het Rijk Gods onder alle mensen.

Dat is essentieel voor haar werking. Vergelijk het bijvoorbeeld met een regeringsvorm.

Citaat:
ps: vorige zondag passeerde ik toevallig aan het klubgebouw van de katholieken (de kerk dus) als hun ledenbijeenkomst net gedaan was. Tsjonge tsjonge, dat gebouw moet nog voor geen tien percent vol gezeten hebben, en 't waren in overgrote merendeel stokoude mensjes. (ze hadden hun jeugd waarschijnlijk allemaal naar Duitsland gestuurd zeker ....)
Ik bedoel hiermee eigenlijk: ik trek me niet veel aan van de kaloten: nog enkele jaren en daar schieten er nog minder over dan kommunistische stemmers in Vlaanderen.
Men mag een levensbeschouwing niet beoordelen naar haar sukses.

Het is niet de kristelijke idee die thans faalt, maar wel haar menselijke dragers.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 00:00   #56
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Weet je wat mij nog meer stoort Jantje? Awel dat we dankzij deze "vreemdeling" genaamd Jezus en zijn fictieve vader jaarlijks +- €600 miljoen euro voor onze neus zien verdwijnen. De duurste vreemdeling van de gehele menselijke geschiedenis, me dunkt. En deze vreemdeling ligt hij al gvd meer dan twee millenias in pierenland ook.
Verbetering. Dat heeft u te danken aan de franse revolutionairen die de goederen van de kerk geroofd hebben. Als die zich wat redelijker, hetgeen toch hun cultus was, opgesteld hadden was het concordaat van Napoleon helemaal niet nodig geweest. U geeft dus beter uw atheïstische broeders van 200 jaar geleden de schuld dan die "vreemdeling" van 2000 jaar geleden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 00:05   #57
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Ik pleit voor absolute scheiding van kerk en staat m.a.w geen religieus gegrondveste, politieke partijen.
Dan moet u consequent zijn en alle partijen op basis van een of andere levensbeschouwing verbieden, ook de vrijzinnige. Veel geluk met uw voorstel.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 00:07   #58
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blockwatcher
Waar zat uw God in New Orleans , Irak, de concentratiekampen... achterlijker dan dat kan niet
Ik denk dat jij je godsbeeld een beetje moet bijstellen. Misschien heb je wat teveel "Black and White" gespeeld: Een computerspelletje waarbij je als god met een vingerknip mensen kan verplaatsen en het naar hartelust laten regenen en bliksemen...

God is geen grote machine in de hemel die elke handeling op aarde commandeert en richting geeft. De mens is geschapen met een vrije wil en de geestelijke vermogens zijn keuzes aan een gewetensonderzoek te onderwerpen. Als de mens faalt, hoeft dat niet noodzakelijk het falen van een god in te houden. Ik ben zelf ook geen overtuigd katholiek, maar erger me dood aan de makkelijke kritieken die er gespuid worden op het geloof. Als extreem-links zijn marxisme even kritisch zou benaderen als het geloof, zouden we al een stuk verder zijn denk ik.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 00:18   #59
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Verbetering. Dat heeft u te danken aan de franse revolutionairen die de goederen van de kerk geroofd hebben. Als die zich wat redelijker, hetgeen toch hun cultus was, opgesteld hadden was het concordaat van Napoleon helemaal niet nodig geweest. U geeft dus beter uw atheïstische broeders van 200 jaar geleden de schuld dan die "vreemdeling" van 2000 jaar geleden.
Allereerst, hoe zijn uw medegelovigen door de eeuwen heen (Rkk) uberhaupt ooit aan al die goederen en immense rijkdom gekomen? Dat is uit de lucht gevallen ofzo?
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 00:20   #60
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Dan moet u consequent zijn en alle partijen op basis van een of andere levensbeschouwing verbieden, ook de vrijzinnige. Veel geluk met uw voorstel.
Bedankt!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be