Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2021, 15:04   #21
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je mist mijn punt Oma.
Ik ben tegen vaccinatie en heb die tickets moeten annuleren omdat ze zonder vaccin of test niet binnen mogen.
Aldus die kinderen kiezen liever een vaccin om vlekkeloos overal binnen te mogen, ik laat me niet chanteren dus ben de “slechte” terwijl ik het “goede” doe.
Jij ervaart dat anders, maar ik sta alleen in mijn strijd.
Ok, ik heb je verkeerd begrepen.
Dat zijn dan de gechanteerde sukkeltjes die in de scholen nu al de bijnaam zombies krijgen en worden uitgelachen door de verstandiger ongevaccineerde mede leerlingen die zich niet laten chanteren door de staat om hun gezondheid op het spel te zetten om naar een festival te mogen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 15:08   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ok, ik heb je verkeerd begrepen.
Dat zijn dan de gechanteerde sukkeltjes die in de scholen nu al de bijnaam zombies krijgen en worden uitgelachen door de verstandiger ongevaccineerde mede leerlingen die zich niet laten chanteren door de staat om hun gezondheid op het spel te zetten om naar een festival te mogen.
Welk kind is niet makkelijk beïnvloedbaar en welk kind houdt zich bezig met de politiek rond vaccins? Bitter weinig.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:42   #23
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je mist mijn punt Oma.
Ik ben tegen vaccinatie en heb die tickets moeten annuleren omdat ze zonder vaccin of test niet binnen mogen.
Aldus die kinderen kiezen liever een vaccin om vlekkeloos overal binnen te mogen, ik laat me niet chanteren dus ben de “slechte” terwijl ik het “goede” doe.
Jij ervaart dat anders, maar ik sta alleen in mijn strijd.
Dat is precies de chantage die de neonazi's toepassen.
Die vrouw enkele weken terug zei net hetzelfde tegen me: tegen vaccinatie maar om toch op reis te "mogen" gaan van de neonazi's, toch de spuit geaccepteerd.
Nu, er zullen er wel meer zich realiseren dat ze bedonderd werden en worden, de hele corona saga is een serie wortels aan de horizon geweest.
Mensen die beseffen dat ze aan het lijntje werden gehouden, en de echte motieven van de neonazi's beginnen te ontdekken, zijn vaak boos.
Misschien betekent die boosheid straks, als de neonazi's hier ook beginnen eisen bij te stellen zoals in Israel, het einde van de nazistische coup van 2020.
De nazi's beseffen dat ook wel, dus ze gaan uiteraard voor afleidingsmaneuvre zorgen, nog eens economie saboteren om crisis te verwekken, en inflatie verder te vergroten tot hun beoogde trend.

En ja, de vroegere nazi's waren ook bedreven in jeugd manipuleren.
Net als die tijdens de voorbije decennia.
Ik herinner me nog goed, dat er waar ik woon op een vrijdagavond laat een vreemde situatie was: een koer vol scouts met pamfletten. Toen ik nader keek wat er aan de hand was, bleek dat een Vlaams Belang voordracht.
Later hoorde ik dat de lokale scoutsleider een broer was van een politicus, en die had hem dus gevraagd zijn groep scouts op te laten draven om ginger te gaan betogen tegen het VB.

Ik ben toen ik klein was zelf zo gemanipuleerd geweest. Ik werd gepusht tot katholieke propaganda en moest een soort van lessen volgen in aanloop naar communie. Die lessen gingen door in een huis van 1 van de propagandisten van die beweging. Toen ik er voor de eerste keer naartoe ging, stond ik een halfuur later mee te betogen tegen kernwapens, het amper beseffende. Pas later kreeg ik het gevoel "wat was dat???", en toen legde iemand het me uit.
IK ben er lange tijd boos.over geweest.

De propaganda in aanloop versus de cijfers achteraf:
https://nos.nl/artikel/2395429-rivm-...-rest-epidemie
Citaat:
De vaccinatiebereidheid onder 12 tot 17 jaar en 18- tot 24-jarigen was 85 procent, ruim meer dan de 75 procent vaccinatiegraad waarop wordt gemikt voor die groepen.

Maar kijk je naar de laatste cijfers dan heeft pas de helft van de 12- tot 17-jarigen en 65 procent van de 18- tot 24-jarigen een eerste prik gehaald. Misschien komt dat door de vakanties, misschien doordat ze korter de tijd hebben gehad omdat ze later aan de beurt waren. Het zou heel fijn zijn om te weten dat die vaccinatiegraad in die groep gaat aantrekken.
Ik hoop dat ze hun middelvinger blijven opsteken.
Misschien komt dat door... vakanties, minder tijd, ... blabla.
Misschien komt het door een middelvinger.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:49   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Neonazi’s.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:57   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is precies de chantage die de neonazi's toepassen.
Die vrouw enkele weken terug zei net hetzelfde tegen me: tegen vaccinatie maar om toch op reis te "mogen" gaan van de neonazi's, toch de spuit geaccepteerd.
Nu, er zullen er wel meer zich realiseren dat ze bedonderd werden en worden, de hele corona saga is een serie wortels aan de horizon geweest.
Mensen die beseffen dat ze aan het lijntje werden gehouden, en de echte motieven van de neonazi's beginnen te ontdekken, zijn vaak boos.
Misschien betekent die boosheid straks, als de neonazi's hier ook beginnen eisen bij te stellen zoals in Israel, het einde van de nazistische coup van 2020.
De nazi's beseffen dat ook wel, dus ze gaan uiteraard voor afleidingsmaneuvre zorgen, nog eens economie saboteren om crisis te verwekken, en inflatie verder te vergroten tot hun beoogde trend.

En ja, de vroegere nazi's waren ook bedreven in jeugd manipuleren.
Net als die tijdens de voorbije decennia.
Ik herinner me nog goed, dat er waar ik woon op een vrijdagavond laat een vreemde situatie was: een koer vol scouts met pamfletten. Toen ik nader keek wat er aan de hand was, bleek dat een Vlaams Belang voordracht.
Later hoorde ik dat de lokale scoutsleider een broer was van een politicus, en die had hem dus gevraagd zijn groep scouts op te laten draven om ginger te gaan betogen tegen het VB.

Ik ben toen ik klein was zelf zo gemanipuleerd geweest. Ik werd gepusht tot katholieke propaganda en moest een soort van lessen volgen in aanloop naar communie. Die lessen gingen door in een huis van 1 van de propagandisten van die beweging. Toen ik er voor de eerste keer naartoe ging, stond ik een halfuur later mee te betogen tegen kernwapens, het amper beseffende. Pas later kreeg ik het gevoel "wat was dat???", en toen legde iemand het me uit.
IK ben er lange tijd boos.over geweest.

De propaganda in aanloop versus de cijfers achteraf:
https://nos.nl/artikel/2395429-rivm-...-rest-epidemie

Ik hoop dat ze hun middelvinger blijven opsteken.
Misschien komt dat door... vakanties, minder tijd, ... blabla.
Misschien komt het door een middelvinger.
Amen.
Dat zal ik deze politiek dus nooit vergeven, dat ze kinderen geen kinderen lieten zijn en hun nwo beleid opdwongen via een vals “solidariteitsgevoel”.

Spijtig dat u geen goede Evangelische kerk trof, de katholieke leiders hebben het geloof geen goed gedaan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 22:27   #26
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

ik denk dat men eigenlijk niet echt wil dat kinderen ingeënt zullen worden.

als je rekent dat er ongeveer 2,5 miljoen minderjarigen zijn in belgie, dan blijven er 8,5 miljoen mensen over om te vaccineren. er zijn 8,4 miljoen belgen gevaccineerd zegt men. de werkelijke nuttige vaccinatiegraad is dus veel hoger dan al wat onze overheid en MSM ons wijsmaken.

zolang men dus geen kinderen vaccineert, kan men altijd blijven claimen dat de vaccinatiegraad niet voldoende hoog is, zelfs als is iedereen die daar ooit enig zou van kunnen hebben gevaccineerd. zo heeft men dus altijd een nieuw excuus waarom er toch mensen in het ziekenhuis liggen of doodgaan. allemaal de schuld van de 25% antivaxxers, zelfs met 100% van de volwassenen gevaccineerd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 04:30   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neonazi’s.
Nee, natuurlijk zijn het geen neo nazi's, want nazi's waren totalitair voor ANDERE collectieve doelen. Wat gelijklopend is, is het universele mechanisme van totalitarisme waarvan in onze contreien het laatste voorbeeld door de nazi's kwam. Maar het onderliggende ideaal is nu anders dan destijds.
We weten echter dat het onderliggende ideaal van een totalitair systeem geen belang heeft: de uitkomst is altijd dezelfde.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 04:47   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Ik verwoord het als "het doel heiligt de middelen".
Koste wat het kost.
Dat is waar ik naar refereer met "nazi".
En dat is ook de essentie achter totalitarisme.
De opgegeven doelen zijn eigenlijk nep.
Ze zijn dure woorden - propaganda, volksbeinvloeding; hebben niks met een streven naar idealen te maken.
Het ordinaire motief erachter is volk dwangarbeid te doen verrichten.
Arbeiten voor het gemak van de nazi.
Vandaar dat ik de idealen, partijprogramma's en andere blabla als niet ter zake doende beschouw.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:05   #29
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ik denk dat men eigenlijk niet echt wil dat kinderen ingeënt zullen worden.

als je rekent dat er ongeveer 2,5 miljoen minderjarigen zijn in belgie, dan blijven er 8,5 miljoen mensen over om te vaccineren. er zijn 8,4 miljoen belgen gevaccineerd zegt men. de werkelijke nuttige vaccinatiegraad is dus veel hoger dan al wat onze overheid en MSM ons wijsmaken.

zolang men dus geen kinderen vaccineert, kan men altijd blijven claimen dat de vaccinatiegraad niet voldoende hoog is, zelfs als is iedereen die daar ooit enig zou van kunnen hebben gevaccineerd. zo heeft men dus altijd een nieuw excuus waarom er toch mensen in het ziekenhuis liggen of doodgaan. allemaal de schuld van de 25% antivaxxers, zelfs met 100% van de volwassenen gevaccineerd.
Men (medische + politieke klasse) heeft een streefdoel ingesteld , dat realistisch gezien , niet te bereiken valt en als zodanig een uitstekend voorwendsel aanbiedt om hun collectivistische regelgekte , 'gemaatregel' , te verrechtvaardigen.
Niks tegen te doen, vrees ik.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:08   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Men (medische + politieke klasse) heeft een streefdoel ingesteld , dat realistisch gezien , niet te bereiken valt en als zodanig een uitstekend voorwendsel aanbiedt om hun collectivistische regelgekte , 'gemaatregel' , te verrechtvaardigen.
Niks tegen te doen, vrees ik.
Inderdaad, en zoiets is altijd al de weg geweest naar de meest brutale totalitaire systemen. Kijk naar de katholieke kerk. Je kan moeilijk met een meer vredelievende boodschap beginnen als "ideaal" en na enkele eeuwen zit je met een van de meest brutale totalitaire systemen die de wereld gekend heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:29   #31
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, en zoiets is altijd al de weg geweest naar de meest brutale totalitaire systemen. Kijk naar de katholieke kerk. Je kan moeilijk met een meer vredelievende boodschap beginnen als "ideaal" en na enkele eeuwen zit je met een van de meest brutale totalitaire systemen die de wereld gekend heeft.
deze keer gaat dat geen eeuwen duren om te installeren
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:34   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
deze keer gaat dat geen eeuwen duren om te installeren
Ene nacht, wellicht 1 uur en gans Europa is gevallen.
Ballingschap is werkelijk ons aandeel.

De katholieken hebben trouwens het geloof gegijzeld en Romeinse invloeden gemixt om hun heidenen te lokken. Een christen aanbidt Maria niet, wij respecteren haar als Zijn moeder en als de heilige vrouw die ze is.
Maar wie een vrouw groter maakt dan kinneke Jezus en haar gebouwen siert met beelden en bladgoud: is niet van DE Vader maar van hun vader den duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:37   #33
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin patrick. Het eerste wat je bij zoiets doet is toch vergelijken met de gemiddelde incidentie van die aandoening.
CDC Preliminary myocarditis/pericarditis reports to VAERS following dose 2mRNA vaccination, Exp. vs. Obs. using 7-dayrisk window
data p 28:

12–17 yrs: Males: Expected 0–4; Observed: 128
12–17 yrs: Females: Expected 0-2; Observed: 19
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:39   #34
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ene nacht, wellicht 1 uur en gans Europa is gevallen.
Ballingschap is werkelijk ons aandeel.

De katholieken hebben trouwens het geloof gegijzeld en Romeinse invloeden gemixt om hun heidenen te lokken. Een christen aanbidt Maria niet, wij respecteren haar als Zijn moeder en als de heilige vrouw die ze is.
Maar wie een vrouw groter maakt dan kinneke Jezus en haar gebouwen siert met beelden en bladgoud: is niet van DE Vader maar van hun vader den duivel.
lol ja, de No True Scotsman Fallacy
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:50   #35
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
CDC Preliminary myocarditis/pericarditis reports to VAERS following dose 2mRNA vaccination, Exp. vs. Obs. using 7-dayrisk window
data p 28:

12–17 yrs: Males: Expected 0–4; Observed: 128
12–17 yrs: Females: Expected 0-2; Observed: 19


Asjemenou
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 09:15   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
CDC Preliminary myocarditis/pericarditis reports to VAERS following dose 2mRNA vaccination, Exp. vs. Obs. using 7-dayrisk window
data p 28:

12–17 yrs: Males: Expected 0–4; Observed: 128
12–17 yrs: Females: Expected 0-2; Observed: 19
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8118666/
Citaat:
The incidences of acute pericarditis and myopericarditis (cases of acute pericarditis that also demonstrate myocarditis) are unknown
2. Gubernot schat de kans voor alle leeftijden gelijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 09:50   #37
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lol ja, de No True Scotsman Fallacy
Wat is het fundament denk je?
De Bijbel. Als een gemeenschap tegen de Bijbel ingaat en zelfs naar Christus refereert als “lucifer” (gebaseerd op eigen latijnse vertalingen = 0 Schriftelijke autoriteit); mag er toch een belleke beginnen rinkelen zekers? Ding dong
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 09:52   #38
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8118666/

2. Gubernot schat de kans voor alle leeftijden gelijk.
Wel je eigen link lezen


20% increase per 10-year increase in age (age-specific rates increased from 0.62 cases/100,000 PY among those aged 0–9 years[y] to 2.66 cases/100,000 PY among those 80–89y)
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 10:16   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wel je eigen link lezen


20% increase per 10-year increase in age (age-specific rates increased from 0.62 cases/100,000 PY among those aged 0–9 years[y] to 2.66 cases/100,000 PY among those 80–89y)
Sorry, moest zijn CDC ipv Gubernot.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 10:28   #40
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry, moest zijn CDC ipv Gubernot.
?

p28; Males; Expected:
18–24 yrs: 1–8
25–29 yrs: 1–7
30–39 yrs: 2–16
40–49 yrs: 2–16
50–64 yrs: 3–31
65+ yrs: 3–35
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be