Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Neem jij booster vaccin
Ja 20 52,63%
Neen 14 36,84%
Weet (nog) niet 4 10,53%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2021, 11:08   #21
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Welk van de twee zouden jullie aanraden (/afraden), en waarom?

Dank bij voorbaat voor elk ernstig antwoord,

"djimi"
Best diegene die je nog niet kreeg als je voordien wel al Pfizer of Moderna kreeg, anders maakt het niet veel uit.

Verschillende vaccins zorgen voor aanvullende en dus iets bredere immuniteit.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:18   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Best diegene die je nog niet kreeg als je voordien wel al Pfizer of Moderna kreeg, anders maakt het niet veel uit.

Verschillende vaccins zorgen voor aanvullende en dus iets bredere immuniteit.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:20   #23
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Best diegene die je nog niet kreeg als je voordien wel al Pfizer of Moderna kreeg, anders maakt het niet veel uit.

Verschillende vaccins zorgen voor aanvullende en dus iets bredere immuniteit.
U reageerde net iets te vroeg (maar toch bedankt!);

in een 'edit' vermeldde ik dat mijn enige prik tot nu toe er ene was met het vaccin van J&J.


Het 'probleem' waar ik nu mee worstel: mijn familie zal druk uitoefenen tot ik toch maar die booster-prik aanvaard ('argumenten': CST, solidariteit met de zorgsector, mijn gezondheid).

Ik heb echter weinig (tot géén) 'vertrouwen' in de vaccins van zowel Pfizer als Moderna.
De reden: het gaat eigenlijk nog steeds om een 'experiment', waarbij vooral betreffende lange-termijn-effecten écht nog te weinig geweten is.
Binnen vijf jaar zou dat gebrek aan vertrouwen wellicht al grotendeels weggenomen kunnen zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:22   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Ik ben kortelings geboosterd. Als ik op de boosterplek duw voel ik zeer. Mijn lichaam reageert er dus op.

Ik was normaal voorzien voor midden januari of februari. Ik ben benieuwd wat mijn volgend herhalingsvaccin zal zijn. De bestelde 4de dosis of reeds een omicron update.

Mijn griepspuitje heb een paar weken terug gaan halen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 december 2021 om 11:23.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:28   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U reageerde net iets te vroeg (maar toch bedankt!);

in een 'edit' vermeldde ik dat mijn enige prik tot nu toe er ene was met het vaccin van J&J.


Het 'probleem' waar ik nu mee worstel: mijn familie zal druk uitoefenen tot ik toch maar die booster-prik aanvaard ('argumenten': CST, solidariteit met de zorgsector, mijn gezondheid).

Ik heb echter weinig (tot géén) 'vertrouwen' in de vaccins van zowel Pfizer als Moderna.
De reden: het gaat eigenlijk nog steeds om een 'experiment', waarbij vooral betreffende lange-termijn-effecten écht nog te weinig geweten is.
Binnen vijf jaar zou dat gebrek aan vertrouwen wellicht al grotendeels weggenomen kunnen zijn.
Waarom vrees jij deelname aan een volksexperiment ? Ik ken zelfs een coronababy waarvan de ouders, bio-ingenieur en industrieel ingenieur, zich bij de eerste gelegenheid lieten corona-prikken. De niet geweten lange termijn effecten, als die er zijn, maken meer kans zich te manifesteren bij jongeren en coronababies.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:43   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom vrees jij deelname aan een volksexperiment ? Ik ken zelfs een coronababy waarvan de ouders, bio-ingenieur en industrieel ingenieur, zich bij de eerste gelegenheid lieten corona-prikken. De niet geweten lange termijn effecten, als die er zijn, maken meer kans zich te manifesteren bij jongeren en coronababies.
Een nichtje van mijn madam was zwanger van een tweeling.
Bij de eerste "prik" is er eentje afgekomen,
Bij de tweede toediening van een vaccin is ook het tweede dood geboren...

De ma van mijn schoonbroer kreeg recent, na haar booster, een herseninfarctje.

@Djimi
'k zou wachten op dat van Novavax.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 december 2021 om 11:48.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:46   #27
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb echter weinig (tot géén) 'vertrouwen' in de vaccins van zowel Pfizer als Moderna.
De reden: het gaat eigenlijk nog steeds om een 'experiment', waarbij vooral betreffende lange-termijn-effecten écht nog te weinig geweten is.
Binnen vijf jaar zou dat gebrek aan vertrouwen wellicht al grotendeels weggenomen kunnen zijn.
Dat "Experiment"-argument is zeer zwak, 14 dagen na vaccinatie zijn namelijk alle molecules die in dat vaccin zitten weer uit het lichaam verdwenen, mogelijke bijwerkingen treden dus ook op binnen de 14 dagen, niet later.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:50   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Die 6 maanden is toch geen natuurwet?
Als je een immuunsysteem hebt dat zwak reageert op virus, waarom zou dat sterk reageren op vaccin?
Het lijkt me logisch dat hoe zwakker en/of verkeerder immuunsysteem, hoe lager de immuundeeltjesniveaus zijn en/of hoe fouter hun samenstelling is.
Dus die "uitwerking" kan heel sterk varieren per persoon, laat staan dat je er bevolkingswijde algemene inentings-intervallen mee kunt bepalen.

Maar dat over één kam gescheer is een typerend kenmerk van dwang.
Het overgrote deel van chauffeurs gunt andere chauffeurs een plek. Een kleine fractie niet. De "maatregelen" kloten iedereen, overgrote deel en kleine fractie.
Het woord "maatregel" plakken op zo een algemene iedereen tegen de muur zetting, is dik vet liegen. Het is het tegendeel van op maat. Een kous maat 37-45.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:51   #29
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U reageerde net iets te vroeg (maar toch bedankt!);

in een 'edit' vermeldde ik dat mijn enige prik tot nu toe er ene was met het vaccin van J&J.


Het 'probleem' waar ik nu mee worstel: mijn familie zal druk uitoefenen tot ik toch maar die booster-prik aanvaard ('argumenten': CST, solidariteit met de zorgsector, mijn gezondheid).

Ik heb echter weinig (tot géén) 'vertrouwen' in de vaccins van zowel Pfizer als Moderna.
De reden: het gaat eigenlijk nog steeds om een 'experiment', waarbij vooral betreffende lange-termijn-effecten écht nog te weinig geweten is.
Binnen vijf jaar zou dat gebrek aan vertrouwen wellicht al grotendeels weggenomen kunnen zijn.
Ik weet niet wanneer je nog eens echt serieus zwaar ziek geweest bent, maar ik vermoed dat het al heel lang geleden is.

De lange termijn effecten van vaccins weten we idd niet, maar iets wereldschokkends verwacht ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb meer schrik van de lange-termijn effecten van PFOS, de Vlaamse luchtkwaliteit en wat ze in junk food draaien... En dat eet ik toch ook op dusja... Het is iets dat je zelf moet beslissen (niet onder druk). Alleen jij kan de juiste beslissing maken.

Ik heb beslist de booster te nemen... al weet ik dat ik een risico neem. Ik ben geen idioot. mRNA vaccins zoals moderna zijn een primeur, nog nooit eerder op mensen gebruikt ja, maar ze zijn wel zorgvuldig getest. Ik denk niet dat je je aan een Softenon-Scenario moet verwachten.

PS

Ik vind het interessant dat er mensen zijn die geen vaccin durven nemen omwille van de lange-termijn gevolgen, maar wel bvb roken, waarvan geweten is dat ze lange-termijn gevolgen hebben. En zware. Betekent dat mensen meer schrik hebben van iets onbekends dan van iets waarvan ze wéten dat het slecht is... Maar dat is menselijk en hebben we allemaal.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 22 december 2021 om 11:54.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:53   #30
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Op zich wou ik ni echt boosteren want ik heb daar niet echt voordeel bij. Maar ik heb me toch op de lijst gezet omdat ik anders niet kan gaan skiën.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:55   #31
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Op zich wou ik ni echt boosteren want ik heb daar niet echt voordeel bij. Maar ik heb me toch op de lijst gezet omdat ik anders niet kan gaan skiën.
Dat is zowat hoe het gros van de Belgen redeneert denk ik.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:57   #32
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat "Experiment"-argument is zeer zwak, 14 dagen na vaccinatie zijn namelijk alle molecules die in dat vaccin zitten weer uit het lichaam verdwenen, mogelijke bijwerkingen treden dus ook op binnen de 14 dagen, niet later.
Maar de lange termijnzorgen gaan niet over de side effects.

De vraag is hoe ons immuunsysteem zich aanpast aan een situatie waarbij we om de X aantal maanden geboost worden en een massa anti lichamen beginnen aan te maken. Als je dat herhaaldelijk blijft doen is het zeer waarschijnlijk dat er LT effecten zijn op hoe ons immuunsysteem zich zal gedragen in bredere zin. en dat zijn effecten die nog niet gekend kunnen zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:58   #33
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat is zowat hoe het gros van de Belgen redeneert denk ik.
Maar de klein mannen weiger ik alsnog te vaccineren. Tenzij zou blijken dat bij kinderen er weldegelijk een langdurend effect is voor de besmettelijkheid.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:59   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat "Experiment"-argument is zeer zwak, 14 dagen na vaccinatie zijn namelijk alle molecules die in dat vaccin zitten weer uit het lichaam verdwenen, mogelijke bijwerkingen treden dus ook op binnen de 14 dagen, niet later.
Het ging niet over de molecules zelf maar over de toxiciteit ervan.
Je deed hier dus een stromannetje.
Van de Nazi site zelf in hun Berlijn:
https://ec.europa.eu/health/scientif...oparticles.htm
Citaat:
Very little information on these aspects is presently available and this implies that there is an urgent need for toxicokinetic data for nanoparticles.
Citaat:
On the other hand, materials with very low solubility or degradability, could accumulate within biological systems and persist there for long durations. It is with nanoparticles of this character that the greatest concerns must arise, and attention will have to be paid to the comparison of the persistence of the particles and the time constants of the metabolic and cellular activities within the target host.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 december 2021 om 12:02.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 12:05   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Maar de klein mannen weiger ik alsnog te vaccineren. Tenzij zou blijken dat bij kinderen er weldegelijk een langdurend effect is voor de besmettelijkheid.
Dit is bizar.
Jezelf laten vaccineren omdat je overtuigt bent dat het ok is en het u voordeel biedt, maar uw kinderen dat voordeel ontzeggen?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 december 2021 om 12:06.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 12:07   #36
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dit is bizar.
Jezelf laten vaccineren omdat je overtuigt bent dat het ok is en het u voordeel biedt, maar uw kinderen dat voordeel ontzeggen?
Dat is helemaal niet bizar. Die kinderen hebben er geen bewezen voordeel aan.

Ga jij ook geneesmiddelen tegen Alzheimer beginnen nemen op uw 30ste omdat het goed werkt bij uw opa van 89?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 12:09   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is helemaal niet bizar. Die kinderen hebben er geen bewezen voordeel aan.

Ga jij ook geneesmiddelen tegen Alzheimer beginnen nemen op uw 30ste omdat het goed werkt bij uw opa van 89?
Geneesmiddelen impliceren dat je al ziek bent. Vaccins niet.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 12:12   #38
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
De vraag is hoe ons immuunsysteem zich aanpast aan een situatie waarbij we om de X aantal maanden geboost worden en een massa anti lichamen beginnen aan te maken. Als je dat herhaaldelijk blijft doen is het zeer waarschijnlijk dat er LT effecten zijn op hoe ons immuunsysteem zich zal gedragen in bredere zin. en dat zijn effecten die nog niet gekend kunnen zijn.
Waarom is dat "zeer waarschijnlijk"?

Vaccinatie (en dan vooral mRNA vaccinatie) is in principe een informatie-overdracht met uitdovende effecten, er is niet zoiets als "teveel" informatie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 12:13   #39
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het ging niet over de molecules zelf maar over de toxiciteit ervan.
Je deed hier dus een stromannetje.
Van de Nazi site zelf in hun Berlijn:
https://ec.europa.eu/health/scientif...oparticles.htm
Uit 2006?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 12:17   #40
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook ik kreeg een uitnodiging voor een booster-prik.

Indien ik er op inga, moet ik kiezen tussen het vaccin van Pfizer of dat van Moderna.

Welk van de twee zouden jullie aanraden (/afraden), en waarom?


(Edit: ter info: in augustus 2021, kort voor mijn 59e verjaardag, kreeg ik één spuitje met het vaccin van J&J)


Dank bij voorbaat voor elk ernstig antwoord,

"djimi"
Raar, waar ik ga is het wat de pot schaft. Pfizer dus en de eerste twee AZ.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be