Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2022, 09:08   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Het heeft nog iets anders gedaan: heel wat mensen voelden zich minder angstig na het krijgen van die prik. Maar goed, daarvoor hadden ze evengoed een zoutoplossing kunnen inspuiten..
Maar dat is dan de reden waarom het een geloofssysteem is he. Van dezelfde orde als knoflook tegen vampieren, of bidden om ziektes tegen te gaan.

Het gemene hier was wel dat men - van in het begin trouwens - de "schuldvraag van ketterij", zoals het hoort bij elke vorm van godsdienstwaanzin, bij de "niet-gelovigen" heeft gelegd, en die, zoals in de goeie ouwe tijd, met pesterijen en vervolging het leven heeft zuurgemaakt. Dit was niks anders dan een godsdienstoorlog, waarbij niet-aanhangers van de staatsgodsdienst in de Heilige Vaccinatiegraad verketterd werden. En er zijn nog steeds van die paters-inquisiteurs die hier rondlopen en de ongelovigen willen louteren.

Let wel, ik herhaal nog steeds, die vaccins hebben WEL geholpen, maar slechts een heel kleine groep mensen. Namelijk die mensen die zonder vaccin zwaar ziek waren geweest. Dat moet minder dan 100 000 zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2022 om 09:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 09:40   #42
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Let wel, ik herhaal nog steeds, die vaccins hebben WEL geholpen, maar slechts een heel kleine groep mensen. Namelijk die mensen die zonder vaccin zwaar ziek waren geweest. Dat moet minder dan 100 000 zijn.
De "vaccins" beschermden mensen tegen de oorspronkelijke covidstam. Dat is waar. Maar die stam circuleert niet meer. En Geert VDB Bossche heeft goed uitgelegd op welke wijze het aangeboren immuunsysteem van de mens lamgelegd wordt door deze mRNA therapie. Het wordt ondersteund door onderzoek (immune escape) dus die voorspellingen zijn wel degelijk uitgekomen.

Je bent stekeblind voor de gevolgen op lange termijn.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 09:45   #43
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is vragen om te herhalen wat hier al elvendertig keer neergeschreven is hee patrick... Bij het bestrijden van een pandemie maakt de overheid keuzes. Maar als men die keuze maakt, moet men ze efficiënt maken en geen zijweg openstellen voor onzin van verwaaiden die menen dat ze het beter weten en zich willen onttrekken aan de algemene vaccinatie.
Er is geen sprake van vaccinatie. Die is een compleet experimentele therapie met potentieel zwaar schadelijke gevolgen op lange termijn, die ten onrechte vaccinatie wordt genoemd. Dadelijk ga je ook nog stellen dat het oké is dat de fabrikant + de staat zich volledig onttrekken aan enige vorm van aansprakelijkheid "for the greater good".

En als je niet onmiddellijk dood neervalt, heeft het niks met "het vaccin" te maken. Op die manier kunnen kettingrokers met longkanker ook stellen dat hun rookgedrag geen link heeft met hun ziekte.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 09:52   #44
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Die bewering van gehersenspoelden is een aanname die ze helemaal niet kunnen weten en nooit kunnen bewijzen.

Dat het vaccin geholpen zou hebben om mensen uit het ziekenhuis te houden is ook een AANNAME en geen feit want je kunt nooit weten of er ook maar iemand dankzij het vaccin niet in het ziekenhuis beland is.
Het tegendeel werd wél bewezen: gevaccineerden worden wél besmet en belanden wél en ondanks het vaccin dus in het ziekenhuis.
Dat zijn wél FEITEN
.

En wie nu nog de propaganda niet doorziet, is een geprikte vogel voor de kat.
En een vogel voor de kat zijn ze zeker.

Dit is dezelfde eindeloze discussie als met Jehova's getuigen aan de deur.
"Wie denk je dat de natuur heeft geschapen? Het kan niet anders dan dat er een schepper was.."

Men gaat uit van allerlei aannames die als een feit worden geponeerd, maar nooit bewezen kunnen worden. "Door je te laten prikken zijn er veel doden vermeden".. Alle ongelovigen worden verstoten, gepest en geridiculiseerd. Wat dat betreft is covid gewoon een nieuwe religie. En de volgers beseffen niet eens dat zij de religioten zijn.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 09:58   #45
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is dan de reden waarom het een geloofssysteem is he. Van dezelfde orde als knoflook tegen vampieren, of bidden om ziektes tegen te gaan.

Het gemene hier was wel dat men - van in het begin trouwens - de "schuldvraag van ketterij", zoals het hoort bij elke vorm van godsdienstwaanzin, bij de "niet-gelovigen" heeft gelegd, en die, zoals in de goeie ouwe tijd, met pesterijen en vervolging het leven heeft zuurgemaakt. Dit was niks anders dan een godsdienstoorlog, waarbij niet-aanhangers van de staatsgodsdienst in de Heilige Vaccinatiegraad verketterd werden. En er zijn nog steeds van die paters-inquisiteurs die hier rondlopen en de ongelovigen willen louteren.

Let wel, ik herhaal nog steeds, die vaccins hebben WEL geholpen, maar slechts een heel kleine groep mensen. Namelijk die mensen die zonder vaccin zwaar ziek waren geweest. Dat moet minder dan 100 000 zijn.
Je zit zelf verstrikt in dat geloofsysteem.....want je gelooft dat er mensen zouden zijn die zonder vaccin zwaar ziek zouden geworden zijn. (en dat kun je niet weten want ze waren wél gevaccineerd.)

Dat is dus nooit te bewijzen, dat is een aanname want om te bewijzen dat ze zwaar ziek zouden geworden zijn zonder vaccin, hadden ze niet gevaccineerd moeten worden en ze waren wel gevaccineerd dus kun je NOOIT weten of ze zonder vaccin wel zwaar ziek zouden geworden zijn of niet want dat kun je helemaal niet verifiëren, laat staan gokken over hoeveel mensen dat zouden geweest zijn omdat....ze toch gevaccineerd werden.

Geloven of ze misschien wel ziek zouden geworden zijn als ze niet gevaccineerd waren is gokken, waarzeggerij, geen werkelijkheid want onmogelijk om vast te stellen.
Je kunt enkel vaststellen of ze mét vaccin toch nog ziek werden of niet, dat zijn feiten.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 10:03   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De "vaccins" beschermden mensen tegen de oorspronkelijke covidstam. Dat is waar. Maar die stam circuleert niet meer. En Geert VDB Bossche heeft goed uitgelegd op welke wijze het aangeboren immuunsysteem van de mens lamgelegd wordt door deze mRNA therapie. Het wordt ondersteund door onderzoek (immune escape) dus die voorspellingen zijn wel degelijk uitgekomen.
Dat is helemaal niet waar. Die vaccins hebben 2 dingen gedaan: grotendeels nutteloze specifieke antilichamen naar kortstondig waanzinnig hoge dosissen gepompt enerzijds, en T-cellen tegen veel bredere epitopen laten kweken anderzijds.

Men heeft zich volop op de antilichamen waanzin gestort, omdat antilichamen de potentialiteit hadden om besmetting te voorkomen, zogezegd. Maar het blijkt dat dat niet goed werkt met corona virussen. Zelfs al heb je antilichamen, je kan toch gemakkelijk besmet worden, behalve als je waanzinnig hoge concentraties hebt.

De T-cellen daarentegen, die een veel breder actie domein hebben, omdat ze veel kleinere stukjes hebben, die zorgen ervoor dat de ziekte niet te hard uitslaat, maar die beletten niet om besmet te geraken. En DAT is het goed werkende aspect van die vaccins.

Aangezien onze zotte TV virologen echter dachten dat:
- als men antilichamen heeft, men niet BESMET kan worden
- vaccins langdurig hoge dosissen antilichamen opleveren

zijn zij uitgegaan van een soort van groepsimmuniteit door vaccinatie die echter niet lang bestaat, gewoon omdat men om niet besmet te geraken, men veel te hoge dosissen antilichamen nodig heeft bij deze virussen.

Ze hebben ondertussen iets bijgeleerd over immuniteit: immuniteit wil niet zeggen dat je niet besmet wordt. Immuniteit dient om niet zwaar ziek te worden, meer niet. Bij SOMMIGE ziektes helpt dat langdurig om niet besmet te worden, bij DEZE ziekte duurt die immuniteit tegen besmetting maar een paar weken of een paar maanden.

Het virus is ondertussen ook veranderd, en daar waar die antilichamen nog een beetje werkten tegen besmetting op de "oude" varianten (tot en met delta), zijn de omicron varianten voldoende besmettelijk om doorheen gelijk welke antilichamen bescherming te breken. Zij ondervinden enkel maar een beetje besmettingslast als men heel hoge antilichamen dosissen heeft, maar dat houden we maar een paar weken aan, of die nu van vaccinatie of van besmetting komen.

Kortom, besmettingen tegen omicron kan je niet echt tegenhouden met immunitaire poespas, maar dat is niet erg ook niet. Omicron is zoals andere verkoudheden. Daar hebben we geen langdurige immuniteit tegen, niet met besmetting, en niet met vaccinatie.

Maar we hebben wel, of het nu door vaccinatie of door besmetting komt, een T cel immuniteit die helpt tegen zware ziekte. EN DAT IS HET DAN.

Geert was evengoed mis, want hij ging OOK uit van besmettingsimmuniteit door vaccinatie, waardoor er allerlei rare evoluties zouden optreden. Hij heeft vanalles uit zijn botten geslagen over aangeboren antilichamen en zo (dingen die wel bestaan, maar die hier zo goed als geen rol spelen, hoewel het had gekund).

Essentieel is er niet veel aan de hand, gevaccineerd of niet. De antilichamen spelen zo goed als geen rol meer. De T-cel bescherming werkt, zowel door vaccinatie als door eerdere besmetting, tegen zware ziekte. Maar er is tegenwoordig met omicron niet veel zware ziekte meer ; dat kan komen omdat we ondertussen allemaal onze T celletjes hebben, of het nu door vaccinatie of door besmetting kwam, of gewoon omdat omicron niet erg nijdig is.

Maar er is gewoon geen bescherming tegen besmetting van omicron, tenzij bij sommige klassen mensen die blijkbaar niet besmet kunnen worden, maar om andere redenen (blijkbaar een incompatibiliteit tussen de receptor en het virus). Iedereen die al 1 keer omicron opgedaan heeft, gaat het in de komende jaren herhaaldelijk opdoen. En dat is niet erg. Weinig mensen gaan er nog zwaar ziek van worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 10:14   #47
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En een vogel voor de kat zijn ze zeker.

Dit is dezelfde eindeloze discussie als met Jehova's getuigen aan de deur.
"Wie denk je dat de natuur heeft geschapen? Het kan niet anders dan dat er een schepper was.."

Men gaat uit van allerlei aannames die als een feit worden geponeerd, maar nooit bewezen kunnen worden. "Door je te laten prikken zijn er veel doden vermeden".. Alle ongelovigen worden verstoten, gepest en geridiculiseerd. Wat dat betreft is covid gewoon een nieuwe religie. En de volgers beseffen niet eens dat zij de religioten zijn.
Precies!
Niemand kan weten of de prik ook maar 1 dode vermeden heeft want dat is onmogelijk vast te stellen.
De misleiding is telkens om aannames als feiten voor te stellen en idioten geloven dat.
Blijkbaar zijn er velen die niet weten wat feiten zijn en dat ze moeten kunnen vastgesteld/gemeten worden om waar te zijn.
Niemand kan vaststellen hoeveel doden er zouden gevallen zijn bij ongevaccineerden nadat ze gevaccineerd werden.
Ze kunnen alleen vaststellen hoeveel doden er vallen ná vaccinatie.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 20:45   #48
Anoniem_2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 december 2021
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Geert was evengoed mis, want hij ging OOK uit van besmettingsimmuniteit door vaccinatie, waardoor er allerlei rare evoluties zouden optreden.
Die "rare evoluties" zijn er dan ook. De voorspelde verspreiding van meer-infectieuze varianten is er gekomen, en bijna alle beschikbare gegevens tonen aan dat hoe hoger de vaccinatiegraad in een regio is, hoe meer infecties er zijn. Het omgekeerde van wat zou moeten gebeuren.

Bijvoorbeeld:



Vóór de vaccinering registreerde Vlaanderen verhoudingsgewijs minder 'gevallen', na de vaccinering meer.

De Verenigde Staten, een tweetal weken geleden:




Aantal 'gevallen' in Portugal, Australië, Singapore, Bulgarijë, en Roemenië:




Vóór de vaccinering waren de curves gelijkaardig.

De vaccinatiegraden van deze landen:




% positieve testen:



Dit is een selectie van landen om het punt te maken, maar deze tendens is globaal waarneembaar.

In zowel Zuid-Afrika (vaccinatiegraad van ~36%) als Portugal (vaccinatiegraad van ~95,5%) is er nu een golf van Omikron-varianten BA.4 en BA.5. In Zuid-Afrika is het bijna winter, terwijl het in Portugal bijna zomer is. In Zuid-Afrika test momenteel ~20% positief, en in Portugal ~50%.




Engeland:



Ondertussen is men gestopt met het rapporteren van deze gegevens, want het werd te ongemakkelijk.

Nieuw-Zeeland:




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het virus is ondertussen ook veranderd, en daar waar die antilichamen nog een beetje werkten tegen besmetting op de "oude" varianten (tot en met delta), zijn de omicron varianten voldoende besmettelijk om doorheen gelijk welke antilichamen bescherming te breken. Zij ondervinden enkel maar een beetje besmettingslast als men heel hoge antilichamen dosissen heeft, maar dat houden we maar een paar weken aan, of die nu van vaccinatie of van besmetting komen.

Kortom, besmettingen tegen omicron kan je niet echt tegenhouden met immunitaire poespas, maar dat is niet erg ook niet. Omicron is zoals andere verkoudheden. Daar hebben we geen langdurige immuniteit tegen, niet met besmetting, en niet met vaccinatie.
Tenzij u overtuigend bewijs kan leveren dat dit allemaal wordt veroorzaakt door een andere factor dan vaccinatie, ga ik dus niet akkoord met uw bewering dat er geen verschil is tussen natuurlijke immuniteit en vaccin-opgewekte immuniteit. In plaats van groepsimmuniteit te ontwikkelen, lijkt de grootschalige vaccinering net groepsimmuniteit te voorkomen. Dit is op zijn minst verontrustend.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij heeft vanalles uit zijn botten geslagen over aangeboren antilichamen en zo (dingen die wel bestaan, maar die hier zo goed als geen rol spelen, hoewel het had gekund).
Bewijs?

En was u hier dan ook geen dingen uit uw botten aan het slaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is gekend dat er kruis immuniteit is met sommige andere corona virussen. Maar er is nog een ander systeem dat besmetting kan beletten: het aangeboren immuunsysteem.
Ik beweer niet dat hij alles perfect heeft voorspeld, bij mijn weten heeft niemand dat gedaan. Het betreft hier dan ook een zeer complex fenomeen. Maar wat er ook nog moge gebeuren, er even ver naast zitten als de kwakzalvers die groepsimmuniteit beloofden, is alvast niet mogelijk, en sowieso is het beter om voorzichtig te zijn in plaats van roekeloos miljarden mensen te injecteren voor een mogelijke winst van praktisch niks. Dat er een theoretische mogelijkheid bestaat dat er een ramp zal gebeuren is genoeg reden om aan de alarmbel te trekken. Het is niet aan de tegenstanders van de grootschalige vaccinatie om waterdicht bewijs te leveren dat het helemaal fout zal lopen, maar aan de voorstanders om te garanderen dat het veilig is. Mensen zijn geen proefdieren, en de gevolgen van dergelijk experiment kunnen van Bijbelse proporties zijn.
Anoniem_2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 21:44   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gevaccineerden hebben meer besmettingen en meer herbesmettingen, hoe meer spuiten hoe meer dat het geval is. Dat lijkt nu wel aangetoond.

Die boosters lijken me zodoende gevaarlijk voor elke leeftijd, ik zie niet in waarom je ouderen zou blijven boosteren als je merkt dat ze bij elke extra spuit de weerstand meer en meer afbreekt.
Wel ik ben ook drie maal geprikt. Maar ik geef U toch zeker niet helemaal ongelijk.
Ik ben nog nooit zovele malen achter elkaar lang en zwaar verkouden geweest. Heb ondertussen ook al een zware griep gehad waar ik moeilijk ben vanaf geraakt.
En ook in mijn kennissenkring hoor ik veel hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna zomer en nog nooit zo veel mensen geweten met zere keel hoesten en niezen.
Ik kan verkeerd zijn maar heb de indruk dat mijn immuunsysteem toch wat is ontregeld. Daarvoor wist ik nauwelijks wat een snotneus was.

Zo drie vaccins op amper 6 maanden tijd ? Slik

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 mei 2022 om 21:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 22:09   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel ik ben ook drie maal geprikt. Maar ik geef U toch zeker niet helemaal ongelijk.
Ik ben nog nooit zovele malen achter elkaar lang en zwaar verkouden geweest. Heb ondertussen ook al een zware griep gehad waar ik moeilijk ben vanaf geraakt.
En ook in mijn kennissenkring hoor ik veel hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna zomer en nog nooit zo veel mensen geweten met zere keel hoesten en niezen.
Ik kan verkeerd zijn maar heb de indruk dat mijn immuunsysteem toch wat is ontregeld. Daarvoor wist ik nauwelijks wat een snotneus was.

Zo drie vaccins op amper 6 maanden tijd ? Slik
Deze cijfers gaan enkel over besmettingen met Covid, niet andere ziektes want dat is nog niet onderzocht. Dus hoe meer spuiten je kreeg tegen Covid, hoe meer je besmet wordt met Covid.

Het wekt alvast geen vertrouwen over de impact op je weerstand tegen andere ziektes, zoals je zegt zien we veel meer virale ziektes bij mensen. Dat kan echter ook zijn omdat we ons zo lang hebben opgesloten, ze moeten het dus nog onderzoeken, als ze dat ooit zullen doen.

Het is wel een feit dat je 1000x de antistoffen krijgt via vaccins, ze nemen in je bloed de plaats in van 1000 andere mogelijke ziektes dus lijkt het me zeer logisch dat je algemene weerstand ook omlaag gaat door die vaccins. Ik raad mijn ouders nu aan om de boosters niet te nemen, zelfs al zijn ze 80.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 04:50   #51
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel ik ben ook drie maal geprikt. Maar ik geef U toch zeker niet helemaal ongelijk.
Ik ben nog nooit zovele malen achter elkaar lang en zwaar verkouden geweest. Heb ondertussen ook al een zware griep gehad waar ik moeilijk ben vanaf geraakt.
En ook in mijn kennissenkring hoor ik veel hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna zomer en nog nooit zo veel mensen geweten met zere keel hoesten en niezen.
Ik kan verkeerd zijn maar heb de indruk dat mijn immuunsysteem toch wat is ontregeld. Daarvoor wist ik nauwelijks wat een snotneus was.

Zo drie vaccins op amper 6 maanden tijd ? Slik
Waarom heb je dan vrijwillig toch 3 vaccins laten zetten op amper 6 maanden tijd?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 05:54   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom heb je dan vrijwillig toch 3 vaccins laten zetten op amper 6 maanden tijd?
Groepsdruk, massahypnose, vertrouwen hebben in vertrouwenspersonen zoals dokters en familie, … zelfs Patrickv heeft ze genomen.

Ik heb ze niet genomen maar dat was een hele strijd, niet iedereen heeft daar zin in. Ik had een goed argument omdat ik al vroeg besmet was maar zelfs dan nog, mijn vrouw en kinderen zijn wel bezweken onder de druk van de Nazi CST.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 06:24   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Groepsdruk, massahypnose, vertrouwen hebben in vertrouwenspersonen zoals dokters en familie, … zelfs Patrickv heeft ze genomen.

Ik heb ze niet genomen maar dat was een hele strijd, niet iedereen heeft daar zin in. Ik had een goed argument omdat ik al vroeg besmet was maar zelfs dan nog, mijn vrouw en kinderen zijn wel bezweken onder de druk van de Nazi CST.
Of gewoon graag de dwarsdrijver uithangen in discussies hee. Zelf kiezen voor de veilige weg van vaccinatie maar gewoon om lekker 'contrair' te kunnen doen toch maar mee keuvelen met de Wappies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 07:07   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem_2 Bekijk bericht
Die "rare evoluties" zijn er dan ook. De voorspelde verspreiding van meer-infectieuze varianten is er gekomen, en bijna alle beschikbare gegevens tonen aan dat hoe hoger de vaccinatiegraad in een regio is, hoe meer infecties er zijn. Het omgekeerde van wat zou moeten gebeuren.
Helemaal niet, want zoals we ondertussen weten, heeft immuniteit tegen corona, of het nu door vaccinatie komt of door eerdere besmetting, een bijzonder lage invloed op besmetting. Het is bijzonder moeilijk uit te maken of er een hogere besmettingsgraad is als er een hogere vaccinatie graad is, omdat er vele factoren spelen, waaronder gedrag van mensen, en vooral, test politiek. Landen die nogal corona-hysterisch zijn, zullen tegelijkertijd veel vaccineren, en veel testen. Landen waar het niemand iets kan schelen, gaan weinig vaccineren, en weinig testen.

En ja, landen waar seggregatie politieken werden ingesteld, zoals corona pasjes en zo, die ORGANISEERDEN extra besmetting voor gevaccineerden, waardoor die natuurlijk meer besmet geraakten (gezien vaccinatie niet veel doet aan besmetting).

NERGENS is er een studie die aangeeft dat gevaccineerden veel besmettelijker zijn, of veel gemakkelijker besmet worden, dan niet-gevaccineerden IN GELIJKE BLOOTSTELLINGEN, bijvoorbeeld bij secondary attack rates en zo. Bijna overal stelde men vast dat er door vaccinatie een minuscule "bescherming" was, nergens stelde men vast dat gevaccineerden veel gemakkelijker ziek werden dan niet-gevaccineerden op individuele basis.

De bevolkings-cijfers gaven inderdaad aan dat gevaccineerden, vooral in gesegregeerde landen, vaker positief testten dan niet-gevaccineerden, maar dat is iets dat men niet kan onderscheiden van het effect van de seggregatie natuurlijk. Als niet-gevaccineerden thuis opgesloten zitten, en gevaccineerden samen feest mogen vieren, is het ergens normaal dat die gevaccineerden vaker ziek worden.

Alle "nieuwe varianten" zijn gekomen uit gebieden waar er juist weinig gevaccineerd was, en waar natuurlijke momentane groepsimmuniteit is bereikt. India, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika. In hoog-gevaccineerde landen zijn zo goed als geen "rare varianten" ontstaan. En met reden: die vaccins houden geen besmettingen tegen, en spelen dus zo goed als niet op de evolutie van het virus.

Citaat:
Vóór de vaccinering registreerde Vlaanderen verhoudingsgewijs minder 'gevallen', na de vaccinering meer.
Maar vaccinatie had ook een sterke invloed op de bitcoin prijs. Het spreekt vanzelf dat zulke correlaties geen causaal verband aangeven. Toen de vaccinatie begonnen was begin 2021, hebben we de Britse variant, en dan vooral de Delta variant op ons dak gekregen. Twee varianten die ontstaan zijn toen er nog geen vaccinatie was. De Britse is ontstaan in december 2020, toen er in de UK nog niet gevaccineerd was. En de Delta variant is in het voorjaar of zo in India ontstaan, waar de vaccinatie graad toen minder dan 5% was. Dat je die golven op de rug gaat schuiven van het gevaccineer hier, is dus een niet-causale tijdscorrelatie he.

Citaat:
De Verenigde Staten, een tweetal weken geleden:




Aantal 'gevallen' in Portugal, Australië, Singapore, Bulgarijë, en Roemenië:




Vóór de vaccinering waren de curves gelijkaardig.

De vaccinatiegraden van deze landen:




% positieve testen:



Dit is een selectie van landen om het punt te maken, maar deze tendens is globaal waarneembaar.
Natuurlijk is dat geen enkele aanwijzing. Vaccinatie heeft geen invloed op transmissie. Wat je daar ziet zijn toevallige correlaties in de tijd, maar er zijn bijzonder veel factoren die een rol spelen.

Bijvoorbeeld, waarom neemt het nu bij ons af ? We zijn allemaal heel hard gevaccineerd, het zou hier moeten ontploffen volgens uw theorie. Het zal waarschijnlijk vanaf ergens juli weer omhoog gaan, maar dat is nu eenmaal een tendens die we nu al 2 jaar gezien hebben: in mei en juni neemt het af.

Nog eens: zo een correlaties zijn ononderscheidbaar van gedragingen, toevallige factoren die maken dat er propagatie is of niet, en dergelijke meer. Mocht het vaccinatie zijn die de voornaamste vorm is van besmettelijkheid, dan zouden we dat duidelijk gezien hebben in secundary attack rate studies, en die geven dat helemaal niet aan.

Wat WEL waar is, is dat, in tegenstelling tot alle propaganda daarrond, die vaccins bijzonder weinig doen tegen propagatie. Maar dat ze een voorname bron van propagatie zijn is gewoon fout. Dat ze een bron zijn van mutaties ook (en dat gaat samen, trouwens). Alle succesvarianten zijn tot nu toe ontstaan in gebieden met eerder lage vaccinatie graad.

Citaat:
In zowel Zuid-Afrika (vaccinatiegraad van ~36%) als Portugal (vaccinatiegraad van ~95,5%) is er nu een golf van Omikron-varianten BA.4 en BA.5. In Zuid-Afrika is het bijna winter, terwijl het in Portugal bijna zomer is. In Zuid-Afrika test momenteel ~20% positief, en in Portugal ~50%.
Juist. Vervang "vaccinatie graad" door "consumptiegraad van hamburgers" en je hebt min of meer dezelfde causaliteit: geen.

Vaccins beinvloeden transmissie bijna niet bij deze virussen. Dat is een beetje een verrassing, maar dat is de grote les immunologie uit deze comedie.

Citaat:
Tenzij u overtuigend bewijs kan leveren dat dit allemaal wordt veroorzaakt door een andere factor dan vaccinatie, ga ik dus niet akkoord met uw bewering dat er geen verschil is tussen natuurlijke immuniteit en vaccin-opgewekte immuniteit.
Ten eerste, zo werkt het niet. Om een causaal verband aan te geven, moet men niet zeggen "tenzij U kan bewijzen dat andere factoren causaal zijn". Nee, je moet tonen dat andere factoren NIET causaal zijn, en enkel vaccinatie overblijft. Zoals ik reeds zegde, globale studies in een bevolking hangen af van enorm veel factoren, dus kan je daaruit geen causaliteit afleiden. Als er iets is dat bijzonder moeilijk is gebleken, dan is het wel het modeliseren van de propagatie van dit virus in een bevolking, vanwege enorm veel factoren die spelen. Maar als men gaat kijken naar studies die specifiek "all else equal" naar vaccinatie status kijken, dan ziet men GEEN verhoging van transmissie (en eerder een lichtjes verlaagde vorm van transmissie) door vaccinatie.

Natuurlijk is natuurlijke immuniteit niet vergelijkbaar met vaccinale, maar UITEINDELIJK is wat er van overblijft, namelijk een T-CD8 immuniteit, min of meer vergelijkbaar (hoewel het repertoire bij een infectie groter is uiteraard).

Alle antilichamen gezever is naast de kwestie gebleken alles bij elkaar.

Citaat:
In plaats van groepsimmuniteit te ontwikkelen, lijkt de grootschalige vaccinering net groepsimmuniteit te voorkomen. Dit is op zijn minst verontrustend.
Nee, dat is Geert zijn bewering, en die is fout. Vaccinatie voorkomt die niet. Tegen dit soort virussen IS ER GEEN DUURZAME groepsimmuniteit, noch met natuurlijke, noch met vaccinale. Zeker sinds omicron. En we weten dat eigenlijk al van andere corona virussen. Je kan om de 6 maanden een verkoudheidsvirus opdoen. Maar je wordt er niet zwaar ziek van. Bij de pre-omicron varianten leek de natuurlijke immuniteit van betere kwaliteit te zijn dan de vaccinale, maar sinds omicron is daar niks meer van aan. Met of zonder vaccin worden mensen herhaaldelijk ziek van omicron. Het zijn de omstandigheden die maken of we dat doorgeven of niet (blijkbaar geven we het weinig door in mei en juni). Maar waarschijnlijk gaan we het deze zomer weer vrolijk doorgeven. En is daar geen enkel probleem mee.

Citaat:
Bewijs?

En was u hier dan ook geen dingen uit uw botten aan het slaan?
Als ik het heb over het aangeboren immuunsysteem, dan heb ik het niet over aangeboren antilichamen, maar over NK cellen en dergelijke.

Geert beweerde ergens dat aangeboren antilichamen een heel grote rol spelen in dit gebeuren, en dat dat verstoord wordt door die vaccinatie. Dat is een wetenschappelijk MOGELIJKE (zij het vergezochte) maar in de praktijk ONBEWEZEN bewering geweest, en daar lijkt niks van aan te zijn.

Aangeboren antilichamen zijn die, geproduceerd door die speciale klasse van B1 lymfocyten.

Geert's rampenscenario was gebaseerd op 2 gesofistikeerde hypothesen, die leuk waren om te horen omdat het aantoont dat Geert meer weet van immunologie dan de TV virologen die daar zelfs niet eens van gehoord hadden, maar die fout gebleken zijn:

1) vele mensen hebben een verdediging tegen corona die fundamenteel steunt op een reactie met die B1 antilichamen (ook "aangeboren" antilichamen genoemd).

2) vaccinatie verstoort die verdediging, zodat die mensen nadien hun natuurlijke bescherming voorgoed kwijt zijn.

Het klonk leuk en dramatisch, het was niet onmogelijk.... maar het is niet waar gebleken en er is geen enkel objectief element dat die hypothesen in het labo heeft aangetoond voor zover ik weet.

Citaat:
Maar wat er ook nog moge gebeuren, er even ver naast zitten als de kwakzalvers die groepsimmuniteit beloofden, is alvast niet mogelijk, en sowieso is het beter om voorzichtig te zijn in plaats van roekeloos miljarden mensen te injecteren voor een mogelijke winst van praktisch niks.
Dat is absoluut waar. Want ook al was Geerts theorie uiteindelijk fout, in de grond had hij gewoon gelijk dat men nooit massief jongeren had mogen inspuiten, terwijl het RISICO wel degelijk bestond dat dat serieus mis kon gaan, en dat de reden daartoe (op corporatistische redenen na) gebaseerd was op ondertussen achterhaalde ideeen van langdurige groepsimmuniteit.

Citaat:
Dat er een theoretische mogelijkheid bestaat dat er een ramp zal gebeuren is genoeg reden om aan de alarmbel te trekken.
Juist.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 07:08   #55
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Groepsdruk, massahypnose, vertrouwen hebben in vertrouwenspersonen zoals dokters en familie, … zelfs Patrickv heeft ze genomen.

Ik heb ze niet genomen maar dat was een hele strijd, niet iedereen heeft daar zin in. Ik had een goed argument omdat ik al vroeg besmet was maar zelfs dan nog, mijn vrouw en kinderen zijn wel bezweken onder de druk van de Nazi CST.
Mijn gezondheid is mijn prioriteit waarover ik beslis en geen groepsdruk, massahypnose, chantage, afpersing of uitsluiting zal dat veranderen.
Ik heb verder aan niemand enige verantwoording af te leggen en geen argumenten nodig voor de beslissing van mijn vrije keuze.

De vaccinatie uitnodigingen werden genegeerd en gingen rechtstreeks de vuilbak in en niemand wist of je wel of niet gevaccineerd was.
En de cst was maar tijdelijk, net als de maatregelen en werden dan afgevoerd want het was allemaal maar langgerekte bluf met een tweeledig doel: economische verwoesting en om mensen te dwingen zich vrijwillig te laten vaccineren zoals later wel bleek. (en natuurlijk intussen met wetgeving te knoeien om in de toekomst nog beter en dictatoriaal te kunnen dwingen tot verplichtingen door vage en willekeurige omschrijvingen)

Ja, en nu? Ze zijn bezweken onder de druk van de nazi cst voor wat? Om te mogen reizen? Een pint drinken? Op restaurant gaan? Evenement?
Vraagt men zich dan niet af of dat het risico voor je gezondheid wel waard is?

En nu zullen ze wel de gevolgen dragen en niemand aansprakelijk kunnen stellen in geval van vaxschade want het was vrijwillig....maar dat is zelfs maar bijkomstig want het allerbelangrijkste is wat er nu gebeurt met je gezondheid.
Dat begrijp ik dus niet, nooit zal ik mij vrijwillig tegen mijn zin laten vaccineren met een gezondheidsrisico, niet door afpersing, niet door intimidatie, en zeker niet door een verplichting, dan mag de hele wereld op zn kop gaan staan, mijn gezondheid gaat voor en ik alleen beslis daarover.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 07:10   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Ik ben blij dat wij, mijn vrouw en ik, die booster gekregen hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 07:17   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Of gewoon graag de dwarsdrijver uithangen in discussies hee. Zelf kiezen voor de veilige weg van vaccinatie maar gewoon om lekker 'contrair' te kunnen doen toch maar mee keuvelen met de Wappies.
Jij doet nog altijd alsof er geen verschil is tussen zelf vrijwillig een geneesmiddel nemen, en anderen dwingen om een geneesmiddel te nemen he.

Ik heb hier altijd gezegd dat wie meer dan 50 jaar oud is (mijn geval) en nog geen corona opgedaan had (mijn geval) er baat bij had om zich te vaccineren, omdat bij die mensen de vermindering van het risico (dat toch klein was) op zware ziekte, appreciabel was in vergelijking met de ongemakken en risico's van het vaccin zelf.

Onder die leeftijd, of voor iemand die al corona gehad heeft, was er bijzonder weinig reden om dat ding te nemen. Dat men mensen onder de 30 die niks met deze ziekte te maken hadden, en waar het vaccin vrij schadelijk kon zijn, gedwongen heeft tot die nefaste medische handeling is toch een bijzonder groot schandaal zou ik denken. Dat men de maatschappij kapot gemaakt heeft om mensen grotendeels nutteloos tot consumptie van zo een geneesmiddel te dwingen, en die mensen potentieel aan grotere gevaren heeft blootgesteld zonder enige sanitaire winst van belang, is toch iets dat weerzinwekkend is. Dat jij zoiets niet wil begrijpen zal meer te maken hebben met niet durven toegeven dat je meeliep met een bende waanzinnige dwingelanden dan met gebrek aan denkvermogen, geloof ik.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 08:11   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom heb je dan vrijwillig toch 3 vaccins laten zetten op amper 6 maanden tijd?
Ach....we offerden ons op hé,in het belang van de wetenschap hé..
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 08:12   #59
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben blij dat wij, mijn vrouw en ik, die booster gekregen hebben.
Waarom?
Nog een 4de prik omdat de 3 vorige maar beperkt beschermde?
Waar hoop je op?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 08:15   #60
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ach....we offerden ons op hé,in het belang van de wetenschap hé..
Om anderen wellicht te beschermen terwijl we zelf eraan gaan? Dan heeft het tenminste toch nut gehad voor de wetenschap die er ook nog ferm aan verdiend heeft.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be