Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2022, 11:46   #181
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat wijst op noblesse.
Terecht.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 11:51   #182
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij weet het ongetwijfeld allemaal véél beter.
Haar ouders hebben evenzeer de Belgische nationaliteit. Maar de Turkse nationaliteit geraak je nooit meer kwijt, zoals jij ook wel zult weten. Die blijft u opgedrongen.
Elke nationaliteit word u opgedrongen. Probeer maar eens zonder nationaliteit door het leven te gaan.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 11:58   #183
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn geen 'andere' Blokkers.
Wat zou iemand die zelf geen racist is gaan zoeken bij een partij die al 30 jaar enkel daarrond draait ?
Iemand die geen last heeft van ontkenningsdrang tav evidenties.
Ik ben ervan overtuigd dat er onder de VB-kiezers zich zeer veel mensen bevinden die uit zichzelf volstrekt geen "racist" zijn. Toch niet "racist" zoals ik dat begrijp, dus in de zin van "discriminatie op grond van fysieke kenmerken".
Wel mensen die voor het VB stemmen omdat ze de pest hebben aan de andere partijen. Het racisme-verwijt, daar vegen ze hun gat aan.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 12:02   #184
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Elke nationaliteit word u opgedrongen. Probeer maar eens zonder nationaliteit door het leven te gaan.
Daar hebt u een punt. Maar hier zie ik het in de zin van "niet verlost geraken van een oorspronkelijke nationaliteit, ook al heb je ondertussen een andere nationaliteit verworven". De Belgische nationaliteit-wetgeving is op dat punt wel anders.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 12:07   #185
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar hebt u een punt. Maar hier zie ik het in de zin van "niet verlost geraken van een oorspronkelijke nationaliteit, ook al heb je ondertussen een andere nationaliteit verworven". De Belgische nationaliteit-wetgeving is op dat punt wel anders.
Daarom is een nationaliteit zelf kiezen te prefereren boven er één opgelegd te krijgen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 12:27   #186
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij weet het ongetwijfeld allemaal véél beter.
Zeg ik dat dan? Lees nog eens na wat ik in uw tekst in het vet gezet heb: denk, moeten en vermoed. Het gebruik van deze werkwoorden impliceert veronderstellingen oftewel in volkstaal: lulkoek.

Citaat:
Haar ouders hebben evenzeer de Belgische nationaliteit. Maar de Turkse nationaliteit geraak je nooit meer kwijt, zoals jij ook wel zult weten. Die blijft u opgedrongen.
Et alors?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 26 mei 2022 om 12:27.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 13:13   #187
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij weet het ongetwijfeld allemaal véél beter.
Haar ouders hebben evenzeer de Belgische nationaliteit. Maar de Turkse nationaliteit geraak je nooit meer kwijt, zoals jij ook wel zult weten. Die blijft u opgedrongen.
Neem me niet kwalijk he Kjoe: ge weet dakkik jou geire zie.

Maar...
Dat opgedrongen? Isda zoals dat gij pertinent zeker mij wilt opdringen om Vlondereir te worden? Akkefoei! Dat hebt ge me hier meermaals aangewreven toch...

En dat terwijl ik alleen bezitter ben van een Belgenlandse geboorteakte/ditto I.D. en (inmiddels vervallen) internationaal reispaske.
Niet erg consequent hé gij, mijnen ouwe Vlomse intellectueel?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 15:09   #188
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij weet het ongetwijfeld allemaal véél beter.
Haar ouders hebben evenzeer de Belgische nationaliteit. Maar de Turkse nationaliteit geraak je nooit meer kwijt, zoals jij ook wel zult weten. Die blijft u opgedrongen.
Haar Turkse nationaliteit heeft ze enkel door de keuze die haar ouders hebben gemaakt. Hadden zij die niet gemaakt, was zij enkel Belg.


Maar de echte vraag blijft : zouden binnen de context van deze discussie bv Max van Dietschland, of Skobelev haar in die tweede hypothese wél als Belg (Vlaming) willen beschouwen, of zou de uitslag dezelfde zijn ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 15:12   #189
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar hebt u een punt. Maar hier zie ik het in de zin van "niet verlost geraken van een oorspronkelijke nationaliteit, ook al heb je ondertussen een andere nationaliteit verworven". De Belgische nationaliteit-wetgeving is op dat punt wel anders.
Ware het niet voor Zuhal Demir, onze wetgeving zou al lang zijn aangepast. Iedereen die de Turkse nationaliteit heeft terug naar hun thuisland. Ook al hadden ze de dubbele nationaliteit, de Belgische nationaliteit wordt hen van ambtshalve afgenomen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 15:18   #190
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat er onder de VB-kiezers zich zeer veel mensen bevinden die uit zichzelf volstrekt geen "racist" zijn. Toch niet "racist" zoals ik dat begrijp, dus in de zin van "discriminatie op grond van fysieke kenmerken".
Wel mensen die voor het VB stemmen omdat ze de pest hebben aan de andere partijen. Het racisme-verwijt, daar vegen ze hun gat aan.
Je bent hier een beschrijving aan het geven van ofwel een mentaal gehandicapte, ofwel een onnozelaar die niet weet met wat hij bezig is, of gewoon een leugenaar...

Wie voor een one-issue partij stemt, en dan doodserieus wil beweren dat dit ene thema niet zijn motivator is, speelt ofwel een spelletje ofwel zit men bewust te liegen.

Of ken jij veel fans van Brugge die met een paarse sjaal rondlopen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 15:24   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je bent hier een beschrijving aan het geven van ofwel een mentaal gehandicapte, ofwel een onnozelaar die niet weet met wat hij bezig is, of gewoon een leugenaar...

Wie voor een one-issue partij stemt, en dan doodserieus wil beweren dat dit ene thema niet zijn motivator is, speelt ofwel een spelletje ofwel zit men bewust te liegen.

Of ken jij veel fans van Brugge die met een paarse sjaal rondlopen ?
Ah, Vlaamse onafhankelijkheid.

Daarom ook de Belgo-fascistische haat tegen alle zaken Vlaams.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 15:30   #192
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is er mis met mensen, die nu op onze kap teren, aan het werk te zetten?
Tjah, eigenlijk niets.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 15:36   #193
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar hebt u een punt. Maar hier zie ik het in de zin van "niet verlost geraken van een oorspronkelijke nationaliteit, ook al heb je ondertussen een andere nationaliteit verworven". De Belgische nationaliteit-wetgeving is op dat punt wel anders.
Dit even volledig terzijde...

Zuhal Demir (N-VA) geeft Turkse nationaliteit op: "De kloof is te groot geworden"

Men nam het haar 'even geleden' zelfs kwalijk.

Aanhangers van AKP, de partij van Turks president Erdogan, mengen zich in de Vlaamse gemeenteraadsverkiezingen. Dat meldt staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in het Een-programma ‘Iedereen Kiest’. In een opmerkelijke Facebookpost adviseren de vrijwilligers om niet op Zuhal Demir of N-VA te stemmen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2022 om 15:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 17:51   #194
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Daarom is een nationaliteit zelf kiezen te prefereren boven er één opgelegd te krijgen.
Daar moeten toch voorwaarden aan verbonden zijn.
Stel je voor dat je in een land woont waar werken iets volkomen vrijwillig is, maar de sociale zekerheid stelt er niets voor.
Daarnaast heb je dan een land als België waar er wel een SZ is met pensioenen en heel de boel.
Als je zomaar je nationaliteit kunt kiezen, en men geeft aan nieuwkomers direct dezelfde voordelen als aan mensen die er heel hun leven gewoond hebben, dan kun je dus heel je leven luieren in dat andere land, en op het moment dat de pensioenleeftijd nadert, vraag je gewoon de Belgische aan, en poef, je hebt recht op een pensioen alsof je hier jarenlang gewerkt hebt.
En als dat niet kan, omdat je onvoldoende gewerkt hebt, dan ga je naar het OCMW, want je kunt toch niet van de honger omkomen?

Als je dat wilt vermijden, moet je dus ofwel bepaalde voorwaarden stellen aan het verwerven van de nationaliteit of aan het gebruik van de SZ.
Dat tweede lijkt mij vaak moeilijk, want zelfs al geef je zo'n 70 jarige 'nieuwe Belg' geen pensioen, die mens zal van iets moeten leven, dus dan klopt hij bij het OCMW aan.

Je moet dus opletten dat je geen aantrekkingspunt wordt voor alle sukkelaars en profiteurs ter wereld, anders stort die SZ in, en heeft niemand er nog iets aan.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 17:55   #195
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, Vlaamse onafhankelijkheid.

Daarom ook de Belgo-fascistische haat tegen alle zaken Vlaams.


De 'bijbel' van Philip Dewinter, het 70 puntenplan dus spreekt daar zelfs niet over, enkel over de strijd tegen de makak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 17:56   #196
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Haar Turkse nationaliteit heeft ze enkel door de keuze die haar ouders hebben gemaakt. Hadden zij die niet gemaakt, was zij enkel Belg.


Maar de echte vraag blijft : zouden binnen de context van deze discussie bv Max van Dietschland, of Skobelev haar in die tweede hypothese wél als Belg (Vlaming) willen beschouwen, of zou de uitslag dezelfde zijn ?
Neen, voor mij is en blijft dat een Turkse.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 18:38   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


De 'bijbel' van Philip Dewinter, het 70 puntenplan dus spreekt daar zelfs niet over, enkel over de strijd tegen de makak.
En?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 19:54   #198
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
2!

Ik voel mij ook niet verwant met eender wie die heult met Poetin, of die aan LGTBQ+ bashen doet.
Daar zitten VB stemmers tussen, maar ook andere.
En met mensen die "al lachen" oproepen om hun tegenstanders te vergassen voel ik mij zeker niet verwant.
En zo'n mensen komen hier dan de vreedzame moraalridder spelen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 19:56   #199
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Blanc Bleu Belge 100%, en géén racist, daar walg ik van.
Dat je van Rousseau walgt zal hij niet graag horen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 20:09   #200
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ware het niet voor Zuhal Demir, onze wetgeving zou al lang zijn aangepast. Iedereen die de Turkse nationaliteit heeft terug naar hun thuisland. Ook al hadden ze de dubbele nationaliteit, de Belgische nationaliteit wordt hen van ambtshalve afgenomen.
Als ik u goed begrijp bent u er voorstander dat een "push back" zou worden toegepast op iedereen die hier de Belgische nationaliteit heeft maar nog opgescheept zit met een Turkse nationaliteit waarvan ze niet verlost geraken.
Da's "charmant" zeg!
Ga dat maar eens luidop rondtoeteren in Limburg bijvoorbeeld, of ook in Gent.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be