Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2021, 01:30   #1
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard Controversieel boek: Hitler had persoonlijk tientallen contacten met... joden!

Een kennis van mij ontdekte via een online boekhandel een recent uitgebrachte biografie van Hitler met de opmerkelijke titel: 'Hitlers Joodse Biografie'

Hij kocht het boek (een turf van bijna 500 pagina's) en werd naar eigen zeggen omvergeblazen door de inhoud: Hitler onderhield doorheen zijn leven tientallen vriendschappelijke contacten met joden (of mensen van aantoonbaar Joodse afkomst) van wiens achtergrond/afkomst hij perfect op de hoogte was.

Omdat ik dat boek meteen in huis wilde halen (kennis -geen vriend- vindt het boek zo apart dat hij het niet wil uitlenen... helaas) wilde ik het mij zelf aanschaffen maar de prijs was voor mij toch een struikelblok: bijna 60 euro's !!! Gebonden luxe-uitgave, dat wel, maar toch iets te veel voor mij voor een boek met twijfelachtige inhoud.

Gelukkig heeft de auteur (Thomas Frederik) ook een variant op zijn non-fictie verhaal uitgebracht die een soort van samenvatting biedt van zijn hoofdwerk tegen de schappelijke prijs van 20 euro, onder de titel 'Hitlers Joodse Contacten'.

Bestelde het toch maar met lichte aarzeling omdat ik vreesde dat er niet bijster veel info zou in staan maar het tegendeel was waar...!

Hier slechts een kleine greep uit de inhoud:

- Hitler had gedurende negen jaar (!) een joodse huisbaas (genaamd Hugo Erlanger) waar hij uitermate vriendelijk mee omging. Hitler wist van dag 1 dat hij een jood was...

- Hij had een joodse waarzegger, Hanussen, die hem "een glorieuze toekomst" voorspelde...

- Hitler's boezemvriend, zekere Emil Maurice, was tegelijk zijn chauffeur en lijfwacht. Alsook medeoprichter en lid (Nr. 2) van de gevreesde SS (!) Toen Hitler en de nazi's zijn joodse afkomst (!) ontdekten vreesde Maurice voor leven en carrière... doch hij mocht bij de SS blijven en zelfs promotie maken (in de gemeenteraad van München gaan zetelen o.a.)

- De dictator had gedurende vele jaren een vriendschap met een jong joods meisje (zekere Bernile Nienau) toen hij al Führer was en op de Berghof woonde. Pas toen Hitlers assistenten aanstoot namen aan de vele bezoekjes van het Jodinnetje werd haar bezoekrecht ingetrokken, zeer tegen de zin van Hitler zelf...

Hitler liet tal van joden die hij persoonlijk had gekend in zijn privéleven beschermen tegen vervolging... zoals zijn privékokkin, Marlene von Exner. Toen zijn entourage ontdekte dat ook zij joods was riep Hitler haar bij zich en zei hij overmand door verdriet dat hij "zich verplicht zag" haar ontslag te geven... In plaats van haar naar een kamp te sturen gaf hij orders om haar integendeel tegen elke mogelijke vervolging te beschermen... Tevens liet hij haar loon zes maanden lang doorbetalen, ook al was zij niet langer in dienst (!!!)

Al hun namen hier opsommen (tientallen !!!) zou de draad te lang maken.

Wat mij nog het meest verraste: zowel het vrouwelijke uithangbord van het Derde Rijk (Magda Goebbels) als de hoogste bevelhebber na Hitler (Hermann Göring) groeiden op in het gezin van een joodse stiefvader waar zij erg gehecht aan waren !!! De joodse stiefvader van Göring (een schatrijke arts die een kasteel bewoonde dat Göring erfde) hielp zelfs bij de bevalling van baby Göring (!)

Als toppunt het feit dat Magda's eerste grote liefde een zionist was en dat Hitler en zij dol waren op elkaar. Zo dol zelfs dat haar echtgenoot (Propagandaminister Joseph Goebbels) vermoedde dat zijn vrouw en Hitler een stiekeme relatie hadden: ... Zo liet zij uit bewondering voor de dictator de namen van al haar zes kinderen beginnen met de letter 'H' van Hitler...

Een Duitse historicus die diepgaand onderzoek deed naar haar achtergrond ontdekte naar eigen zeggen enkele jaren geleden dat haar joodse stiefvader in werkelijkheid ook haar biologische vader was.

Ik ben nu bezig om alle schokkende feiten die ik in het boek aantref tegen het licht te houden en het moet gezegd: Alles lijkt te kloppen...!!!

Waarom krijgen we dit niet te horen in de roemruchte Hitler docu's op Canvas of National Geographic?

Of gaat men dit ook afdoen als desinformatie? Ik ben zo overdonderd door het boek dat ik een paar cafébezoekjes ga overslaan om mij het hoofdwerk van deze schrijver aan te schaffen... Ok, dat is een pak minder Duveltjes drinken deze maand maar dat heb ik er voor één keer toch voor over!
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 7 november 2021 om 01:34.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 07:11   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Ach zand over de zes miljoen die vergast werden en alle anderen die werden vervolgd, gemarteld, honger leden, familie zagen sterven,... . Hitler, Göring, Goebbels, ... dat waren nog zo gene slechte gasten eigenlijk feitelijk.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 17:44   #3
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ach zand over de zes miljoen die vergast werden en alle anderen die werden vervolgd, gemarteld, honger leden, familie zagen sterven,... . Hitler, Göring, Goebbels, ... dat waren nog zo gene slechte gasten eigenlijk feitelijk.
Nee, wie het boek leest krijgt niet de indruk dat het revisionistisch, laat staan antisemitisch van aard is. De auteur erkent de slachting van de Holocaust maar legt voor de kritische lezer wel een verborgen kant van Hitler (en bij uitbreiding: de nazitop) bloot die de mainstream media voor ons tot dusver verborgen hield.

De indruk die ik er aan overhoudt is dat Hitler slechts de absolute top kon bereiken in de politiek toen door zich voor te doen als dé antisemiet bij uitstek omdat dat tijdvak doordrongen was van antisemitisme, in alle lagen van de bevolking (en in alle landen, ook de geallieerde...).

Het Russische communisme werd algemeen beschouwd als dé grootste dreiging voor het Westen toen en de vertegenwoordigers van deze ideologie die Duitsland wilden overnemen waren joods: (o.a. Rosa Luxemburg en Kurt Eisner, allebei vermoord toen in de strijd om de macht).

Opmerkelijk is dat de laatstgenoemde communistische leider werd vermoord door een joodse aanslagpleger (Graaf Anton von Arco auf Valley) die toenadering zocht tot het Thule Genootschap, het occulte gezelschap waaruit de Nazi-partij voortkwam... De nazi's zagen deze jood als een held die hun doorbraak vergemakkelijkte...

Het boek heeft het ook over tal van prominente joden en/of joodse verenigingen die met Hitler collaboreerden: Der Deutsche Vortrupp bijvoorbeeld van de joodse studentenleider Hans Joachim Schoeps was een vereniging van joden die de nazi's steunden en daarom de "nazi-joden" werden genoemd. Daarnaast was er de Vereniging van Nationale Duitse Joden. van de invloedrijke jood Max Neumann die het ook openlijk voor Hitler opnam...

Beide verenigingen riepen uit dat de zogenaamde "Ostjuden" een bedreiging vormden voor het welzijn van Duitsland en "meedogenloos moesten worden verwijderd uit de maatschappij" !!!

Met andere woorden: Deze joodse influencers van hun tijd riepen Hitler en de nazi's op om actie te ondernemen tegen "de joden uit het Oosten": Polen, Rusland...


Was dit alles ons bekend? Neen toch!

Ook deze gegevens uit het boek heb ik intussen geverifieerd, en het blijkt allemaal te kloppen!

Joden riepen op tot actie tegen andere (in hun ogen inferieure) joden !!! De nazi's sponnen daar garen bij...

Dit is zonder twijfel het meest onthullende boek dat ik in tientallen jaren heb gelezen...!
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 7 november 2021 om 17:46.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 17:45   #4
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Hitler heeft zelfs de Joodse huisarts die zijn zieke moeder behandeld heeft helpen ontsnappen uit Oostenrijk. Blijft wel een gore genocidaire antisemiet.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 17:46.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 18:25   #5
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hitler heeft zelfs de Joodse huisarts die zijn zieke moeder behandeld heeft helpen ontsnappen uit Oostenrijk. Blijft wel een gore genocidaire antisemiet.
Ja, ook dat staat in het boek. En de enige militaire onderscheiding die Hitler ontving als soldaat (IJzeren Kruis) heeft hij te danken aan een Joodse officier. Hitler droeg de medaille zijn leven lang met fierheid en vertelde altijd met genegenheid over de man. Ook hem hielp hij ontsnappen (naar Amerika)...
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 20:16   #6
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

https://cbonline.boekhuis.nl/pls/cov...0B50DBD5E7AAFB

Een pdf versie met delen uit het boek?

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 7 november 2021 om 20:25.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 21:08   #7
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
https://cbonline.boekhuis.nl/pls/cov...0B50DBD5E7AAFB

Een pdf versie met delen uit het boek?
Wow !!! Dat is de eerste 10% van het gehele (dikke) boek, het standaardwerk...! Hebben jullie die inhoudsopgave gezien? 90 joden die persoonlijk gelinkt kunnen worden aan Hitler !!! Joodse vrienden, minnaressen (!), joodse personeelsleden tot en met joodse spionnen die werden ingezet door het Derde Rijk... !

Ik heb het zonet online besteld en kan niet wachten om alles te vernemen... Dit is verbijsterend!
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 23:15   #8
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Wow !!! Dat is de eerste 10% van het gehele (dikke) boek, het standaardwerk...! Hebben jullie die inhoudsopgave gezien? 90 joden die persoonlijk gelinkt kunnen worden aan Hitler !!! Joodse vrienden, minnaressen (!), joodse personeelsleden tot en met joodse spionnen die werden ingezet door het Derde Rijk... !

Ik heb het zonet online besteld en kan niet wachten om alles te vernemen... Dit is verbijsterend!

Blij dat ik u kon helpen met de pdflink Victor Magnus.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 23:36   #9
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Blij dat ik u kon helpen met de pdflink Victor Magnus.
Dank u! Ik laat jullie weten wat ik van de uitgebreide biografie vind van zodra ik het boek uit heb... Ga het in de loop van komende week thuis ontvangen...
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 00:22   #10
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
De indruk die ik er aan overhoudt is dat Hitler slechts de absolute top kon bereiken in de politiek toen door zich voor te doen als dé antisemiet bij uitstek omdat dat tijdvak doordrongen was van antisemitisme, in alle lagen van de bevolking (en in alle landen, ook de geallieerde...).
Zijn er wel serieuze boeken die iets anders beweren? Zoals jij het navertelt, heb ik de indruk dat dat boek een open deur intrapt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Beide verenigingen riepen uit dat de zogenaamde "Ostjuden" een bedreiging vormden voor het welzijn van Duitsland en "meedogenloos moesten worden verwijderd uit de maatschappij" !!!

Met andere woorden: Deze joodse influencers van hun tijd riepen Hitler en de nazi's op om actie te ondernemen tegen "de joden uit het Oosten": Polen, Rusland...
Iets gelijkaardigs had je in de Verenigde Staten rond 1900. Joodse Amerikanen van veelal Duitse origine die zich hadden opgewerkt tot in de betere kringen, keken met lede ogen tegen de Joodse massa-immigratie vanuit Oost-Europa aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Was dit alles ons bekend? Neen toch!
Het verleden wordt vaak veel te simplistisch voorgesteld. De Joodse "gemeenschap" in die tijd was lang niet zo homogeen en eensgezind als vandaag wordt voorgesteld, post-holocaust.

Religie en etnische identiteit hebben een verbindend effect. Maar er waren toen - misschien veel meer dan nu - nog andere factoren die een verdelend effect hadden: socio-economische status, of pro/contra communisme.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 00:43   #11
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zijn er wel serieuze boeken die iets anders beweren? Zoals jij het navertelt, heb ik de indruk dat dat boek een open deur intrapt.
U hebt precies de inhoudstabel nog niet doorgenomen?

Zie post nr 6 van forumlind Onzijdig hierboven in deze draad (dank voor de link!)

Dit boek lijkt mij revolutionair te zijn, in de zin dat (volgens de auteur) jodendom en nazisme veel raakvlakken hadden en de laatstgenoemde zelfs ideeën stal van het judaïsme...

Joodse denkers die Hitlers denken beïnvloedden, nee: dat is een unieke stelling die ik tot dusver nergens anders aantrof in welk boek dan ook...

Maar misschien heb jij een uitgebreider bibliotheek met titels die je voor ons verborgen houdt...?
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 8 november 2021 om 00:46.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 01:11   #12
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Maar misschien heb jij een uitgebreider bibliotheek met titels die je voor ons verborgen houdt...?
De Joden in Hitler zijn jonge leven, dat is algemene kennis hoor.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 01:19   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Dit is nog zo'n anekdote, die aantoont dat de werkelijkheid niet ééndimensioneel was:

How a Nazi saved Sigmund Freud

The extraordinary story of the psychoanalyst’s escape from the Holocaust.


https://www.thejc.com/lifestyle/feat...-freud-1.13679
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 01:49   #14
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De Joden in Hitler zijn jonge leven, dat is algemene kennis hoor.
Niet alleen die joden... Hitler heeft volgens het boek (de korte versie die ik al las: Hitlers Joodse contacten) tijdens zijn regime heel wat joden tot "Ere-Arier" verheven... Ondanks hun joodse achtergrond verklaarde hij hen tot Ariërs zodat ze niet konden worden opgepakt of vervolgd...

Ik ontdek in dit boek heel wat nieuwe gegevens die tot voor kort niet bekend waren...
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 8 november 2021 om 01:49.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 01:54   #15
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dit is nog zo'n anekdote, die aantoont dat de werkelijkheid niet ééndimensioneel was:

How a Nazi saved Sigmund Freud

The extraordinary story of the psychoanalyst’s escape from the Holocaust.


https://www.thejc.com/lifestyle/feat...-freud-1.13679
Ja, dat was inderdaad al eerder bekend maar deze schrijver Thomas Frederik vertelt dat Hitler en Freud (een jood) elkaar goed moeten hebben gekend tijdens Hitlers Weense periode: zo bezochten ze met grote regelmaat dezelfde café's (in die bewuste jaren) en hing er in Freuds spreekkamer een schilderij dat gesigneerd was door Hitler...!

Freud daarentegen is altijd blijven ontkennen dat hij Hitler heeft ontmoet. Dat lijkt mij dus gelogen, geconfronteerd met bovenstaande feiten...
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 8 november 2021 om 01:55.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 07:43   #16
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Ik snap niet goed wat de bedoeling is.
Ja, Hitler maakte uitzonderingen voor joden waar hij mee bevriend was. Dat is geen groot geheim, andere nazi's deden dat ook.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 07:53   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Nee, wie het boek leest krijgt niet de indruk dat het revisionistisch, laat staan antisemitisch van aard is. De auteur erkent de slachting van de Holocaust maar legt voor de kritische lezer wel een verborgen kant van Hitler (en bij uitbreiding: de nazitop) bloot die de mainstream media voor ons tot dusver verborgen hield.

De indruk die ik er aan overhoudt is dat Hitler slechts de absolute top kon bereiken in de politiek toen door zich voor te doen als dé antisemiet bij uitstek omdat dat tijdvak doordrongen was van antisemitisme, in alle lagen van de bevolking (en in alle landen, ook de geallieerde...).

Het Russische communisme werd algemeen beschouwd als dé grootste dreiging voor het Westen toen en de vertegenwoordigers van deze ideologie die Duitsland wilden overnemen waren joods: (o.a. Rosa Luxemburg en Kurt Eisner, allebei vermoord toen in de strijd om de macht).

Opmerkelijk is dat de laatstgenoemde communistische leider werd vermoord door een joodse aanslagpleger (Graaf Anton von Arco auf Valley) die toenadering zocht tot het Thule Genootschap, het occulte gezelschap waaruit de Nazi-partij voortkwam... De nazi's zagen deze jood als een held die hun doorbraak vergemakkelijkte...

Het boek heeft het ook over tal van prominente joden en/of joodse verenigingen die met Hitler collaboreerden: Der Deutsche Vortrupp bijvoorbeeld van de joodse studentenleider Hans Joachim Schoeps was een vereniging van joden die de nazi's steunden en daarom de "nazi-joden" werden genoemd. Daarnaast was er de Vereniging van Nationale Duitse Joden. van de invloedrijke jood Max Neumann die het ook openlijk voor Hitler opnam...

Beide verenigingen riepen uit dat de zogenaamde "Ostjuden" een bedreiging vormden voor het welzijn van Duitsland en "meedogenloos moesten worden verwijderd uit de maatschappij" !!!

Met andere woorden: Deze joodse influencers van hun tijd riepen Hitler en de nazi's op om actie te ondernemen tegen "de joden uit het Oosten": Polen, Rusland...


Was dit alles ons bekend? Neen toch!

Ook deze gegevens uit het boek heb ik intussen geverifieerd, en het blijkt allemaal te kloppen!

Joden riepen op tot actie tegen andere (in hun ogen inferieure) joden !!! De nazi's sponnen daar garen bij...

Dit is zonder twijfel het meest onthullende boek dat ik in tientallen jaren heb gelezen...!
Dat is geen nieuws. Thomas Sowell schreef hier al over en over soortgelijke toestanden elders alsook over de zwarten in het noorden van de VS die gewoon tussen en met de blanken leefden tot de zuidelijke zwarten naar het noorden migreerden en er in getto's gingen leven. De noordelijke zwarten moesten niet van de zuidelijke weten maar velen zijn uiteindelijk toch meegezogen in de nieuwe zwarte Amerikaanse slachtoffercultuur en ook de een deel blanken zijn gaan veralgemenen en moesten niet meer van de noordelijke zwarten weten. Wat beschreven wordt is gewoon een wederkerend sociologisch gegeven, nog enkele voorbeelden waren de Schotten uit het hoogland en laagland die zich over de wereld verspreiden, idem met Duitsers, Ieren, Chinezen en Indiërs uit verschillende streken, ... die werden door plaatselijke bevolkingen verschillend ervaren en moesten ook dikwijls van elkaar niet weten. Het doet niets af aan de schuld van de Nazi's met betrekking tot de holocaust.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 13:10   #18
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Dit is de inhoudsopgave van de pocketversie van het boek die ik al heb gelezen:

1. Hitlers joodse liefdes
2. Hitlers joodse vrienden
3. Hitlers joodse weldoeners
4. Hitlers joodse recreatie
5. Hitlers joodse personeel
6. Hitlers joodse beschermelingen
7. Hitlers joodse artsen
8. Hitlers joodse componisten
9. Hitlers joodse uitvinders
10. Hitlers joodse geleerden
11. Hitlers joodse leveranciers
12. Hitlers joodse spionnen
13. Hitlers joodse bewonderaars
14. Hitler: jood, zionist en Messias?
15. Bibliografie
16. Noten


En dit alles vinden jullie "oud nieuws"? Een "open deur intrappen"? Ik vind het treurig en komisch tegelijk hoe jullie een pas verschenen boek beoordelen op een inhoud die jullie niet eens hebben gelezen... Welnu, ik heb het wel gelezen: dit is een boek met ronduit revolutionaire inhoud...

Er staat zelfs meer meer schokkends in, zaken die ik hier niet durf te vermelden omdat ze niet passen in het beeld van de geschiedenis dat men ons al zeventig jaar en langer voorschotelt... 100 % "politiek incorrect" dus...
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:32   #19
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

https://historiek.net/de-hitler-mythes/49511/
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:42   #20
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Hitler had zijn ideeën voornamelijk van Johannes Muller

https://de.wikipedia.org/wiki/Johann...Theologe,_1864)



https://portal.dnb.de/opac/showNextR...entPosition=49

https://portal.dnb.de/opac/showPrevi...entPosition=49
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be