Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2022, 21:37   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard Blaarmeersen

Alle verantwoordelijkheden breken zich het hoofd over hoe ze die 'Brusselse' jongeren uit het domein Blaarmeersen kunnen weren

Ze weten het echt niet en nochtans

Fred denkt na en heeft het nog eens gevonden. De oplossing is simpel. Doe zoals men jaren geleden heeft gedaan in de Brusselse zwembaden en dat is laat alleen mensen toe met echte zwemkledij. Dit wil zeggen echte zwembroeken en geen shorts tot onder de knie.

Sinds dit is verplicht is het gezeik in de zwembaden gedaan want een bepaald volkje wil geen 'normale' zwembroek dragen.

https://www.hln.be/binnenland/het-de...ning~acc72f6c/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2022, 21:45   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alle verantwoordelijkheden breken zich het hoofd over hoe ze die 'Brusselse' jongeren uit het domein Blaarmeersen kunnen weren

Ze weten het echt niet en nochtans

Fred denkt na en heeft het nog eens gevonden. De oplossing is simpel. Doe zoals men jaren geleden heeft gedaan in de Brusselse zwembaden en dat is laat alleen mensen toe met echte zwemkledij. Dit wil zeggen echte zwembroeken en geen shorts tot onder de knie.

Sinds dit is verplicht is het gezeik in de zwembaden gedaan want een bepaald volkje wil geen 'normale' zwembroek dragen.

https://www.hln.be/binnenland/het-de...ning~acc72f6c/
niet meer binnenlaten (op dezelfde wijze als hoe relschoppers uit de voetbalstadions worden geweerd)
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2022, 21:48   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

In de blaarmeersen ?
Wat is het probleem met een short tot onder de knie ?
Ik zwem het liefst in mijn bloten.
Ik weet dat zwembaden een zwemslip gebieden. Die met hun short hebben er niet zelden een vuile onderbroek onder.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2022, 21:55   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de blaarmeersen ?
Wat is het probleem met een short tot onder de knie ?
Ik zwem het liefst in mijn bloten.
Ik weet dat zwembaden een zwemslip gebieden. Die met hun short hebben er niet zelden een vuile onderbroek onder.
Iedereen weet toch wat hij bedoelt ?
Het probleem is niet de short op zich, het probleem is dat de relschoppers en shortdragers over 't algemeen dezelfde wortels hebben.
Zo'n verbod zal dus nooit lukken omdat tientallen mensenrechtenorganisaties op hun achterste poten "***ist" sullen roepen en activistische rechters de domeinbeheerders daarvoor zullen veroordelen.

En dat de voetbaloplossing niet werkt is toch ook duidelijk. Of zijn er geen voetbalrellen meer misschien ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2022, 22:21   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Iedereen weet toch wat hij bedoelt ?
Het probleem is niet de short op zich, het probleem is dat de relschoppers en shortdragers over 't algemeen dezelfde wortels hebben.
Zo'n verbod zal dus nooit lukken omdat tientallen mensenrechtenorganisaties op hun achterste poten "***ist" sullen roepen en activistische rechters de domeinbeheerders daarvoor zullen veroordelen.

En dat de voetbaloplossing niet werkt is toch ook duidelijk. Of zijn er geen voetbalrellen meer misschien ?
Dat had ik wel begrepen. Een beetje doen alsof mag wel.
Het is aan de topicstarter om klare wijn te schenken en te zeggen waar de discussie over gaat. Mijn inziens over vreemdelingen.
Dat andere culturen liever lange shorts dragen om te zwemmen is best mogelijk. In de buitenlucht, een rivier of kanaal, heb ik daar geen probleem mee. Indoor is hygiëne van kapitaal belang.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2022, 23:46   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
niet meer binnenlaten (op dezelfde wijze als hoe relschoppers uit de voetbalstadions worden geweerd)
Zo simpel is het !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 06:55   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.364
Standaard

Begin al eens met het probleem te benoemen.

Sluit daarna het probleem op in een kamp en deporteer ze terug naar de heimat.

Als dat om een of andere achterlijke reden niet zou kunnen dan doe je het de Israelie way, ne dikken bulldozer door hun huis.

Als gewoon praten etc allemaal niet helpen en het associaal irritant crimineel gedraag blijft maar doorgaan dan lost je dat manu militari op.

Door wat van dat crapuul nen trein afgeschaft, ge zult er maar op zitten als normale mens he. Wat is er op dat moment mis om die allemaal op te pakken , in ne camion te steken en af te voeren ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 07:05   #8
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

pampers zijn toch waterdicht?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 08:21   #9
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Maar neen, allemaal mis.
Er zijn gewoon niet genoeg zwemgelegenheden voor deze misbegrepen jongeren.
En als ge dan met zoveel op elkaar zit breken er vanzelfsprekend spanningen op.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 08:45   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Maar neen, allemaal mis.
Er zijn gewoon niet genoeg zwemgelegenheden voor deze misbegrepen jongeren.
En als ge dan met zoveel op elkaar zit breken er vanzelfsprekend spanningen op.
Ja het is erg al die racistisch gemeentebesturen die geen waterplassen voorzien voor die arme sukkelaars.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 09:27   #11
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.176
Standaard

Als kind zat ik de hele zomer lang in het recreatiedomein van het kluisbos. Fantastische tijden beleefd ginder. Toplocatie op zomerse dagen en iedereen was daar uitgelaten en de sfeer was top. Helaas bestaat het domein niet meer. De gemeente kluisbergen was de overlast van het allochtone tuig beu dat het domein had overgenomen. Consumerende gezinnen kwamen niet meer, allochtoon tuig dat vernielingen aanbracht en niet consumeert bleef over. Het domein raakte in vieze papieren en men vond geen volk meer dat daar nog wilde werken (horeca en redders). De gemeente durfde het probleem niet benoemen, koos de vlucht vooruit en sloot het.

De oplossing was nochtans eenvoudig. Allochtoon tuig niet binnen en inzetten op consumerende gezinnen met kinderen. De gemeente sloot het liever om toch maar politiek correct te kunnen zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160317_02187500

Volgens de gemeente lag het aan de autochtone Vlaming die zelf een zwembad in de tuin heeft. Ziende blind zijn heet zoiets. Ik heb ondertussen inderdaad zelf een zwembad. Maar deze burgemeester draait oorzaak en gevolg nogal gemakkelijk om...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 juni 2022 om 09:33.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:12   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat had ik wel begrepen. Een beetje doen alsof mag wel.
Het is aan de topicstarter om klare wijn te schenken en te zeggen waar de discussie over gaat. Mijn inziens over vreemdelingen.
Dat andere culturen liever lange shorts dragen om te zwemmen is best mogelijk. In de buitenlucht, een rivier of kanaal, heb ik daar geen probleem mee. Indoor is hygiëne van kapitaal belang.

Wel klare wijn is dat het hier niet gaat over Brusselse jongeren dan wel over Brusselse Jongens van een bepaalde religie. Ik zou die jongens aanraden om in het vervolg ook hun zussen nichtjes en vriendinnen mee te nemen naar de blaarmeersen.
En dan ook zoals het hoort in een badpak.

Maar eigenaardig genoeg zie je die nooit. Ge weet het leven is nemen en geven. Als je een stukje van de taart wil moet je zelf ook al eens een stukje taart meebrengen.

Begin je het al een beetje te snappen Rudy ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juni 2022 om 11:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:14   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Maar neen, allemaal mis.
Er zijn gewoon niet genoeg zwemgelegenheden voor deze misbegrepen jongeren.
En als ge dan met zoveel op elkaar zit breken er vanzelfsprekend spanningen op.
Vooral als je overal naartoe gaat zonder uw zussen of vriendinnen eens mee te nemen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juni 2022 om 11:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:16   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zo simpel is het !
Of alleen hun zussen nichtjes en vriendinnen binnenlaten. Dat zijn er hoop en al misschien 3 en dan nog
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:40   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel klare wijn is dat het hier niet gaat over Brusselse jongeren dan wel over Brusselse Jongens van een bepaalde religie. Ik zou die jongens aanraden om in het vervolg ook hun zussen nichtjes en vriendinnen mee te nemen naar de blaarmeersen.
En dan ook zoals het hoort in een badpak.

Maar eigenaardig genoeg zie je die nooit. Ge weet het leven is nemen en geven. Als je een stukje van de taart wil moet je zelf ook al eens een stukje taart meebrengen.

Begin je het al een beetje te snappen Rudy ??
Dat heb ik al zeer lang gesnopen Fred.
Het begint in ieder recreatiedomein hetzelfde te worden.
Ooit al eens in het provinciaal domein van Hofstade geweest. Ik ben er destijds met mijn kinderen een tweetal keren naartoe geweest, en dan had ik er genoeg van. Die jonge Brusselse macho's. Neen, die hadden nooit zussen mee.
In de Nekker in Mechelen is het ook al van dat. Zo erg dat zelfs in het station Nekkerspoel een treinbegeleidster zich bedreigd voelde en de trein liet vertrekken zonder de jongeren op het perron te laten opstappen. Zeer recent zelfs, het artikel is te vinden op VRT NWS.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 12:08   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat heb ik al zeer lang gesnopen Fred.
Het begint in ieder recreatiedomein hetzelfde te worden.
Ooit al eens in het provinciaal domein van Hofstade geweest. Ik ben er destijds met mijn kinderen een tweetal keren naartoe geweest, en dan had ik er genoeg van. Die jonge Brusselse macho's. Neen, die hadden nooit zussen mee.
In de Nekker in Mechelen is het ook al van dat. Zo erg dat zelfs in het station Nekkerspoel een treinbegeleidster zich bedreigd voelde en de trein liet vertrekken zonder de jongeren op het perron te laten opstappen. Zeer recent zelfs, het artikel is te vinden op VRT NWS.
Voila. Als jij en ik het al duidelijk hebben begrepen hoe komt het dan dat onze beleidsmensen dat niet begrijpen.
Ik heb er ook niet direct een oplossing zie antwoord voor. Ik zie het somber in en dit vooral dat we nu al aan de derde of vierde generatie zitten.

Zo ging er paar jaar geleden een club danszaaltje open voor die Brusselse jeugd. Allemaal goed en wel maar bleek dat daar na een week welgeteld 2 meisjes waren geweest.
Conclusie na amper 2 weken wat rellen vooral frustraties en paar dagen later was de club alweer opgedoekt.

Heb ik het verkeerd voor als ik meen dat je die religie moeilijk kan laten integreren in ons samenlevingsmodel ? Ik hoor dat een pak minder als het gaat over Boeddhisten Hindoes Joden of Orthodoxen ?

Zelf heb ik altijd gedacht dat dit een kwestie was van de eerste hooguit tweede generatie maar spijtig genoeg heb ik de indruk dat het niet echt evolueert in de gunstige zin.

Waarom die jongeren zo hardnekkig willen blijven hangen in die vorm van samenleven begrijp ik niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juni 2022 om 12:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 16:26   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

2019 opgemerkt in facebook:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Marrakech Blaarmeersen.JPG‎ (43,2 KB, 57x gelezen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 16:29   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2019 opgemerkt in facebook:
Pas maar op. Voor zoiets kunt ge voor de rechter gesleept worden.
(In tegenstelling tot bijv. voor amok maken op een trein of een recreatiepark.)
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 16:47   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Pas maar op. Voor zoiets kunt ge voor de rechter gesleept worden.
(In tegenstelling tot bijv. voor amok maken op een trein of een recreatiepark.)
ja, de mensen van Voorpost kunnen erover meespreken. Er toch maar op wagen
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Marrakech Blaarmeersen.png‎
Bekeken: 51
Grootte:  65,7 KB
ID: 116384  

__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 19:45   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, de mensen van Voorpost kunnen erover meespreken. Er toch maar op wagen
Goed gevonden !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be