Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie.

 
 
Discussietools
Oud 25 januari 2007, 13:28   #1
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard We worden behandeld als Palestijnen

Het zich niet houden aan aangegane engagementen;
Het niet geven waar een ander recht op heeft;
Het zich niet aanspreekbaar maken voor een open dialoog;
Het werkelijk zijn voeten vegen aan de medemens;

Het cliché voor de zoveelste keer herbevestigd!

Het is pijnlijk om zien dat wij, de modale forumganger, het slachtoffer zijn geworden van onze eigen leergierigheid en goede wil :
Ons enthousiasme wordt beantwoordt met totaal verzuim en disrespect;
Valse beloftes worden voorgehouden en worden achteraf niet ingelost;
En in plaats van antwoorden te sturen, stuurt men zijn kat …
We worden belogen en bedrogen, op ons eigen forum. En op een bijna Palestijnse wijze zijn we gedegradeerd tot buitenstaander, in iets wat eigenlijk van ons is en waar onze belangen zouden moeten centraal staan.

Ik ben ontgoocheld, ja. Een unieke kans om nu eens van een joods politicus zijn kijk te krijgen op het Israelisch-Palestijns conflict.

Zijn kijk op beleefdheid en respect (ten aanzien van de gastheer), heb ik ondertussen wel al ...
Ciccio is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:04   #2
alharb
Provinciaal Gedeputeerde
 
alharb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2006
Berichten: 912
Standaard

Inderdaad, zeer spijtig. Ik had graag de antwoorden van de heer Marinower gezien op de hier gestelde vragen.
__________________
Beschaving begint wanneer de eerste boom gerooid wordt, en eindigt wanneer de laatste valt.
alharb is offline  
Oud 26 januari 2007, 19:25   #3
Claude Marinower
 
 
Claude Marinower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 33
Standaard

de antwoorden opd e door U gestelde vragen volgen in het weekend. Door omstandigheden onafhankelijk van mijn wil heb ik niet eerder de gestelde vragen kunnen beantwoorden waarvoor mijn verontschuldigingen ( zie elders reeds) Zoals U merkt heb ik gisteren en vandaag reeds een groot deel van de vragen beantwoord. Een aantal onder hen tracht ik vanavond nog te beantwoorden in de mate van het mogelijke. De rest volgt morgen.

Schrijven dat U op een "palestijnse wijze "gedegradeerd bent tot "een buitenstaander" lijkt mij een brug te ver en ik durf hopen dat Uw ontgoocheling niet eerder een antwoord van mij te hebben gelezen U er niet toe drijft dergelijke taal te gebruiken die echt nergens voor nodig is...
Claude Marinower is offline  
Oud 27 januari 2007, 09:14   #4
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
de antwoorden opd e door U gestelde vragen volgen in het weekend. Door omstandigheden onafhankelijk van mijn wil heb ik niet eerder de gestelde vragen kunnen beantwoorden waarvoor mijn verontschuldigingen ( zie elders reeds) Zoals U merkt heb ik gisteren en vandaag reeds een groot deel van de vragen beantwoord. Een aantal onder hen tracht ik vanavond nog te beantwoorden in de mate van het mogelijke. De rest volgt morgen.

Schrijven dat U op een "palestijnse wijze "gedegradeerd bent tot "een buitenstaander" lijkt mij een brug te ver en ik durf hopen dat Uw ontgoocheling niet eerder een antwoord van mij te hebben gelezen U er niet toe drijft dergelijke taal te gebruiken die echt nergens voor nodig is...
Meneer Marinower,

Ik moet toegeven dat ik in mijn mail inderdaad wat te hard van stapel liep en dat het – met een beetje slechte wil – zelfs als aanstootgevend kan gezien worden.
Mijn oprechte excuses daarvoor!

Doch wil ik er graag onmiddellijk aan toevoegen dat de post niet de minste persoonlijke intentie had, want bij een andere politicus had ik wellicht juist hetzelfde gedaan.

Ik stelde donderdag echter alleen met spijt vast, dat we een beetje aan ons lot waren overgelaten en dat uw totale afwezigheid op onze discussies, dan ook bron waren van de nodige spanningen en nervositeit.

Ik besef dat de passage “behandeld als Palestijnen”, in deze context wat ongelukkig kan overkomen, maar ik wil u tegelijkertijd op het hart drukken dat ze onschuldig is van karakter.
U zult het met mij eens zijn. De beeldspraak is niet zo ver zoek. Want het beeld van de op zijn honger zittende Palestijn, vechtend voor hetgeen waarop hij recht heeft, kon de voorbije dagen schaamteloos en in zijn integraliteit gecopieerd worden, op de tot dan toe hierlopende gang van zaken.

In alle geval, mijn welgemeende excuses nogmaals, indien u zich persoonlijk aangevallen voelt.

mvg
Ciccio is offline  
Oud 28 januari 2007, 21:32   #5
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
Schrijven dat U op een "palestijnse wijze "gedegradeerd bent tot "een buitenstaander" lijkt mij een brug te ver en ik durf hopen dat Uw ontgoocheling niet eerder een antwoord van mij te hebben gelezen U er niet toe drijft dergelijke taal te gebruiken die echt nergens voor nodig is...
Die vergelijking 'degradatie tot buitenstaander op Palestijnse wijze' was misschien lichtjes overdreven. Zij het niet op de manier die u bedoelt: - Palestijnen worden wel degelijk behandeld als 'buitenstaander in eigen land'.
- Dat u zélfs ná de vraag van Ciccio zich niet de moeite getroostte om ook maar één vraag rond het door hem aangekaarte thema te beantwoorden, is misschien minder erg maar getuigt wél van weinig respect voor het hier aanwezige forumpubliek.

Ik denk dus dat Ciccio zich te vroeg geëxuseerd heeft.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 28 januari 2007 om 21:48.
groene flamingant is offline  
Oud 29 januari 2007, 13:26   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Geachte heer Marinower,

Ik ben geen Belg (en ook geen Nederlander) niettemin bent U gastheer geweest van de afgelopen discussie en, ondanks alle grote onderlinge verschillen in mening, is Uw forumpubliek toch zeker niet de domste.
U treft er mensen aan, anoniem weliswaar, maar met vaak een zeer grote kennis van de internationale politiek en de wijze waarop er in een breed spectrum door hen wordt gedacht.
Jammer genoeg heb ik van U vrijwel geen enkele reactie mogen zien. Redenen waarom forumgenoot Ciccio zich - terecht - aangesproken voelde.

Misschien dat U er nog iets aan kunt doen om Uw politieke idee toch wat meer uit de verf te laten komen. Ik althans had er gaarne iets meer van vernomen.

m.vr.gr.
D'Artois
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be