Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2020, 11:34   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die rioolgazet heeft helemaal geen duiding gegeven. Ze hebben gewoon integraal zijn opiniestuk afgedrukt. De helft zit hier dus weeral te reageren zonder te weten over wat het gaat. Man man man.
Geef toe dat ik eerlijk ben en begon met te zeggen dat ik niets lees in dat rioolgazetje.
(toch niet veel, want soms ... merk ik een betaalmuur)

Geef toe: eerlijke Schoof verdient een pluim. En niet in zijn gat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 12:40   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men spoort er geen racisten op, maar mensen die niet zo graag verhuren aan sommige andere mensen;
en als men die bepaalde verhuurders gevonden heeft, kan men hen vragen waarom ze dan doen. En dan zal blijken dat het iets anders is dan racisme.
:r oll:

Nogmaals; waarom de praktijktesten in Antwerpen bij verhuurders en op de arbeidsmarkt ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 14:59   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Vandaag nog ergens gelezen: bescherm de eigenaar van een huurhuis beter tegen misbruiken van sommige huurders, en het probleem is met één slag gehalveerd. En bescherm de werkgever tegen torenhoge kosten als een aanwerving na enige tijd niet meer verder door kan gaan, en met één slag idem dito.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 10:45   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vandaag nog ergens gelezen: bescherm de eigenaar van een huurhuis beter tegen misbruiken van sommige huurders, en het probleem is met één slag gehalveerd. En bescherm de werkgever tegen torenhoge kosten als een aanwerving na enige tijd niet meer verder door kan gaan, en met één slag idem dito.
Bescherm de eigenaar van een huurhuis beter tegen misbruiken van sommige huurders.

In een ver verleden eens meegemaakt dat iemand waar ik van wist dat zij huizen/apps verhuurden een uitnodiging van de rechtbank hadden gekregen om tekst en uitleg te gaan geven waarom zij weigerden een bepaalde huurder toe te laten.

Je hebt ook de verhuurdersbond & de huurdersbond.

Die mensen kloegen over de werking van de verhuurdersbond want in de meeste gevallen, zo vertelde men mij, kregen de huurders (via huurdersbond) meer gelijk.

Best leuk om de rubriek huren er even te gaan op nalezen op de site Juridisch forum als die nog up to date is tenminste.

p.s.

Wat met een pand dat u netjes opgeknapt heeft, het te huur aangeboden heeft maar de huurders die er in wonen het niet verzorgen/afbreken?

U mag op gezette tijden controle doen maar ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juni 2020 om 10:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 11:01   #25
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men spoort er geen racisten op, maar mensen die niet zo graag verhuren aan sommige andere mensen;
en als men die bepaalde verhuurders gevonden heeft, kan men hen vragen waarom ze dan doen. En dan zal blijken dat het iets anders is dan racisme.

Ik zou me zo kunnen inbeelden dat sommige medeforummers zouden weigeren om te verhuren aan flaminganten, of godbetert aan belangers.
Wie is er tegen controle op drugsgebruik, de drugsgebruikers en dealers.

Wie is er tegen controle op snelheidsovertredingen..., natuurlijk zij die er hun kl. aan vegen.

Wie is er tegen sociale controle op de bouwwerven, ja Schoof zij die er hun kl. aan vegen.

En wie is er tegen praktijktesten, natuurlijk zij die die aan de bestaande wetgeving hun kl. vegen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 17:02   #26
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Wever kiest ervoor om zijn visie uitgebreid uiteen te zetten en stuurt dat in naar De Morgen, en de Schoof komt hier nog eens een ouderwetse rant tegen de Morgen doen. Nu zal hij nooit weten wat die op papier heeft gezet.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 00:22   #27
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een Terzake uitzending van vandaag. En ik moet zeggen dat hij zeer rationeel sprak.
Dat is zo, ben zeker geen fan van dewever maar hij heeft keurig z'n emotie onder controle kunnen houden. Men moet serieus kalm kunnen blijven als je standpunt na standpunt zaken in de mond gelegd krijgt.
Misschien moet Sigrid eens in debat gaan over identity politics met "alt-right" academicus Jordan Peterson. Topper in dit gebied naar mijn mening.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 04:31   #28
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Dat klopt. Racisme is een uitgeholde term. Wel zijn er groeipijnen in een diverser wordende samenleving. Zelfs als Belg in Nederland ervaar ik cultuurbotsingen. En zelfs indien ik naar West-Vlaanderen zou verhuizen zou ik er meemaken.

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat klachten vaak niet terecht zijn voor mensen met een andere etnische achtergrond. Echt kwaadwillig racisme is vrij laag aanwezig in West-Europa.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2020 om 04:32.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 07:17   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Kunnen wij het woord 'racisme' vergelijken met 'de duivel?'

De duivel was een uitvinding van de Katholieke Kerk om op bepaalde vlakken gelijk met proberen te halen?

Bij de vele onderwerpen over racisme, in kranten of op het net, vraag ik mij nog steeds af: wie zijn de racisten eigenlijk?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 13:30   #30
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Dat is zo, ben zeker geen fan van dewever maar hij heeft keurig z'n emotie onder controle kunnen houden. Men moet serieus kalm kunnen blijven als je standpunt na standpunt zaken in de mond gelegd krijgt.
Misschien moet Sigrid eens in debat gaan over identity politics met "alt-right" academicus Jordan Peterson. Topper in dit gebied naar mijn mening.
Sigrid is een poco tuinkabouter, vergeleken met de intellectuele reus Peterson.
Trouwens, elke linkse/progressieve/marxistische journo is na enkele minuten TKO, na een rondje sparren met deze vrijdenker.
We zullen dus nooit zo'n programma te zien krijgen, de makers ervan weten wel waarom.
Die gast is gewoon topklasse.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 10:47   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik interpreteer het dat de NVA de Sturmstaffel Francken doctrine verlaat.

Ik ben daar gelukkig mee.
Contaminatie tussen Sturmabteilung en Schutzstaffel?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 13:07   #32
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Wie is er tegen controle op drugsgebruik, de drugsgebruikers en dealers.

Wie is er tegen controle op snelheidsovertredingen..., natuurlijk zij die er hun kl. aan vegen.


Wie is er tegen sociale controle op de bouwwerven, ja Schoof zij die er hun kl. aan vegen.

En wie is er tegen praktijktesten, natuurlijk zij die die aan de bestaande wetgeving hun kl. vegen.
De eerste twee, is dat niet één en dezelfde persoon?
Mag je die dan wel weigeren?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 29 juni 2020 om 13:08.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 16:27   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Bart De Wever: Vlaming is niet racistisch.

De Vlaming is zeker niet racistisch.

Daarstraks nog eens even in Antwerpen geweest en zoals ik al eerder scheef waan je u daar op huidig ogenblik in de Congo of één of ander Noord-Afrikaans land.

Dus BDW heeft 'zijn' stad verkocht?

Voetgangerstunnel lag er, zoals ik ook al eens eerder geschreven heb, enorm vuil bij.

Goe bezig BDW?

Ga maar verder uwe gazon afrijden man want op politiek vlak is het niets meer.

p.s.

Vrij recent is er een politica die na het maken van een pikante opmerking die wat leek op: ausländer raus ontslagen of nam zij zelf ontslag?

Misschien had ze wel gelijk maar had zij het iets anders moeten formuleren?

Ik heb het weer eens mogen aanschouwen maar het is gewoon erg in Antwerpen, 95% van de mensen die er liepen waren uit andere delen van de wereld en dat ze nu weer niet afkomen met het is een havenstad hé want

En toch zijn er mensen die durven te beweren dat de Vlamingen racisten zijn????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juni 2020 om 16:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 10:15   #34
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Daarstraks nog eens even in Antwerpen geweest en zoals ik al eerder scheef waan je u daar op huidig ogenblik in de Congo of één of ander Noord-Afrikaans land.

Dus BDW heeft 'zijn' stad verkocht?
BDW is niet verantwoordelijk voor de voor de toename van deze of gene bevolkingsgroep in zijn stad. Stel je even voor dat dat hij een beperking zou uitvaardigen voor mensen van Afrikaanse origine bv. Welk protest zou dergelijke maatregel (terecht) veroorzaken denk je? Je conclusie is dus volledig verkeerd.

Citaat:
Voetgangerstunnel lag er, zoals ik ook al eens eerder geschreven heb, enorm vuil bij.
Op dit punt heb je een beetje gelijk op voorwaarde dat de reinigheidsdiensten volop kunnen werken wat ik betwijfel. Corona slaat overal toe, je schijnt dit te vergeten.

Citaat:
Goe bezig BDW?

Ga maar verder uwe gazon afrijden man want op politiek vlak is het niets meer.
Dit was een reactie op de hetze van G. Rutten. De énige juiste trouwens.

p.s.

Citaat:
Vrij recent is er een politica die na het maken van een pikante opmerking die wat leek op: ausländer raus ontslagen of nam zij zelf ontslag?

Misschien had ze wel gelijk maar had zij het iets anders moeten formuleren?

Ik heb het weer eens mogen aanschouwen maar het is gewoon erg in Antwerpen, 95% van de mensen die er liepen waren uit andere delen van de wereld en dat ze nu weer niet afkomen met het is een havenstad hé want
Je valt in herhaling met iets waar BDW geen schuld aan heeft.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be