Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2007, 19:45   #1
benji
Provinciaal Gedeputeerde
 
benji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 838
Standaard Olie voor moslim-immigratie

Op gevaar af dat u uw buik inmiddels boordevol heeft van gezeik over de multiculturele samenleving, wil ik u toch iets vertellen wat u nog niet weet. Namelijk dat de massale moslim-immigratie naar West-Europa niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Zij is een rechtstreeks gevolg van een Europese richtlijn, die in 1975 geruisloos is bekokstoofd.

Aanleiding was de oliecrisis van 1973. Uit angst dat de oliekraan voorgoed dicht zou gaan, is toen op Europees niveau besloten om een “Euro-Arabische Dialoog” op gang te brengen met de OPEC-landen. Deze EAD kreeg een permanent hoofdkwartier in Parijs, en organiseerde overal ter wereld congressen, waar afgevaardigden van de toenmalige EEG zich beijverden om de Arabische olieboeren te vriend te houden.

In juni 1975 rolde daar een convenant uit, waarvan wij nu met z’n allen nog steeds de zure vruchten plukken: 200 zaakgelastigden namen in Straatsburg, met algemene stemmen, een resolutie aan. Uit naam van de hele toenmalige Europese gemeenschap. Het was een tijd van moordende consensus: in heel West-Europa waren toen sociaal-democraten aan de macht, en van oppositie was nauwelijks sprake. De geestelijke vader van de tekst, de Belg Tijl Declercq uit Antwerpen, mocht dan een christen-democraat zijn, hij was ook zo links als een deur, en een warm voorstander van totalitarisme. In zijn land was hij de latere stichter van het Vlaams Palestina Komitee. Hij overleed ( 81 jaar) op 25-12-2003. Hij ijverde bijvoorbeeld ook driftig voor innige vriendschapsbanden met de Sovjet-Unie. Het is deze Resolutie van Straatsburg (onthoud die naam!) waarvoor Pim en Theo met hun leven hebben geboet, zou je kunnen zeggen.

In het document belooft de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren. De tekst benadrukt “de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden”, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding “de hoogste prioriteit” te geven.

De pers moet worden ingeschakeld “om een gunstig klimaat te scheppen voor de immigranten”, en de academische wereld moet worden gemotiveerd “om de nadruk te leggen op de positieve bijdrage van de Arabische cultuur aan de ontwikkeling van Europa”. Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit. Sinds 1975. Dankzij ons onvolprezen Europarlement.

Verrek, nou begrijp ik ineens waarom Wouter Bos van mening is dat er “meer moskeeën bijgebouwd moeten worden”! Geen wonder dat Samir Azzouz steeds wordt vrijgelaten: als er iemand bezig is de Arabische way of life te exporteren is hij het wel, geef toe, en wij hebben zwart op wit beloofd daaraan de hoogste prioriteit te geven! Het verklaart ook waarom zelfs Beberkindertjes hier – voor het eerst van hun leven – Arabische les kregen, bij wijze van “onderwijs in eigen taal”. Andere smaken hadden we namelijk niet.

Het verklaart ook waarom er hier te lande al tien jaar een literatuurprijs bestaat, waarvoor uitsluitend auteurs met een Marokkaanse of Arabische achtergrond in aanmerking komen. De “El-Hizra-prijs” heet dat ding, en hij wordt gefinancierd door het Rijk. Als je hem wint wordt je manuscript op staatskosten uitgegeven, en je krijgt een geldbedrag. Alles is welkom, ook song- en rapteksten, mits het maar door Marokkanen of Arabieren is vervaardigd.

Zelfs als je Nederlands niet machtig bent is dat geen bezwaar: dan lever je je proza gewoon in het Arabisch of Tamazight in. Sinds 1992 zijn er zo 70 auteurs bekroond. Het is dit “steuntje in de rug”, zoals de El Hizra website het uitdrukt, waaraan schrijvers als Abdelkader Benali, Khalid Boudou en Mohammed Benzakour hun carrière danken.

Met name Benzakour bleek al spoedig een kat in een zak te zijn: medio 2001 werd hij er bij de Volkskrant als columnist uitgegooid wegens plagiaat. Maar sindsdien heeft hij er zowaar alweer twee nieuwe prijzen bijgekregen: de Zilveren Zebra 2001 - “wegens zijn opvallende, in enkele jaren opgebouwde oeuvre” (zeer opvallend, zegt u dat wel) - en de Journalisten Vredesprijs 2005. Plagiaat of niet, de verbreiding van het Arabisch cultuurgoed krijgt hier inderdaad de hoogste prioriteit, dat is een ding wat zeker is. Nederland is nou eenmaal altijd het braafste jongetje van de klas geweest als het op Europese richtlijnen aankwam.

Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe het mogelijk was dat onze autoriteiten, zonder uitzondering, allemaal letterlijk dezelfde zoetsappige cliché’s bezigden als het over moslim-immigratie ging. Niet alleen hier, maar in heel West-Europa! Nooit eerder, zelfs niet toen half Suriname naar de Bijlmer verkaste, had ik er eentje horen lullen over “onderwijs met behoud van eigen taal en cultuur”, of “verrijking van de samenleving”. En nu deden ze het ineens allemáál! Ze leken wel gehypnotiseerd!

Maar nu begrijp ik het: ze voeren al 30 jaar gehoorzaam de Resolutie van Straatsburg uit! Het is Europees beleid! Oil voor Immigration, als het ware! Voor zover ik nog niet islamofoob was, ben ik het nu. Eurofoob was ik al lang, en terecht, dat blijkt maar weer. Heer ontferm u over ons, en over de zelfmoordmaniakken in ons Europarlement.

bron:http://www.uitkijk.net/islam.php?do=oil

Dit is toch ongeloofelijk,dit maakt véél duidelijk.
__________________
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 19:58   #2
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit. Sinds 1975. Dankzij ons onvolprezen Europarlement.
Dan zou ik het ook graag zwart op wit zien...... Ik heb al vaker over deze zogenaamde resolutie gehoord, maar niemand kan hem ooit tonen.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:01   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik had al eens eerder zoiets gelezen en het blijkt te kloppen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:01   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dit wordt een zaak voor!!!

Mr. Google, detective in cyberspace.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:04   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Zoals ik al dacht.
Internethoax.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:05   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Proficiat, Benji, over het braaf napraten van het poco-taaltje. Je bent een goede regimeslaaf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:15   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zoals ik al dacht.
Internethoax.
Dat zeg jij.
Het verhaal gaat al rond van lang voor internet er was.
En vooral dat men de immigratie en zo een beetje alles wat er staat er moest komen omwille van een bufferzone tussen bepaalde landen en europa.
Dus er zijn wel degelijk afspraken in die richtingen gemaakt. Je mag niet vergeten dat alles in tijden van koude oorlog is ontstaan en dat de russen in de jaren '70 van plan waren min of meer om op europa wat kernbommen te droppen waarvan 3 in belgie zelfs. 1 in antwerpen, 1 in brussel en 1 in luik als ik het goed heb.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:16   #8
Graziëlla
Schepen
 
Graziëlla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 498
Standaard

Benji (mijn hond noemt ook zo), missch hebben we onze welvaart dat we nu hebben enkel en alleen te danken aan die resolutie.
Graziëlla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:18   #9
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zeg jij.
Het verhaal gaat al rond van lang voor internet er was.
En vooral dat men de immigratie en zo een beetje alles wat er staat er moest komen omwille van een bufferzone tussen bepaalde landen en europa.
Dus er zijn wel degelijk afspraken in die richtingen gemaakt. Je mag niet vergeten dat alles in tijden van koude oorlog is ontstaan en dat de russen in de jaren '70 van plan waren min of meer om op europa wat kernbommen te droppen waarvan 3 in belgie zelfs. 1 in antwerpen, 1 in brussel en 1 in luik als ik het goed heb.
U moet toch toegeven dat er hier geen enkele serieuze bron tussen staat: http://www.google.com/search?hl=nl&s...aatsburg%22&lr
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:20   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
U moet toch toegeven dat er hier geen enkele serieuze bron tussen staat: http://www.google.com/search?hl=nl&s...aatsburg%22&lr
Tja bronnen.
Wie gaat dat op het net gaan zetten?
Dat zijn overeenkomsten die in de diepste schuiven verborgen blijven neem ik aan.
Er zijn in elk geval overeenkomsten met die landen gemaakt geweest. Wat er juist in staat weet ik ook niet.
Maar het moet die richting uitgaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:21   #11
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Benji (mijn hond noemt ook zo), missch hebben we onze welvaart dat we nu hebben enkel en alleen te danken aan die resolutie.
Waarschijnlijk niet, de economische winst van de migratie bedraagt slechts een paar procent.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:28   #12
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja bronnen.
Wie gaat dat op het net gaan zetten?
Dat zijn overeenkomsten die in de diepste schuiven verborgen blijven neem ik aan.
Er zijn in elk geval overeenkomsten met die landen gemaakt geweest. Wat er juist in staat weet ik ook niet.
Maar het moet die richting uitgaan.
Er is maar 1 iemand nodig die het op het net zet, terwijl er duizenden mensen geweest moeten zijn die er mee te maken hebben gehad. Ga maar na, elke regering van na 1975 van elke lidstaat moet het verdrag gezien hebben om het na te kunnen leven. Als geen enkel regeringslid besloten heeft om dat verdrag naar buiten te brengen, dan zijn de moslims wel onze kleinste zorg. Dan zou immers 30 jaar lang elke regering deel zijn geweest van een groot complot...........
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:28   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zeg jij.
Het verhaal gaat al rond van lang voor internet er was.
Dat zeg jij.

Citaat:
En vooral dat men de immigratie en zo een beetje alles wat er staat er moest komen omwille van een bufferzone tussen bepaalde landen en europa.
Dus er zijn wel degelijk afspraken in die richtingen gemaakt. Je mag niet vergeten dat alles in tijden van koude oorlog is ontstaan en dat de russen in de jaren '70 van plan waren min of meer om op europa wat kernbommen te droppen waarvan 3 in belgie zelfs. 1 in antwerpen, 1 in brussel en 1 in luik als ik het goed heb.
Geef jij maar eens een deftige bron. Het bestaat simpelweg niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:31   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Er is maar 1 iemand nodig die het op het net zet, terwijl er duizenden mensen geweest moeten zijn die er mee te maken hebben gehad. Ga maar na, elke regering van na 1975 van elke lidstaat moet het verdrag gezien hebben om het na te kunnen leven. Als geen enkel regeringslid besloten heeft om dat verdrag naar buiten te brengen, dan zijn de moslims wel onze kleinste zorg. Dan zou immers 30 jaar lang elke regering deel zijn geweest van een groot complot...........
Bedoel je die blauwe landen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2007 om 20:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:37   #15
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja bronnen.
Wie gaat dat op het net gaan zetten?
Dat zijn overeenkomsten die in de diepste schuiven verborgen blijven neem ik aan.
Er zijn in elk geval overeenkomsten met die landen gemaakt geweest. Wat er juist in staat weet ik ook niet.
Maar het moet die richting uitgaan.
Ja, zo kan ik ook wel verdragen verzinnen: ik kan ze niet laten zien, ze zijn geheim.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:40   #16
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bedoel je die blauwe landen?
De Navo? We hadden het over de EEG en later de EU.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:40   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, zo kan ik ook wel verdragen verzinnen: ik kan ze niet laten zien, ze zijn geheim.
Dat heb je met verdragen natuurlijk.

Maar wat was het doel er van?
Hier dat was het doel;
De NAVO is een intergouvernementele organisatie van 26 Westerse landen met als doel het grondgebied van de lidstaten collectief te verdedigen. In 1949 is de NAVO in eerste instantie opgericht als machtsblok tegen de Oostblok-landen, welke op hun beurt in 1955 het Warschaupact oprichten. Na het einde van de Koude Oorlog zocht de NAVO naar een nieuwe functie. In plaats van de voorbereiding op het grootschalige conflict met het Warschaupact, wordt er nu meer gekeken naar het oplossen van regionale conflicten.

En hoe werkt dat?
Zo;
De drie hoofdorganen van de NAVO:
- Noord-Atlantische Raad: Het hoogste orgaan van de NAVO, hierin wordt het beleid bepaald. De Raad bestaat uit permanente ambassadeurs uit alle lidstaten, deze ambassadeurs hebben minstens één keer per week een bijeenkomst. Daarnaast komen de ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten twee keer per jaar bijeen in de Raad. Door middel van consensus neemt de Raad beslissingen.
- Defensieplanningcomité: In dit comité worden de uitgaven van de lidstaten op defensiegebied in overeenstemming gebracht met de plannen van de NAVO. Het comité bestaat ook uit permanente ambassadeurs uit alle lidstaten. Daarnaast komen de ministers van Defensie van de lidstaten twee keer per jaar bijeen.
- Militaire Comité: De militaire autoriteit in de NAVO, het doel van dit comité is het adviseren van de Noord-Atlantische Raad over militaire aangelegenheden. Dit comité bestaat uit de hoogste militairen van alle lidstaten.


Nu moet jij eens achter militaire staatsgeheimen proberen vissen op internet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2007 om 20:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:45   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
De Navo? We hadden het over de EEG en later de EU.
Terwijl het één voornamelijk militair is is het ander voornamelijk economisch.
Maar olie is wel beiden.
Je weet toch hoe zulke dingen werken neem ik aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:52   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Kijk dit is alvast een reden.

* Toetreding Turkije is goed voor de relatie van Europa met het Midden-Oosten en voor de stabiliteit in de regio

Turkije is voor Europa een belangrijke bufferzone voor de onrust in het Midden-Oosten en in de Kaukasus. In deze regio's kan Turkije als rolmodel voor landen met een islamitische bevolking dienen: Turkije is immers een land met een strikte scheiding van kerk en staat en met een moderne wetgeving, waarin vrijheid, democratie en fundamentele vrijheden zijn opgenomen. Bovendien kan de Europese Unie een essentieel economisch voordeel uit de regio halen, aangezien Turkije daar al over een aanzienlijke invloed beschikt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:02   #20
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kijk dit is alvast een reden.

* Toetreding Turkije is goed voor de relatie van Europa met het Midden-Oosten en voor de stabiliteit in de regio

Turkije is voor Europa een belangrijke bufferzone voor de onrust in het Midden-Oosten en in de Kaukasus. In deze regio's kan Turkije als rolmodel voor landen met een islamitische bevolking dienen: Turkije is immers een land met een strikte scheiding van kerk en staat en met een moderne wetgeving, waarin vrijheid, democratie en fundamentele vrijheden zijn opgenomen. Bovendien kan de Europese Unie een essentieel economisch voordeel uit de regio halen, aangezien Turkije daar al over een aanzienlijke invloed beschikt.

voor de tijd dat het nog duurt, dat ben je er vergeten bij zeggen.

Turkije is en blijft een aziatisch land, en een moslimland nota bene.
hebben we nog geen moslims genoeg in onze contreien ? blijkbaar niet volgens sommigen.

Turkije zal niets positiefs zijn vr Europa mr Europa des te meer voor Turkije.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be