Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2012, 12:48   #1
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard Nokia 3310

Volgens mij is nog altijd het merendeel van de gsm-gebruikers ervan overtuigd dat de Nokia 3310 de beste mobiele telefoon ooit was. Onverwoestbaar, 2 weken batterijduur en een snel OS dat makkelijk in gebruik was. En snake. Bovendien was het een telefoon die zijn primaire functie eer aandeed: bellen en sms'en. Bij een vergelijking tussen de iPhone 5 en de galaxy 3s komt het telefoongedeelte niet eens aan bod....

Volgens mij zou Nokia er goed aan doen deze GSM opnieuw te produceren, met dezelfde componenten en OS, met eventueel een luxe-uitvoering met fototoestel en kleurenscherm die via de nokia market zeer beperkt apps ondersteunt (ik denk voornamelijk aan whatsapp).

Het zou een telefoon moeten worden die opnieuw van de trap gegooid kan worden, recht in een plas regenwater. Een nacht op de radiator en een beetje plakband en hij doet het weer.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 12:58   #2
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Volgens mij is nog altijd het merendeel van de gsm-gebruikers ervan overtuigd dat de Nokia 3310 de beste mobiele telefoon ooit was. Onverwoestbaar, 2 weken batterijduur en een snel OS dat makkelijk in gebruik was. En snake. Bovendien was het een telefoon die zijn primaire functie eer aandeed: bellen en sms'en. Bij een vergelijking tussen de iPhone 5 en de galaxy 3s komt het telefoongedeelte niet eens aan bod.... Volgens mij zou Nokia er goed aan doen deze GSM opnieuw te produceren, met dezelfde componenten en OS, met eventueel een luxe-uitvoering met fototoestel en kleurenscherm die via de nokia market zeer beperkt apps ondersteunt (ik denk voornamelijk aan whatsapp). Het zou een telefoon moeten worden die opnieuw van de trap gegooid kan worden, recht in een plas regenwater. Een nacht op de radiator en een beetje plakband en hij doet het weer.
Nog even geduld, weldra worden GSM's een economisch collectief goed.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 06:14   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Dergelijke "improved phones" (bellen + foto maken) zijn nu juist het probleem voor Nokia.Ik heb geen recente cijfers meer gevonden,maar verleden jaar rond deze tijd was Nokia nog steeds swerelds grootste producent van dergelijke gsm's.Maar dat zijn nu juist toestelletjes waar geen roeste cent winst meer uit te puren valt,ondanks het feit dat de grote meerderheid al lang in "de goedkoopste republiek" vervaardigd wordt.

Dit is het probleem voor Nokia,in de smartphone-markt,waar nog steeds zeer goede winstmarges te maken vallen,zijn ze nog steeds slechts een "me to" spelertje en kunnen ze niet profiteren van de inkomensstroom.

Een heruitgebrachte 3310 ondertussen zou in de retail niet meer mogen kosten dan 25 euro....dit heeft geen zin tenzij je een goedkoop witte-productenmerk bent.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 november 2012 om 06:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 09:01   #4
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Er zal wel een niche voor zijn.

Maar die zal quasi verdwijnen op het moment dat data abonnementen niet zo duur meer zijn.

Dan kan je evengoed met een bakelieten draaischijf toestel aan je riem rondlopen ipv aan simpel bel-sms toestel. Tenzij je een outdoor sport doet en een onverwoestbaar toestel wil.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 12:24   #5
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Er zal wel een niche voor zijn. Maar die zal quasi verdwijnen op het moment dat data abonnementen niet zo duur meer zijn. Dan kan je evengoed met een bakelieten draaischijf toestel aan je riem rondlopen ipv aan simpel bel-sms toestel. Tenzij je een outdoor sport doet en een onverwoestbaar toestel wil.
Iedereen zoekt naar een gat in de markt en het blijkt ze nog te lukken ook, de economie stort in elkaar, het gat veel te groot, een diep dal.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 12:27   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dergelijke "improved phones" (bellen + foto maken) zijn nu juist het probleem voor Nokia.Ik heb geen recente cijfers meer gevonden,maar verleden jaar rond deze tijd was Nokia nog steeds swerelds grootste producent van dergelijke gsm's.Maar dat zijn nu juist toestelletjes waar geen roeste cent winst meer uit te puren valt,ondanks het feit dat de grote meerderheid al lang in "de goedkoopste republiek" vervaardigd wordt. Dit is het probleem voor Nokia,in de smartphone-markt,waar nog steeds zeer goede winstmarges te maken vallen,zijn ze nog steeds slechts een "me to" spelertje en kunnen ze niet profiteren van de inkomensstroom. Een heruitgebrachte 3310 ondertussen zou in de retail niet meer mogen kosten dan 25 euro....dit heeft geen zin tenzij je een goedkoop witte-productenmerk bent.
Duurzame productie is geen goede zaak voor de werkloosheid, heeft niets met winst op zich te maken. Politiekers die duurzaamheid ambiëren moeten dan logischerwijs schizofreen zijn. Iets klopt er niet in het verhaal, zoek de zeven verschillen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be