Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2012, 07:47   #281
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Ik heb respect voor lage diploma's laat dat zeker duidelijk zijn.
En ik heb zeer veel respect voor veel zelfstandigen.
Maar sorry hoor, van de 14.5euro/uur dat ik verdien moet ook nog alles afgetrokken worden, en ik kan niets ingeven in de belastingen.
Ga staken of wordt zelfstandig.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 08:23   #282
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Er valt ook niet veel af te trekken voor een werknemer. Alle kosten die verband houden met het bedrijf waar je werkt zijn voor de werkgever. Het zou er nog moeten bijkomen dat hij die niet mag aftrekken, dat zou waanzin zijn. Hij zou dan belast worden op inkomsten die hij nooit gehad heeft.

En zoals Jantje zegt, kun je als werknemer wel degelijk bepaalde zaken aftrekken als je kunt bewijzen dat dit voor je werk is.

Er zullen er altijd wel zijn die privé uitgaven op de zaak zetten. Maar laten we duidelijk zijn: dat betekent niet dat deze zaken door de staat betaald worden hé. Ze doen dat om hun belastbaar inkomen te verminderen en btw te recupereren, maar alles wat ze aankopen moet wel degelijk door hen betaald worden. En als het uitkomt worden ze zwaar beboet.

Fred.
Vaak denken werknemers dat bedrijven en zelfstandigen alles wat ze aankopen kunnen aftrekken van hun belastingen.
Vaak zijn zij niet op de hoogte van het feit dat een bedrijf of zelfstandige zijn aankopen en onkosten enkel mag inbrengen als bewijs dat de winst niet gelijk is aan de inkomsten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 00:25   #283
REDBolsjewiek
Vreemdeling
 
REDBolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als jij 14.50euro bruto per uur verdient, komt daar voor je werkgever nog eens 8 euro bij die hij moet afdragen aan de staat, plus zijn verplichte arbeidsverzekering, zijn verplicht pensioensparen, zijn energiekost om jou te laten werken, zijn kost voor de werkplaats, het nodige gereedschap, voor een arbeider ook nog eens de werkkledij, was gelegenheid en waterverbruik, toiletten, en andere verplichtingen, zoals vakantiegeld, dertiende maand, ecocheques.

En dat je als werknemer niets kan aftrekken van je belastingen is een leugen.
Je kan wel zaken aftrekken van je belastingen, je moet enkel de wetgeving hierover kennen.
Pensioensparen, ecocheques, werkkledij ? heb ik allemaal niet hoor, geen van ons beide hier.
En ik heb het niet over bedrijven met personeel, ik heb het over 1mans zaken die 35-40/50euro per uur zonder schaamte vragen, en dagelijks gaan er zulke zaken over kop wegens schulden.
Ik geef een simpel antwoord, als ze in slechte tijden hun prijzen zouden verlagen zouden ze allemaal beter overleven. Nu overleven enkel zij met de meeste reserves.
Maar goed, ik weet hoe jullie kapitalisten 'redeneren' de een zijn dood, is een ander zijn brood. En dan komen bleten op tv dat er ze het niet uithouden.
Als de portemonéé word toegeknepen van de consumenten, waar haal je de klant blijven halen die grof geld wil betalen voor uurlonen van bv. een vloerder, of een garagist.
Hoeveel garage's staan vandaag leeg: Veel, aan wie ligt dat aan de stakers? vakbonden? of aan de klanten die bang zijn om grof geld uit te geven?
__________________
In Lenin we trust.
REDBolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 00:31   #284
REDBolsjewiek
Vreemdeling
 
REDBolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Berichten: 58
Standaard

Ik doe dit jaar mijn A rijbewijs.
Mevr. van de rijschool vraagt of ik een btw nummer heb, want als ik een btw nummer heb kon ik het allemaal inbrengen, kosten rijschool, moto, kledij, etc Vandaag kan ik ingeven : 0.0
Dat heeft dus niets met de werkgevers hun aftrekpostjes in de belasting te maken, wel met het verschil tussen wel en geen btw nummer, en wie zich in de toekomst nog luxe zal kunnen permiteren en wie niet.
__________________
In Lenin we trust.
REDBolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 01:35   #285
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Ik doe dit jaar mijn A rijbewijs.
Mevr. van de rijschool vraagt of ik een btw nummer heb, want als ik een btw nummer heb kon ik het allemaal inbrengen, kosten rijschool, moto, kledij, etc Vandaag kan ik ingeven : 0.0
Dat heeft dus niets met de werkgevers hun aftrekpostjes in de belasting te maken, wel met het verschil tussen wel en geen btw nummer, en wie zich in de toekomst nog luxe zal kunnen permiteren en wie niet.
Je kan als zelfstandige alles inbrengen, geen probleem.
De belastingen gooien alles wat niet van toepassing op je zaak is er weer uit, boete 300%

Oordeel dus zelf.

Het is van oudsher dat winkeliers voor van alles een factuur op het bedrijf maken als verkoopstechniek. Velen laten zich er nog steeds aan vangen.
Belastingdiensten echter niet.
Je kan dus van alles op je bedrijf zetten, vraag is wat ze gaan aanvaarden?

En dat is niet wat je denkt, of hoopt!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 01:43   #286
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Pensioensparen, ecocheques, werkkledij ? heb ik allemaal niet hoor, geen van ons beide hier.
En ik heb het niet over bedrijven met personeel, ik heb het over 1mans zaken die 35-40/50euro per uur zonder schaamte vragen, en dagelijks gaan er zulke zaken over kop wegens schulden.
Ik geef een simpel antwoord, als ze in slechte tijden hun prijzen zouden verlagen zouden ze allemaal beter overleven. Nu overleven enkel zij met de meeste reserves.
Maar goed, ik weet hoe jullie kapitalisten 'redeneren' de een zijn dood, is een ander zijn brood. En dan komen bleten op tv dat er ze het niet uithouden.
Als de portemonéé word toegeknepen van de consumenten, waar haal je de klant blijven halen die grof geld wil betalen voor uurlonen van bv. een vloerder, of een garagist.
Hoeveel garage's staan vandaag leeg: Veel, aan wie ligt dat aan de stakers? vakbonden? of aan de klanten die bang zijn om grof geld uit te geven?
De prijs is de prijs hé?

Wil je iets gedaan krijgen dan zal je daarmee te maken hebben.
Het is dan aan u of je dat wil betalen of niet.
Het alternatief is altijd zelf doen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be