Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 16:25   #18321
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met hun vingers in de neus.....
Das vies. Bweekes.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:34   #18322
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn opinie is vanzelfsprekend ook dezelfde voor elk land ter wereld : we leven in een rechtstaat, met wetgeving gemaakt door een parlement, met een openbare macht en met rechtbanken waar men recht spreekt. Aan die laatste fase zijn we nu toe, daar gaat de oplossing van komen.
genoeg landen waar rechtbanken geen recht spreken,
Spanje hoort daar jammer genoeg bij
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 18:43   #18323
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
genoeg landen waar rechtbanken geen recht spreken,
Spanje hoort daar jammer genoeg bij
aan de ene kant heb ik de bewering uit de losse pols van 1207, aan de andere kant de mening van de EU via de europese commissie, de europese president, 27 regeringsleiders, de president van de VS, enz enz.
En belangrijkste van alles : wat de bevoegde spaanse rechtscolleges daarover denken. Aan het eind van de dag is dat hetgene dat primeert, de mening van de internationale gemeenschap is enkel de bevestiging van wat in elke normale rechtstaat een evidentie is.

Ik vertrouw er ten volle op dat je begrijpt dat ik jouw bewering tegenover deze batterij aan beslissingen van instanties die weten over wat ze praten wegzet als futiel en wereldvreemd. Maar wel grappig. Waarom ? Omdat ze het beeld geeft van een scholier van 16 jaar die naar het recht of naar een juridisch vraagstuk kijkt en daar vanuit de buik zit op te antwoorden. Kumbaya en zo.

Het zou natuurlijk ook kunnen zo zijn dat je denkt dat je het beter weet dan 27 EU regeringsleiders, alle EU instanties + de president van de VS.

Tegenwoordig moet men van niets meer verschieten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 18:55   #18324
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
aan de ene kant heb ik de bewering uit de losse pols van 1207, aan de andere kant de mening van de EU via de europese commissie, de europese president, 27 regeringsleiders, de president van de VS, enz enz.
de drogreden vh machtsargument
wie meningsvrijheid wil beknotten onder het mom van rebellie of haatmisdrijf gaat in de fout,

Citaat:
wat de bevoegde spaanse rechtscolleges daarover denken.
de corrupte zal nooit zeggen dat 'm corrupt is
in een normale gezonde rechtsstaat werken we van lagere rechtbanken naar hogere. in Beroep gaan enz.
In spanje heeft het, vooral politiek gecontroleerde college, onmiddellijk alles overgepakt.

Citaat:
Ik vertrouw er ten volle op dat je begrijpt dat ik jouw bewering tegenover deze batterij aan beslissingen van instanties die weten over wat ze praten wegzet als futiel en wereldvreemd.
in een discussie ga je af op argumenten, niet op de boodschapper. jij geeft er blijk van dat niet te doen.
een clownsneus opzetten interpreteren als haatmisdrijf en jaren cel? het geweld vd agenten goedpraten omdat mensen hun mening wilden uiten? die meningsuiting herinterpreteren als geweld? da's de basis om mensen 30j op te sluiten en te lullen over rebellie.
Onze Michel kreeg vd 26 anderen op z'n donder omdat 'm het geweld vd guardia civil veroordeelde.

als je in die redenering mee gaat dan kun je N-Korea net zo goed een goed-werkende democratische rechtsstaat noemen waar iedereen gelukkig is .
de Chinese leider pin jing, schrijf ik dat goed, zal het wel eens zijn met deze mening en die heeft ook meer macht en invloed als ik.
Ergo, N-Korea is een goedwerkende ...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteit

Laatst gewijzigd door 1207 : 17 april 2018 om 18:58.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 19:19   #18325
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

1207, ik ben zelf allergisch tegenover het autoriteitsargument dus je opmerking blijft kleven. Maar je kunt niet ernstig je grote morele gelijk blijven prediken als -letterlijk- elke europese regering je ongelijk geeft.

Al die huilie-huilie show gaat heus niets opleveren hoor.

Misschien dringend tijd voor een paar catalaanse vendeliers om eens wat aan introspectie te doen ? Zoals o.a. de vorige catalaanse parlementsvoorzitster Carme Forcadell al eerder gedaan heeft toen ze bevestigde dat het allemaal maar symbolisch was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:21   #18326
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met hun vingers in de neus.
Stukken beter dan vele andere EU-staten van kleinere en van grotere omvang.
Zelfs Vlaanderen gaat zijn tenen mogen uitkuisen.

Niet zo wel als vb. Andorra of Monaco, maar daar zitten dan ook dikke profiteurs: genieten van alle voordelen van de EU, maar niet bijdragen.
Ik heb je ooit geschreven dat je geen snars van economie begrijpt (of wil begrijpen) en je quote is hier nog eens het bewijs van.
Catalonie buiten de EU is economisch niets waard omdat geen enkel export bedrijf daar nog kan resideren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:26   #18327
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk waarom niet. Geld is geld.

Die Brexit ging ook van de Britten armoezaaiers maken. En kijk het gaat al weer goed.

Fred had het trouwens voorspeld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467309
Leg eens uit waarom de Britse burger het vandaag beter heeft dan voor de Brexit. Uit je artiekel is dat helemaal niet uit te maken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:28   #18328
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze moeten zwijgen.
Daar komt het op neer.
Iedereen die van een ander gedacht is, moet zwijgen.
Schoof, ik herken u niet meer
Waar is uw verdediging van de rechtstaat naar toe ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:35   #18329
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
1207, ik ben zelf allergisch tegenover het autoriteitsargument
ik zie weinig allergie want je doet niets anders

je negeert elke inhoudelijk gegeven, negeert elke inhoudelijk argument, elke opmerking, elke vraag,...

je blijft hangen bij de Spaanse wet is de Spaanse wet
een argument dat al naar de prullenmand kan met bv, "de N-Koreaanse wet zegt..."

wetten kunnen internationaal getoetst worden en de rebellieklacht uit Spanje wordt internationaal al door een half dozijn landen, hun rechtbanken, verworpen.

dit past niet in je retoriek dus kom fiets je hetzelfde cirkeltje en kom je met Spaanse wet.
dat iemand jaren cel riskeert voor een clownsneus negeer je gewoon of je komt met de 27 ministers van justitie in de EU waarvan er 25 uit de EVP zijn. Je verwijst ook naar de ministers uit de landen waar de rechtbanken die Spaanse rebellieklacht verwerpen.

dat heeft niets met inhoudelijk argumenteren te maken

iemand 30j wegsteken voor z'n mening is politieke vervolging
een rechtbank die op voorhand oplegt wat een parlement wel/niet mag bespreken is een fundamentele schending vd scheiding der machten
dat een verkozen parlement z'n eigen regering neit mag kiezen is een fundamentele schending vd democratie.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:42   #18330
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik zie weinig allergie want je doet niets anders

je negeert elke inhoudelijk gegeven, negeert elke inhoudelijk argument, elke opmerking, elke vraag,...

je blijft hangen bij de Spaanse wet is de Spaanse wet
een argument dat al naar de prullenmand kan met bv, "de N-Koreaanse wet zegt..."

wetten kunnen internationaal getoetst worden en de rebellieklacht uit Spanje wordt internationaal al door een half dozijn landen, hun rechtbanken, verworpen.

dit past niet in je retoriek dus kom fiets je hetzelfde cirkeltje en kom je met Spaanse wet.
dat iemand jaren cel riskeert voor een clownsneus negeer je gewoon of je komt met de 27 ministers van justitie in de EU waarvan er 25 uit de EVP zijn. Je verwijst ook naar de ministers uit de landen waar de rechtbanken die Spaanse rebellieklacht verwerpen.

dat heeft niets met inhoudelijk argumenteren te maken

iemand 30j wegsteken voor z'n mening is politieke vervolging
een rechtbank die op voorhand oplegt wat een parlement wel/niet mag bespreken is een fundamentele schending vd scheiding der machten
dat een verkozen parlement z'n eigen regering neit mag kiezen is een fundamentele schending vd democratie.
Gans uw proza valt met één zinnetje iemand 30j wegsteken voor z'n mening is politieke vervolging

Nee dus, dat was geen mening maar daden die strafbaar zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:47   #18331
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee dus, dat was geen mening maar daden die strafbaar zijn.
een parlement mag haar bevolking bevragen en dat kan onmogelijk een misdaad zijn

wie dat een misdaad noemt begraaft de democratie
als een parlement haar bevolking bevraagt dan kost dit geld. deze meerkost, volledig democratisch gedekt door dat parlement, verduistering noemen is volstrekt onzinnig.
net zo onzinnig als iemand jaren willen wegsteken voor een clownsneus
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:50   #18332
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
...een parlement mag haar bevolking bevragen en dat kan onmogelijk een misdaad zijn...
Dat op zich is idd geen misdaad.
Wel spijtig dat je de rest er niet bij vermeldt, want zo ruk je het geheel helemaal uit de context.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 21:00   #18333
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een parlement mag haar bevolking bevragen en dat kan onmogelijk een misdaad zijn

wie dat een misdaad noemt begraaft de democratie
als een parlement haar bevolking bevraagt dan kost dit geld. deze meerkost, volledig democratisch gedekt door dat parlement, verduistering noemen is volstrekt onzinnig.
net zo onzinnig als iemand jaren willen wegsteken voor een clownsneus
Ik heb hier al verschillende keren gelezen hoe slim Puigdemont wel is en hoe dom Rajoy. Sorry als het kwetst maar Puigdemont is een simpele debiel. Als je dat vergelijkt met De Wever in Belgie dan weet je het. De Wever heeft jaren zijn opinie verkondigt maar éénmaal hij aan de macht was heeft hij scrupuleus de Belgische wet gevolgd. Denk twee keer na vooraleer ge met grote woorden zoals democratie begint te roepen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 05:59   #18334
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gans uw proza valt met één zinnetje iemand 30j wegsteken voor z'n mening is politieke vervolging

Nee dus, dat was geen mening maar daden die strafbaar zijn.
Natuurlijk. Dat proces zal geen seconde over hun mening gaan, maar over een rits aanklachten van strafbare feiten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 06:02   #18335
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat op zich is idd geen misdaad.
Wel spijtig dat je de rest er niet bij vermeldt, want zo ruk je het geheel helemaal uit de context.
In het begin dacht ik dat het een zekere simpelheid was, of noem het wereldvreemdheid. Maar als iemand die lijn blijft doorzetten zoals 1207 en bv onze Schoof dat systematisch doen dan is het bewust manipulatief.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 06:05   #18336
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In het begin dacht ik dat het een zekere simpelheid was, of noem het wereldvreemdheid. Maar als iemand die lijn blijft doorzetten zoals 1207 en bv onze Schoof dat systematisch doen dan is het bewust manipulatief.
Uiteraard is het dat, 't is namelijk politiek.
Welkom in de nieuwe tijd van verlichte geesten. (Vergeef de ironie.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 07:19   #18337
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Uiteraard is het dat, 't is namelijk politiek.
Welkom in de nieuwe tijd van verlichte geesten. (Vergeef de ironie.)
op een fora als dit zitten nooit verlichten geesten
altijd dezelfde groep outsiders/marginalen
pandareus is ook gewoon een dopper, gehandicapte, zieke, gepensioneerde of luie student
misschien een lottowinnaar, da kan ook

iemand beschuldigen dat 'm een misdaad begaan heeft mag, mo de Spaanse rechtbank zit op het punt dat de foute mening strafbaar is, protesteren tegen Madrid strafbaar is, een clownsneus jaren cel verdient.
de mensen die geweld gebruiken tegen de Catalanen gebruikten (bevelhebbers) lopen ngo steeds vrij rond zonder enig risico op vervolging.

zo onafhankelijk is de Spaanse rechtbank en zo gelijk zijn de Spaanse burgers vandaag.

vergeef me dat ik sterke twijfels heb bij de uitlag vh Spaans gerecht. voor mij zijn dat marionetten zoals de Chinese, Koreaanse, Cubaanse en ongeveer elke Afrikaanse rechtbank.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 09:26   #18338
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Ondertussen, in de echte wereld, raakt het geduld bij ERC blijkbaar stilaan op dat de formatie in een deadlock zit en dat Torrent en JuntsXCat dogmatisch achter Puigdemont blijft aanhollen en hem veel te veel beslissingen laat sturen vanuit eerst brussel en nu vanuit Berlijn.
ERC vreest dat Junts door achter onrealistische scenario's te blijven staan de situatie laat aanmodderen totdat er op 22 mei automatisch nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. (ligt wettelijk vast, zonder investituur komen die er automatisch)
Blijkbaar heeft Orihol vanuit de gevangenis naar zijn partijleden een brief gezonden waarin hij hen oproept om eindelijk het nodige te doen om een effectieve regering te benoemen.
Blijkbaar ging ERC er (intern) vanuit dat de investituur van Sanchez kansloos was, en dat men dan terug zou overschakelen naar realistische kandidaten. Maar Torrent blijkt nut weer totaal over te hellen naar een Puigdemont-bis poging...

https://elpais.com/ccaa/2018/04/17/c...17_990056.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 13:21   #18339
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb je ooit geschreven dat je geen snars van economie begrijpt (of wil begrijpen) en je quote is hier nog eens het bewijs van.
Catalonie buiten de EU is economisch niets waard omdat geen enkel export bedrijf daar nog kan resideren.
Afgezien dat Zwitersland en Noorwegen geen deel uitmaken van de EU ...
afgezien dat de UK het toch redelijk schijnt te lukken,

ben ik van mening dat de EU een rijke regio als Catalonië simpelweg niet kan missen.
En zeker Spanje kan het zeer moeilijk krijgen (ze hebben het nu al moeilijk), mochten ze voor hun handel geen "vrije-EU-doorgang" krijgen voor alle transporten tussen Spanje en de rest van de EU die door Catalonië moet gebeuren.

Ik wacht dus simpelweg af tot het kantelmoment komt.
Dan wordt in één vlugge beweging de republiek Catalonië werkelijkheid, wordt deze lid van de EU, via langzame overgangsmaatregelen in vol .... dialoog.
Dialoog. Kent ge dat ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 13:24   #18340
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Schoof, ik herken u niet meer
Waar is uw verdediging van de rechtstaat naar toe ?
Spanje is op dit item helemaal geen rechtstaat.

Kijk wat ik vandaag las in DS, en transponeer dat eens naar de politieke vrijheden die we allen behoren te hebben in de EU ...

Citaat:
Een hulpvraag afwijzen, louter omdat de handtekening van een ouder ontbreekt, druist in tegen de kinderrechten.
Toch gebeurt het.
Als de wet belangrijker wordt dan hulp.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be