Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 12:27   #1
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard Rode Kruis slaakt noodkreet over Sirte:

Rode Kruis slaakt noodkreet over Sirte

zondag 02 oktober 2011 om 11u09

Door de aanhoudende gevechten in de belegerde Libische stad Sirte is de humanitaire situatie daar rampzalig, zegt het Internationale Rode Kruis (ICRC) na een bezoek aan de stad. Er is dringend nood aan medische hulp.

Mensen sterven in het ziekenhuis wegens een gebrek aan medische verzorging, aldus het ICRC, dat noodpakketten leverde.

Strijders van het nieuwe bewind in Libië hebben vrijdag een staakt-het-vuren van twee dagen afgekondigd om de burgers de tijd te geven om de stad te verlaten, maar volgens het ICRC gaan de gevechten gewoon door.

Sirte, de geboortestad van Muammar Khaddafi, en Bani Walid zijn de laatste twee belangrijke bolwerk van aanhangers van Khaddafi. (Belga/KVDA)
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 12:57   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Rode Kruis slaakt noodkreet over Sirte

zondag 02 oktober 2011 om 11u09

Door de aanhoudende gevechten in de belegerde Libische stad Sirte is de humanitaire situatie daar rampzalig, zegt het Internationale Rode Kruis (ICRC) na een bezoek aan de stad. Er is dringend nood aan medische hulp.

Mensen sterven in het ziekenhuis wegens een gebrek aan medische verzorging, aldus het ICRC, dat noodpakketten leverde.

Strijders van het nieuwe bewind in Libië hebben vrijdag een staakt-het-vuren van twee dagen afgekondigd om de burgers de tijd te geven om de stad te verlaten, maar volgens het ICRC gaan de gevechten gewoon door.

Sirte, de geboortestad van Muammar Khaddafi, en Bani Walid zijn de laatste twee belangrijke bolwerk van aanhangers van Khaddafi. (Belga/KVDA)
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAHHHHHHHHHHH

Altijd die burgers slachtoffers van de laatste kwispelingen van dictatoriale monsters
eno2 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 13:30   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAHHHHHHHHHHH

Altijd die burgers slachtoffers van de laatste kwispelingen van dictatoriale monsters
Het is natuurlijk hun eigen fout dat ze dagelijks een paar honderd NATO bombardementen te slikken krijgen nietwaar?

In plaats van burgers te beschermen zoals het VN mandaat aangaf is de NATO bezig steden te te bombarderen, voedselleverringen te blokkeren en medische hulp te bemoeilijken voor BURGERS. Hoe kan je zo blind zijn dit goed te praten? Dit bloed kleeft ook aan uw handen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 oktober 2011 om 13:33.
Johan Bollen is offline  
Oud 2 oktober 2011, 13:36   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Genoeg filmpjes gezien van 'gevechten' op liveleak.
Die 'rebellen' zijn niets meer dan een bende losgeslagen, ongedisciplineerde hooligans met AK's.
Geen enkele notie van oorlogvoering.
Geen wonder dat er zoveel doden en gewonden vallen: Dekking zoeken kennen zij niet (vinden ze vast een teken van 'lafheid') en ze raken meer per ongeluk dan op basis van hun schietvaardigheid.
Wel 'allah akbar' van hier tot ginder.
Veel redenen om hoopvol over de toekomst de zijn zie ik voorlopig niet.
Mitgard is offline  
Oud 2 oktober 2011, 13:39   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het is natuurlijk hun eigen fout dat ze dagelijks een paar honderd NATO bombardementen te slikken krijgen nietwaar?

In plaats van burgers te beschermen zoals het VN mandaat aangaf is de NATO bezig steden te te bombarderen, voedselleverringen te blokkeren en medische hulp te bemoeilijken voor BURGERS. Hoe kan je zo blind zijn dit goed te praten? Dit bloed kleeft ook aan uw handen.
Ja ik weet het:ik ben een massamoordenaar

(soms levert dat zelfs iemand 4bp op, die dat tegen mij zegt)


Gekke dictatoriale monsters verschuilen zich altijd achter het schild van hun eigen burgerlijke bevolking, sommigen tot hun laatste gekwispelstaart, zoals Khadafy met zijn pas ontdekte massagraven van burgers.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 oktober 2011 om 13:47.
eno2 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 13:41   #6
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het is natuurlijk hun eigen fout dat ze dagelijks een paar honderd NATO bombardementen te slikken krijgen nietwaar?

In plaats van burgers te beschermen zoals het VN mandaat aangaf is de NATO bezig steden te te bombarderen, voedselleverringen te blokkeren en medische hulp te bemoeilijken voor BURGERS. Hoe kan je zo blind zijn dit goed te praten? Dit bloed kleeft ook aan uw handen.
Ik zie hem dat nergens goedpraten, laat staan dat hij bloed aan zijn handen heeft.

Heeft je gifgroene Westenhaat de plaats van je verstand ingenomen ofzo?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 oktober 2011 om 13:42.
Mitgard is offline  
Oud 2 oktober 2011, 14:18   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik zie hem dat nergens goedpraten, laat staan dat hij bloed aan zijn handen heeft.

Heeft je gifgroene Westenhaat de plaats van je verstand ingenomen ofzo?
Blijkbaar moet kritiek op 'het westen' gelijkgesteld worden met 'westenhaat' ook al is die kritiek gericht tegen de mensenrechtenschendingen van dat westen. Ondertussen doen de kritiekloze aanhangers van de neokoloniale politiek van het westen alsof de systematische NATO bombardementen op steden geen burgerslachtoffers maken en slechts dienen om dictators te verdrijven. Een gebrek aan een onafhankelijk moreel standpunt en inzicht in de internationale politiek wordt alzo ten toon gespreid. Ik distantieer me van deze lakse houding en de beledigingen van de aanhangers van een moorddadige westerse politiek neem ik er dan maar bij. Van dit soort van nalopers en gewillige propagandaslachtoffers zal de morele recuperatie van het westen niet komen. Mensenrechten interesseren hun niet. Integendeel degene die mensenrechtenschendingen aanklaagt wordt door hen geviseerd. Naar zichzelf kijken weigeren ze. Enkel de misdaden van de ander zijn ze in staat te zien. Ze zijn bewust blind voor hun eigen misdaden want eigenlijk interesseert hun rechtvaardigheid geen zier. Ze willen macht en ze zijn bereid ervoor te doden. Echter zijn ze ook zo laf dat ze dit niet eens willen erkennen bij zichzelf. Degene die hun op hun gebrek aan moraliteit wijst wordt in hun ogen iemand die meeheult met de vijand. Anders kunnen ze het zich niet voorstellen. Kritiek kan nooit neutraal zijn in hun ogen omdat ze zelf niet neutraal zijn. Als ze hun veroveringsspelletjes verliezen zijn ze echter en niet anders kunnen dan hun misdaden onder ogen te zien zijn het echter de eersten die zich zullen beroepen op een "wir haben es nicht gewust", en ze zouden het nog menen ook, experten in zelfbedrog dat het zijn.

Ik kan 'walgen', niet van het westen maar van individuen die geen hart kunnen tonen voor de mens. Die HUN bombardementen op steden goedkeuren met simplismen als "het zijn aanhangers van een dictator", die weigeren te kijken naar de achterliggende egoïstische belangen van het westen bij hun oorlogen, die verontwaardigd zijn als een terrorist burgers dood maar juicht bij luchtbombardementen ondertussen doen alsof hij niet weet dat daar een veelvoud van burgers bij gevallen zijn dan door die terroristische aanslagen, die 'geen commentaar' hebben bij het misbruik dat NATO maakt van de VN resolutie over Syrië, maar zich o zo getroffen tonen als degenen die ze nog niet veroverd hebben zich niet aan de afspraken houden.

Ik walg van hen zeg ik, maar eigenlijk is dat verkeerd. Ik walg van die houding, maar ik koester de hoop dat een meer menslievende houding mogelijk is. Ik probeer de afkomst van die morele schijnheiligheid te begrijpen. Is het angst, is het een gebrek aan liefde? Ik haat hen niet, maar hun houding doet me pijn. Ik hoop dat ik niet leer te haten zoals hun. Want haat maakt blind. en ik vraag me af of ik uiteindelijk niet ben net zoals hen, gewoon met andere inzichten door andere omstandigheden. Waarschijnlijk wel. We zijn allemaal maar klein en zwak, wij mensen.
Johan Bollen is offline  
Oud 2 oktober 2011, 14:55   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

NATO & Al Qaeda Working Together To Destroy Libya’s Direct Democracy
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 21:18   #9
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
NATO & Al Qaeda Working Together To Destroy Libya’s Direct Democracy
Zeer juist!
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 21:21   #10
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar moet kritiek op 'het westen' gelijkgesteld worden met 'westenhaat' ook al is die kritiek gericht tegen de mensenrechtenschendingen van dat westen. Ondertussen doen de kritiekloze aanhangers van de neokoloniale politiek van het westen alsof de systematische NATO bombardementen op steden geen burgerslachtoffers maken en slechts dienen om dictators te verdrijven. Een gebrek aan een onafhankelijk moreel standpunt en inzicht in de internationale politiek wordt alzo ten toon gespreid. Ik distantieer me van deze lakse houding en de beledigingen van de aanhangers van een moorddadige westerse politiek neem ik er dan maar bij. Van dit soort van nalopers en gewillige propagandaslachtoffers zal de morele recuperatie van het westen niet komen. Mensenrechten interesseren hun niet. Integendeel degene die mensenrechtenschendingen aanklaagt wordt door hen geviseerd. Naar zichzelf kijken weigeren ze. Enkel de misdaden van de ander zijn ze in staat te zien. Ze zijn bewust blind voor hun eigen misdaden want eigenlijk interesseert hun rechtvaardigheid geen zier. Ze willen macht en ze zijn bereid ervoor te doden. Echter zijn ze ook zo laf dat ze dit niet eens willen erkennen bij zichzelf. Degene die hun op hun gebrek aan moraliteit wijst wordt in hun ogen iemand die meeheult met de vijand. Anders kunnen ze het zich niet voorstellen. Kritiek kan nooit neutraal zijn in hun ogen omdat ze zelf niet neutraal zijn. Als ze hun veroveringsspelletjes verliezen zijn ze echter en niet anders kunnen dan hun misdaden onder ogen te zien zijn het echter de eersten die zich zullen beroepen op een "wir haben es nicht gewust", en ze zouden het nog menen ook, experten in zelfbedrog dat het zijn.

Ik kan 'walgen', niet van het westen maar van individuen die geen hart kunnen tonen voor de mens. Die HUN bombardementen op steden goedkeuren met simplismen als "het zijn aanhangers van een dictator", die weigeren te kijken naar de achterliggende egoïstische belangen van het westen bij hun oorlogen, die verontwaardigd zijn als een terrorist burgers dood maar juicht bij luchtbombardementen ondertussen doen alsof hij niet weet dat daar een veelvoud van burgers bij gevallen zijn dan door die terroristische aanslagen, die 'geen commentaar' hebben bij het misbruik dat NATO maakt van de VN resolutie over Syrië, maar zich o zo getroffen tonen als degenen die ze nog niet veroverd hebben zich niet aan de afspraken houden.

Ik walg van hen zeg ik, maar eigenlijk is dat verkeerd. Ik walg van die houding, maar ik koester de hoop dat een meer menslievende houding mogelijk is. Ik probeer de afkomst van die morele schijnheiligheid te begrijpen. Is het angst, is het een gebrek aan liefde? Ik haat hen niet, maar hun houding doet me pijn. Ik hoop dat ik niet leer te haten zoals hun. Want haat maakt blind. en ik vraag me af of ik uiteindelijk niet ben net zoals hen, gewoon met andere inzichten door andere omstandigheden. Waarschijnlijk wel. We zijn allemaal maar klein en zwak, wij mensen.
Zeer juist, maar niemand geloofd ons!
Uw statement is 100% juist, bedankt voor de moeite!
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 21:37   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Zeer juist, maar niemand geloofd ons!
Uw statement is 100% juist, bedankt voor de moeite!
misplaatste emo om het verwijderen van een eigen volk uitroeiend dictatoriaal bewind te opposeren, omdat het er een van links is, zogezegd.

Hoeveel Nato-sortees zijn er dagelijks tegen Sirte?

Honderden? Bron? Info? Het betreft een beperkt aantal militaire stellingen die bestookt worden

Dat de bloeddorstige megalomaan Khadafi zich achter burgers en vrouwen en kinderen verschuilt ipv ze te laten vluchten verzwaart alleen de redenen om hem te verdrijven. De beperkte collateral damage wordt door hem opzettelijk verhoogd.
eno2 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 21:44   #12
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Beperkte collateral damage?? tja.................

Kruisraketten ( Tomahawk ) afgevuurd op Libië:

1. http://www.youtube.com/watch?v=BWJY55GPzm4
2. http://www.youtube.com/watch?v=19XXTArAGaM&NR=1
3. http://www.youtube.com/watch?v=AzvFZ...eature=related

Verarmd uranium in Libië: (uranium-DU) al dan niet voorzien van DU-munitie

De VS gebruikten wapens met verarmd uranium in Joegoslavië, Irak en Afghanistan en nu Libië.
Verarmd uranium DU wordt gebruikt om deze wapens slagkrachtiger en efficiënter te maken.
Deze Radioactieve alfapartikels bevinden zich voornamelijk in Tomahawk raketten die van uit vliegdekschepen en duikboten worden afgeschoten en ook in gewone munitie!
Deze contaminatie heeft een halveringstijd van 4,5 miljoen jaar en kan vooral rechtstreeks de mens, drinkwater en de landbouw contamineren.
Radioactieve alfapartikels in munitie contamineren en tasten tevens de DNA structuur aan.
In de VS wordt DU uranium gratis ter beschikking gesteld aan de privaat fabrikanten van munitie.

Death Made In America verarmd uranium in Libië:

http://www.leefbewust.com/themas/verarmd_uranium.html

http://www.rense.com/general70/deathmde.htm

http://anarchiel.com/display/nederla...erarmd_uranium

Zolang wij die raketten maar niet op onze kop krijgen.
Voorlopig zijn we nog vriend van de yanks, het kan wel snel veranderen, vraag Qadhafi.
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 22:08   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Beperkte collateral damage?? tja.................

Kruisraketten ( Tomahawk ) afgevuurd op Libië:

1. http://www.youtube.com/watch?v=BWJY55GPzm4
2. http://www.youtube.com/watch?v=19XXTArAGaM&NR=1
3. http://www.youtube.com/watch?v=AzvFZ...eature=related

Verarmd uranium in Libië: (uranium-DU) al dan niet voorzien van DU-munitie

De VS gebruikten wapens met verarmd uranium in Joegoslavië, Irak en Afghanistan en nu Libië.
Verarmd uranium DU wordt gebruikt om deze wapens slagkrachtiger en efficiënter te maken.
Deze Radioactieve alfapartikels bevinden zich voornamelijk in Tomahawk raketten die van uit vliegdekschepen en duikboten worden afgeschoten en ook in gewone munitie!
Deze contaminatie heeft een halveringstijd van 4,5 miljoen jaar en kan vooral rechtstreeks de mens, drinkwater en de landbouw contamineren.
Radioactieve alfapartikels in munitie contamineren en tasten tevens de DNA structuur aan.
In de VS wordt DU uranium gratis ter beschikking gesteld aan de privaat fabrikanten van munitie.

Death Made In America verarmd uranium in Libië:

http://www.leefbewust.com/themas/verarmd_uranium.html

http://www.rense.com/general70/deathmde.htm

http://anarchiel.com/display/nederla...erarmd_uranium

Zolang wij die raketten maar niet op onze kop krijgen.
Voorlopig zijn we nog vriend van de yanks, het kan wel snel veranderen, vraag Qadhafi.
Gij die alles weet:
hoeveel sortees worden er dagelijks gevlogen op Cirte?
Hoeveel burgerslachtoffers worden er in het schild van khadafy gemaakt?
eno2 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 22:19   #14
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gij die alles weet:
hoeveel sortees worden er dagelijks gevlogen op Cirte?
Hoeveel burgerslachtoffers worden er in het schild van khadafy gemaakt?
Gij die alles weet?

Verkeerde persoon, u bedoelde het orakel!
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 22:23   #15
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gij die alles weet:
hoeveel sortees worden er dagelijks gevlogen op Cirte?
Hoeveel burgerslachtoffers worden er in het schild van khadafy gemaakt?
Vliegende sotees heb ik niet gezien!
Ik wist niet dat khadafy een schild had, is dat in inox of hout?
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 22:26   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Vliegende sotees heb ik niet gezien!
Ik wist niet dat khadafy een schild had, is dat in inox of hout?
Niksweter
eno2 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 22:39   #17
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niksweter
Niksweter (orakel) ???
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 23:05   #18
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Ontmoeting Obama en Jalil

Het was het eerste gesprek tussen de twee sinds de Libische machtswisseling.
Obama en Jalil spraken elkaar rond de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties (VN) in New York.

Obama zegde toe het nieuwe Libië te zullen steunen ''in jullie inspanningen om de vrede en voorspoed te bereiken, die vrijheid kan brengen''.

In de strijd tegen de verdreven dictator Muammar Kaddafi zijn zeker 25.000 mensen gedood en 50.000 personen gewond geraakt, zei Jalil na de ontmoeting in een toespraak voor de VN.

Dat noem ik nog eens precisie bombardementen!

25.000 doden voorlopig, dat is de moeite niet!
corse is offline  
Oud 2 oktober 2011, 23:20   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ontmoeting Obama en Jalil

Het was het eerste gesprek tussen de twee sinds de Libische machtswisseling.
Obama en Jalil spraken elkaar rond de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties (VN) in New York.

Obama zegde toe het nieuwe Libië te zullen steunen ''in jullie inspanningen om de vrede en voorspoed te bereiken, die vrijheid kan brengen''.

In de strijd tegen de verdreven dictator Muammar Kaddafi zijn zeker 25.000 mensen gedood en 50.000 personen gewond geraakt, zei Jalil na de ontmoeting in een toespraak voor de VN.

Dat noem ik nog eens precisie bombardementen!

25.000 doden voorlopig, dat is de moeite niet!
Fhafafy had zijn toepen maar moeten leren ernaast te schieten, uit humantaire overwegingen. Dan was het aantal doden niet zo precies geweest.
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be