Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2009, 16:00   #81
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht


Het is je menens? Je hebt echt een zwaar zwaar probleem!

En zoals ik al dacht behoor je tot het zwarte ras, en probeer je je onterechte minderwaardigheidgevoel te masqueren of beter: weg te werken door jezelf voor te liegen dat alle grote sterke figuren en familie's eigenlijk zwart waren.

Dat is straf!
Wat je zegt ben jezelf. Jij hebt naar eigen zeggen een probleem met je zwarte uiterlijk. Helaas zoek je de oplossing in door je hetzelfde te gedragen als de mensen die je treiterden. Jij gaat nu zelf racistje spelen. Jammer!

Ik ben zwart, uit Suriname waar de politieagent, de dominee, de minister, de piloot, de rechter, de universiteits directeur, de president etc zwart of gekleurd zijn, dus heb ik geen enkel complex over mijn afkomst.

Graag wijs ik erop dat ik voortbouw op bestaand wetenschappelijk onderzoek als van J.A Rogers (1940), Sheik Anta Diop en Van Sertima(1967) en dat ik pas na drie jaar bronnenonderzoek durfde te zeggen dat blauw bloed zwart bloed is (1500-1789).

Van jouw kant zie ik dat je niet verder kwam dan Wikipedia. Of foto's uit onze tijd, terwijl ik schrijf over 1500-1789.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:04   #82
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Meneer Codfried,

Mogen wij weten aan welke academische of wetenschappelijke instelling u verbonden bent, of tenminste welke vorming u genoten heeft?
Waarom wilt u dit weten?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:13   #83
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Leopold I Habsburg (1640-1705), Keizer van het Heilige Roomse Rijk.

De grootvader van Maria Theresia, de moeder van marie Antoinette

Door Swinburne beschreven als ' a hale, black man.' Hij is hier half-gewit, lichte huid met behoud van etnische trekken.

Verschilldende afbeeldingen, ook in boeken tonen een doodgewone zwarte man met opvallend dikke lippen, zwarte huid en kroezen haar. Net als de rest van zijn gezin. Zulke afbeeldingen zijn te zien in de Stiftkirke, ergens!

Ik werk uit het hoofd vanuit mijn heerlijk Suriname, bijna -paradijs!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:19   #84
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Maurits Huygens (1592-1642) door Rembrandt (1632)

Het Huygens Museum Voorburg bij Den Haag weigert dit portret tentoon te stellen naast zijn ouders, broers, zusters en koninklijke werkgevers want " wij weten niets over Maurits Huygens.'

http://www.google.com/search?hl=en&q...&aq=f&oq=&aqi=

Hij oogt als een mulat en zijn huid is gewit want de familie was zwart van huid en diklippig. Afkomstig uit Antwerpen!


[Constantijn Huygens door Van Miereveldt: Beige overgeschilderd portret.
Huygensmuseum Voorburg]

Een portret in dit museum van zijn broer Constantijn Huygens door Van Miereveldt is beige overgeschilderd. Ik stond een half uur op een stoel naar dit stuk te kijken en zag duidelijk de gedetailleerde onderschildering.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 juli 2009 om 16:34. Reden: bron
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:27   #85
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



De schilder Rembrandt.

Rembrandt was blijkbaar zwart, met een zwarte huid, een brede neus en kroes haar. Net als veel van zijn Joodse en Christelijke klanten.



Hij tekende zijn moeder als een pikzwarte vrouw.

Ik vermoed dat de mensen van Hitler kunst in beslag namen om ze te verwitten, Arianiseren. Om Europa tot een witte beschaving te maken. Met name sommige portretten van Rembrandt zien er gewit uit. Vaak moeilijk te zien vanwege zijn grove schilderstijl. Ik merk ook op dat zijn portret van Amalia van Solms, Flora en zijn echtgenote dezelfde vrouw tonen.

Niet alles is wat het lijkt.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 juli 2009 om 16:50.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:29   #86
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



William Shakespeare



[Othello (afbeelding, geen portret)]

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 juli 2009 om 16:53.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:48   #87
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Queen Anne of Denmark, vrouw van koning James I van Groot Brittanie

Afgebeeld als de dochter van de rivier de Niger. Kostuumontwerp door Inigo Jones voor een toneelstuk The Masque of Blackness.(1605)

Zij was de oma van The Black Boy, Charles II Stuart.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:01   #88
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Louis theroux is een keer langsgeweest bij een stel nutjobs die gelijkaardige beweringen deden: http://www.youtube.com/watch?v=Ka-s-PY5gd8#t=6m0s en http://www.youtube.com/watch?v=wCrK5n_7zBM

Verder is dit natuurlijk weer één van die afrocentristische theorietjes die geen enkele basis in de realiteit hebben.
Bedankt voor deze info. Ik herinner mij dit stukje.

Van mijn kant ben ik geen zwarte nationalist en heb ik mijn bevindingen vervat in een uitgebreide theorie Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) die bedoelt is om vrede te brengen en het ongemakkelijk gevoel tussen zwart en wit te verklaren, te deconstrueren en weg te maken.

Ik spreek ook van Omgekeerde Apartheid, en dat witte suprematie gevestigd is op gewitte, zwarte portretten van de zwarte Europese elite.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:06   #89
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
U spreekt over Pushkin als 'zwarte', hoewel hij maar 1/8 'zwart bloed' in zich draagt, nl van 1 overgrootvader. Of Alexander Dumas die maar 1/4 zwart bloed in zich draagt.
Na bestuderen van alle 8000 of zo portretten, standbeelden van Alexander Pushkin stel ik vast dat hij sterk klassiek Afrikaanse trekken en een zwarte huidskleur had, wat alleen mogelijk is als de nakomelingen van zijn overgrootvader Hannibal ook met (Europese) zwarten trouwden, namelijk delen van de Russische adel, de hoge adel.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:12   #90
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Ik wist niet dat mijn beweringen (enfin gewoon feiten) ook op wiki stonden.
Ik heb namelijk de tijd nog geweten dat men niet om de haverklap naar wiki moest surfen om iets te weten !

Voor de rest een zin gebruiken met "Afrikanen " en "elite"... ik hoop dat ge zelf beseft hoe gek en onrealistisch dat klinkt.



Portrait of an African. Jan Mostaert (1520-1530)

Anonieme edelman aan het Habsburgse hof
waarschijnlijk geanonimiseerd om een zwarte voorouder van een huidige familie te verbergen




Alessandro de Medici, Graaf van Florence





Lorenzo de Medici, The Magnificent. door G. Vasari

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 juli 2009 om 17:34.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:19   #91
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Spijtig dat je het absoluut niet hard kan maken, zelfs geen heel klein beetje.
download:

BEETHOVEN: Revealing His True Identity


In the 15th and 16th century, written history underwent a massive campaign of misinformation and deception. With the European slave trade in full swing, Afrikans were transported to various parts of the world and were stripped of every aspect of their humanity, and in most of western civilization, were no longer considered human. This triggered a wholesale interpretation of history that methodically excluded Afrikans from any respectful mention, other than a legacy of slavery. This can result in being taught, or socialized, from one perspective. In this instance, historical information tends to flow strictly from a European perspective. No judgment of right or wrong is being made here, only that the breadth was very narrow in scope.

In an age where history is seriously being rewritten, new information is coming forth that is shocking intellectual sensitivities. What was once considered written in stone is now melting away with the discovery of facts that heretofore have been hidden or omitted; things so different that they are generally classified as controversial or unusual.

What specifically is being referenced, is the true identity of Ludwig van Beethoven, considered Europe’s greatest classical music composer. Directly, Beethoven was a black man. Specifically, his mother was a Moor, that group of Muslim Africans who conquered parts of Europe--making Spain their capital--for some 800 years.

In order to make such a substantial statement, presentation of verifiable evidence is compulsory. Let's start with what some of Beethoven's contemporaries and biographers say about his appearance. Frau Fisher, a close friend of Beethoven, described him with “blackish-brown complexion.” Frederick Hertz, German anthropologist, used these terms to describe him: “Negroid traits, dark skin, flat, thick nose.”

Emil Ludwig, in his book “Beethoven,” says: “His face reveals no trace of the German. He was so dark that people dubbed him Spagnol [dark-skinned].” Fanny Giannatasio del Rio, in her book “An Unrequited Love: An Episode in the Life of Beethoven,” wrote “His somewhat flat broad nose and rather wide mouth, his small piercing eyes and swarthy [dark] complexion, pockmarked into the bargain, gave him a strong resemblance to a mulatto.” C. Czerny stated, “His beard--he had not shaved for several days--made the lower part of his already brown face still darker.”

Following are one word descriptions of Beethoven from various writers: Grillparzer, “dark”; Bettina von Armin, “brown”; Schindler, “red and brown”; Rellstab, “brownish”; Gelinek, “short, dark.”

Newsweek, in its Sept. 23, 1991 issue stated, “Afrocentrism ranges over the whole panorama of human history, coloring in the faces: from Australopithecus to the inventors of mathematics to the great Negro composer Beethoven.”

Of course, in the world of scholarship there are those who take an opposite view. In the book The Changing Image of Beethoven by Alessandra Comini, an array of arguments are presented. Donald W. MacArdle, in a 1949 Musical Quarterly article came to the conclusion that there was “no Spanish, no Belgian, no Dutch, no African” in Beethoven's genealogy. Dominque-Rene de Lerma, the great musical bibliologist, came to the same conclusion.

Included in this amazing discussion is a reference made of Beethoven’s teacher, Andre de Hevesy, in his book, Beethoven The Man. “Everyone knows the incident at Kismarton, or Eisenstadt, the residence of Prince Esterhazy, on his birthday. In the middle of the first allegro of Haydn’s symphony, His Highness asked the name of the author. He was brought forward.

“‘What!’ exclaimed the Prince, ‘the music is by the blackamoor (a black Moor). Well, my fine blackamoor, henceforth thou art in my service.’

“‘What is thy name?’

“‘Joseph Haydn.’”

We have all been fed false information for reasons previously mentioned. It is no secret that scholars, writers, critics, advertisers and Hollywood have changed history for their own specific reasons. What is uniquely different in the intellectual landscape, people of color now have an army of sophisticated scholars to combat the continuation and dissemination of false information that has been accepted as standard, as well as the canon in academia.

It is hoped that the revealing of this information will motivate others to critically look at all data flowing in their brains for authenticity. Hollywood is notorious for changing facts. I am not saying to hate Hollywood, but we do have to hold it accountable for disseminating inaccurate depictions, especially when it changes the course of history, by which our children are influenced.



1.) Louis Letronne, Beethoven, 1814, pencil drawing.

2.) Blasius Hofel, Beethoven, 1814, monochrome facsimile of engraving after a pencil drawing by Louis Letronne.

3.) Engraving by Blasius Hofel, Beethoven, 1814, color facsimile of engraving after a pencil drawing by Louis Letronne. This engraving was regarded in Beethoven's circle as particularly lifelike. Beethoven himself thought highly of it, and gave several copies to his friends.

©2003Kwaku Person-Lynn
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:22   #92
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Omwille van de zwarte haren eh.
Zwarte haren, zwarte huid en vooral opvallende subnasale prognastie, een kenmerk van klassieke Afrikanen.

Mijn beweringen zijn gebaseerd op persoonsbeschrijvingen en vele. vele afbeeldingen.

Omdat het symbool van blauw bloed een Moor is, een klassieke Afrikaan, scheen men deze klassieke Afrikaanse trekken bij een familielid erg te waarderen als een bewijs van blauw bloed in de bloedlijn.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:32   #93
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Queen Anne of Denmark, vrouw van koning James I van Groot Brittanie

Afgebeeld als de dochter van de rivier de Niger. Kostuumontwerp door Inigo Jones voor een toneelstuk The Masque of Blackness.(1605)

Zij was de oma van The Black Boy, Charles II Stuart.
U vergeet er alleen wel bij te vermelden dat ze verscheen in blackface. Een feit dat toch wel een simpelere verklaring is voor haar donkere huid dan een vreemde theorie die gepaard gaat met een samenzwering. Ook dat ze op al haar ander afbeeldingen wel een lichte huid heeft zou een indicatie moeten vormen dat ze gewoon blank was, net als nagenoeg geheel Europa in die tijd: Google linkje

Nu sta ik altijd open voor mooie historische theorietjes die onze geschiedenis herschrijven, maar heeft u ook echt bewijs? Een paar afbeeldingen waar u meent Afrikaanse trekjes (een donkere huidskleur, kroeshaar, grote lippen, etc.) in te zien bewijst natuurlijk niets. Als u nu met foto-materieel van hedendaagse afstammelingen aankwam en daarmee de Afrikaanse afkomst van die mensen aantoont of als u met DNA-bewijs of iets dergelijks zou komen, dan had u wellicht een punt gehad. Kom voor mijn part met schedelmetingen aan, zelfs dat zou ik nog enigszins geloofwaardig vinden, maar nee u brengt enkel obscure plaatsjes waar mensen er soms licht Afrikaans uitzien (ik zie het in de meeste plaatjes die u postte trouwens niet) en u denkt vervolgens dat u sluitend bewijs neer hebt gezet.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:44   #94
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Alessandro de Medici, Graaf van Florence
Als we simpelweg de links volgen van uw plaatje en even kijken wat er op die site staat over deze jongeman:
Citaat:
Alessandro de' Medici, called “Il Moro” (“The Moor”), was born in the Italian city of Urbino in 1510. His mother was an African slave named Simonetta who had been freed.
Goh, wat vreemd dat deze jongen zwarte trekjes heeft. Het zal vast niks te maken hebben met het feit dat hij een Afrikaanse moeder had, nee er is vast een zwart ras dat sinds de oudheid onze adel heeft gevormd dat deze Afrikaanse trekjes verklaard....
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:04   #95
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Waarom wilt u dit weten?
Omdat ik een voorgevoel heb dat u helemaal niet met wetenschappelijk onderzoek bezig bent.

Nu zijn er 2 mogelijkheden:
1. U probeert ons met een goede grap te entertainen, hier is niets mis mee, maar de grap wordt naarmate ze te lang uitgesponnen wordt niet grappig meer.
2. U leidt aan één of andere psychiatrische aandoening, en in dat geval voel ik met u mee.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 09:52   #96
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Laat u niet misleiden. Blauw bloed bestaat en is vandaag nog steeds de onderdrukkende en heersende elite. Laat u niet wijsmaken dat het portret van deze heerser geschoren kroeshaar heeft onder dat sluik haar dat een haarstukje is of dat hij een neuscorrectie heeft ondergaan om meer te lijken op de blanke onderklasse.

Hij heeft blauw bloed en deze foto is gewoon het bewijs dat de heersende klasse smurfen zijn. Je kan de feiten niet ontkennen want ik heb hier een foto gezet.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  verhofstadt.jpg‎
Bekeken: 1444
Grootte:  29,9 KB
ID: 52928  

__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:47   #97
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Ik vraag me af waar al die zwarte adel is gebleven? Kunnen we dan spreken van oplichting door de hedendaagse adel waarvan sommige adelijke families meer dan 100 jaar bestaan?

Vreemd.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 17:39   #98
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Ik vraag me af waar al die zwarte adel is gebleven? Kunnen we dan spreken van oplichting door de hedendaagse adel waarvan sommige adelijke families meer dan 100 jaar bestaan?

Vreemd.
De zwarte adel werd wit door wit te huwen en ons vandaag revisionistische verwitte portretten van hun voorouders te tonen. Mijn onderzoek is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen die aangeven dat het om zwarte en gekleurde personen ging. Het veelvuldig gebruik van Moren, klassieke Afrikanen, in de westerse kunst, heraldiek, familienamen, geografische namen, sieraden, gebruiksvoorwerpen maakt duidelijk dat het niet om echte mensen gaat, maar symbolen zijn voor blauw bloed. Blauw bloed is de hoge, geboren adel waarvan de familienaam vanaf 1100-1200 voor adellijk geldt.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 17:46   #99
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Nog een voorbeeld van zwart-wit denken
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 17:49   #100
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



The Drake Jewel (1586-1588) toont aan de binnenkant een miniatuur van Elizabeth I. Aan de buitenkant ziet men een cameo van het profiel van een zwarte heerser die het profiel van een witte vrouw domineert. De zwarte vorst staat voor blauw bloed en de vrouw is wit Europa. Dus black power.

De moeder van Elizabeth I was Anna Boleyn en zij staat beschreven als ' very dark, black eyes and dark hair.' Haar dochter Elizabeth was ' dark.' Elizabeth was de nicht van Maria Stuart, de overgrootmoeder van Charles II Stuart bekend als The Black Boy, vanwege zijn pikzwarte huid.

Voor mij is dit een verder aanwijzing dat het symbool van de Moor geen slaven of bedienden betrof maar symbolen voor blauw bloed.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be