Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud Vandaag, 13:22   #7841
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Nederland moeten de machinisten zo lang dus het kan wel. Al zijn er maar zeer weinigen die het halen. Maar daar ging mijn post niet over. Dat was wat pandablokker ervan maakte.
Dat is het he, die mensen worden afgekeurd wegens ziekte, (ogen, gehoor, hart en vaatziekten, ploegenwerk pleegt ook een aanslag op het lichaam) enz...

En dan hebben we het nog niet gehad over burnouts. ten gevolge van geen verlof kunnen krijgen (wegens te weinig treinbestuurders). en onnozelaars die te laf zijn om hun eigen op te hangen of te verdrinken en dan maar voor de trein springen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:52   #7842
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mee eens. Er zijn duizenden logistieke of administratieve jobs binnen NMBS of het leger waar die 55 jarigen nog zeer nuttig werk kunnen leveren. Bij de flikken moet je ook al met een vergrootglas gaan zoeken naar diegenen die nog in de interventie blijven werken na hun 50e verjaardag. Die gaan massaal naar de wijkdienst om hun laatste jaren te werken. Wat is daar dan nog van zwaar beroep aan ?
Men wist met het pensioen op 55 al niet waarheen met de afgekeurden en zette ze de laatste jaren dan maar op medisch pensioen omdat dat het goedkoopste is, goedkoper dan ze 'aan het werk houden' (ook goedkoper dan de invaliditeit in de privé heb ik me laten vertellen). Hoe komt het denk je dat het aantal werknemers aan het spoor al zo lang dalende is, dat is echt niet enkel door de kuisploegen uit te buiten, excuseer te outsourcen, of de productiviteit te verhogen.

Ga eens even na op de jobwebsite van de NMBS: tenzij het om onregelmatige uren of ploegenwerk gaat zijn het bijna allemaal hogere diploma's die men zoekt. Zelfs als men een hoger of technisch diploma heeft is dat na 25 a 30 jaar zware onregelmatige uren op de trein niets meer waard. En begin maar eens buiten het spoor - want daar wil men naartoe - een baan te zoeken op latere leeftijd. Alle uitbolbanen zijn door de VDAB inloopbanen voor kolonisten gemaakt.

Ook wat het leger betreft lacht men met en wil men van al de mensen met overgewicht af. Wie zijn dat denk je ? Dat zijn mensen die 20 a 30 jaar het beste van zichzelf hebben gegeven op alle uren van de dag en nacht tijdens trainingen en buitenlandse missies en hun lichaam tot het uiterste hebben gedreven waarna ze ergens op een bureau zijn gezet toen dat niet meer ging met het gekende effect op het gewicht.

Bij de politie is het misschien mogelijk om ergens minder zware diensten te draaien zoals wijkagent. Dat weet ik niet. Al heb ik me ooit laten vertellen dat de mensen die niet meer meekunnen worden ingezet bij manifestaties, betogingen en voetbalwedstrijden. Als dank voor je jarenlange inzet een beetje op je gezicht moeten laten kloppen door hooligans en anarchisten. Mooi hoor. Van cipiers en agenten heb ik ook geregeld verhalen gehoord hoe men ze compleet heeft laten vallen na geweld ondergaan en serieuze kwetsuren opgedaan te hebben.

Nu ja, ik gok erop dat ik in goede gezondheid blijf en tegen langer werken heb ik in se niets, mits de nodige aanpassingen zoals in Nederland; maar dat men ook ons aanvullend of uitgesteld pensioen aanslaat ... toen ik van de privé overschakelde verdiende ik een vijfde minder en toen waren ze de beginlonen al aan het opslaan omdat ze niemand vonden. Mijn voorgangers zijn echt voor een appel en een ei beginnen werken. En van ons loon gaat elke maand 300 euro, gedeeltelijk voor dat vervroegd pensioen als ik me niet vergis.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : Vandaag om 16:04.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be