Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 8 juli 2015, 17:30   #21
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
IS is België erg dankbaar om hen te helpen de christenen te verdrijven uit hun thuislanden.
Jij bent toch christen?
Als je weet dat ze christenen daar simpelweg onthoofden, zou jij daar willen blijven? Voor mijn part halen ze er honderdduizend naar hier. Plaats genoeg als we het kaf van het koren scheiden van de soennieten die zich hier bevinden en duidelijk tegen hun gedacht seculier en in vrijheid in dit goddeloze land leven.

Het kan niet moeilijk zijn om er honderdduizend van die strekking te vinden, gezien uit steekproeven steevast blijkt dat zo'n 70 procent van de moslims sympathie koestert voor IS.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:30   #22
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Awwww, rechtsextremisten laten zich opeens van hun menselijke kant zien: "Geen probleem , die gaan hier geen aanslagen plegen of de boel verzieken met exuberantie religieuze eisen"

Het is alleen hopeloos naïef. Deze mensen zijn nog steeds Syriërs, hebben geen enkele band met België, kennen de normen en waarden niet enz enz.

Dus nee, alle christenen met open armen ontvangen is ook geen optie.
Welke rechtsextremisten?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:31   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Assad doet reeds jarenlang zijn best.
Cynisch, maar waar: als iedereen dood gaat, dan zijn er ook geen mensen die zeuren dat ze het slecht hebben.

Heeft langnek nog wat barrel bombs klaarliggen? het mag best wat effectiever allemaal.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:34   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Welke rechtsextremisten?
De mensen die van mening waren/zijn dat de bootvluchtelingen lekker moeten oprotten (of het zelfs niet erg zouden vinden als ze zouden verzuipen). Waarom, omdat de bootvluchtelingen voornamelijk uit moslims bestond ?

Dit bewijst dat rechtsextremisten/islamofoben geen realistische kijk op de wereld hebben. Ook deze christenen hebben geen enkele feeling met België, en hordes christenen uit het buitenland, gaan ook voor problemen zorgen.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:34   #25
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Awwww, rechtsextremisten laten zich opeens van hun menselijke kant zien: "Geen probleem , die gaan hier geen aanslagen plegen of de boel verzieken met exuberantie religieuze eisen"

Het is alleen hopeloos naïef. Deze mensen zijn nog steeds Syriërs, hebben geen enkele band met België, kennen de normen en waarden niet enz enz.

Dus nee, alle christenen met open armen ontvangen is ook geen optie.
De minderheden die hun thuislanden van het Midden-Oosten ontvluchten doen het goed in het westen.
Kijk naar de Assyrische christenen uit Turkije.

Zelfs de Iraniërs die na de val van de sjah naar de VS gevlucht zijn vormen daar nu een succesvolle middenklasse van welgestelde ondernemers.

Hoe minder islamgericht de inwijkeling of vluchteling, hoe meer slaagkansen op integratie.
Wat cultuurrelativerend links (is niet naar jou bedoeld) ook moge lullen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:44   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De minderheden die hun thuislanden van het Midden-Oosten ontvluchten doen het goed in het westen.
Kijk naar de Assyrische christenen uit Turkije.

Zelfs de Iraniërs die na de val van de sjah naar de VS gevlucht zijn vormen daar nu een succesvolle middenklasse van welgestelde ondernemers.

Hoe minder islamgericht de inwijkeling of vluchteling, hoe meer slaagkansen op integratie.
Wat cultuurrelativerend links (is niet naar jou bedoeld) ook moge lullen.
1: Ja, Turkije is alleen niet zo blij met de Syrische Koerden (en terecht).

2: Veel Iraniërs zijn sjiitisch, maar goed daar ging het mij helemaal niet om. Waar het mij omging is dat als je hordes Syriërs, Irakezen, West-Afrikanen (en weet ik wat allemaal nog meer), naar het westen gaat halen dat dat gaat zorgen voor chaos.

Uiteraard zullen vele het "goed" doen, maar veel zullen ook op straat belanden, criminaliteit enz.

3: Ben ik met je eens, als je je vooral zou focussen op de soennitische islam.

Je moet mij niet fout begrijpen: er bestaan zeer veel sympathieke soennieten, maar het soennisme zit nu eenmaal dichterbij het salafisme dan het sjiisme.

Sjiieten zorgen ook nauwelijks tot problemen. Sjiitische milities zijn alleen wat wraakzuchtig.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:50   #27
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De mensen die van mening waren/zijn dat de bootvluchtelingen lekker moeten oprotten (of het zelfs niet erg zouden vinden als ze zouden verzuipen). Waarom, omdat de bootvluchtelingen voornamelijk uit moslims bestond ?

Dit bewijst dat rechtsextremisten/islamofoben geen realistische kijk op de wereld hebben. Ook deze christenen hebben geen enkele feeling met België, en hordes christenen uit het buitenland, gaan ook voor problemen zorgen.
Ik vind ook dat ze ze niet moeten binnen laten.
Mensen die duizenden euro's kunnen betalen om een overtocht te maken zijn niet zo'n sukkelaars als ze zelf beweren.
Bovendien weet het kleinste kind dat er zich IS-infiltranten onder die vluchtelingen zitten, zoals diegene die later de schietpartij in het Tunesisch museum mee op zijn geweten had.
Daarbovenop zijn er meldingen van overboord gegooide mensen die op basis van hun geloof werden verzopen.
Daarbovenop komen de meeste van die vluchtelingen niet uit conflicthaarden, en zijn het louter economische vluchtelingen die handig gebruik maken van het gat in de Afrikaanse kustlijn door de anarchie in Libië.

Als je de optelsom van deze en andere zaken maakt, lijkt het me sterk dat je rechtsextremist moet zijn om te stellen dat ze de bootvluchtelingen maar en masse moeten binnen halen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:55   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik vind ook dat ze ze niet moeten binnen laten.
Mensen die duizenden euro's kunnen betalen om een overtocht te maken zijn niet zo'n sukkelaars als ze zelf beweren.
Bovendien weet het kleinste kind dat er zich IS-infiltranten onder die vluchtelingen zitten, zoals diegene die later de schietpartij in het Tunesisch museum mee op zijn geweten had.
Daarbovenop zijn er meldingen van overboord gegooide mensen die op basis van hun geloof werden verzopen.
Daarbovenop komen de meeste van die vluchtelingen niet uit conflicthaarden, en zijn het louter economische vluchtelingen die handig gebruik maken van het gat in de Afrikaanse kustlijn door de anarchie in Libië.

Als je de optelsom van deze en andere zaken maakt, lijkt het me sterk dat je rechtsextremist moet zijn om te stellen dat ze de bootvluchtelingen maar en masse moeten binnen halen.
1: Allemaal nogal voorbarig. Misschien was het wel hun laatste "duizenden euro's", hebben ze dingen verkocht in hun thuisland om aan het geld te komen enz.

2: Heb jij een betrouwbare bron dat aantoont dat IS-ratten op die bootjes zitten?

3: Vanwaar komt toch de gedachte dat economische vluchtelingen per definitie gelijk gesteld moeten worden met "ordinaire profiteurs"? Heb jij enig idee hoe verschikkelijk het is om in een land te leven waarmee het in economisch opzicht erg slecht gaat?

4: Je moet alleen wel rechtsextremist zijn als je bootvluchtelingen gaat ontmenselijken, door ze bijvoorbeeld "dobbernegers" te noemen.

Dobberen is overigens een rechtsextremistisch synoniem voor "verdrinken", lachuuuhhh
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:02   #29
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ja, Turkije is alleen niet zo blij met de Syrische Koerden (en terecht).

2: Veel Iraniërs zijn sjiitisch, maar goed daar ging het mij helemaal niet om. Waar het mij omging is dat als je hordes Syriërs, Irakezen, West-Afrikanen (en weet ik wat allemaal nog meer), naar het westen gaat halen dat dat gaat zorgen voor chaos.

Uiteraard zullen vele het "goed" doen, maar veel zullen ook op straat belanden, criminaliteit enz.

3: Ben ik met je eens, als je je vooral zou focussen op de soennitische islam.

Je moet mij niet fout begrijpen: er bestaan zeer veel sympathieke soennieten, maar het soennisme zit nu eenmaal dichterbij het salafisme dan het sjiisme.

Sjiieten zorgen ook nauwelijks tot problemen. Sjiitische milities zijn alleen wat wraakzuchtig.
Tuurlijk zouden ze het niet allemaal goed doen. Maar de cultuurschok zou minder groot zijn. De aanpassing naar een open, tolerante en vrije samenleving zal voor hen veel makkelijker verlopen dan het blijkbaar doet voor soennitische moslims.

Als je een kosten/batenanalyse zou maken tussen dergelijke groepen en de soennitische segregationistische groep (diegenen die zich wel blijvend wensen aan te passen daargelaten), dan geloof ik niet dat de balans negatief zou blijken voor deze vluchtelingen.

Het werkloosheidspercentage onder allochtonen zou gegarandeerd omgekeerd evenredig dalen met de instroom van dergelijke migranten.

Daar hoef je toch allemaal geen rechts-extremisme bij te sleuren.

We moeten van die olie af, dan kunnen de soennieten lekker hun kalifaat oprichten over het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika.
En laat hun minderheden maar hierheen komen, in de plaats van onze IS-sympathisanten onder de soennieten.
Ze zullen zich overwegend ontplooien en bijdragen op dezelfde manier als de leden van eerdere diaspora uit het Midden-Oosten naar de VS of Europa.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:06   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tuurlijk zouden ze het niet allemaal goed doen. Maar de cultuurschok zou minder groot zijn. De aanpassing naar een open, tolerante en vrije samenleving zal voor hen veel makkelijker verlopen dan het blijkbaar doet voor soennitische moslims.

Als je een kosten/batenanalyse zou maken tussen dergelijke groepen en de soennitische segregationistische groep (diegenen die zich wel blijvend wensen aan te passen daargelaten), dan geloof ik niet dat de balans negatief zou blijken voor deze vluchtelingen.

Het werkloosheidspercentage onder allochtonen zou gegarandeerd omgekeerd evenredig dalen met de instroom van dergelijke migranten.

Daar hoef je toch allemaal geen rechts-extremisme bij te sleuren.

We moeten van die olie af, dan kunnen de soennieten lekker hun kalifaat oprichten over het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika.
En laat hun minderheden maar hierheen komen, in de plaats van onze IS-sympathisanten onder de soennieten.
Ze zullen zich overwegend ontplooien en bijdragen op dezelfde manier als de leden van eerdere diaspora uit het Midden-Oosten naar de VS of Europa.

Naja, wij komen hier niet uit. Jij vindt dat de minderheden naar hier mogen komen, ik zie daar geen meerwaarde in.

Let op: ik ben niet tegen migratie/immigratie, mensen die een meerwaarde kunnen zijn voor het westen zijn welkom. Maar mensen naar hier laten komen omdat ze in hun thuisland in een benarde situatie zitten, vind ik geen rationele gedachtegang.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:09   #31
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Allemaal nogal voorbarig. Misschien was het wel hun laatste "duizenden euro's", hebben ze dingen verkocht in hun thuisland om aan het geld te komen enz.

2: Heb jij een betrouwbare bron dat aantoont dat IS-ratten op die bootjes zitten?

3: Vanwaar komt toch de gedachte dat economische vluchtelingen per definitie gelijk gesteld moeten worden met "ordinaire profiteurs"? Heb jij enig idee hoe verschikkelijk het is om in een land te leven waarmee het in economisch opzicht erg slecht gaat?

4: Je moet alleen wel rechtsextremist zijn als je bootvluchtelingen gaat ontmenselijken, door ze bijvoorbeeld "dobbernegers" te noemen.

Dobberen is overigens een rechtsextremistisch synoniem voor "verdrinken", lachuuuhhh
"Dobberneger" ben ik hier nog niet tegen gekomen, maar ik lees niet alles. Da's inderdaad puur racisme en ontmenselijking.
Ik ga ook niet ontkennen dat zo'n volk hier rondwaart, ik ken er hier ook wel enkele.
Maar van het gros van diegenen die hier postten ben ik zeker dat ze dat jargon niet gebruiken. Het gebruik van het woord "Rechtsextremisten" om de posters hier te omschrijven lijkt me dan ook nogal voorbarig en lichtzinnig.
We hebben genoeg aan één Kallikles op dit forum...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:09   #32
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Jij bent toch christen?
Dat maak ik zelf wel uit hoor.

Citaat:
Als je weet dat ze christenen daar simpelweg onthoofden, zou jij daar willen blijven?
Wat ik zou willen doet er niet toe.

Citaat:
Plaats genoeg
In de dichtstbevolkte regio van Europa?

Als je de christenen in het middenoosten wil helpen, doe dan wat de kruisvaarders deden: bestrijd de jihadisten en richt christelijke staten op in het middenoosten.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 8 juli 2015 om 18:11.
Thuleander is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:17   #33
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Naja, wij komen hier niet uit. Jij vindt dat de minderheden naar hier mogen komen, ik zie daar geen meerwaarde in.

Let op: ik ben niet tegen migratie/immigratie, mensen die een meerwaarde kunnen zijn voor het westen zijn welkom. Maar mensen naar hier laten komen omdat ze in hun thuisland in een benarde situatie zitten, vind ik geen rationele gedachtegang.
Als het om een levensbedreigende situatie gaat, in die zin dat ze worden vervolgd vanwege hun aard/religie/afkomst etc..., voor mij persoonlijk wel.
Onze open, vrije en tolerante samenleving heeft er alle belang bij dergelijke stakkers op te nemen. Ik heb al heel wat analyses gelezen over succesvolle maatschappijen, en daar is steevast hun omarming van elders uitgespuwde groepen of minderheden één van de grootste factoren om het succes van die samenleving te verklaren.

Het lijkt me wel contradictorisch dat je stelt dat mensen die in een benarde situatie zitten binnen halen, je niet rationeel lijkt, maar dat je wel stelt in een vorige post dat bootvluchtelingen soms uit grote economische miserie komen, waarmee je lijkt te suggereren dat we ze daarom wel zouden moeten opnemen... (Of ik begrijp je verkeerd?)
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:19   #34
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als het om een levensbedreigende situatie gaat, in die zin dat ze worden vervolgd vanwege hun aard/religie/afkomst etc..., voor mij persoonlijk wel.
Onze open, vrije en tolerante samenleving heeft er alle belang bij dergelijke stakkers op te nemen. Ik heb al heel wat analyses gelezen over succesvolle maatschappijen, en daar is steevast hun omarming van elders uitgespuwde groepen of minderheden één van de grootste factoren om het succes van die samenleving te verklaren.

Het lijkt me wel contradictorisch dat je stelt dat mensen die in een benarde situatie zitten binnen halen, je niet rationeel lijkt, maar dat je wel stelt in een vorige post dat bootvluchtelingen soms uit grote economische miserie komen, waarmee je lijkt te suggereren dat we ze daarom wel zouden moeten opnemen... (Of ik begrijp je verkeerd?)
Nee, ik vind dat wij niemand MOETEN opnemen. Ik snap alleen de discriminatie niet.

Vluchten voor economische ellende is ook erg.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:20   #35
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat maak ik zelf wel uit hoor.



Wat ik zou willen doet er niet toe.



In de dichtstbevolkte regio van Europa?

Als je de christenen in het middenoosten wil helpen, doe dan wat de kruisvaarders deden: bestrijd de jihadisten en richt christelijke staten op in het middenoosten.
Hoezo, je maakt het zelf wel uit?
Je kunt doorgaans geen zin plaatsen zonder er pront je christelijke aard bij te vermelden en nu doe je alsof ik een staatsgeheim onthul...

En ja, de kruistochten, dat hebben we nodig...

Nietszche, deze rechtsextremist is ontmaskerd, maar hij is tegen de instroom van dergelijke migranten.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:21   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoezo, je maakt het zelf wel uit?
Je kunt doorgaans geen zin plaatsen zonder er pront je christelijke aard bij te vermelden en nu doe je alsof ik een staatsgeheim onthul...

En ja, de kruistochten, dat hebben we nodig...

Nietszche, deze rechtsextremist is ontmaskerd, maar hij is tegen de instroom van dergelijke migranten.
Mitgard is geen rechtsextremist.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:24   #37
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, ik vind dat wij niemand MOETEN opnemen. Ik snap alleen de discriminatie niet.

Vluchten voor economische ellende is ook erg.
Een gesloten samenleving verschraalt.
Kijk naar het Midden-Oosten, en je snapt wat ik bedoel.
Je hoeft natuurlijk geen mensen binnen te halen die een cultuur uitdragen die inherent onverdraagzaam is naar anderen toe.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:25   #38
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mitgard is geen rechtsextremist.
Mithard zit hier toch nog onder zijn oorspronkelijke nick?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:26   #39
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een gesloten samenleving verschraalt.
Kijk naar het Midden-Oosten, en je snapt wat ik bedoel.
Je hoeft natuurlijk geen mensen binnen te halen die een cultuur uitdragen die inherent onverdraagzaam is naar anderen toe.
Wij komen hier niet uit.
Nietzsche is offline  
Oud 8 juli 2015, 18:27   #40
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Nietszche, deze rechtsextremist is ontmaskerd, maar hij is tegen de instroom van dergelijke migranten.
Eau jee.
Subiet een kortsluiting in je ikeabreintje.
Thuleander is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be