Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 mei 2017, 12:38   #41
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

In deze tijden van urgentie moeten er in Europa veel meer, veel gemakkelijker, en veel sneller, huiszoekingen komen.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline  
Oud 23 mei 2017, 12:42   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Overigens, ik had nooit van Ariana Grande gehoord, en heb nu enkele liedjes beluisterd. Wat mij opvalt is dat deze qua ritmes en versiering duidelijk geinspireerd zijn door Arabische jank en rammelmuziek. Het is zorgelijk dat deze pulp ingang vindt in het Westen. Wat een afgang.
Enkel om jou plezier te doen!

https://www.youtube.com/watch?v=mvACYffv_tI
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 mei 2017, 12:47   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Dat je daar naast kan kijken, selectief blind ?
Over welk deel heb je het?

Dat IS opgericht, gesteund, geleid... wordt door IS of het deel waar in ik vraag naar een recente aanval van het Westen die doelbewust zo veel mogelijk burgerslachtoffers maakt?
TheFourHorsemen is offline  
Oud 23 mei 2017, 13:03   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wat zou dat veranderen, denk je?

Terroristen kunnen overal en steeds toeslaan, dat is nu eenmaal hun 'kracht'. En zo lang er mensen zijn die bereid zijn die aanslagen te plegen, zal jet het nooit helemaal kunnen tegenhouden, "ongeduld met de Islam of niet".
er komt uiteraard een punt waarop de bevolking geen verschil maar maakt tussen islamieten die al geradicaliseerd zijn en zij die het nog moeten worden.

op dat tijdstip zal heel de islam uit Europa weggestemd worden.

heb jij nooit geschiedenis gekregen op school mss?
Anna List is offline  
Oud 23 mei 2017, 13:18   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er komt uiteraard een punt waarop de bevolking geen verschil maar maakt tussen islamieten die al geradicaliseerd zijn en zij die het nog moeten worden.
Wat bedoel je daarmee? Ik hoop niet wat ik denk te moeten denken...

Citaat:
op dat tijdstip zal heel de islam uit Europa weggestemd worden.

heb jij nooit geschiedenis gekregen op school mss?
Veel oplossingen biedt je niet aan, hé... Zeker omdat de geschiedenis ons juist nougabollen leert. Hoewel, misschien met de Hyksos in Oud Egypte...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 mei 2017, 13:31   #46
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er komt uiteraard een punt waarop de bevolking geen verschil maar maakt tussen islamieten die al geradicaliseerd zijn en zij die het nog moeten worden.

op dat tijdstip zal heel de islam uit Europa weggestemd worden.

heb jij nooit geschiedenis gekregen op school mss?
Te vrezen valt dat islamieten zich van die stemming niet veel zullen aantrekken.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 mei 2017, 13:31   #47
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Aanslagen plegen is lang niet hun enige capaciteit.

Ze kunnen rekenen op de hulp van het politieke en media-establishment in Europa om hun daden los te koppelen van de koran-ideologie die eraan ten grondslag ligt.

Bovendien kunnen ze in de talloze Europese moslim-ghetto's morele en materiële steun vinden.

Jouw uitspraak gaat op voor iemand als Anders Breivik. Geen enkele journalist of politicus aarzelde om zijn terreurdaad in verband te brengen met zijn nazi-ideologie die eraan ten grondslag lag.

Bij moslim terreuraanslagen daarentegen proberen de media het verband met de islam zo hard mogelijk te downplayen, en zitten ze zich hardop zorgen te maken over hoe dit aanleiding zal geven tot "vooroordelen" tegenover de rest van de moslim gemeenschap. Waarbij ze gemakshalve voorbijgaan aan de statistieken die aantonen hoezeer de koran-oorlogsretoriek is ingeburgerd bij moslims.

Breivik heeft zichzelf overgegeven aan de politie. Maar wat denk je dat er zou gebeurd zijn indien hij op de vlucht was geslagen? Elke Noor die hem opmerkte had hem aangegeven aan de politie.

Salah Abdeslem daarentegen kon rekenen op het stilzwijgen van de hele buurt waar hij onderdook.

Dus iemand als Breivik is een zielig figuur, die slechts één keer onverwacht en keihard kan toeslaan om daarna de hele wereld tegen zich te krijgen.

Moslim terroristen daarentegen zijn de speerpunten van een ideologische en demografische ontwikkeling binnen Europa waar we nog lang niet van af zijn.
Volledig correct gezien!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 mei 2017, 13:34   #48
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is inderdaad bijzonder ergelijk hoe men elk verband met de islam/moslims blijft verzwijgen/negeren.

Ik heb juist het nieuws op de VRT gezien en niet 1 keer viel het woordje islam of moslims.
Men is naïef als men ervan uitgaat dat dit puur toeval zou zijn.

Men mag zich wel afvragen wie of wat daar achter zit en wat hun feitelijke bedoeling is.

Trouwens opmerkelijk dat journalisten van de ms-media zo slaafs hun instructies opvolgen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:05   #49
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Trouwens opmerkelijk dat journalisten van de ms-media zo slaafs hun instructies opvolgen.
Ze hebben de censuur geïnternaliseerd. Ze geloven echt dat de wereld er beter van wordt wanneer je ze uitsluitend met vrome newspeak beschrijft. Ze houden hardnekkig vast aan hun multiculti droom en denken dat die vanzelf werkelijkheid wordt wanneer je maar hard genoeg zwijgt over alles wat die droom onmogelijk maakt.

Zie maar naar wat Radio 1 medewerker Dieter Ceustermans daarover te zeggen heeft:

http://www.demorgen.be/opinie/zeg-ni...meer-b12b1c71/

Citaat:
Laten we polariserend of stigmatiserend taalgebruik mijden als de pest. Geen 'opkuisacties' meer, maar 'antiterreuracties', niet meer 'attaqueren' maar 'ingrijpen' of 'optreden', niet langer 'moslimterreur', maar terreur zonder meer - de enige echte scheidslijn loopt tussen de terroristen en de rest van de wereld, niet tussen de moslims en de rest van de wereld -
Of Björn Soenens:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...lyse/1.2132674

Citaat:
Het is onze missie bij VRT Nieuws: mensen verbinden, geen conflicten oppoken. Het haar uit de soep halen, en niet enkel het haar tonen.
vanderzapig is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:07   #50
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is inderdaad bijzonder ergelijk hoe men elk verband met de islam/moslims blijft verzwijgen/negeren.

Ik heb juist het nieuws op de VRT gezien en niet 1 keer viel het woordje islam of moslims.
Toch nog iets vergeten !

Zeer snel zal er een duidelijk herkenbare moslim in het nieuws opduiken, die vlak na de aanslag "iets" moedig heeft gedaan of zal gaan doen.
Kwestie van voor wat tegengewicht te zorgen tegen de verontwaardiging die bij de autochtone bevolking leeft.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:11   #51
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

We hebben een naam : Salman Abedi.

Zie je wel, niks met de islam te maken.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:15   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
We hebben een naam : Salman Abedi.

Zie je wel, niks met de islam te maken.
Ik dacht dat er censuur heersten, en dat de bevolking vooral niet mocht weten dat het om een (vermoedelijke) Moslim gaat...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:25   #53
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er komt uiteraard een punt waarop de bevolking geen verschil maar maakt tussen islamieten die al geradicaliseerd zijn en zij die het nog moeten worden.

op dat tijdstip zal heel de islam uit Europa weggestemd worden.

heb jij nooit geschiedenis gekregen op school mss?
We kunnen ze niet wegstemmen dankzij het vrouwenstemrecht.
HOUZEE ! is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:29   #54
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik dacht dat er censuur heersten, en dat de bevolking vooral niet mocht weten dat het om een (vermoedelijke) Moslim gaat...
Waar mag ik dat wel gezegd hebben ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:31   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

We hoeven niet schroomvallig te zijn. Laat het ons maar zeggen en schrijven zoals het is. Lafheid is duidelijk een fundamenteel kenmerk in de methodes die de aanhangers van Mohammed & C° toepassen. Mensen doden en verminken, niet met de bedoeling ergens een concreet aanwijsbare en aanwezige militaire vijand uit te schakelen. Wel met opzet onschuldigen (waaronder heel wat kinderen) aanvallen, want dat gaat zoveel gemakkelijker. We moeten er alles voor over hebben om dergelijke bastaards preventief uit te schakelen. Wat mij betreft hoeven "mensenrechten" en "privacy" in een actie tegen dergelijk ongedierte niet mee te tellen. En laat ons alvast snel in actie schieten om de Europese buitengrenzen potdicht te houden voor "Allahu akhbar" schreeuwers.
quercus is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:36   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar mag ik dat wel gezegd hebben ?
Ik heb jou inderdaad gequoted, maar ik richtte mij eigenlijk niet tot jou. Sorry als het zo overkomt.

Mijn opmerking is meer algemeen.

do you forgive me?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:38   #57
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We hoeven niet schroomvallig te zijn. Laat het ons maar zeggen en schrijven zoals het is. Lafheid is duidelijk een fundamenteel kenmerk in de methodes die de aanhangers van Mohammed & C° toepassen. Mensen doden en verminken, niet met de bedoeling ergens een concreet aanwijsbare en aanwezige militaire vijand uit te schakelen. Wel met opzet onschuldigen (waaronder heel wat kinderen) aanvallen, want dat gaat zoveel gemakkelijker. We moeten er alles voor over hebben om dergelijke bastaards preventief uit te schakelen. Wat mij betreft hoeven "mensenrechten" en "privacy" in een actie tegen dergelijk ongedierte niet mee te tellen. En laat ons alvast snel in actie schieten om de Europese buitengrenzen potdicht te houden voor "Allahu akhbar" schreeuwers.
Dat is geen lafheid.

Van een gevaarlijke hond mag je ook verwachten dat hij bijt, dat is nu eenmaal zijn natuur.

Onze leiders zijn de lafaards, omdat zij, in plaats van het gevaarlijke beest af te maken of naar het asiel te brengen, het blijven koesteren en liefhebben terwijl ze weten dat het opnieuw zal bijten.
HOUZEE ! is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:39   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We hoeven niet schroomvallig te zijn. Laat het ons maar zeggen en schrijven zoals het is. Lafheid is duidelijk een fundamenteel kenmerk in de methodes die de aanhangers van Mohammed & C° toepassen. Mensen doden en verminken, niet met de bedoeling ergens een concreet aanwijsbare en aanwezige militaire vijand uit te schakelen. Wel met opzet onschuldigen (waaronder heel wat kinderen) aanvallen, want dat gaat zoveel gemakkelijker. We moeten er alles voor over hebben om dergelijke bastaards preventief uit te schakelen. Wat mij betreft hoeven "mensenrechten" en "privacy" in een actie tegen dergelijk ongedierte niet mee te tellen. En laat ons alvast snel in actie schieten om de Europese buitengrenzen potdicht te houden voor "Allahu akhbar" schreeuwers.
Veel moed is er nooit bij terroristen, hoor, wat hun motivatie ook is. Vrijwillig onschuldige mensen, burgers, enz. cibleren is een bewijs van lafheid.
Weze het Moslims, Joden, communisten, nationalisten, Ieren, Basken, KKK-aanhangers, weet ik nog wat allemaal.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:43   #59
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb jou inderdaad gequoted, maar ik richtte mij eigenlijk niet tot jou. Sorry als het zo overkomt.

Mijn opmerking is meer algemeen.

do you forgive me?
Je gaat toch niet veralgemenen mag ik hopen ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 23 mei 2017, 14:45   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je gaat toch niet veralgemenen mag ik hopen ?
Ik veralgemeen nooit!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be