Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Mag de overheid borg staan voor Arco Aandelen van BDW's moeder ?
Ja. 6 12,77%
Neen. 39 82,98%
Prins Laurent for president. 7 14,89%
wtf = BDW ? 3 6,38%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 11 februari 2014, 09:38   #81
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Als je rondkijkt dan zie je dat dit forum vooral een afvalbak is, en dat hier over alles gepraat wordt.

Ik vind het wel vrij opmerkelijk dat mensen in Arco hebben belegd. Welke psychologie steekt erachter? Blind vertrouwen in de overheid?
Wat hebben Arco en blind vertrouwen in de overheid met elkaar te maken? Blijkbaar ben jij zo goed op de hoogte van dit vehikel, dus ik denk wel dat jij daar een klaar en duidelijk antwoord op kan geven, niet?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 februari 2014 om 09:38.
fox is nu online  
Oud 11 februari 2014, 17:29   #82
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat hebben Arco en blind vertrouwen in de overheid met elkaar te maken? Blijkbaar ben jij zo goed op de hoogte van dit vehikel, dus ik denk wel dat jij daar een klaar en duidelijk antwoord op kan geven, niet?
De oudjes dachten effectief dat zij hoog rendement konden krijgen gepaard met laag risico. Niemand ervan wist hoe, het werd hen aangepraat als een veilig en toch renderend beleggingsproduct, ACV-heren knikten goedkeurend.

Men moet weten waarin men juist investeert, he.
six is offline  
Oud 12 februari 2014, 09:04   #83
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De oudjes dachten effectief dat zij hoog rendement konden krijgen gepaard met laag risico. Niemand ervan wist hoe, het werd hen aangepraat als een veilig en toch renderend beleggingsproduct, ACV-heren knikten goedkeurend.

Men moet weten waarin men juist investeert, he.
Allemaal goed en wel, de vraag blijft wat dit ACV vehikel te maken heeft met blind vertrouwen in de overheid. Kan u me dat eens uitleggen? Wat heeft de overheid daarmee te maken? Aangezien u overduidelijk zo goed op de hoogte bent van de mechanismes binnen het arco gegeven, moet dat voor u toch geen probleem zijn?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 februari 2014 om 09:04.
fox is nu online  
Oud 12 februari 2014, 09:26   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De oudjes dachten effectief dat zij hoog rendement konden krijgen gepaard met laag risico. Niemand ervan wist hoe, het werd hen aangepraat als een veilig en toch renderend beleggingsproduct, ACV-heren knikten goedkeurend.

Men moet weten waarin men juist investeert, he.
U heeft er duidelijk niets van begrepen.

Het werd aangepraat als een veilige spaarformule en je kreeg bovendien:
- Korting bij de DVV verzekering
- Korting op een lening
- Een klein procentje meer op je spaarcenten.

Vergeet niet dat een coöperatieve maximum 6% mag uitbetalen, dit in een tijd dat je met beleggingen in Luxemburg 12 tot 13% kon krijgen, voorwaarde was een bepaald bedrag (dat nog niet eens zo hoog was) en minstens 3 jaar vastzetten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 12 februari 2014, 09:37   #85
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Mag de overheid borg staan voor Arco Aandelen van BDW's moeder ?
Neen, al haal je het geld uiteindelijk van bij de CD&V zodat die failliet gaat, of klop je het uit de zakken van het ACW, maar niet van de belastingsbetaler.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 12 februari 2014 om 09:38.
plakker is offline  
Oud 12 februari 2014, 09:40   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Neen, al haal je het geld uiteindelijk van bij de CD&V zodat die failliet gaat, of klop je het uit de zakken van het ACW, maar niet van de belastingsbetaler.
Gelukkig voor mij mag u daar niet over oordelen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 12 februari 2014, 09:43   #87
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gelukkig voor mij mag u daar niet over oordelen.
Waarom gelukkig voor u?
Je moet het geld halen van degene die het kwaad hebben aangericht, en geloof me, het geld is er.
__________________
plakker is offline  
Oud 12 februari 2014, 11:24   #88
Xavanthi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De oudjes dachten effectief dat zij hoog rendement konden krijgen gepaard met laag risico. Niemand ervan wist hoe, het werd hen aangepraat als een veilig en toch renderend beleggingsproduct, ACV-heren knikten goedkeurend.

Men moet weten waarin men juist investeert, he.
Het gaat hier om te beginnen al niet enkel over 'oudjes'. Ik ken genoeg mensen die, toen, jong waren en die vrolijk meegestapt zijn in het hele Arco verhaal. Dat niemand enig benul had wat zij nu juist aan het doen waren, ligt vooral aan de totaal foute communicatie die rond de hele investering hing. Mensen kregen laagdrempelige foldertjes waarin zwart-op-wit stond dat men -nooit- minder zou terugkrijgen dan het bedrag waarmee men ingestapt was. Integendeel, de kans op winst was veel groter.
Ik kan begrijpen dat voor vele, onwetende, mensen dit een heel goede deal lijkt. Kleine lettertjes zijn er natuurlijk altijd geweest, maar we weten allemaal dat meer dan de helft van de bevolking hier geen aandacht aan besteed.

Over het lezen van die kleine lettertjes kan gediscussieerd worden, maar dat de reclame voor Arcopar totaal misleidend was, staat voor mij buiten kijf. De schuldigen moeten opdraaien voor dit debacle, ongeacht wie het is. De belastingbetaler heeft al genoeg de meubelen moeten redden...

Utopische oplossing natuurlijk, ACV en CD&V gaan hun uiterste best doen om dit in de doofpot te stoppen en niemand van de spaarders gaat één cent terugzien. Ook bdw zijn mamsie niet...

Laatst gewijzigd door Xavanthi : 12 februari 2014 om 11:25.
Xavanthi is offline  
Oud 12 februari 2014, 11:53   #89
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
Het gaat hier om te beginnen al niet enkel over 'oudjes'. Ik ken genoeg mensen die, toen, jong waren en die vrolijk meegestapt zijn in het hele Arco verhaal. Dat niemand enig benul had wat zij nu juist aan het doen waren, ligt vooral aan de totaal foute communicatie die rond de hele investering hing. Mensen kregen laagdrempelige foldertjes waarin zwart-op-wit stond dat men -nooit- minder zou terugkrijgen dan het bedrag waarmee men ingestapt was. Integendeel, de kans op winst was veel groter.
Ik kan begrijpen dat voor vele, onwetende, mensen dit een heel goede deal lijkt. Kleine lettertjes zijn er natuurlijk altijd geweest, maar we weten allemaal dat meer dan de helft van de bevolking hier geen aandacht aan besteed.

Over het lezen van die kleine lettertjes kan gediscussieerd worden, maar dat de reclame voor Arcopar totaal misleidend was, staat voor mij buiten kijf. De schuldigen moeten opdraaien voor dit debacle, ongeacht wie het is. De belastingbetaler heeft al genoeg de meubelen moeten redden...

Utopische oplossing natuurlijk, ACV en CD&V gaan hun uiterste best doen om dit in de doofpot te stoppen en niemand van de spaarders gaat één cent terugzien. Ook bdw zijn mamsie niet...
Een goede zaak. Zo leren mensen het af om grote lettertjes vanuit laagdrempelige folders uitgereikt door deftige meneren te geloven.

Regel nummer 1: beleg niet in iets wat je niet begrijpt.

(is belangrijker dan de regel dat men enkel mag beleggen wat men kan missen, want als men iets goed begrijpt en erin gelooft kan men wel eens meer beleggen ook)
six is offline  
Oud 12 februari 2014, 12:52   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Een goede zaak. Zo leren mensen het af om grote lettertjes vanuit laagdrempelige folders uitgereikt door deftige meneren te geloven.

Regel nummer 1: beleg niet in iets wat je niet begrijpt.

(is belangrijker dan de regel dat men enkel mag beleggen wat men kan missen, want als men iets goed begrijpt en erin gelooft kan men wel eens meer beleggen ook)
Jouw regel nummer 1 is nogal theoretisch. Want dat zou ik in niets mogen beleggen.
Zelfs niet mijn centen op een spaarboekje, want ik begreep dat "dit veilig was" ....

Ik verwacht van mijn politieke overheid dat ze een fatsoenlijk financieel systeem mogelijk maakt via wetten en controlesystemen; waarbij - als eenvoudig basisregeltje nr 1 - overduidelijk is wat superveilig is (spaarbanken en spaarboekjes) en wat economisch iets interessanter maar risicovoller is (zaken- en beleggingsbanken).

Het lijkt me dat banken die betrokken of schatplichtig zijn aan een zuil ... niet zo veilig of gewenst zijn. Voor de belastingbetaler. Want invloed via politiek en soortgelijke, maken hen gevoelig om risico's te nemen die bij tegenslag dan maar afgewenteld worden op de maatschappij.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 februari 2014, 12:56   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Spaarbankjes en spaarboekjes zijn helemaal niet superveilig. Vraag dat maar aan de Cyprioten en de Russen die in Cyprus geld hadden staan.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 februari 2014, 12:59   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Waarom gelukkig voor u?
Je moet het geld halen van degene die het kwaad hebben aangericht, en geloof me, het geld is er.
Ik geloof niet dat er voldoende geld geconfisqueerd kan worden bij de ACW clan om de particuliere Arco vennoten uit te betalen.

Voor diegenen die jou wel wensen te geloven is dat goed nieuws. Dan dient de overheid niet borg te staan voor Bart De Wever's moeder. Als de overheden wel borg staan wordt er minder druk op het ACW gezet.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 februari 2014, 13:37   #93
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er voldoende geld geconfisqueerd kan worden bij de ACW clan om de particuliere Arco vennoten uit te betalen.
Gewoon 10% van alle vastgoed van het ACW en al zijn onderdelen aanslagen volstaat al. Er is meer dan geld genoeg.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 12 februari 2014, 13:52   #94
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw regel nummer 1 is nogal theoretisch. Want dat zou ik in niets mogen beleggen.
Zelfs niet mijn centen op een spaarboekje, want ik begreep dat "dit veilig was" ....

Ik verwacht van mijn politieke overheid dat ze een fatsoenlijk financieel systeem mogelijk maakt via wetten en controlesystemen; waarbij - als eenvoudig basisregeltje nr 1 - overduidelijk is wat superveilig is (spaarbanken en spaarboekjes) en wat economisch iets interessanter maar risicovoller is (zaken- en beleggingsbanken).

Het lijkt me dat banken die betrokken of schatplichtig zijn aan een zuil ... niet zo veilig of gewenst zijn. Voor de belastingbetaler. Want invloed via politiek en soortgelijke, maken hen gevoelig om risico's te nemen die bij tegenslag dan maar afgewenteld worden op de maatschappij.

.
Moh bompatje toch. Zo schattig.
six is offline  
Oud 12 februari 2014, 19:10   #95
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er voldoende geld geconfisqueerd kan worden bij de ACW clan om de particuliere Arco vennoten uit te betalen.

Voor diegenen die jou wel wensen te geloven is dat goed nieuws. Dan dient de overheid niet borg te staan voor Bart De Wever's moeder. Als de overheden wel borg staan wordt er minder druk op het ACW gezet.
Ze mogen daar dus ver in gaan he, zelfs geen ontslagpremies wegens grote fouten.
Sowieso moet er iets gedaan worden, maar een weldenkend mens kan nooit zeggen dat de maatschappij er dan maar moet voor opdraaien, dat is alleen maar logisch voor degene die iets krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel.
__________________
plakker is offline  
Oud 12 februari 2014, 19:14   #96
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Een goede zaak. Zo leren mensen het af om grote lettertjes vanuit laagdrempelige folders uitgereikt door deftige meneren te geloven.

Regel nummer 1: beleg niet in iets wat je niet begrijpt.

(is belangrijker dan de regel dat men enkel mag beleggen wat men kan missen, want als men iets goed begrijpt en erin gelooft kan men wel eens meer beleggen ook)
Dat is zever natuurlijk.
Banken zijn de eerste die zeggen dat bankieren een kwestie van vertrouwen is.
Hoezeer dat dat ook stierenstront is, gaan er toch veel mensen van uit dat "die bankier wel weet waarover hij het heeft, zeker".
Punt is dat die mensen begrepen wat hen uitgelegd werd.
Je kan toch onmogelijk zeggen: "ze moesten maar zo dom niet zijn", want niet iedereen is daarin thuis, maar willen wel een beter spaarrendement voor kinderen, kleinkindere, enz.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 12 februari 2014 om 19:14.
plakker is offline  
Oud 13 februari 2014, 08:51   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er voldoende geld geconfisqueerd kan worden bij de ACW clan om de particuliere Arco vennoten uit te betalen.

Voor diegenen die jou wel wensen te geloven is dat goed nieuws. Dan dient de overheid niet borg te staan voor Bart De Wever's moeder. Als de overheden wel borg staan wordt er minder druk op het ACW gezet.
Dan heb jij de actualiteit wel zeer slecht gevolgd.
Zeeer slecht.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 februari 2014, 10:25   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan heb jij de actualiteit wel zeer slecht gevolgd.
Zeeer slecht.
Mag ik ook weten wat ik gemist zou hebben in de actualiteit ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 februari 2014, 10:31   #99
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er voldoende geld geconfisqueerd kan worden bij de ACW clan om de particuliere Arco vennoten uit te betalen.
Dat is er wel hoor, er staat ruim voldoende in hun boeken. Dat is al aangehaald in het nieuws.
Savatage is offline  
Oud 13 februari 2014, 11:03   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is er wel hoor, er staat ruim voldoende in hun boeken. Dat is al aangehaald in het nieuws.
Bron ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be