Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2009, 19:21   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard Wat met de andere flaminganten?

Uw partij is tot nu toe het meest consequent en radicaal geweest in het Vlaamse programma, waarvoor proficiat al kan er volgens mij nog gediscussieerd worden over de te volgen strategie.

Maar dat communautaire luik is niet het enige luik in uw partijprogramma. Er zijn er ook een aantal andere, waar ikzelf en nogal wat andere Vlaamsgezinden géén boodschap aan hebben.

Net door vast te houden aan een specifiek programma in een welbepaalde richting sluit u defacto heel wat independisten uit. Die worden dus gedwongen onderdak te zoeken in andere bestaande partijen, of op termijn een eigen partij op te starten. Kortom, het VB verdeelt de Vlaamse onafhankelijkheidsgezinde stemmen. Is dat niet een spijtige zaak?

Indien u ooit een forza flandria zou willen, zou het dan niet zinvoller zijn het partijprogramma te beperken rond de Vlaamse zaak, zodat alle Vlaamsgezinden zich er kunnen in vinden?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:23   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Uw partij is tot nu toe het meest consequent en radicaal geweest in het Vlaamse programma, waarvoor proficiat al kan er volgens mij nog gediscussieerd worden over de te volgen strategie.

Maar dat communautaire luik is niet het enige luik in uw partijprogramma. Er zijn er ook een aantal andere, waar ikzelf en nogal wat andere Vlaamsgezinden géén boodschap aan hebben.

Net door vast te houden aan een specifiek programma in een welbepaalde richting sluit u defacto heel wat independisten uit. Die worden dus gedwongen onderdak te zoeken in andere bestaande partijen, of op termijn een eigen partij op te starten. Kortom, het VB verdeelt de Vlaamse onafhankelijkheidsgezinde stemmen. Is dat niet een spijtige zaak?

Indien u ooit een forza flandria zou willen, zou het dan niet zinvoller zijn het partijprogramma te beperken rond de Vlaamse zaak, zodat alle Vlaamsgezinden zich er kunnen in vinden?
interessante draad Pelgrim.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:15   #3
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Het meest interessante aan de vraag is het antwoord, indien we ons beperken kunnen we scoren inderdaad. Dat zou zeer nobel zijn, echter zijn er veel mensen, waaronder ondergetekende, die het Vlaams standpunt hebben leren ontdekken door de andere standpunten. Dat is net de meerwaarde van het Vlaams Belang aan de Vlaamse zaak, meer dan welke andere partij dan ook.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:42   #4
Karim Van Overmeire
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Berichten: 32
Standaard

De vraag is wat men onder een 'Forza Flandria' verstaat. (Ik denk trouwens dat het 'Forza Fiandra' moet zijn

Ik spreek liever van een Vlaams Weigeringsfront waarbij N-VA, LDD en VB overeenkomen om niet langer mee te spelen in het Belgische circus en zich in geen geval als depannage te laten misbruiken. Eerste test na 7 juni?
Karim Van Overmeire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:03   #5
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
De vraag is wat men onder een 'Forza Flandria' verstaat. (Ik denk trouwens dat het 'Forza Fiandra' moet zijn

Ik spreek liever van een Vlaams Weigeringsfront waarbij N-VA, LDD en VB overeenkomen om niet langer mee te spelen in het Belgische circus en zich in geen geval als depannage te laten misbruiken. Eerste test na 7 juni?
De vraag is waarom dat "Vlaams Weigeringsfront" rechts moet zijn: "Dat is de betekenis van de ‘Forza Flandria’-gedachte: (...) de bundeling van alle consequente Vlaamsgezinde en rechtse krachten in Vlaanderen rond de idee van Vlaamse onafhankelijkheid.", Frank Vanhecke.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:05   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Als morgen de Vlaamse Kommunistische Partij 25% haalt, denk ik ook niet dat zij gaan staan trappelen om iets anders dan een linkse Forza Flandria te bereiken. Zoveel Godsvrede gaat er nooit zijn, en maar goed ook!
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 2 juni 2009 om 21:05.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:19   #7
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als morgen de Vlaamse Kommunistische Partij 25% haalt, denk ik ook niet dat zij gaan staan trappelen om iets anders dan een linkse Forza Flandria te bereiken.
Het enige probleem is dat men van een Forza Flandria spreekt, terwijl het een Forza Destra is.

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 2 juni 2009 om 21:44.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:21   #8
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
En terecht. Het enige probleem is dat men van een Forza Flandria spreekt, terwijl het een Forza Destra is.
Waarom zou een rechtse Forzia Flandria een Forza Destra zijn en een linkse Forza Flandria geen Forza Sinistra?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:22   #9
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Waarom zou een rechtse Forzia Flandria een Forza Destra zijn en een linkse Forza Flandria geen Forza Sinistra?
LDD kun je bezwaarlijk Vlaams noemen.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:23   #10
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
De vraag is wat men onder een 'Forza Flandria' verstaat. (Ik denk trouwens dat het 'Forza Fiandra' moet zijn

Ik spreek liever van een Vlaams Weigeringsfront waarbij N-VA, LDD en VB overeenkomen om niet langer mee te spelen in het Belgische circus en zich in geen geval als depannage te laten misbruiken. Eerste test na 7 juni?
Net dat depanneren is wat er dreigt te gebeuren met of ldd en of nva... ik test mee!
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 2 juni 2009 om 21:33.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:40   #11
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
LDD kun je bezwaarlijk Vlaams noemen.
Maar Lijst Dedecker zijn wel voor devolutie. Allee ja, momenteel toch. Pas op, ik wil absoluut ook geen eenheidspartij VB/N-VA/LDD. Wat voor een gedrocht moet dat wel niet zijn, zo'n partij overleeft geen twee partijcongressen en met moeite één verkiezing. Maar mijn inziens moet er wel samengewerkt kunnen worden.

Wanneer morgen er partijen zijn die meer Vlaanderen willen met als einddoel onafhankelijkheid, moet daarmee samengewerkt kunnen worden. Samenwerking, geen fusering, of dit nu met Lijst Dedecker is of met de Kommunistische Partij. Dixit Defoort: "In de natie zijn wij één"
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 23:04   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ik denk dat DD nnog liever met spa en groen in zee gaat...omdat hij zo salonfahig blijft. LDD is allesbehlave vlaams.

Wat niet wil zeggen dat er geen vlaamsgezinden zich laten vangen hebben...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:42   #13
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Hoezeer ik ldd en zeker zijn liberalisme ook afwijs, als het erop aankomt en bij ldd willen ze wijzer wezen om samen met de N-VA de Belgische stekker uit te trekken wie zijn wij dan om aan de kant te blijven staan.

Maar eerlijk gezegd, ik heb geen haar vertrouwen in die twee en zeker niet in het feit dat ze zover zullen geraken. We zullen ze als Vlaams Belang moeten dwingen.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:46   #14
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het meest interessante aan de vraag is het antwoord, indien we ons beperken kunnen we scoren inderdaad. Dat zou zeer nobel zijn, echter zijn er veel mensen, waaronder ondergetekende, die het Vlaams standpunt hebben leren ontdekken door de andere standpunten. Dat is net de meerwaarde van het Vlaams Belang aan de Vlaamse zaak, meer dan welke andere partij dan ook.
Vrij vertaald:

How to turn racists into independentists...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be