Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni) Voormalig assistent van enkele politici (waaronder Frits Bolkestein), eerst journalist bij NRC Handelsblad en nadien voor De Standaard en Knack. Sluit zich begin 2009 aan bij LDD en wordt prompt opgevoerd als lijsttrekker voor Europa. Nadien wordt de lijst nog aangepast in een constructie waarbij J-M Dedecker de lijsttrekker wordt en Eppink de 2de plaats krijgt en 1ste opvolger wordt.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2009, 16:25   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard DD toppunt onbetrouwbaarheid

beste mr Eppink u bent zowat de liberale uitzondering die de regel moet bevestigen. kan u mij eens uitleggen waarom het steevast liberalen zijn die uitblinken in onbetrouwbaarheid? verhofstadt is daar een intriest toonbeeld van maar ook DD kan er zeker wat van. Sarkozy is nog zo een voorbeeld.

DD is een windhaan en ondanks dat ik uw columns zeer kan smaken neemt het de realiteit niet weg dat DD mede verantwoordelijk is voor de huidige toestand en dat er quasi geen enkel thema of persoon is die dd niet bedrogen heeft of waar hij niet is gedraaid.


Ik besef dat het mssh teveel van uw tijd vraagt maar hier een kort en zeker niet exhaustief lijstje met feiten waar DD zich als totaal onbetrouwbaar laat zien en zelfs als een huurling van het establishment.

Ik bovendien geen enkele gemeenschappelijke samenhang tussen de overloeprs die uw partij bevolken. Waar staat LDD volgens u voor? of bent u ook slechts een huurling?


1) Dedecker ging naar eigen zeggen in de politiek om "extreem-rechts te bestrijden" bron standaard oktober 1998

2) Dedecker stemde 10 jaar lang alle paarse en anti-vlaamse wetten en zou dat nog doen ware het niet dat slangen en co hem liever andere zaken lieten doen. DD stapte nooit zelf uit de open VLD en steunde dus vreemdelingenstemrecht, torpederen splitsing b-h-v, snel belgwet.

3) vandaag de dag is hij naar eigen zeggen bezig met " het uitroken van het VB , ik verdien een prijs.. " en hij wil daarvoor vet beloond worden hij zei dat letterlijk in HLN Het Laatste Nieuws
(17/11)

4) Dedecker noemde zich ooit separatist , zonder dat dat voor een liberaal ooit enige verbindtenis inhoudt...vandaag noemt hij zichzelf "un vrai belgician" en iemand die ten strijde trekt tegen het extremisme van het VB. Zie la libre belgique 13/11/2007


5) Dedecker kwam vroeger in aanvaring inzake het cordon met de partijtop van de VLD. Dedecker was toen tegen ( al dan niey uit opportunisme).> als zijn partijideoloog echter tegen het cordon pleit wordt hij teruggefloten. Nu mag men zelfs niet praten met het VB zie schoten.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...anitaire.dhtml
ook duidelijk dat DD's wil wet is bij LDD.

Dedecker is mateloze hypocriet. hij is in de praktijk VOOR het cordon om salofahig te zijn en in theorie om de stemmen tegen...en hij geeft dat zelfs toe.

6) De Decker was binnen de open VLD 10 jaar lang één van de grootste pleitbezorgers van de turkse toetreding.

7) DD sloeg zijn vrouw en anderen bont en blauw. Dit is mssch niet relevant maar is nu niet meteen iets om mee uit te pakken. Als hij judoka's de mantel uitveegde en zij durfden stellen dat hij zelf zelfs op nationaal vlak niet top was kregen ze ook lappen...

8)Dedecker kuste de leider van hamas op de mond en steunde onrechtstreeks de djihad. banalisering terrorisme.

9) Dedecker is ronduit anti-amerikaans en pro iran , pro palestina. Wat toch wel zeer eigenaardig is gezien amerika het land is met de meeste vrijheden en de minst vette staat.


10) Dedecker wil de gegarandeerde vertegenwoordiging van de vlamingen
in brussel opgeven in ruil voor de splitsing van b-h-v. Dat die gegarandeerde vertegenwoordiging samenhangt met de pariteit op federaal niveau blijkt hij niet te snappen. ook wil hij de taalrechten van de vlaming in brussel opgeven.

http://www.brusselnieuws.be/artikels...h-v-in-brussel

11) LDD is links liberaal. Cultureel links... open grenzen,pro homoadoptie +pro homohuwelijk, totale legalisering soft drugs, pro eutahanasie bij kinderen en zwakbegaafden etc

http://www.jgv.be/persberichten/jgv-ple ... drugs.html

12) LDD is een OPEN GRENZEN partij. De grenzen zijn open en gaan nooit meer dicht verklaarde DD herhaaldelijk. Multicul is realiteit we moeten ons bij massale migratie neerleggen.

13) Dedecker is een geboren leugenaar. Zo zei hij herhaaldelijk dat hij zelf uit de open vld stapte( klopt niet). En zei hij ook overlopers spontaan naar hem kwamen terwijl hij ze in realiteit tot 10 keer toe belt en brieven schrijft en aan X man dezelfde lijstrekkersplaatsen beloofd.

14) Dat dit tot interne problemen leidt is evident. In limburg zijn de provinciale voorzitters die opstapten zowat niet langer met 2 handen te tellen. Men heeft de indruk dat elk LDD lID daar al eens voorzitter geweest is.

15) Dedecker omringt zich met BV's die meestal geen enkele inhoudelijke band hebben met LDD( wie eigenlijk wel?) en die enkel uit zijn op een riant loon. ulla werbrouck zei letterlijk" ik deed mee omdat JM mij een riant loon in het vooruitzicht stelden en nu heb ik dat".

16) Dedecker als gepatenteerde windhaan was er trots op dat hij ontvangen werd op het paleis. Nog trotser was hij dat de koning zijn frans verstond en dat ze het eens waren qua visie ! DD past zich dus aan aan de koning ipv omgekeerd.

17) LDD wil een minister van horeca... Ze zijn zogezegd tegen een minder vet bestuur. maar je raad het al...

http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...ecazaken.dhtml
18) V€rstr€p€n maakt deel uit van LDD. Die man vond zijn riant parlementariersloon niet voldoende en factureerde exuberante bedragen aan het VB en bestal het VB voor veel geld. Straffer nog ...hij doet nu hetzelfde bij LDD.http://groups.google.be/group/be.tv/...313173a7bab173

Verstrepen is bovendien nog inhoudslozer dan LDD zelf. Faut le fair!

19) LDD is tegen vlaamse onafhankelijkheid. Toen jong LDD voor onafhankelijkheid pleitte werden ze teruggefloten. Co-voorzitter sabbe hield vervolgens pleidooi voor nostalgisch belgie met een meerwaarde in interview in de standaard.

20) DD is zelfs niet rechtlijnig als het over de max snelheid gaat op de autostrade. DD stond jarenlang bekend als voorvechter van hogere max snelheid.... Maar op zijn eigen partijcongres stelde hij een veto tegen het verhogen van de max snelheid zoals gevraagd door zijn partijleden.
Straf!

21) Dedecker slaagde er in om eerst een petitie te organiseren tegen een dopinghetze en jacht tegen sporters. Om nadien als verkiezingsstunt samen met HLN journalist zelf een hetze te ontketenen. Van wat toen werd beweerd is nadien niets bewezen. ontluisterend is dat DD enkel in de media wil komen. met standpunt A of tegenovergestelde maakt niet uit.

22) De decker pleitte recent in knack voor een coalitie tussen Open VLD-CDenV en LDD en sprak zich uit tegen een coalitie met VB en N-VA.
Toen een prov voorzitter daartegen protesteerde dan moest die maar het hol van FDW gaan likken.

http://www.knack.be/tag/JO+CLAUS

23) Dedecker verlaagt zich herhaaldelijk in zijn poltieke mandaat door als clown op te treden bvb als kapitein iglo of eender welke andere act. Een clown die an PC touwtjes hangt en als fnuik voor protestemmen moet dienen.

24) Dedecker werpt zich grag op als witte ridder en corruptiebestrijder.
Blijkt dat hij zelf helemaal niet zuiver op de graat is. Zo ontwikkelde hij met nog wat andere politici( michel landuyt open vld'er etc) een constructie waarbij één van de schimmige vzw's van DD een ijspiste huurde om ze nadien veel duurder te verhuren aan de stad. Straffer nog
hij graaide zelfs 300.000 e uit integratie fonds voor leveren ijspiste en liet ze voor 1€/uur op en afbouwen door illegalen ...met goedkeuring van VDL( SPA)-. Daarvoor zijn al die vreemdelingen dus nodig.

25) Dedecker ving voordien ook 250.000e uit fonds voor bouw sportacademie die er in werkelijkheid nooit kwam. Wat is het toch fijn om liberaal te zijn. kappen op de minder begoeden maar zelf gemeenschapsgeld graaien ....

26) men kan discutieren of het inzetten van een privé detecive tot de geplogenheden hoort van de politiek. Zeker als men zogezegd libertijn is...
Maar wat helemaal niet kan is dat de opdrachtomschrijving vervalst wordt en de factuur als onkost in de boekhouding van firma van de zoon beland..

27) De zoon van DD krijgt aanbesteding bvb voor ijspiste aan het hoei van lizin. ik stel me de vraag? iemand die via constructies allerlei financiele belangen heeft bij overheidsopdrachten ook in wallonie hoe onafhnakelijk kan die zijn?

28) Ten tijde van het paarse bedrog hoorde we DD vooral klagen over een gemiste ministerpost die hem beloofd was. met inhoud heeft dat maar weinig te doen.

29) DD ging herhaaldelijk lopen in commissies toen bleek dat er weer een inquisitiewet gestemd werd. Coveliers moest toen als fractieleider als enige dissident optreden. DD ging lopen ...of soms zelfs tafelen in India! hij was dus ook laf!
Coveliers noemt DD "verhofstadt in het quadraat" of " poetin aan de noordzee".

30) LDD is een eenmanspartij die draait rond een persoon. eenmanspartijen zijn nooit lang leven beschoren.

31) LDD is zo heterogeen als maar zijn kant. Aan iedereen werden postjes beloofd. Er kwamen VLD'ers , VB'ers ,SPA'ers , tsjeven etc

32) mimout bousakla noemde verstrepen ooit de meest walgelijke persoon die ze ooit tegen kwam in de politiek. toch staan ze op dezelfde lijst.

33) De linkse media en DD sloten duidelijk een pact. Er gaat geen dag voorbij of hij wordt opgevoerd. Bij belga TV geeft hij zelfs commentaar op dameshockey... En toen hij even wat minder op de buis kwam riep hij " ik heb meer mediasteun nodig in strijd tegen het VB".

34) Rudy aernoudt notoir belgicist en niet echt vriend van vlaanderen is persoonlijke vriend van DD en schreef mee aan het partijprogramma.


35) DD droomde van een waalse tegenhanger voor LDD. Terug naar unitaire partijen?
http://<br /> http://www.hbvl.be/ni...... heten.aspx

36) Dedecker noemde de mandatarissen van het VB herhaaldelijk onbenullen, extremisten of randdebielen..... maar DD recruteerde wel zeer gretig uit de laagste echelons van het VB. Hij bood zowat iedereen dezelfde functies of postjes aan. Vreemd dat ze in zijn partij plots transformeren in goede krachten. Een vrancken bvb haalde voor zijn overstap nog keidhard uit naar LDD.... toen hij zijn plaatsje niet kreeg op de lijst stapte hij ook op bij LDD. mijns inziens is het meredeel van het politiek personeel op zoek naar postjes.

37) Dedecker zei in zijn lijfkrant de morgen dat hij in 1995 voor de sossen stemde ...waarom? simpel omdat ze te zwaar waren afgestraft volgens hem voor de agustaschandalen. in het licht van zijn eigen graaipoterij krijgt dit plots andere betekenis.

38) onlangs zei DD in humo " in onze partij leven geen VB ideeen" en "VB ideeen zijn niet welkom". tiens , tiens, en al die overlopers die hebben niets in hun hoofd zitten of wat? Zodra bij LDD zijn ze die ideeen kwijt?

39) plaatselijk voorzitter tony soetaert die recent opstapte spreekt van een gebrek aan interne democratie en de facto interse dictatuur. de lijsten worden door DD opgesteld en goedgekeurd. Er verschijnen zelfs mensen op die geen LDD lidkaart hebben...

40) in zijn senaatsperiode( kan makkelijk gecontroleerd worden) vinden we bij DD geen enkel initatief voor meer vlaanderen, meer veiligheid, minder migratie, tegen islamisering etc. DD hield zich ledig met futiliteiten en vooral met achterpoortjes creeeren voor ondernemers.

Etc

41) LDD bevat met de clan de maght , van Ermen , stef goris , bousakla etc tal van notoire belgicisten waarvan sommigen zelfs lid waren van b-plus.

42) DD ziet zelf geen graten in vergaande samenwerking of coalities met groen” ten tijde van paars –groen had ik goede contacten met tavernier en aelvoet... vooral inzake ethische dossies zaten we op dezelfde golflengte....

43) DD was er trots op dat di rupo hem kwam vragen voor steun voor een wetsvoorstel” kijk ik word anvaard”.

44) LDD werkt mee aan de snel-belg machine die enkel bestaat om de vlaamse identiteit weg te vagen en de creatie van onuitputtelijk vreemd kieslegioen. Zo stemden ze voor de naturalisatie van enkele afghaanse mensensmokkelaars...ect

45) DD is ultra-liberaal en pleit voor een loopbaan van 40 jaar waarna men mx 30% van het laatste loon als pensioen krijgt.... hij pleit bovenal voor pensioensparen via 2de en derde peiler. Dat dit voor veel mensen onmogelijk is dert hem niet. Als we dan weten dat hij zelf rijk werd met gemeenschapsgeld...

46) Dedecker houdt zijn beloftes niet. Na de verkiezingen in 2007 beloofde DD dat zijn partij van naam ging veranderen en niet langer zijn naam zou dragen om zo uiit te groeien tot volwaardige partij...u kent het vervolg.


47” Jean-Marie Dedecker is geen Robin Hood. Het is een man met een onmiskenbaar communicatief talent maar zonder echte idealen; tenzij men eigenbelang als een ideaal gaat beschouwen. Hij doet zich voor als de witte ridder tegen de "sale and lease back"-operaties die hij verdorie in het parlement mee goedkeurde. Hij speelt de koene republikein maar kirt als een verliefde puber, een lakei, als hij in Laken op de koffie mag. Hij beweert corruptie te bestrijden maar in Oostende en brede omgeving gonst het van de verhalen over zijn bijzonder lucratieve vermenging van privé-belangen en politieke bezigheden. De historie van de schaatspiste voor de Afrikaanse asielzoekers (zie deze blog 8 februari 2009) is in dat opzicht bijzonder kenschetsend - al geef ik toe dat zelfs ik niet op de hooge was van het feit dat JMDD zijn arbeiders... 1 euro per uur betaalde. Dedecker verandert ook van standpunt als van onderbroek: voor én tegen vreemdelingenstemrecht, voor én tegen de EU-toetreding van Turkije, een windhaan is een stabiele vaste constructie in vergelijking met de opeenvolgende overtuigingen van JMDD


48) LDD stemde voor subsidiering nieuwe moskeeen in kortrijk , oostende etc


49) Dedecker liegt ...naar de buitenwereld deed hij alsof hij niet opgezet was met roddelboek van verstrepen...in realiteit feliciteerde hij verstrepen op een voorstelling voor leden LDD en liet hij daar blijken er wel opgezet mee te zijn.


50) Bv’s ipv idealisten... in de aanloop naar de verkiezingen trok DD een hele rits bv’s aan waarvoor partijleden plaats moetsetn maken. Ondermeer debaetselier, mathias danneels , karel de ruwe, beaucourt etc werden aangezicht. Zelfs linkiwinkie ben carbbé zou herhaaldelijk door DD gevraagd zijn. Een bekende kop is belangrijker bij LDD dan een idealist.

51) Boudewijn bouckaert partijideoloog van LDD was naar eigen zeggen in het verleden al
republikein, royalist, confederalistn, marxist, libertijn, conservatief, atheist, katholiek, protestant.... Enfin de ideale ideoloog van een windhanen partij zeg maar.

52) LDD is pro partijfinanciering door bedrijven.... Dat is aanleiding geeft ntot belangenvermenging en fraude lijkt me nogal logisch. Dat DD het onderscheid tussen politiek en zaken maar moeilijk kan maken werd in het verleden al duidelijk.

53) ook andere leden van LDD lijken niet vies van fraude.... rob van de velde was betrokken in frauduleuze faillisementen wavan bedrijven waar hij comemrcieel directeur was. Voorzitter LDD wvelgem deed aan valsmunterij ism bodart en co....

54) senatrice van Ermen noemt zichzelf meest multiculturele en meest sociale liberale.... wat dat ook moge inhouden...

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=be

zij stemde in de senaat tegen vlaamsgezinde moties

55) Dedecker zei ooit dat als één van zijn zoons in de politiek stapte hij die dan onterfde...onlangs vroeg DD zelf aan één van zijn zoons op de lijst te staan en hij regelde in het verleden een constructie waarbij margriet hermans één van zijn zoons als parlementair medewerke aan anm en DD in ruil de broer aan nam. normaal is het verboden om rechtsstreeks familieleden aan te nemen in parlement dus dat werd zo omzeild in het parlement.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:56   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Akkoord met de titel van uw introductie.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 11:55   #3
Derk Jan Eppink
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Berichten: 17
Standaard

Tsja, het is een hele lijst. Ik blijf bescheiden door ten eerste geen grote beloften te doen zoals Verhofstadt deed. Of Stevaert. Vervolgens bepleit ik hartstochtelijk voor minder belastingdruk, want nu is het te gek. De druk is te hoog en dat aangifteformulier is een schending van de mensenrechten. Al die rare vakjes. Ik begrijp er niets van. De overheid is er niet voor de burger maar de burger is er voor de overheid. Dat moeten we omkeren. Ik zie het VB niet als vijand. Ik heb juist goede contacten met velen omdat ik denk dat die socio-economische-fiscale verbeteringen alleen kunnen met meer Vlaanderen. Wel is er een verschil tussen nationalistisch-rechts en burgerlijks-rechts. Bij LDD is de economische agenda hoofdzaak en daaruit vloeit voort dat we geen vervolg immigratie meer kunnen hebben. We overbelasten stedelijke gebieden en vooral mensen met lagere inkomens. Maar goed, als het VB het discours voert op de toon van Gerolf Annemans valt er veel te doen. Ik denk trouwens dat het VB het bij de verkiezingen veel beter doet, dan links verwacht/hoopt/en vreest. groet, DJ
Derk Jan Eppink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:37   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Ik denk dat het met u niet loont om het spel correct te spelen.
U lijkt 'levendig', maar eigenlijk bent u dat niet.
U verplicht mij tot een 'radicale daad'.
Deze daad zal zich buiten de grenzen de democratie bevinden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:40   #5
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

je precies goed geamuseerd Il Falco
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:00   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

tuurlijk men zou ook kunnen proberen te zeggen waar ik de waarheid niet spreek . DD is een windhan punt aan de lijn ...nog onbetrouwbaarder dan verhofstadt zoals coveliers het kan weten.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:15   #7
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Tsja, het is een hele lijst. Ik blijf bescheiden door ten eerste geen grote beloften te doen zoals Verhofstadt deed. Of Stevaert. Vervolgens bepleit ik hartstochtelijk voor minder belastingdruk, want nu is het te gek. De druk is te hoog en dat aangifteformulier is een schending van de mensenrechten. Al die rare vakjes. Ik begrijp er niets van. De overheid is er niet voor de burger maar de burger is er voor de overheid. Dat moeten we omkeren. Ik zie het VB niet als vijand. Ik heb juist goede contacten met velen omdat ik denk dat die socio-economische-fiscale verbeteringen alleen kunnen met meer Vlaanderen. Wel is er een verschil tussen nationalistisch-rechts en burgerlijks-rechts. Bij LDD is de economische agenda hoofdzaak en daaruit vloeit voort dat we geen vervolg immigratie meer kunnen hebben. We overbelasten stedelijke gebieden en vooral mensen met lagere inkomens. Maar goed, als het VB het discours voert op de toon van Gerolf Annemans valt er veel te doen. Ik denk trouwens dat het VB het bij de verkiezingen veel beter doet, dan links verwacht/hoopt/en vreest. groet, DJ
Dat kan wel zijn meneer Eppink maar het neemt niet weg dat de feiten zijn wat ze zijn en dat Dedecker totaal onbetrouwbaar is. LDD is de lijst van Dedecker ... En van niemand anders dat hebben we gezien toen bouckaert tegen het cordon pleitte. Uw stem zal in deze rap gesmoord worden door DD die geen dissidentie toe staat.

ik weet dat het quasi onmogelijk is maar waarom doet u geen poging om bepaalde zaken te weerleggen? Nu heb ik de indruk dat u gewoon de onbetrouwbaarheid van DD ontwijkt en niet weerlegt.

Ik heb de indruk dat u ergens ook slechts een huurling bent van LDD die er op vele vlakken gewoon niet hetzelfde denk en op andere vlakken gewoon dichter bij het VB staat. Voor mij is DD niet rechts

....

Waarom zou de kiezer vertrouwen moeten hebben in Dedecker daar waar hij het verleden het toppunt van onbetrouwbaarheid is gebleken.


De media heeft zowel LDD als n-va massaal gepropagandeerd als VB alternatief en daarom vrees ik voor de zaak behalve in de steden want daar haalt de multicriminele realiteit het steeds van het mediageweld.

Wat ik ook niet begrijp is dat u enkel turkije niet bij de EU wil omdat de EU geen absorptievermogen heeft voor zulk groot arm land. maar NIET omdat turkije een islamitsisch en niet-europees land is.

u bevestigt al datgene wat ik van liberalen verwachtte als puntje bij paaltje komt dan verkiezen ze economische belangen (en in geval van verhofstadt en dedecker) eigen belang boven het algemeen vlaams belang.

Wat is de waarde van economische welstand als men ongezond, ongelukkig en er geen sociale cohesie is. Dan zijn we slechts consumptieslaven.

U spreekt over burgerlijk rechts. maar als ik aan burgerlijk rechts denk dan denk ik aan
Ward beysen of DeCrem.

niet aan JMDD...


Mr eppink homoadoptie, vrije verkoop van drugs , symapthie voor hamas en anti-israel sentiment, open grenzen...... Daar staat JMDD voor en dat is toch niet burgelijk rechts?

Ward beysen en coveliers zijn/waren exponenten van burgerlijk rechts maar niet een progresieve paarse windhaan als JMDD.


Wat vindt u eignelijk van het totale gedoogbeleid dat LDD wil?
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 08:55   #8
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ne DD vond het afgelopen dagen weer nodig om mijn woorden te bevestigen.

Deze week reageerde ook Dedecker afwijzend op de uitspraken van Reynders.
Alleen is hij vergeten dat hij ook de gewaarborgde vertegenwoordiging van de Vlamingen in Brussel in vraag stelde. Meer zelfs, hij is zelfs bereid compensaties te geven voor de splitsing van BHV.
Zij die denken dat door op LDD te stemmen ze de Vlaamse zaak dienen zouden wel eens van een kale reis kunnen terug komen.
Dedecker draait nog harder dan een windmolen bij windkracht 10.

Nieuwe aanval op Brusselse Vlamingen
Na de FDF’ers Maingain en Clerfayt stelt deze week ook Didier Reynders de gewaarborgde vertegenwoordiging van de Vlamingen in Brussel in vraag. Hij voegde daar aan toe dat na 7 juni zeker een debat moet worden gevoerd over de uitbreiding van Brussel en de kwestie van de drie niet-benoemde burgemeesters. Maingain bevestigt daarmee de stelling van het Vlaams Belang dat de provocaties van het FDF geen losse flodder waren, maar kaderen in een doelbewuste Franstalige strategie om de Vlamingen in Brussel uit te schakelen.

Zoek het verschil
De nieuwste Franstalige provocatie werd in Vlaanderen op massaal protest onthaald. Ook Lijst Dedecker reageerde afwijzend, wat op zijn zachtst gezegd opmerkelijk is te noemen.

Een jaar geleden sprak Dedecker immers precies dezelfde taal als Reynders deze week. In een interview met Le Soir (13 augustus 2008) stelde hij namelijk dat bij een splitsing van BHV voor Reynders een compensatie moet gevonden worden. De LDD-kopman suggereerde daarbij doodleuk dat de Vlamingen de gegarandeerde vertegenwoordiging in Brussel – tot nader order nog altijd onze hoofdstad - maar moesten opgeven. Letterlijk: “Het is abnormaal dat de 60.000 Vlaamse kiezers 17 zetels en de helft van de ministers waard zijn in het Brussels gewest. Dat is antidemocratisch.”
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be