Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) (4 tot en met 10 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hans Van de Cauter (B.U.B.) (4 tot en met 10 mei) Bij de verkiezingen van 2007 diende BUB lijsten in voor alle regio's. Dit jaar blijft het beperkt tot Brussel: een lijst voor het Brussels Parlement en een lijst voor het Vlaams Parlement in de Brusselse regio. Hans Van de Cauter is de kopman van de organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2009, 23:14   #1
Denker
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 augustus 2002
Berichten: 74
Standaard verschil Belgische Alliantie

Misschien een voorspelbare vraag, maar waarin onderscheiden jullie jezelf van de Belgische Alliantie?

Als ik het aantal lijsten van de Belgische Alliantie bekijk, en het aantal kandidaten dat op die lijsten staat ... dan lijkt het mij als de BUB is leeggelopen. Ik veronderstel dat jij die perceptie tegenspreekt?

Maarten
Denker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 12:57   #2
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Wij zijn unitaristen, zij niet.

Voor de rest ben ik blij dat ze er zijn, maar ook dat ze apart van ons werken. Dat is beter.

Ik ga hun lijsten niet analyseren. Ik hou me bezig met de B.U.B.. Dat is al werk genoeg. Wij geloven 100% in ons programma, in onze leden en in onze werkwijze.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 15:05   #3
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Wij zijn unitaristen, zij niet.
Dus u gaat rechtlijnig voor een Belgische Unie; geen compromis mogelijk?
In feite leg je jezelf dus een cordon op want met jou in zee gaan heeft voor geen enkele partij of groep nut...
Citaat:
Voor de rest ben ik blij dat ze er zijn, maar ook dat ze apart van ons werken. Dat is beter.
Ik lees dus dat U blij bent met een scheiding in het Belgische kamp?
Net zoals er scheidingen zijn en hanengevechten tot over ons oren in het extreem-rechtse en extreem linkse kamp. U vindt dat allemaal zeer goed?
Citaat:
Ik ga hun lijsten niet analyseren. Ik hou me bezig met de B.U.B.. Dat is al werk genoeg. Wij geloven 100% in ons programma, in onze leden en in onze werkwijze.
De antwoorden van uw collega waren zeer volledig en mooi geformuleerd ik hoop voor U dat U dat minstens even goed doet...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 16:37   #4
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dus u gaat rechtlijnig voor een Belgische Unie; geen compromis mogelijk?
In feite leg je jezelf dus een cordon op want met jou in zee gaan heeft voor geen enkele partij of groep nut...
Dat vind ik nogal straf uitgedrukt.
  1. hun verkiezingsuitslag zal van die aard zijn dat er geen cordon nodig is
  2. geen enkele partij stelt zijn programma "te pakken of te laten" bij regeringsvorming. Ik zie dus niet in waarom ze geen coalitie kunnen vormen met hun eenzame standpunt.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 16:44   #5
Ruben Cottenjé
Burger
 
Ruben Cottenjé's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2009
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Wij zijn unitaristen, zij niet.

Voor de rest ben ik blij dat ze er zijn, maar ook dat ze apart van ons werken. Dat is beter.

Ik ga hun lijsten niet analyseren. Ik hou me bezig met de B.U.B.. Dat is al werk genoeg. Wij geloven 100% in ons programma, in onze leden en in onze werkwijze.
Beste Hans

Het is niet aan U om te stellen dat wij, van de Belgische Alliantie, geen unitaristen zouden zijn. Wij gaan er enkel van uit dat, gezien de huidige situatie, het beter is om in een eerste fase te streven naar het versterken van de Belgische federatie. Dit met respect voor de verworvenheden van de Vlaamse beweging, die het Nederlands op gelijke voet met het Frans heeft gezet. Toch geloven wij niet dat de huidige Vlaamse beweging tot doel heeft om België beter te besturen, zoals zij dat eerst wél voor ogenhad, maar nu slechts een ontspoorde uitloper is die roept naar confederalisme en separatisme en aldus haar doel voorbij schiet.

Laatst gewijzigd door Ruben Cottenjé : 5 mei 2009 om 17:00.
Ruben Cottenjé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 16:51   #6
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
Beste Hans

Het is niet aan U om te stellen dat wij, van de Belgische Alliantie,...
oooh nee niet beginnen kibbelen hier op het forum net zoals extreem links onlangs deed met hun studentenpartijtjes en extreem rechts hier constant doet. Indien U dat wenst te doen doe dat eens rustig onder elkaar op café...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 19:14   #7
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Men kan de B.U.B. geen gebrek aan rechtlijnigheid verwijten. We zijn unitaristen sinds dag één en zullen dat blijven. Het is waar dat we een niet-verplichte tussenfase in ons programma hebben van een België met taalgemeenschappen, maar zonder gewesten. Maar ons einddoel en zelfs direct doel is het unitarisme. Dat is nooit anders geweest en zal ook nooit andes zijn. Het federalisme biedt geen enkel voordeel, tenzij men er mij één uitlegt.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be