Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei) voorzitter van SLP Lokeren. Hij is 21 jaar en is een geboren en getogen Lokeraar. Hij studeert momenteel de master Politieke Wetenschappen aan de Universiteit van Gent en gaat er volgend jaar nog een master Algemene Economie bij doen. Hij voetbalt al enkele jaren bij FC Daknam en is altijd al zeer geïnteresseerd geweest in politiek en het samenleven in het algemeen. Sinds oktober 2008 is hij politiek secretaris van het nationale Dagelijks Bestuur van L², de jongeren van SLP. In die hoedanigheid zetelt hij ook in het partijbestuur van SLP.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2009, 21:21   #41
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
is normaal voor jou, omdat je misschien van de apenmens afstamt, die op hun buurt na een lang evolutie van blinde bacteriele verandering afstammen. Waarom zou je dan een probleem hebben? Dieren maken een kind, die wordt groot en doet seks met zijn moeder, normaal.

Maar ik ben een MENS verdomme, en vergelijk hier geen appels met peren, en ik geloof dat de meeste in deze maatschappij MENSEN zijn.
Rustig, shudra. Jouw taak is harde fysieke arbeid. Denken is niet jouw kopje thee, verspil daar ook geen tijd aan.

Jij zal ultiem geluk bereiken door hard en zelfloos te werken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 21:22   #42
deadlock
Burger
 
deadlock's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Rustig, shudra. Jouw taak is harde fysieke arbeid. Denken is niet jouw kopje thee, verspil daar ook geen tijd aan.

Jij zal ultiem geluk bereiken door hard en zelfloos te werken.
rustig rustig mijn vriend, verdraag een beetje vrijheid van meningsuiting en doe niet moeilijk.
__________________
Vive la vérité ! .. Et vive la Liberté.
Cheb khaled: Aicha
Hoofddoekenverbod?
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 06:38   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Niemand gaat hier voor een prostitutie aangeboden als een staats-dienstverlening ? Moeten het trouwens federale of regionale ambtenaren zijn die die dienst verlenen ?

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 07:21   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
Dat is echter niet het enige dat ik mij afvraag. Ik vraag me ook af "kan het -bijvoorbeeld uit impulsiviteit - leiden tot het ernstig beschadigen van zichzelf, eventueel met de dood tot gevolg".

Alcohol, tabak en cannabis zijn allen middelen waar je verslaafd aan kan geraken (net zoals aan chocolade) en eveneens van kan sterven, maar niet via een overdosis. Daarom wil ik ze legaal houden en/of legaliseren.
OK, dat is inderdaad al meer coherent, maar nog niet helemaal. Een heel pak geneesmiddelen zouden op basis van deze principes immers ook vrij verkocht moeten worden, terwijl ze nu enkel maar op voorschrift te krijgen zijn. Wat vindt u van dat gegeven? Is er dan nog een ander principe dat gehanteerd wordt wanneer de overheid beslist om bepaalde geneesmiddelen enkel op voorschrift te verschaffen, maar alcohol, cannabis, etc niet?

Citaat:
Ook prostitutie schaadt niemand anders. Als een vrouw beslist om seks aan te bieden tegen een prijs, dan heb ik daar geen probleem mee.
Gegeven het feit dat men streeft naar een seksuele vrijheid vanaf 14 jaar, impliceert dit dan ook dat 14-jarige meisjes zich zonder probleem tot de prostitutie mogen wenden (bvb als vakantiejob) ?

Citaat:
De overheid moet (...) informatie aanbieden (...) Zij die geïnformeerd en geschoold zijn, zullen een succesvol leven leiden. Zij die dat niet zijn, zullen in de miserie terechtkomen.
Aangezien het de taak is van de overheid om informatie aan te bieden, en ook om scholing aan te bieden, doet de overheid dus niet zijn taak, want anders was iedereen geschoold en geïnformeerd. Met andere woorden: de overheid beknot de vrijheid van alle burgers, omdat het zijn eigen taak niet naar behoren uitoefent. Wat denkt u daarvan?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 07:59   #45
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht

Ook kan er bijvoorbeeld een certificaat van "gezondheid" afgeleverd worden door de overheid, waardoor kans op besmetting en het oplopen van SOA's fel teruggedrongen wordt.
Ja, dat komen we nog tekort. Weer een bureaucratietje opstarten, met een hoop diensthoofden, eerstaanwezende inspecteurs, dactylo's en straathoekwerkers.

Een beter idee zou zijn om links & rechts iets af te schaffen: de ministeries van onderwijs of van cultuur, om maar iets te noemen. En een paar van die politiek-correcte censuur- en belasteringsdiensten, zoals IACCSO of het centrum Leman. Het geld zou dan in handen van de belastingbetaler kunnen blijven, die dan zelf wel kan uitmaken aan wat hij zijn centen besteed wil zien.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 08:12   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
is normaal voor jou, omdat je misschien van de apenmens afstamt, die op hun buurt na een lang evolutie van blinde bacteriele verandering afstammen. Waarom zou je dan een probleem hebben? Dieren maken een kind, die wordt groot en doet seks met zijn moeder, normaal. maar ik ben een MENS verdomme, en vergelijk hier geen appels met peren, en ik geloof dat de meeste in deze maatschappij MENSEN zijn.
Er zijn voordelen te bekennen: moslims gaan minder pedofiel zich vergrijpen aan onze meisjes, dat is duidelijk.

Sowieso moet er toch een te taxeren nadeel zijn aan dit promiscue gedrag ?

laten we het als volgt formuleren: sexuele ziektes verspreiden zich sneller, dus extra kosten in de sociale zekerheid. Beroepsrisico's zijn dus duur te verzekeren, gezien de controle met of zonder condoom vrijen moeilijk in situ te controleren is. Bovendien zijn er ook nog schaamluizen te bestrijden, wordt er economisch weinig toegevoegde waarde geproduceerd of is het een pure luxe branche.

Dus een faire tax zou dus 100% Btw zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:20   #47
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
veel discussies leiden vaak tot ruzie!!! ik hou er niet van.
Dat komt omdat jij niet discussieert maar eist dat anderen jouw dogma's volgen.
Ik weet ook niet of het aan je gebrekkig Nederlands ligt of aan iets anders maar je slaat dikwijls wartaal uit. Soms lijkt het wel of je koorts hebt en aan het ijlen bent.

Citaat:
de vraag waarom jij, in mijn ogen, amoreel bent is een een grote vraag, die is niet in 1 2 3 te beantwoorden, die eist echt een lange discussie, tijd, en te veel filosoferen.
Volgens mij is het samen te vatten in één zin: ik ben immoreel omdat ik anders ben dan jij.

Citaat:
ik zou misschien beginnen met de vraag waarom bacterie met antibiotica doden geen probleem is, en een mens doden wel? waarom ben jij beter dan een bacterie?
Een bacterie doden is geen moord, het is zelfverdediging.

Sommige mensen zijn inderdaad niet veel meer waard dan een bacterie. Neem nu bijvoorbeeld de forummers Averroes, proudtobewhatIam en Rmimzaa.

Citaat:
laat maar vallen!
Nee.

Citaat:
prostitutie? ik ben er tegen, en tegen ligalisering. Het is schadelijk: voor individu, voor de maatschappij, voor familie&gezin, en er is geen consensus daarover in deze samenleving want het is niet normaal en gewoon gezien door iedereen.
Er is geen consensus over in de maatschappij, dat klopt.
Ik heb er geen probleem mee.

Ik zie trouwens niet welke schade het juist precies toebrengt, zou je dat kunnen verduidelijken?

Citaat:
de meerderheid wilt geen vrouw, mama, zus of dochter die prostitutie dienst verleent!!!!!!!!!!
En de meerderheid heeft altijd gelijk of zo?
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai

Laatst gewijzigd door IronChef : 15 mei 2009 om 12:21.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:28   #48
deadlock
Burger
 
deadlock's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee.
waarom wil je dat dan opdringen?
ik ga terug naar zelfverdediging met antibiotica, je bent een bacterie die dingen waarmee jij geen probleem hebt wilt opdringen dan??

Citaat:
En de meerderheid heeft altijd gelijk of zo?
nee, maar meerderheid ziet dat de minderheid (een paar personen) hun dierlijkeheid willen opdringen tegen menselijkheid. Of eis jij van deze meerderheid dat ze jouw dogma's volgen, anders zeg je meerderheid heeft niet altijd gelijk?
__________________
Vive la vérité ! .. Et vive la Liberté.
Cheb khaled: Aicha
Hoofddoekenverbod?
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity

Laatst gewijzigd door deadlock : 15 mei 2009 om 12:32.
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:29   #49
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Opdringen?

Als je niet naar de hoeren wilt, ga je niet. Toch?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:37   #50
deadlock
Burger
 
deadlock's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Opdringen?

Als je niet naar de hoeren wilt, ga je niet. Toch?
daar gaat het ni om
je ligaliseert het, met andere woorden, jij tracht er een gewoonte van te maken, burgers moeten het ok en normaal en gewoon vinden.
dit is opdringen.

om maar te zwijgen dat ze dit openbaar maken, op straat, in kranten, tijdschrijften en plaatsen die dus voor publiek en voor iedereen zijn.

dat is opdringen
__________________
Vive la vérité ! .. Et vive la Liberté.
Cheb khaled: Aicha
Hoofddoekenverbod?
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:39   #51
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
daar gaat het ni om
je ligaliseert het, met andere woorden, jij tracht er een gewoonte van te maken, burgers moeten het ok en normaal en gewoon vinden.
dit is opdringen.

om maar te zwijgen dat ze dit openbaar maken, op straat, in kranten, tijdschrijften en plaatsen die dus voor publiek en voor iedereen zijn.

dat is opdringen
Nee.

Ik eet niet graag hamburgers, dus ga ik gewoon niet naar McDo. Als je iets niet wilt doen, doe je het dan ook gewoon niet.

Toch?


Trouwens, wat zit jij je geloof op te dringen aan anderen?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:43   #52
deadlock
Burger
 
deadlock's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 150
Standaard

appels met peren vergelijken
volgens jouw redenering

drugsdealer mogen hun producten promoten, dat stopt op jou, of je het nu gebruikt of niet.

een imaam ergens in U.K mag tot geweld oproepen, als je iets niet wilt doen, doe je het dan ook gewoon niet.

Citaat:
Trouwens, wat zit jij je geloof op te dringen aan anderen?
wat zit jij je geloof op te dringen aan anderen? waarom moet iedereen ligalisering van prostitutie normaal en ok en gewoon vinden?
__________________
Vive la vérité ! .. Et vive la Liberté.
Cheb khaled: Aicha
Hoofddoekenverbod?
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity

Laatst gewijzigd door deadlock : 15 mei 2009 om 12:45.
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:50   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
daar gaat het ni om
je ligaliseert het, met andere woorden, jij tracht er een gewoonte van te maken, burgers moeten het ok en normaal en gewoon vinden.
dit is opdringen.

om maar te zwijgen dat ze dit openbaar maken, op straat, in kranten, tijdschrijften en plaatsen die dus voor publiek en voor iedereen zijn.

dat is opdringen
tabak is ook legaal, maar de minderheid van de mensen rookt, hoe verklaar jij dat?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:53   #54
deadlock
Burger
 
deadlock's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tabak is ook legaal, maar de minderheid van de mensen rookt, hoe verklaar jij dat?
a wel, als ik de wet mag veranderen, roken in het openbaar moet verboden worden.

een moslimfundamentalist hier
je moet zoals ons denken, anders ben je fundamentalist, extremist; fanaticus en misschien terrorist !!!!!!!!!!!
__________________
Vive la vérité ! .. Et vive la Liberté.
Cheb khaled: Aicha
Hoofddoekenverbod?
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity

Laatst gewijzigd door deadlock : 15 mei 2009 om 12:53.
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:55   #55
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik dring geen prostitutie op. Zeg ik dat je naar de hoeren moet gaan?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 13:04   #56
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
waarom wil je dat dan opdringen?
Ik dring niets op, ik laat mensen zelf de keuze maken. Jij bent degene die zijn mening opdringt want jij laat geen keuze toe.

Citaat:
ik ga terug naar zelfverdediging met antibiotica, je bent een bacterie die dingen waarmee jij geen probleem hebt wilt opdringen dan??
Ga naar de apotheek en vraag achter paracetamol.

Citaat:
]nee, maar meerderheid ziet dat de minderheid (een paar personen) hun dierlijkeheid willen opdringen tegen menselijkheid.
Jij bent ook een beest, Homo sapiens. Nogmaals ik dring niets op, jij wel.

Citaat:
Of eis jij van deze meerderheid dat ze jouw dogma's volgen, anders zeg je meerderheid heeft niet altijd gelijk?
Dat is exact wat jij doet, eisen van de meerderheid dat ze jouw dogma ( prostitutie mag niet) volgen.

Ik zeg inderdaad dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.

Argumentum ad populum. Google het als je het niet kent.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai

Laatst gewijzigd door IronChef : 15 mei 2009 om 13:04.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 14:59   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik dring niets op, ik laat mensen zelf de keuze maken. Jij bent degene die zijn mening opdringt want jij laat geen keuze toe.



Ga naar de apotheek en vraag achter paracetamol.



Jij bent ook een beest, Homo sapiens. Nogmaals ik dring niets op, jij wel.



Dat is exact wat jij doet, eisen van de meerderheid dat ze jouw dogma ( prostitutie mag niet) volgen.

Ik zeg inderdaad dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.

Argumentum ad populum. Google het als je het niet kent.
Ik los alles op met taxeren, met taxeren los je het begrotingstekort op, en met taxeren koop je uw zonde vrij. Jij bent gelukkig dat je minder belastingen betaalt en de andere is gelukkig dat hij zij wip kan kopen ? Goed toch ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 20:21   #58
DSC
Lokaal Raadslid
 
DSC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Laat ons een kat een kat noemen en niet rond de pot draaien: de meeste prostitutie gebeurt door doodgewone huisvrouwen op hun appartement, terwijl manlief gaan werken is - heeft niks met mensenhandel te zien, wel met dametjes die wat willen bijverdienen/ongelukkig zijn - enfin een lucratief en aangenaam tijdverdrijf zoeken.
Met alle zotten die ge zo over de vloer krijgt, zou ik toch een andere bijverdienste zoeken als ik van hen was.
__________________
Het enige alternatief voor ideologie is populisme.
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 20:23   #59
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik heb zeer veel respect voor prostituees. Hun graad van zelfbeheersing en controle over hun impulsen is eentje die ik ooit hoop te bereiken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 21:52   #60
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Allen,

Sorry dat ik 24 u niet gereageerd heb. Door de kiescampagne ben ik niet aan de pc geraakt. In ieder geval, ik ben tevreden dat de draad die ik geopend heb tot een sterke -soms- inhoudelijke discussie heeft geleid. De taak van (toekomstige) politici is immers niet enkel stemmen verwerven via het uit de doeken doen van je programma, het is ook je taak om de maatschappij, de mensen, te doen laten nadenken en debatteren over allerlei thema's.

Om op de grond van de zaak te antwoorden (want ik kan echt niet alles beantwoorden - ik probeer op de andere draden ook nog te antwoorden) sluit ik me aan bij enkelen op dit forum: door de legalisering wordt er niets opgelegd! Iedereen is vrij om al dan niet bij een prostituee te gaan.

Ik ga even een hele poos terug in de tijd. Ooit was er de "natuurtoestand", waarbij er dus geen staat was. Men zag dat dit tot foute toestanden leidde, dus heeft men een overheid ingesteld. Die overheid moet beslissen op welke domeinen van het maatschappelijk leven zij tussenkomt. Soms worden er dan geboden en verboden ingesteld. Die moeten echter altijd voldoende gelegitimeerd en gemotiveerd worden. Immers, je beperkt op een of andere manier iemands vrijheid. Jullie weten ondertussen dat ik als sociaal-liberaal niet direct een minimal state-fan ben. Met SLP zijn we voor een "practical state": simpelweg betekent dit dat de overheid zich constant moet afvragen "waar grijpen we in en waar niet, rekening houdend met zoveel mogelijk vrijheid te behouden, maar toch gelijke kansen te bieden".

In de praktijk houdt dat in dat je soms verboden moet intrekken die vroeger ingesteld zijn, bijvoorbeeld dat op prostitutie. De staat moet immers een argumentatie geven waarom ze WEL ingrijpt. Wanneer daar geen geldige argumentatie meer voor is, dan moet het verbod opgeheven worden. Prostitutie is daar een voorbeeld van.

Iedereen krijgt dan de vrijheid om te beslissen om al dan niet bij een prostituee te gaan. Zoals reeds gezegd: wie wijn wil drinken, drinkt wijn. Wie sigaretten wil roken, rookt sigaretten. Wie "bij de hoeren wil gaan", gaat bij de hoeren. Ik vind daar niks mis mee. Zij die dat imoreel vinden, mogen dat best vinden. Maar daarom moet je het toch niet aan anderen verbieden?

groeten,
Jefrey
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be