Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2009, 19:30   #21
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Nu zorgen auto, internet en gsm ervoor dat mensen een sociaal netwerk kunnen uitbouwen met mensen die niet direct in de buurt wonen. Ik vind dat eerder een stap vooruit dan achteruit.

Ik respecteer uw mening natuurlijk, maar toch hoop ik dat u zich ooit weer op één lijn laat zetten als uw voorouders en het modernisme afzweert. .
En dat op een internetforum...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 19:48   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat wordt dan toch door verschillende bronnen tegen gesproken.
projecteer de degeneratie van uw persoonlijk leven aub niet op de rest van de maatschappij. Dat ge bijvoorbeeld weinig vrienden kunt maken is niet echt representatief voor het sociaal leven van de gemiddelde Vlaming.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:56   #23
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
projecteer de degeneratie van uw persoonlijk leven aub niet op de rest van de maatschappij. Dat ge bijvoorbeeld weinig vrienden kunt maken is niet echt representatief voor het sociaal leven van de gemiddelde Vlaming.
Héél pover antwoord, zoals gewoonlijk alleen maar aan kinderachtige persoonlijke aanval in een zin zonder leestekens. Welke scholing hebben linksen toch gekregen? Waar ik eigenlijk op doelde is de enorme vermindering in het sociale leven, daarbij verwees ik impliciet naar bijvoorbeeld "Bowling alone" van de Amerikaanse politicoloog Putnam. Er zijn intussen een hele reeks boeken over dit fenomeen verschenen zodat men er een hele bibliotheek mee kan vullen. Nu moet ik hier wel twee belangrijke punten opmerken: (1) de jongere generatie, waartoe u ook behoort, is al opgegroeid in de geïndividualiseerde, westerse samenleving, ze kan dus de vergelijking met daarvoor niet maken vermits ze niet weet waarover het gaat en (2) er is een groot verschil tussen de populaire benaming "sociaal leven" en de wetenschappelijke invulling van de term sociaal kapitaal. In uw geval doelt u allicht op het hebben van een facebook-pagina, het obligate bezoek aan Rock Werchter en andere meeloperij van de hedendaagse, nihilistische jeugd. Daarover gaat het natuurlijk niet. Lees eens een werk over het onderwerp zou ik zeggen, en lees er meteen een boek over de Nederlandse taal en grammatica bij, nee?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 14:09   #24
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Héél pover antwoord, zoals gewoonlijk alleen maar aan kinderachtige persoonlijke aanval in een zin zonder leestekens. Welke scholing hebben linksen toch gekregen? Waar ik eigenlijk op doelde is de enorme vermindering in het sociale leven, daarbij verwees ik impliciet naar bijvoorbeeld "Bowling alone" van de Amerikaanse politicoloog Putnam. Er zijn intussen een hele reeks boeken over dit fenomeen verschenen zodat men er een hele bibliotheek mee kan vullen. Nu moet ik hier wel twee belangrijke punten opmerken: (1) de jongere generatie, waartoe u ook behoort, is al opgegroeid in de geïndividualiseerde, westerse samenleving, ze kan dus de vergelijking met daarvoor niet maken vermits ze niet weet waarover het gaat en (2) er is een groot verschil tussen de populaire benaming "sociaal leven" en de wetenschappelijke invulling van de term sociaal kapitaal. In uw geval doelt u allicht op het hebben van een facebook-pagina, het obligate bezoek aan Rock Werchter en andere meeloperij van de hedendaagse, nihilistische jeugd. Daarover gaat het natuurlijk niet. Lees eens een werk over het onderwerp zou ik zeggen, en lees er meteen een boek over de Nederlandse taal en grammatica bij, nee?
Het verenigingsleven zou inderdaad moeten herwaardeerd en beter ondersteund worden, zodat het "sociaal kapitaal" verbeterd. Vereenzaming is een reëel probleem.
Maar dat verenigingsleven hoeft niet per se "katholiek" of zelfs maar geloofsgebonden zijn. Geloofsgebonden verenigingen mogen, maar andere verenigingen moeten dezelfde kansen en ondersteuning krijgen.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be