Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2009, 21:28   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De islam blijft, maar 't zal een andere islam zijn, Europeser. Die kunnen we dan terug exporteren.
laten we het hopen.

langs de andere kant, het is niet aan ons om dat te zeggen....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 21:52   #22
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De islam blijft, maar 't zal een andere islam zijn, Europeser. Die kunnen we dan terug exporteren.
juist! ze zijn al volop bezig:

Citaat:
De islam vernederlandst in hoog tempo. In een nieuwe stap naar volledige integratie heeft het Contactorgaan Islam Nederland (CIN) voorgesteld om Allah voortaan Albert te noemen. Mohammed gaat, als het aan de organisatie ligt, in het vervolg door het leven als Mark. Hiermee hopen de samenwerkende moslimorganisaties het islamitische geloof toegankelijker te maken en beter in te passen in de Nederlandse samenleving.

De voorzitter van het CIN, Yousef el Saidi, twijfelt er niet aan dat het initiatief het imago van de islam zal verbeteren. “We hebben het gevoel dat veel niet-islamitische landgenoten ons slecht begrijpen en dat willen we veranderen. Aan de kernwaarden van ons geloof gaan we niets veranderen, maar wel kunnen we veel islamitische gebruiken ‘vernederlandsen’. Daarom bidden wij voortaan tot Albert en Zijn Profeet Mark, vrede zij met hem.”

(...)
Het CIN heeft een groot aantal concrete maatregelen aangekondigd, die het beeld van een Nederlandse islam verder zullen uitdragen. Zo zullen de van televisie bekende Meiden van Halal voortaan hun hoofddoeken verruilen voor traditionele Volendamse klederdracht. Jihad Alariachi, een van de drie Meiden: “We slaan twee vliegen in een klap: we houden ons haar verborgen, zoals het hoort, en we zien er tegelijkertijd oerhollands uit! Een knappe jongen die nu nog met kritiek komt!” Verder zal het Suikerfeest met onmiddelijke ingang worden omgedoopt in het ‘Stroopwafelfeest’
http://www.speld.nl/2009/06/22/allah...ortaan-albert/

dat volendammer mutsje is misschien nog een idee voor de directrice van het Atheneum in antwerpen? En dat stroopwafelfeest wordt in Antwerpen natuurlijk : Het lacqmans-feest
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2009 om 21:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:17   #23
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Onmiddellijk alle subsidies aan godsdienstige genoot- en gemeenschappen bevriezen ...
Dazt is inderdaad DE optie: maar dan ook alle kerken, kerkfabrieken, parochiezalen etc. etc. en alles wat iet of wat met de kerk te maken heeft- vrees voor veel 'Zuster'klinieken, Carithas e.a.
IS de enige oplossing: geen subsidies meer aan alles wat iet of wat met geloof/kerk/god/allah te maken heeft...Helaas is dit een revolutie-> als Carithas én het >Vrij Katholiek Onderwijs subsidies blijft krijgen,waarom dan ook de anderen niet???( en dat zijn er ook wat hé: de protestanten, de Boeddhisten, de vrijzinnigen, de verschillende orthodoxe kerken...+ daarbonenop de Vlaams-Waalse nuances en je krijgt de klassieke Belgische mengelmoes.
Waarom niet zoals in Frankrijk: absolute scheiding kerk en staat - één onderwijs (georganiseerd door de staat, wat zijn plicht is), géén hoefddoeken in de scholen (en noch op straat)

Straks krijgen wij vrije (jawel: godsdienstige Islamitische scholen - met dank aan het vrij onderwijs..

Laatst gewijzigd door Boontjes : 27 juni 2009 om 23:19.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 01:00   #24
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Islam zal niet blijven in Europa, en zal ook verdwijnen op wereldvlak. Momenteel wordt de schijn nog hoog gehouden, door middel van repressie, groepsdruk, intimidatie... maar zovelen zijn het stilletjesaan beu.
Moslims zijn ook maar mensen, en dus zullen ze de rede uiteindelijk ook de overhand laten halen.
Het eerste dominosteentje moet gewoon nog vallen, en de laatste stuiptrekkingen van deze godsdienst zullen waarschijnlijk de zwaarste zijn, maar verdwijnen zal ze!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 01:18   #25
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wat vindt u van de opinie van vele (jonge) moslims zoals Karim Hassoun
Overigens vind ik in zijn opiniestukje getuigen van een extreem patserige instelling (strijden, gelag betalen, tot de laatste snik, honderdduizenden op zijn weg vinden, etc etc etc)
Als voorzitter van een vereniging zich zo laten gaan kan tellen...
Het verstrekt alleen maar mijn vermoeden dat AEL niks meer is dan een organisatie van opruiers en polarisatie, waar de harmonie in onze samenleving geen baat kan van ondervinden.

Wat ik me ook afvraag:
Een maatschappij daarentegen waar éénieder de ruimte heeft om zijn of haar cultureel patrimonium in alle vrijheid uit te dragen is de enige garantie op harmonie in deze samenleving

Zou hij zo los uit de pols een islamitisch land kunnen als voorbeeld geven voor bovenstaande omschrijving?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 02:00   #26
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Vrij Katholiek Onderwijs subsidies blijft krijgen,waarom dan ook de anderen niet???.
Niet alleen het katholiek vrij onderwijs wordt gesubsidieerd. Alle vrije netten die aan bepaalde standaarden voldoen worden gesubsidieerd. (vb: steinerscholen) Dat is een direct gevolg van de vrijheid van onderwijs en maar goed ook. Dit zijn degelijke instellingen die vaak betere resultaten boeken dan staatsscholen. Er is geen reden om hen te discrimineren.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 02:03   #27
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De islam blijft, maar 't zal een andere islam zijn, Europeser. Die kunnen we dan terug exporteren.
Nee, de Islam is een geloof en zoals alle godsdiensten kan deze verdwijnen. Er is geen reden om aan te nemen dat de Islam hiervoor immuun zou zijn.

Het kan zelf heel snel gaan. Er is maar 1 afvallige generatie nodig die de Islam afzweert om het te laten verdwijnen.

Dat wil niet zeggen dat ik dit onmiddellijk zie gebeuren. Maar het is idioot om te stellen dat het niet zou kunnen, wanneer we iets zeer gelijkaardig zien bij onze eigen Godsdienst.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 15:18   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ruzie gehad met Preusse?
Eigenlijk vind ik het figuur (of construct zoals sommigen beweren)interessant als "idiot utile", hij verpersoonlijkt de waanzin van gelovigen over alle Jezussen, Allah's en Jehova's heen.

Ik twijfel in tegenstelling tot HAMC nog steeds of we ze moeten dulden (net als een zatte nonkel) of radicaal naar de psychiatrie verwijzen..
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 16:34   #29
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De islam blijft, maar 't zal een andere islam zijn, Europeser. Die kunnen we dan terug exporteren.
misschien moeten we u eerst exporteren, kwestie van wat te gewennen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juni 2009 om 16:35.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 16:39   #30
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dat zal toch op zwaar (internationaal, Europees) protest stuiten?
Van Wilders bedoelt u? Of Berlusconi? Of oost-europa?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:28   #31
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
misschien moeten we u eerst exporteren, kwestie van wat te gewennen
Kunnen we meteen alle christenen ook exporteren (misschien naar de ruimte?). Probleem is niet de Islam-> probleem is godsdienst tout court, en zeker alle 'Boeken'-godsdiensten (katholicisme, protestantisme, jodendom en islam!).
Net zo min of men de paus weg krijgt, zal men de islam kwijt kunnen...
Tenzij de mensheid globaal tot de jaren van verstand komt, maar dat is wishfull thinking...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:32   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Nee, de Islam is een geloof en zoals alle godsdiensten kan deze verdwijnen. Er is geen reden om aan te nemen dat de Islam hiervoor immuun zou zijn.

Het kan zelf heel snel gaan. Er is maar 1 afvallige generatie nodig die de Islam afzweert om het te laten verdwijnen.

Dat wil niet zeggen dat ik dit onmiddellijk zie gebeuren. Maar het is idioot om te stellen dat het niet zou kunnen, wanneer we iets zeer gelijkaardig zien bij onze eigen Godsdienst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
bij onze eigen Godsdienst.
Ik heb géén godsdienst, zoals zeer velen hier. Maar ik gun jou de jouwe, Preusse de zijne en de moslims de hunne.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2009 om 21:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:34   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
misschien moeten we u eerst exporteren, kwestie van wat te gewennen
Ik noteer dat je andersdenkenden wil deporteren.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:37   #34
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Nee, de Islam is een geloof en zoals alle godsdiensten kan deze verdwijnen. Er is geen reden om aan te nemen dat de Islam hiervoor immuun zou zijn.

Het kan zelf heel snel gaan. Er is maar 1 afvallige generatie nodig die de Islam afzweert om het te laten verdwijnen.

Dat wil niet zeggen dat ik dit onmiddellijk zie gebeuren. Maar het is idioot om te stellen dat het niet zou kunnen, wanneer we iets zeer gelijkaardig zien bij onze eigen Godsdienst.
Vraag: wat is onze eigen godsdienst? En als je daarmee de bijbel bedoelt: die stond nog nooit zo sterk: kijk maar naar Amerika, en naar O.-Europa + vergeet niet dat de islam overal zit, van Azië (grootste moslimland= Indonesië), over het Midden-Oosten tot minstens 1/4 van Afrika.....
Iemand zei ooit (Marx zeker, of was het Lenin?-> godsdienst is opium voor het volk, WEL, het volk wil nu eenmaal verslaafd zijn en vraagt opium (en waar de godsdienst weg gaat zelfs letterlijk..).

Laatst gewijzigd door Boontjes : 28 juni 2009 om 21:37.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:42   #35
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb géén godsdienst, zoals zeer velen hier. Maar ik gun jou de jouwe, Preusse de zijne en de moslims de hunne.
Juist!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:45   #36
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Nee, de Islam is een geloof en zoals alle godsdiensten kan deze verdwijnen. Er is geen reden om aan te nemen dat de Islam hiervoor immuun zou zijn.

Het kan zelf heel snel gaan. Er is maar 1 afvallige generatie nodig die de Islam afzweert om het te laten verdwijnen.

Dat wil niet zeggen dat ik dit onmiddellijk zie gebeuren. Maar het is idioot om te stellen dat het niet zou kunnen, wanneer we iets zeer gelijkaardig zien bij onze eigen Godsdienst.
'ONZE' (?) godsdienst-> welke is dat?Je bedoelt: jouw godsdienst! Atheïsten en agnosten hebben immers geen godsdienst, en dat zijn (gelukkig) meer en meer Vlamingen...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:08   #37
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
'ONZE' (?) godsdienst-> welke is dat?Je bedoelt: jouw godsdienst! Atheïsten en agnosten hebben immers geen godsdienst, en dat zijn (gelukkig) meer en meer Vlamingen...
Positief dat je allochtonen niet als Vlamingen beschouwt.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 00:00   #38
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb géén godsdienst, zoals zeer velen hier. Maar ik gun jou de jouwe, Preusse de zijne en de moslims de hunne.
Juist ja, en als u nu even had nagedacht terwijl u las zou u daaruit kunnen afleiden dat dit mijn argument bevestigd. U heeft geen godsdienst. Net zoals vele op dit forum. Terwijl dit 50 jaar geleden nog totaal anders was.

Islam is er dus NIET om te blijven. De Islam KAN blijven maar dit is geen zekerheid.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 00:03   #39
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
'ONZE' (?) godsdienst-> welke is dat?Je bedoelt: jouw godsdienst! Atheïsten en agnosten hebben immers geen godsdienst, en dat zijn (gelukkig) meer en meer Vlamingen...
Kijk naar mijn vorige post.

En daarbij wil ik nog even zeggen dat het feit of ik al dan niet gelovig ben hier los van staat. Met onze godsdienst bedoel ik enkel de godsdienst die hier nog niet zo lang geleden een quasi-monopoly had op het geloof.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 07:23   #40
zondebok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Locatie: diep in de bossen
Berichten: 820
Standaard

[quote=Uh-Huh;4141411]Wat vindt u van de opinie van vele (jonge) moslims zoals Karim Hassoun: "Dewinter pakt beter zijn koffers, want islam is hier om te blijven"?

Wil uw partij wérkelijk deze wereldgodsdienst uit Vlaanderen?
Hoe wil men dit concreet aanpakken en hoe groot schat u de slaagkansen?[/QUOTE]

Dat mag ik niet zeggen volgens het forumreglement.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be