Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2018, 00:09   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
156.181
handtekeningen

wow , hebben ze geen spambot of zo bij vlaams belang die gaat ondertekenen voor hun? het is echt belachlijk
maar volgens deze mensen hier en in andere media zijn 75% tegen
wie kan dat ? iemand n verklaring voor?
Durven uw linkse meute het aan om er een referendum rond te organiseren? Nee hé, dus kop dicht.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 01:02   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat zijn dat "Belge"? Is dat die politieke correcte bende moordsnaren die destijds zo schandalig gehandeld hebben in Congo, met voorop ons koningshuis?
We zullen daar maar over zwijgen zeker. Uw Belgische politieke correcte kudde is net zolang correct zolang het hun goed uit komt.
Ik zou als ik u was niet fier zijn op België maar u eerder schamen, dat zou in ieder geval veel meer gegrond zijn.
Plus de Vlaamsche Broederkes van Liefde niet vergeten, he!


__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 01:30   #43
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Durven uw linkse meute het aan om er een referendum rond te organiseren? Nee hé, dus kop dicht.
aah omdat ik niet met de vlamingen of de waanideen van het vlaams belang of de nva ben , ben ik dus automatisch links

bent je niet voor ons ben je tegen ons
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 02:33   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
aah omdat ik niet met de vlamingen of de waanideen van het vlaams belang of de nva ben , ben ik dus automatisch links

bent je niet voor ons ben je tegen ons
Met wat AI vertaald naar de Engelse taal wordt dat:

"you're either with us, or against us"

oftewel

"Whoever is not against us is for us"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 december 2018 om 02:36.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 05:49   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
U heeft een interessante mening. Het probleem van migratie begon er net mee dat het Westen andere mensenrassen als competitie of inferieur begon te zien.
Bijlange niet. Dat is zo oud als de mensheid. Het is wel juist dat het Westen, door haar wetenschappelijke revolutie in de 16de eeuw, plots bijzonder machtig werd, en middelen had die andere volkeren niet hadden. Maar dat is niet altijd zo geweest he. Doorheen de geschiedenis zijn "machtige volkeren" er altijd op uit geweest om andere volkeren te onderwerpen. Uitroeien is minder vaak het geval geweest, omdat in die tijd "onderworpen mens" (slaaf) een heel nuttige economische bron was. Je ging de schat die je veroverd had, niet kapot maken.

Maar denk maar aan de Hunnen, aan de Vikingen, aan de vele oorlogen in prekoloniaal Afrika, en pre-koloniaal Amerika.

Natuurlijk had je destijds maar weinig "rassen" oorlogen, om een heel heel eenvoudige reden: bij definitie ontstaan "rassen" door geografische langdurige scheiding van bevolkingsgroepen: je krijgt dan automatisch specifieke lokale aanpassingen die niet diffuseren doorheen gans de bevolking, wegens te weinig genetisch contact. Dat wil dus zeggen dat er geografische barrieres zijn ; die barrieres zijn er dan ook voor oorlogsvoering, he.

Tenzij je natuurlijk technologisch vooruit gaat, en plots die barrieres over kan (bvb een oceaan). Dat "het westen" plots "racistisch" werd is doodgewoon omdat het westen technologische vooruitgang maakte die het mogelijk maakte aan "het westen" om barrieres die voor raciale scheidingseffecten had gezorgd, te overkomen (scheepvaart bvb).

De meeste andere volkeren hadden geen zulke technologie ontwikkeld, en bleven dus geografisch gevangen tot hun eigen 'rassenbassin'.
Maar binnen dat bassin vochten zij evenveel volkerenoorlogen uit dan het westen. Trouwens het westen heeft minder "inter-raciale) oorlogen uitgevochten dan onder blanken. Er is veel en veel meer gevochten tussen blanken onderling, dan tussen blanken en anderen.

Het is enkel de technologische superioriteit die het westen verworven heeft dank zij haar wetenschappelijke revolutie sinds 400 jaar, dat die barrieres over konden die anderen niet konden of moeilijk konden, en die dus de veroveringsdrang kon uitbreiden naar de rest van de wereld.

Citaat:
Terwijl men eigenlijk gewoon op eigen continent had moeten blijven, en enkel voor educatieve - of handelsdoeleinden had moeten reizen. Nee, het werd wereldkolonisatie.
Uiteraard. Maar in de westerse hovaardigheid hebben ze gedacht dat ze altijd superieur zouden blijven, terwijl dat idioot was, en hebben het gevaar niet ingezien welke het betekende, andere volkeren met andere culturen toegang te geven tot wat ons superieur maakte, namelijk onze wetenschappelijke en technische vooruitgang. Dat was suicidair, en nu betalen we de prijs voor die barmhartigheid.

Hadden wij de volkeren die we tegenkwamen, direct uitgemoord, dan was de planeet nu van ons.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2018 om 05:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 06:03   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Misschien zijn we dan toch niet zulke slaven van de "wetmatigheden van de levende natuur", en wel juist omdat de mens, na afgerekend te hebben met concurrerende diersoorten, geen gemeenschappelijke vijand meer heeft en zich de zorg over zwakkere elementen kan veroorloven.
De grootste stommiteiten van de mens zijn altijd begaan omdat hij dacht dat hij boven de natuur stond.

Als je systematisch uw sterksten verzwakt om uw zwaksten te versterken, dan krijg je automatisch een algemene verzwakking van het geheel. Uw argument is natuurlijk dat dat niet erg is, want verzwakking tegenover wat ? Uiteindelijk is het verzwakking tegenover de absolute conditie om te leven.
Want die is er natuurlijk ook. Die speelt geen rol in de competitie, zolang er competitie is, omdat de "overlevingsdrempel" in competitie hoger ligt dan de overlevingsdrempel "tout court". Als er echter geen competitie meer is, krijg je "overleving tout court" als grens.
Dat is de Malthusiaanse grens. Wanneer je gewoon iedereen verzwakt hebt (je hebt de sterken hun competitief voordeel afgenomen, je hebt de zwakkeren artificieel competitief voordeel gegeven, en je krijgt een gigantische voortplanting van zwakkeren die normaal hadden dienen geelimineerd te worden in de natuurlijke competitie), heb je geen piramide meer die ONDERAAN tegen een Malthusiaanse grens van ontbering botst en zichzelf begrenst ; je krijgt een platte pannekoek die IN ZIJN GEHEEL onder de Malthusiaanse grens kruipt, vanwege botsen op de eindige resources en het overconsumeren door overkweken van de zwaksten.

Tegen dat je systematisch op die Malthusiaanse grens botst, kan uw politiek van "afnemen van de sterksten om de zwaksten te helpen" niet meer volgehouden worden, gezien quasi IEDEREEN nu van ontbering aan 't kreperen is in een overbevolkte en overconsumerende wereld die niet genoeg resources heeft.
Zo een systeem gaat dus SYSTEMATISCH de bevolking in zijn geheel op de grens van de uithongering duwen. Malthusiaans dus.

Je kan zeggen "jamaar we moeten overbevolking tegengaan". Nee. Normaal gezien is er een optimum in voortplanting, omdat, als je meer voortplant, je minder middelen per nakomelling kan investeren - als je daar ZELF moet voor zorgen. Dat zou moeten maken dat als je teveel nakomelingen hebt, die dan allemaal uitsterven van ontbering, terwijl die die redelijk is, en dus in zijn nakomelingen kan investeren, hen een betere start in het leven kan geven.

Maar als zij die veel kweken dat kunnen doen op kosten van zij die redelijk zijn, dan valt die natuurlijke regeling weg. Je hebt dan alle voordeel om als arme duts, zo veel mogelijk te kweken, dat geeft U een voordeel. Dus is er geen begrenzing meer aan het kweken. Hoe meer je kweekt, hoe meer voordeel je hebt. Dat ZIE je trouwens om je heen, he.

Lang geleden zag je dat rijke families meestal veel succesvolle nakomelingen hadden ; arm volk kweekte ook, maar daar overleefden minder van, dank zij die armoede. Maar als er "hulp" is van anderen, dan zie je dat arm volk meestal meer kweekt dan rijk volk. Op die manier gaat het heel snel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2018 om 06:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 08:52   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
aah omdat ik niet met de vlamingen of de waanideen van het vlaams belang of de nva ben , ben ik dus automatisch links

bent je niet voor ons ben je tegen ons
Ik moet kotsen van dat hier eeuwig heiliger willen voordoen dan de Paus.

Sta me toe te zeggen dat dat niet moeilijk is want de pausen zijn ook nooit heel heilig geweest, in tegendeel, het waren even grote struikrovers als de koningen.

Het rare is, wanneer er verwezen wordt naar de schandalige feiten uit de Congo jaren wordt het weggewaaid, "het was een generatie uit het verre verleden". Maar als het over nazi's praktijken gaat worden deze nog wel onze generatie aangewreven, nochtans is het Congo gebeuren nog een stuk recenter dan dat van de nazi's hoor. Heb je daar al eens bij stil gestaan? Dus zo heilig is heel die linkse kliek hier niet hé, die pretendeert aan de goede kant te staan van de geschiedenis. Het hangt er alleen maar vanaf hoe ver precies ge wil terug gaan in de geschiedenis!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 12 december 2018 om 09:00.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:01   #48
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik moet kotsen van dat hier eeuwig heiliger willen voordoen dan de Paus.

Sta me toe te zeggen dat dat niet moeilijk is want de pausen heel heilig geweest, in tegendeel, het waren even grote struikrovers als de koningen

Het rare is, wanneer er verwezen wordt naar de schandalige feiten uit het Congo gebeuren wordt het weggewaaid, "het was een generatie uit het verre verleden". Maar als het over nazi's praktijken gaat wordt deze nog wel onze generatie aangewreven, nochtans is het Congo gebeuren nog een stuk recenter dan dat van de nazi's. Heb je daar al eens bij stil gestaan? Dus zo heilig is heel die linkse meute hier niet hoor!!!
Ik kan me vinden in je betoog... maar waarom wordt de flamingant dan de enige en echte Heilige, wanneer ik jullie bezig hoor?
Onfeilbaar Uitverkorene, ofwa? -Mijn kl... ja (of liever die van de Schoof.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:04   #49
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
156.181
handtekeningen

wow , hebben ze geen spambot of zo bij vlaams belang die gaat ondertekenen voor hun? het is echt belachlijk
maar volgens deze mensen hier en in andere media zijn 75% tegen
wie kan dat ? iemand n verklaring voor?
Niet iedereen die tegen is, tekent dergelijke petities. ik ben daar bijvoorbeeld 1 van. Een klein beetje nadenken is niet verboden hoor.

Het gaat overigens om 75% van de redactie lezers die de bevraging hebben ingevuld. De vraag is uiteraard in hoeverre dit representatief is voor de volledige Vlaamse bevolking. Het lijkt me dus beter om een correcte bevraging te doen aan de mensen, middels een referendum. Dan weten we het eigenlijk voor eens en voor altijd wat de Belgische bevolking ervan vindt. Want het lijkt me ook niet zo te zijn dat het parlement een representatieve steekproef is voor wat leeft onder de bevolking op dat vlak.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:05   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
aah omdat ik niet met de vlamingen of de waanideen van het vlaams belang of de nva ben , ben ik dus automatisch links

bent je niet voor ons ben je tegen ons
Neen, je bent links omdat je meegaat in de migratie waanideeen van de VN.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:10   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
En wat van de bezoekjes heen en weer van May?
Vandaag naar Den Haag en dan hup naar Berlijn.
En dat al een paar keer gedaan.
Laat ons eerlijk zijn: voor minstens even nuttige gesprekken.
yep,

wat is er mis met Skype hé ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:11   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dan zijn die vreemde indringers toch geslaagd in hun opzet?
En daar waar je zult gaan zullen ze heel vlug ook binnenstromen.
Of had je aan een andere planeet gedacht?
ach elke staat waar je pas binnenkomt met een kapitaal van 450K zal nog wel een tijdje gevrijwaard blijven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:13   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
aah omdat ik niet met de vlamingen of de waanideen van het vlaams belang of de nva ben , ben ik dus automatisch links

bent je niet voor ons ben je tegen ons
de vraag was, durf je er een referendum of zelf maar normale verkiezingen over aan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:15   #54
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dan zijn die vreemde indringers toch geslaagd in hun opzet?
En daar waar je zult gaan zullen ze heel vlug ook binnenstromen.
Of had je aan een andere planeet gedacht?
elaba, niet overdrijven: er is een grens aan ne mens zijn zin voor avontuur, he!!!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:18   #55
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ware het niet dat mensen ook een schuldgevoel hebben.
Zoals de homo sapiens een schuldgevoel had bij het verdwijnen van de neanderthaler bedoel je?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:19   #56
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
aah omdat ik niet met de vlamingen of de waanideen van het vlaams belang of de nva ben , ben ik dus automatisch links

bent je niet voor ons ben je tegen ons
Vertel eens wat je meer rechtse standpunten zijn?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:25   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zoals de homo sapiens een schuldgevoel had bij het verdwijnen van de neanderthaler bedoel je?
Niet vergeten dat Homo Neanderthalis van hier was, en sapiens sapiens een immigrant was he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:36   #58
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet vergeten dat Homo Neanderthalis van hier was, en sapiens sapiens een immigrant was he.
De verrijking door immigratie was toen reeds gekend.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 09:54   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

https://www.demorgen.be/binnenland/s...oren-bcd95d75/

stemmingmakerij over de March tegen Marrakech ...

als Brechtje nu denkt de heilige te moeten gaan uithangen, dan denk ik dat ik mijn oude codex er toch nog eens ga moeten bij nemen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 10:01   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat zijn dat "Belge"? Is dat die politieke correcte bende moordsnaren die destijds zo schandalig gehandeld hebben in Congo, met voorop ons koningshuis?

We zullen daar maar over zwijgen zeker. Uw Belgische politieke correcte kudde is net zolang correct zolang het hun goed uit komt.

Ik zou als ik u was niet fier zijn op België maar u eerder schamen, dat zou in ieder geval veel meer gegrond zijn.
Het is onze officiële nationaliteit.
Wat u persoonlijk voel, is uw zaak.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be