Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2021, 08:45   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is ook raar. Ik had vroeger geen vooroordelen over mensen van buiten Antwerpen, totdat ik oprechte bekrompenheid gewaar werd (zoals onlangs nog een Pajot uit Vlaams-Brabant op Twitter "ik vind het ergerlijk wanneer ik vertaalde literatuur lees en het door een Nederlander vertaald is"). Die antipathie jegens Antwerpen is trouwens totaal afwezig in Noord-Brabant.

Antwerpenaren zijn welbespraakt en zeer mondig. We zijn niet verlegen. Dat is het ook maar net.

Ik ga niet liegen. Soms droom ik van een scenario waarin Antwerpen bij Nederland komt en de rest van la Flandre profonde in hun bekrompenheid achterblijft. In realiteit weet ik dat je nooit mag veralgemenen en dat overal in België goede mensen leven met een open geest.
Noord-Brabant is maatschappelijk een zuidelijke lage landen maatschappij.
Hoewel zij staatskundig Nederlanders zijn, voelen vele zich beter thuis in de Vlaamse steden, dan in de Noord-Nederlandse steden.
Buiten Rotterdam, Den Haag en Amsterdam, hebben ze vaak nog geen enkele stad boven de Moerduik bezocht.
Het zelfde geld trouwens voor de Nederlandse Limburgers.
Vaak kennen ze buiten de proviciale hoofdsteden en de drie vernoemde steden, geen steden in Noord-Nederland, zelfs niet bij naam.
Maar kunnen ze je wel perfect de weg wijzen in vele Belgische steden en dorpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 10:14   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Noord-Brabant is maatschappelijk een zuidelijke lage landen maatschappij.
Hoewel zij staatskundig Nederlanders zijn, voelen vele zich beter thuis in de Vlaamse steden, dan in de Noord-Nederlandse steden.
Buiten Rotterdam, Den Haag en Amsterdam, hebben ze vaak nog geen enkele stad boven de Moerduik bezocht.
Het zelfde geld trouwens voor de Nederlandse Limburgers.
Vaak kennen ze buiten de proviciale hoofdsteden en de drie vernoemde steden, geen steden in Noord-Nederland, zelfs niet bij naam.
Maar kunnen ze je wel perfect de weg wijzen in vele Belgische steden en dorpen.
Voor een groot deel klopt dat, maar niet helemaal. Je hebt ook Hollands Brabant (de Westhoek en het Land van Heusden en Altena).

Verder heb ik een vrouw uit Delft gekend die in Rotterdam schoolging en veel Brabantse klasgenoten had.

Wat ook wel zo is is dat ik de Randstad beter ken dan Limburg (dat ik ook soms bezoek hoor). Is ook veel sneller te bereiken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 oktober 2021 om 10:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 10:36   #43
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om te beginnen is Vlaanderen NOOIT een deel van Nederland geweest.
Tussen 1815 en 1830 spraak men over het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Daarvoor werden Nederland en België omschreven als de lage landen.
Men spraak dus steeds in het meervoud.
In de geschiedenisboeken wordt er eigenlijk altijd gesproken over de Noordelijke- en Zuiderlijke Nederlanden. In deze context bedoelde ik dat Vlaanderen altijd Nederland is geweest en dat ook altijd zal blijven ; )
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 10:48   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om te beginnen is Vlaanderen NOOIT een deel van Nederland geweest.
Tussen 1815 en 1830 spraak men over het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Daarvoor werden Nederland en België omschreven als de lage landen.
Men spraak dus steeds in het meervoud.

Voor 1815 was Willem Frederik Prins van Oranje-Nassau trouwens slechts een stadshouder en bestond Nederland niet eens.

Willem Frederik Prins van Oranje-Nassau was trouwens een machtsgeile opportunist, die regelmatig het geweer van schouder veranderde.

In 1801 is hij zelf bij Napoleon gaan smeken om eerste consul van de lage landen te mogen worden.
Hij regeerde daarna als vasal van Napoleon over Duitse gebieden, die hij terug verloor in 1806 na het verdrag tussen Franrkijk en Pruisen.

In 1814 riep Willem Frederik Prins van Oranje-Nassau zichzelf uit tot koning van het verenigd koninkrijk der Nederlanden, zonder enig inspraak van de zuidelijke lage landen werd hij dan in 1915 erkend door de andere Europese grootmachten als vorst van de lage landen.
België werd hem toegewezen ter compensatie voor de gebieden die hij verloor aan Pruisen.

De periode van 1814-1830, is in heel de geschiedenis de enige periode dat de zuidelijke en noordelijke lage landen onder 1 bestuur en vorst hebben gestaan.

En dat kunnen we beter zo houden.

Inderdaad...
Jouw posting is een verademing, tussen al dat neo-romantische gezwets over een verleden dat eigenlijk vooral drijft op fantasie en weinig met echte geschiedschrijving te maken heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:01   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Voor een groot deel klopt dat, maar niet helemaal. Je hebt ook Hollands Brabant (de Westhoek en het Land van Heusden en Altena).

Verder heb ik een vrouw uit Delft gekend die in Rotterdam schoolging en veel Brabantse klasgenoten had.

Wat ook wel zo is is dat ik de Randstad beter ken dan Limburg (dat ik ook soms bezoek hoor). Is ook veel sneller te bereiken.
Hollands Brabant was zoals de naam het zegt, Hollands gebied.
Na de Sint-Elisabethsvloed werd het trouwens Biesbosch gebied.

Delft ligt bij mijn weten in Holland, niet in Brabant.
En dus zoals ik reeds postte, de meeste Noord-Brabanders kennen slechst de drie grote steden van Holland en de provinciehoofdsteden, vaak dan nog enkel bij naam.

Hollands Brabant was trouwens een tijd Bataafs-Brabant, met zowel het Nederlands als het Frans als officiele talen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:14   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
In de geschiedenisboeken wordt er eigenlijk altijd gesproken over de Noordelijke- en Zuiderlijke Nederlanden. In deze context bedoelde ik dat Vlaanderen altijd Nederland is geweest en dat ook altijd zal blijven ; )
Nee, in de oude geschiedenisboeken en documenten, spreekt men over de lage landen.
Daarnaast spreekt men over de Neder landen.

En de Neder landen bestonden uit 17 gouwen.
Die 17 gouwen stonden in heel de geschiedenis NOOIT onder een en hetzelfde bestuur.
Het graafschap Nassau en prinsdom Orange hebben daar NOOIT toe behoord.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:23   #47
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hollands Brabant was zoals de naam het zegt, Hollands gebied.
Na de Sint-Elisabethsvloed werd het trouwens Biesbosch gebied.

Delft ligt bij mijn weten in Holland, niet in Brabant.
En dus zoals ik reeds postte, de meeste Noord-Brabanders kennen slechst de drie grote steden van Holland en de provinciehoofdsteden, vaak dan nog enkel bij naam.

Hollands Brabant was trouwens een tijd Bataafs-Brabant, met zowel het Nederlands als het Frans als officiele talen.
Ik weet wel waar Delft ligt, dank u. Een vrouw uit Delft is dus een Hollandse vrouw, goed gezien.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 oktober 2021 om 11:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:23   #48
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad...
Jouw posting is een verademing, tussen al dat neo-romantische gezwets over een verleden dat eigenlijk vooral drijft op fantasie en weinig met echte geschiedschrijving te maken heeft.
Altijd zo venijnig. Belgicisme is ook romantisch hoor. En Groot-Neerlandisme is gewoon een andere voorkeur in staatsindeling, geen fantasie. De geschiedenis is geen formule die ons voorschrijft hoe te denken over de dingen. Het is een studie van het verleden om het heden te begrijpen en dan nóg kunnen mensen van mening verschillen.

Ik vind dat Vlamingen beter in Nederland passen, ja. Ik schiet ook beter op met Nederlanders dan met Walen. Ook na het leren kennen van Nederlanders en Walen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 oktober 2021 om 11:28.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:32   #49
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Altijd zo venijnig. Belgicisme is ook romantisch hoor. En Groot-Neerlandisme is gewoon een andere voorkeur in staatsindeling, geen fantasie. De geschiedenis is geen formule die ons voorschrijft hoe te denken over de dingen. Het is een studie van het verleden om het heden te begrijpen en dan nóg kunnen mensen van mening verschillen.

Ik vind dat Vlamingen beter in Nederland passen, ja. Ik schiet ook beter op met Nederlanders dan met Walen. Ook na het leren kennen van Nederlanders en Walen.
Ik schiet beter op met individuen waar ze ook vandaan komen, zolang ze maar binnen mijn normen passen, niet de normen die politici aan hun "eigen volk" willen opleggen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:34   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik schiet beter op met individuen waar ze ook vandaan komen, zolang ze maar binnen mijn normen passen, niet de normen die politici aan hun "eigen volk" willen opleggen.
Precies, soort zoekt soort.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:41   #51
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik schiet beter op met individuen waar ze ook vandaan komen, zolang ze maar binnen mijn normen passen, niet de normen die politici aan hun "eigen volk" willen opleggen.
Dat ook, tot op zekere hoogte. Cultuur is en blijft een gegeven en is een aspect in het leven. Daarom ook dat ik niet fanatiek nationalistisch ben. Sterker, ik heb zelfs begrip voor mensen met een Belgisch-gezinde slag. Uiteraard als de persoon met een dergelijke inborst redelijk is (hij mag zwakke momenten hebben, want ik ben ook niet heilig).

Liefde overwint alles. Marie Daenen hier heeft bijvoorbeeld (zegt ze zelf openlijk) een Franstalige Waalse echtgenoot. Sommige dingen zijn nu eenmaal belangrijker dan nationalisme in het leven, eigenlijk heel veel dingen zijn dat.

Maar als ik veel Walen onze taal le Flamand zie noemen uit schrik voor Vlaams-Nederlandse toenadering, tegelijk niet geïnteresseerd in onze cultuur en tegelijk massaal een andere politieke voorkeur hebben is het gemakkelijker als buurland dan als landgenoot in zekere zin.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 oktober 2021 om 11:52.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 12:18   #52
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat ook, tot op zekere hoogte. Cultuur is en blijft een gegeven en is een aspect in het leven. Daarom ook dat ik niet fanatiek nationalistisch ben. Sterker, ik heb zelfs begrip voor mensen met een Belgisch-gezinde slag. Uiteraard als de persoon met een dergelijke inborst redelijk is (hij mag zwakke momenten hebben, want ik ben ook niet heilig).

Liefde overwint alles. Marie Daenen hier heeft bijvoorbeeld (zegt ze zelf openlijk) een Franstalige Waalse echtgenoot. Sommige dingen zijn nu eenmaal belangrijker dan nationalisme in het leven, eigenlijk heel veel dingen zijn dat.

Maar als ik veel Walen onze taal le Flamand zie noemen uit schrik voor Vlaams-Nederlandse toenadering, tegelijk niet geïnteresseerd in onze cultuur en tegelijk massaal een andere politieke voorkeur hebben is het gemakkelijker als buurland dan als landgenoot in zekere zin.
Alleen de persoon, het individu telt. De rest heeft geen belang.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:32   #53
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En de Neder landen bestonden uit 17 gouwen.
Die 17 gouwen stonden in heel de geschiedenis NOOIT onder een en hetzelfde bestuur.
Het graafschap Nassau en prinsdom Orange hebben daar NOOIT toe behoord.
Ik heb toch ook nergens het tegendeel beweerd, beste Jantje? Ik zeg u alleen dat de Vlaamse provincies zowel geografisch als historisch gezien tot de (Zuiderlijke) Nederlanden behoren. En dat maakt dus dat alle Vlamingen feitelijk ook gewoon Nederlander zijn ; )
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:36   #54
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Alleen de persoon, het individu telt. De rest heeft geen belang.
Op het einde van de dag klopt dat wel. Sterker, de beste baas die ik ooit heb gehad was vrij Belgisch gezind en francofiel. Mensen romantiseren verder ook de Bourgondische tijd of de Republiek, maar in die tijd dacht men ook (toch in de elite die men verheerlijkt) niet zo enggeestig romantisch-nationalistisch van welke stroming ook. Taal was van nevenstaand belang. We leven nu in veel verder gevorderde tijden dan toen.

Hobby's, zelfactualisatie, persoonlijke banden, carrière. Veel belangrijker.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 oktober 2021 om 13:42.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 16:34   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vanwaar eigenlijk die constante neiging om te vitten op Antwerpenaren?

Ik merk het echt vaak. Mensen uit andere provincies maken een opmerking over Antwerpenaren. Wij verdedigen ons en vanaf dat wij ons dan verdedigen zijn wij plots de dikke nekken.
Een parking vervult toch ook een nuttige functie?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 16:38   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Trouwens, ooit heb ik in UGent gestudeerd en ...
Hoe nederig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 19:26   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een parking vervult toch ook een nuttige functie?
Laatst was ik in Antwerpen en achter waar de 'Gazet van Antwerpen' gelegen is of geweest is had men een héél nieuw gebouw ingeplant, een heuse parking.

Deze stad wil uw auto uit haar wijken weren, dus wordt parkeren in straten pak duurder: “Bezoekers moeten in park-and-ride kiezen voor bus, tram, deelfiets, scooter of step”



Niet alleen daar geloof ik, luchtbal, merksem ook (<-- niet zeker van)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 oktober 2021 om 19:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 02:53   #58
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik voel me niet beledigd. Sterker, ik vind jouw reactie irritanter. Mopperige Vlamingen uit la Flandre profonde zijn gewoon geen leuk gezelschap. De tragedie van Antwerpen, imo.

Zelf ben ik allang overtuigd dat we niet arrogant zijn, maar de rest in Vlaanderen gewoon vaak onmogelijk.

Waarom zo boos? Waarom zulke lange tenen?

"Helemaal niet boos" helemaal geen lange tenen daarvoor ken ik de Nederlanders veel te goed.
Ik heb zelfs veel respect voor hun infrastructuur en manier van aanpakken.
Maar Nederland boven alles van zodra ze in het buitenland wonen of verblijven en waar men ze dan ook liever kwijt is.
Er zijn overal toffe mensen, ook in Nederland, maar die maken meestal zoveel "praatjes" niet.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 03:07   #59
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laatst was ik in Antwerpen en achter waar de 'Gazet van Antwerpen' gelegen is of geweest is had men een héél nieuw gebouw ingeplant, een heuse parking.

Deze stad wil uw auto uit haar wijken weren, dus wordt parkeren in straten pak duurder: “Bezoekers moeten in park-and-ride kiezen voor bus, tram, deelfiets, scooter of step”



Niet alleen daar geloof ik, luchtbal, merksem ook (<-- niet zeker van)
Jep maar niet zo hoog.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 08:46   #60
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
"Helemaal niet boos" helemaal geen lange tenen daarvoor ken ik de Nederlanders veel te goed.
Ik heb zelfs veel respect voor hun infrastructuur en manier van aanpakken.
Maar Nederland boven alles van zodra ze in het buitenland wonen of verblijven en waar men ze dan ook liever kwijt is.
Er zijn overal toffe mensen, ook in Nederland, maar die maken meestal zoveel "praatjes" niet.
Ik heb ooit eens op een camping gestaan in Luxemburg en toen stonden er iets verderop een groepje West-Vlamingen uit Oostende. Aardige lui hoor, maar zodra zij hun barbecue aanstaken en een biertje opentrokken was het lawaai tot ver buiten de camping hoorbaar.

P.s. laten we stoppen met generaliseren ; )
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be