Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2021, 16:36   #221
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag is hoeveel boosters er nog gaan volgen ? Ik zie niet goed in als 2 prikken niet het beloofde resultaat hebben of dat die 3 de dan wel het wondermiddel zal zijn ?
Uiteraard zegt het heel veel over die vaccins op zich. Ik heb geen weet dat ik na enkele maanden al ooit een booster heb moeten gaan halen voor de talloze vaccins ik al heb gekregen
Dat zal van de duurzaamheid van de toekomstige vaccins afhangen, en van de ontwikkeling van die fameuze pil waarvan de naam mij nu ontsnapt.

Ik denk dat die mogelijkheid tot derde prik voor iedereen, nog steeds vrijwillig, vooral moet dienen als alternatief voor het CST.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 16:49   #222
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat zal van de duurzaamheid van de toekomstige vaccins afhangen, en van de ontwikkeling van die fameuze pil waarvan de naam mij nu ontsnapt.

Ik denk dat die mogelijkheid tot derde prik voor iedereen, nog steeds vrijwillig, vooral moet dienen als alternatief voor het CST.
Hehehehe
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:07   #223
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Hehehehe
Kijk, als een derde prik wordt aangeboden als alternatief voor het CST, dan is dat toch prima. Dan moeten wie tegen vaccinatie zijn zich niet laten prikken en moeten ze geen negatieve test voorleggen. En zo ken ik er ondertussen al een paar die graag zouden willen meefeesten tijdens oud naar nieuw.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:20   #224
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat zal van de duurzaamheid van de toekomstige vaccins afhangen, en van de ontwikkeling van die fameuze pil waarvan de naam mij nu ontsnapt.

Ik denk dat die mogelijkheid tot derde prik voor iedereen, nog steeds vrijwillig, vooral moet dienen als alternatief voor het CST.
Hoezo alternatief voor het CST? Het enige mogelijke nut van het CST is net dat je daarmee mensen kunt dwingen (=mensen voldoende onder druk zetten zodat ze 'vrijwillig' kiezen...) om zich (nogmaals) te laten vaccineren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:24   #225
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kijk, als een derde prik wordt aangeboden als alternatief voor het CST, dan is dat toch prima. Dan moeten wie tegen vaccinatie zijn zich niet laten prikken en moeten ze geen negatieve test voorleggen. En zo ken ik er ondertussen al een paar die graag zouden willen meefeesten tijdens oud naar nieuw.
Maar allez Rudy...
Als ge het nu nog niet ziet...
Uw paske gaat zolang uw spuit.
Vandaag zijn het de ongevaccineerde en morgen diegene die geen derde willen enzovoort...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:40   #226
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik herinner mij nog dat ik in februari, toen ik deftig verkouden was, al mijn collega's aan het onderhoesten en proesten was, met mijn vingers vol snot aan hun keyboard en muis kwam en zo. Ik denk dat dat niet meer mogelijk zal zijn
Schaam u, in deze mie toe tijden aan uw collega's hun muis komen is ongehoord.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:50   #227
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hoezo alternatief voor het CST? Het enige mogelijke nut van het CST is net dat je daarmee mensen kunt dwingen (=mensen voldoende onder druk zetten zodat ze 'vrijwillig' kiezen...) om zich (nogmaals) te laten vaccineren.
Akkoord, maar dan enkel in regio's waar de toegang beperkt wordt tot CST gebruikers.
Daar hebben we in Vlaanderenland voorlopig niet te veel last van.
Nu er blijkbaar voorstanders van CST opduiken, en anderen als alternatief voorstellen dat iedereen de kans krijgt zich te laten vaccineren voor de derde keer dan heb ik met dat alternatief geen probleem. Dan blijft de situatie zoals die nu is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:50   #228
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Schaam u, in deze mie toe tijden aan uw collega's hun muis komen is ongehoord.
Alleen als het zonder hun toestemming gebeurde.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:02   #229
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hoezo alternatief voor het CST? Het enige mogelijke nut van het CST is net dat je daarmee mensen kunt dwingen (=mensen voldoende onder druk zetten zodat ze 'vrijwillig' kiezen...) om zich (nogmaals) te laten vaccineren.
Voor een cinéma ticket zeker ?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 19:10   #230
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord, maar dan enkel in regio's waar de toegang beperkt wordt tot CST gebruikers.
Maar dat zal overal zijn, en dat gaat iets permanents zijn he.

Citaat:
Daar hebben we in Vlaanderenland voorlopig niet te veel last van.


Men had in Vlaanderen ook geen last van een lockdown toen die op 16 maart 2020 in Frankrijk afgekondigd werd he Een week later was het prijs.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 19:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 07:46   #231
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat zal overal zijn, en dat gaat iets permanents zijn he.
Dat is voorlopig niet aan de orde. VRT NWS - uitbreiding CST

Als het er ooit van komt dan zullen we dit te danken hebben aan onze landgenoten buiten Vlaanderen.
Het is ondertussen duidelijk dat de invoering van het CST in bv Brussel praktisch geen impact heeft op de vaccinatiegraad.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 10:50   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is voorlopig niet aan de orde.
Het permanente is nooit VOORLOPIG aan de orde.

Citaat:
Als het er ooit van komt dan zullen we dit te danken hebben aan onze landgenoten buiten Vlaanderen.
Helemaal niet. Niks hangt af van de anderen, want MOCHT dat ticket enig nut hebben, dan zou het NIET afhangen van anderen, dat is het hem juist.

GANS het idee is immers dat in een voldoende gevaccineerde bevolking er geen propagatie meer zou zijn, en DAAROM diende men "ruime contact" gelegenheden te beperken tot gevaccineerden.

Maw, het CST heeft zin een een vrij partieel gevaccineerde populatie, waar het vaccin de propagatie tegenhoudt, maar de populatie te weinig gevaccineerd is om dat groepsimmuniteit effect te bekomen als ze veelvuldige ruime contacten hebben.

DAN kunnen we met een CST inderdaad bekomen dat die kleinere, gevaccineerde groep die toch ruime contacten wil, dat kan, ondanks dat zij baden in een heel ruime groep niet-gevaccineerden die zelf weinig contacten hebben.

Het CST is een manier om artificiele groepsimmuniteit te bekomen met een goed immuniserend vaccin en een lage vaccinatie graad.

Eens men een hoge vaccinatie graad heeft zoals in Vlaanderen, is het CST op sanitair vlak totaal zinloos. Want oftewel heeft men toch groepsimmuniteit, oftewel kan ze niet bereikt worden met te lekke vaccins (wat het geval is).

In dat geval is het invoeren van het CST geen sanitair zinvolle maatregel, en een DOMME NIET WERKENDE MAATREGEL HEEFT GEEN REDEN NODIG OM INGEVOERD TE WORDEN.

Het zal dus van NIEMAND afhangen of dat ingevoerd wordt, en blijft, want het dient tot niks en doet niks.

Citaat:
Het is ondertussen duidelijk dat de invoering van het CST in bv Brussel praktisch geen impact heeft op de vaccinatiegraad.
Uiteraard, het CST dient tot niks. Dus zijn er ook geen "redenen" voor. En als men het zonder reden voorlopig kan invoeren, kan men het ook zonder reden permanent invoeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be