Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2021, 13:16   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
“Ik vrees dat we naar nieuwe maatregelen gaan, met heel lage graad van opvolging en een hoge graad van overtreding”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_96461420

Natuurlijk wordt het dan lastig voor een bevolking. Oorspronkelijk hadden we gedacht: 70 procent vaccineren en klaar. We zijn aan 90 procent en we zijn nóg niet klaar. Het is heel menselijk dat we daar moedeloos van worden.”

Kijk, als moleculair bioloog sta ik heel kritisch tegenover het gebruik van mondmaskers. Ik zie hoe mensen ze aandoen, ze wegstoppen in hun broekzak of handtas, en ze opnieuw aandoen. Dat is tegen alle regels van de kunst, en op die manier is zo’n maatregel weinig zinvol. Als psycholoog vind ik bovendien – met alle respect voor de virologen, want we hebben er uitstekende – dat er te weinig rekening is gehouden met de adviezen van mijn collega’s over hoe je mensen meekrijgt met zulke maatregelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Tijdens de eerste lockdown slaagde de overheid er zelfs in om mensen weg te houden van hun tweede verblijf aan de kust. Een paar politieagenten aan de afritten was voldoende. En mensen droegen overal mondmaskers want wie dat niet deed kreeg meteen een boete van €250. Hebben we werkelijk allemaal zo'n kort geheugen?
Het word inderdaad vergeten dat de mens een kuddedier is en dat een beetje paniek veroorzaken voldoende is om die kudde volgzaam achter de leider van de kudde te doen lopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:26   #22
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De cijfers zullen de komende weken op exponentiële wijze toenemen.

Binnen 4 weken zijn ze zo hoog dat er geen andere oplossing meer is om de HoReCa en Cultuursector terug te sluiten.

De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.



en ze zijn er ook nog eens trots op! alle Nederlanders komen nu naar België omdat er hier geen CST is totdat we het deksel op onze neus krijgen vanwege hen
Maar nogmaals, niemand wil toegeven dat het hun schuld is en weer zal het de fout van de regering zijn en worden juist die weer uitgescholden
CST nu!
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 22 oktober 2021 om 13:27.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 14:17   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij ook
Ik ook. Ik zit nog altijd aan mijn eerste doos van 50 mondmaskers die nog niet voor de helft is opgebruikt
ik ben ook schuldig aan deze onhygienische wanpraktijken
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 14:22   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat denkt gij dat daaraan verandert ? Of 100% gevaccineerd is, of 90%, maakt niet veel uit he. Ge denkt toch niet dat de epidemie enkel maar bij antivaxxers doorgaat ?
Ze snappen nog altijd niet, dat een vaccin geen bescherming is tegen besmetting.

Om een of andere reden lijkt dat niet in de koker van de doorsnee mens door te dringen.

Een vaccin dient er voor om de ziekte die uit een besmetting kan voorkomen, minder erg te maken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 14:25   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Ze willen die besmettings cijfers trouwens al manipuleren door niet meer te testen in de lagere scholen.

Voor wie nu nog niet door heeft dat dus het nr 1 besmettingssyteem in de school zit mag hem ook eens laten nakijken...

Asymptomatische kindjes die in mekaars bek staan te ademen in een slecht verlucht goed verwarmd klasje gedurende 8 uur en daarna op pepe zijne schoot gaan zitten.

En dan is er ineens een besmetting in het RVT en geen hond die snapt hoe dat nu toch zou kunnen komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 14:39   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
CST nu!
Het zijn nochtans de mensen MET een CST die het meeste in het ziekenhuis liggen, en die onderling het meeste corona verspreiden.

Het zijn de mensen met een CST die de ziekenhuizen nu het meeste belasten.

Mochten alle ongevaccineerden op een magische manier verdwijnen, dan zou de ziekenhuis belasting met een kleine helft dalen, iets wat dus binnen 2 weken ingehaald zal zijn. En uiteraard zijn het nu voornamelijk de gevaccineerden die corona verspreiden.

Daarmee zeg ik NIET dat het vaccin niet werkt. Daarmee zeg ik dat we zodanig veel volk hebben ingeent vandaag, dat die kleine groep niet-gevaccineerden NIET de hoofdbron meer is van "problemen". En als dusdanig het heel weinig effect zou hebben van die nog willen te vaccineren. Omdat die groep ondertussen te klein geworden is om een belangrijk effect op de epidemie te hebben.

De twee redenen waarom het nu serieus begint toe te nemen zijn:

1) seizoen (zie vorig jaar: blijkbaar zijn de huidige seizoenscondities ideaal voor het virus)

2) het feit dat de meeste gevaccineerden nu meer dan 3 of 4 maanden geleden gevaccineerd waren, periode na dewelke de bescherming tegen besmetting serieus afneemt

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 14:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 14:46   #27
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze willen die besmettings cijfers trouwens al manipuleren door niet meer te testen in de lagere scholen.

Voor wie nu nog niet door heeft dat dus het nr 1 besmettingssyteem in de school zit mag hem ook eens laten nakijken...

Asymptomatische kindjes die in mekaars bek staan te ademen in een slecht verlucht goed verwarmd klasje gedurende 8 uur en daarna op pepe zijne schoot gaan zitten.

En dan is er ineens een besmetting in het RVT en geen hond die snapt hoe dat nu toch zou kunnen komen.
tegen de wetenschappelijke consensus in dat kinderen NIET de motor zijn van de pandemie? Kinderen moet men met rust laten. Die hebben weinig tot geen last van een infectie, en zijn nauwelijks de primaire bron van verspreiding. Hele klassen in quarantaine plaatsen omdat een kindje of 2 besmet zijn is gewoon totaal absurd.

Ik ben er zeker van dat we terug een groot deel van de geïnfecteerden aan het missen zijn in de cijfers. Maar niet het deel bij kinderen. Als ge leest dat slechts 1 op 5 van de mensen die corona-achtige symptomen hebben zich slechts laten testen, bovenop het feit dat gevaccineerden zich zowiezo al minder laten testen, weet ge genoeg. De cijfers overschatten het aantal besmette niet-gevaccineerden, en onderschatten het aantal positieve gevaccineerden
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:12   #28
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
tegen de wetenschappelijke consensus in dat kinderen NIET de motor zijn van de pandemie? Kinderen moet men met rust laten. Die hebben weinig tot geen last van een infectie, en zijn nauwelijks de primaire bron van verspreiding. Hele klassen in quarantaine plaatsen omdat een kindje of 2 besmet zijn is gewoon totaal absurd.

Ik ben er zeker van dat we terug een groot deel van de geïnfecteerden aan het missen zijn in de cijfers. Maar niet het deel bij kinderen. Als ge leest dat slechts 1 op 5 van de mensen die corona-achtige symptomen hebben zich slechts laten testen, bovenop het feit dat gevaccineerden zich zowiezo al minder laten testen, weet ge genoeg. De cijfers overschatten het aantal besmette niet-gevaccineerden, en onderschatten het aantal positieve gevaccineerden
Inderdaad. Kinderen worden veel meer getest vanwege het protocol met scholen, CLB's en testcentra. Mocht men gelijkaardige protocollen hebben bij werkgevers, en bij clubs en verenigingen, zou men gelijkaardige cijfers zien bij de volwassen bevolking.

Het is wraakroepend hoe oude knakkers steeds weer naar de jeugd wijzen als bron van alles, met een ondertoon van "zijn die scholen nu nog niet dicht'.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:19   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.
Nee.

Die groep is gewoon te klein geworden, en nu worden de problemen gedomineerd (ziekenhuis belasting, besmettingen) door de "vaxxers".

Een vaccin met een efficientie van 80% geeft niet veel extra effect meer als 80% van de bevolking is gevaccineerd.

Als 80% van de bevolking gevaccineerd is, is de effectieve bescherming in de bevolking 64%, en is de "rest" 36%, voor 20% "antivaxxers".

Als je het aantal antivaxxers door twee deelt, is 90% van de bevolking nu gevaccineerd. Met een effectieve bescherming van 72%. En dus een "rest" van 28%.

Als je dus het aantal antivaxxers DOOR 2 DEELT, dan heb je maar een vermindering van "lek" van een kwart ongeveer (van 36% naar 28%).

Uiteindelijk hebben we nu, gezien de efficientie van de vaccins vandaag, allang het punt bereikt waar extra vaccinatie van wat er resteert maar een klein effect zal hebben. In tegenstelling tot de propaganda.

Wat je dus ziet gebeuren, is NIET het gevolg van "antivaxxers", maar gewoon de beperkte werking van het vaccin en de normale evolutie van epidemieen.

Het is toch eigenaardig dat men die zever keer op keer herhaalt, en men TELKENS ziet dat het mislukt, en NOOIT begrijpt dat het gedoemd is om te mislukken, maar altijd de "fout" is van een klein groepje zondebokken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 15:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:21   #30
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij ook
Ik ook. Ik zit nog altijd aan mijn eerste doos van 50 mondmaskers die nog niet voor de helft is opgebruikt
Beter spaarzaam dan dom. Men kan niet voorzichtig genoeg zijn. Naast een neus-en mondmasker binnen en buiten bij daglicht doe ik dit op aanraden van professor Molenberghs ook 's nachts. Dus ook bij het slapengaan. Mijn echtgenote heeft mijn wollen neus- en mondmasker zelf gebreid en het past perfect. Ik draag het sinds april vorig jaar en ik heb de indruk dat de filtering in de loop van de tijd verbeterd is. Het wordt een maal per maand gewassen, enige hygiëne is ook wat waard. De sleet is minimaal, hetgeen de gebruikte aantallen beperkt heeft tot 2.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 16:34   #31
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Beter spaarzaam dan dom. Men kan niet voorzichtig genoeg zijn. Naast een neus-en mondmasker binnen en buiten bij daglicht doe ik dit op aanraden van professor Molenberghs ook 's nachts. Dus ook bij het slapengaan. Mijn echtgenote heeft mijn wollen neus- en mondmasker zelf gebreid en het past perfect. Ik draag het sinds april vorig jaar en ik heb de indruk dat de filtering in de loop van de tijd verbeterd is. Het wordt een maal per maand gewassen, enige hygiëne is ook wat waard. De sleet is minimaal, hetgeen de gebruikte aantallen beperkt heeft tot 2.
kuiste gij uw gat daar ook mee af? kwestie van wat filtermedia toe te voegen?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 16:35   #32
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee.

Die groep is gewoon te klein geworden, en nu worden de problemen gedomineerd (ziekenhuis belasting, besmettingen) door de "vaxxers".

Een vaccin met een efficientie van 80% geeft niet veel extra effect meer als 80% van de bevolking is gevaccineerd.

Als 80% van de bevolking gevaccineerd is, is de effectieve bescherming in de bevolking 64%, en is de "rest" 36%, voor 20% "antivaxxers".

Als je het aantal antivaxxers door twee deelt, is 90% van de bevolking nu gevaccineerd. Met een effectieve bescherming van 72%. En dus een "rest" van 28%.

Als je dus het aantal antivaxxers DOOR 2 DEELT, dan heb je maar een vermindering van "lek" van een kwart ongeveer (van 36% naar 28%).

Uiteindelijk hebben we nu, gezien de efficientie van de vaccins vandaag, allang het punt bereikt waar extra vaccinatie van wat er resteert maar een klein effect zal hebben. In tegenstelling tot de propaganda.

Wat je dus ziet gebeuren, is NIET het gevolg van "antivaxxers", maar gewoon de beperkte werking van het vaccin en de normale evolutie van epidemieen.

Het is toch eigenaardig dat men die zever keer op keer herhaalt, en men TELKENS ziet dat het mislukt, en NOOIT begrijpt dat het gedoemd is om te mislukken, maar altijd de "fout" is van een klein groepje zondebokken.
dit is dan ook vanaf dag 1 een politieke crisis, en geen gezondheidscrisis. verklaart zowat alles.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:46   #33
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Wel grappig om vast te stellen dat diegenen die hier het hardst zitten te roepen dat het de schuld is van het klein deeltje niet-gevaccineerden dezelfden zijn die blind geloofden dat de vaccinaties alles gingen oplossen. Terwijl zij die hier al maanden zeggen dat we in het najaar gewoon naar de volgende piek zouden gaan nu rustig achterover kunnen leunen en die bende gelovigen en hun profeten (=de media experts) in hun gezicht kunnen uitlachen. Wel jammer dat die gelovigen zo talrijk blijven.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:57   #34
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Waarom binnen 4 weken ?

Dan is de golf immers achter de rug.


En hoe zou die golf zo ineens achter de rug zijn?

Alle andere golven zijn gedaald NADAT er maatregelen genomen zijn.
Als die er niet komen, zie ik niet in hoe deze golf zou dalen

Laatst gewijzigd door De Prof : 22 oktober 2021 om 17:58.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:01   #35
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht


En hoe zou die golf zo ineens achter de rug zijn?

Alle andere golven zijn gedaald NADAT er maatregelen genomen zijn.
Als die er niet komen, zie ik niet in hoe deze golf zou dalen
Nee, bij andere golven zijn de maatregelen genomen NADAT de cijfers aan het dalen waren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:29   #36
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht


En hoe zou die golf zo ineens achter de rug zijn?
Omdat dit nu eenmaal het verloop is van de virus propagatie. Of denkt gij dat de golf in India is gaan dalen omwille van maatregelen?

Citaat:
Alle andere golven zijn gedaald NADAT er maatregelen genomen zijn.
Natuurlijk niet. Men heet meestal maatregelen genomen vlak voor de top van de piek en heeft zich dan stoer op de borst geklopt dat de maatregelen toch wel zeer goed werken. In bepaalde gevallen heeft men zelfs maaatregelen genomen vlak nadat de piek gepasseerd was waardoor de daling zichzelf al inzette de dag na de intrede van de maatregelen. Totaal niet gerelateerd dus. Maar de mythe doet blijkbaar zijn werk nog.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:31   #37
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht


En hoe zou die golf zo ineens achter de rug zijn?

Alle andere golven zijn gedaald NADAT er maatregelen genomen zijn.
Als die er niet komen, zie ik niet in hoe deze golf zou dalen
Nadat de cijfers daalden werd er versoepeld, en dan gejuicht.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 22 oktober 2021 om 18:42.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:32   #38
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht


En hoe zou die golf zo ineens achter de rug zijn?

Alle andere golven zijn gedaald NADAT er maatregelen genomen zijn.
Als die er niet komen, zie ik niet in hoe deze golf zou dalen
niet echt. Voor de meeste landen kwamen de maatregelen (zeker voor lockdowns) te laat, de curven waren nl al aan het dalen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:43   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De cijfers zullen de komende weken op exponentiële wijze toenemen.

Binnen 4 weken zijn ze zo hoog dat er geen andere oplossing meer is om de HoReCa en Cultuursector terug te sluiten.

De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.
Dit noemen ze tegenwoordig "een Molenberghske doen"....

En wat is de bron voor uw post , uw linker of uw rechterduim...

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 oktober 2021 om 18:43.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:57   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Alle andere golven zijn gedaald NADAT er maatregelen genomen zijn.
De grappigste was toch de tweede golf, toen de cijfers begonnen te dalen en men DAN maatregelen nam.

Citaat:
Als die er niet komen, zie ik niet in hoe deze golf zou dalen
De golf zal dalen als er (tijdelijke) groepsimmuniteit wordt bereikt, maar bij delta zal dat een goed deel van 't volk zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be