![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De koeien hebben het weer gedaan.
Ze mogen geen windjes meer laten (methaan) Maar wat met: ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#2 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Electrisch vliegen op kernenergie mag niet.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2026 om 10:06. |
|||
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zoals uit : https://eenvandaag.avrotros.nl/doe-m...-expert-151470 (bijlage) cijfers via AI: Vlaanderen telde in 2022 in totaal 138 groot- en kleinschalige biogasinstallaties, zo blijkt uit gegevens van Biogas-E. Hiervan waren er 55 actief als pocketvergister, een kleinschalig type dat vaak direct op landbouwbedrijven wordt gebruikt, aldus VILT vzw. De sector vertoont stabilisatie in de groei, aldus VILT vzw. Hier zijn de belangrijkste details: Aantal: Er zijn 138 biogasinstallaties in Vlaanderen, inclusief grotere centrale vergisters en kleinschalige systemen bij boeren. Pocketvergisters: In 2022 waren er 55 actieve pocketvergisters, een stijging van twee ten opzichte van het jaar ervoor. Productie: Deze installaties leveren ongeveer 7% van de groene stroom en 8% van de groene warmte in Vlaanderen. Trend: Het aantal installaties blijft nagenoeg stabiel, ondanks een lagere groei dan initieel verwacht, aldus VILT vzw. De investeringskosten voor dergelijke installaties variëren van €100.000 voor een kleine tot €230.000 voor een grotere installatie, aldus www.greengasregister.be. --- AI-overzicht In 2025 blijft de uitrol van pocketvergisters in Vlaanderen achter bij de doelstellingen van 500-700 stuks tegen 2030, met een stabiel aantal van ongeveer 58 operationele installaties eind 2024. Hoewel de interesse groot is, belemmeren vergunningsprocedures de groei, ondanks plannen om deze te versoepelen. In 2025 wordt onderzoek gedaan naar mogelijke vergunningsvrijstellingen. Situatie begin 2025: Het aantal boerderijvergisters (pocketvergisters) bleef in 2024 stabiel op 58, goed voor een jaarlijkse groene stroomproductie van 6 GWh. Belemmeringen en Beleid: Minister Brouns pleitte voor een vergunningsvrijstelling om de uitrol te versnellen, maar dit is nog niet direct in zicht en vereist eerst verder onderzoek naar milieueffecten en ruimtelijke ordening. Doelstelling: Het Vlaams Energie- en Klimaatplan mikt op een flinke toename, waarbij 2025 en 2026 cruciale jaren zijn voor het in gang zetten van deze groei. Positieve vooruitzichten: Kennisplatform Biogas-E verwacht dat lopende ontwikkelingen op korte termijn de groei kunnen stimuleren.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2026 om 13:34. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementslid
|
Ik ben van dinsdag terug in België en wat ik echt opmerk is dat ik hier dagelijks constant tractoren met mestkarren zie rijden die nu al hun akkers aan het verzuipen zijn. En ja op hun akkers want overal stinkt het al enorm.
Twee maanden geleden stond hier nog een oudere boerderij te koop. Eigenlijk vervallen. En ik zie daar nu drie fonkelnieuwe tractoren staan en een hele hoop kippers en mestkarren. Overdag doen die mannen voornamelijk grondvervoer en voor de rest is het al mest spuiten. Niet echt spuiten want gelukkig hebben ze geïnvesteerd in injectiesystemen. Wat ik ook echt opmerk is dat er precies veel meer koeien op de weilanden staan. Die kweken precies nog erger dan konijnen. |
|
|
|