Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2026, 12:09   #681
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe komt het dat Nederland meest van alle Europese landen met een narcostaat vergeleken wordt, meer nog dan België met z'n vergiet genaamd de haven van Antwerpen ?

(Blowen is meer iets voor in warmere landen waar alles wat relaxer is.)
Blijkbaar gaat het dan in die "zogenaamde" narcostaat toch helemaal niet slechter dan in de meeste andere Europese landen....Integendeel

En die benaming van Narcostaat is vooral een uitvindsel van onze Bartman Bart voor wie alles de schuld is van de andere.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 februari 2026 om 12:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2026, 12:15   #682
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gebruikers zijn mede schuldig aan de criminaliteit. Geen gebruikers = geen dealers= geen productie= geen criminaliteit.
Dat is die simpele uitleg van politici voor Jef Klak. Dat begrijpen ze nog net.

Geen autobestuurders ....geen vervuilende productie.....geen luchtvervuiling .....geen ongevallen.....en een pak minder doden en of rolstoelgebruikers.

Het leven kan simpel zijn.
Oud 6 februari 2026, 12:17   #683
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gebruikers die drugs op zak hebben op een festival krijgen een minnelijke schikking en geven alle drugs af.

In het gebouw waar ik woon hebben er tal van buren klachten ingediend wegens geurhinder door het gebruik van wiet door buren. Daar wordt wel niets aan gedaan. Thuis een jointje roken wordt gedoogd. Er zijn al minstens twee gezinnen verhuisd vanwege zulke geurhinder.
Bij mij is dat alledaagse kost. Maar ik heb liever de geur van buurman zijn wiet dan dat ik een buurman zou hebben die trompet leert spelen.
Oud 6 februari 2026, 12:21   #684
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de samenleving dat op die manier en democratisch beslist heeft.
Waarom mag je geen 200 rijden op de snelweg? Idem dito
Ja maar wetten moeten ook onderbouwd zijn anders zijn het slechte wetten. En of het de samenleving is die iets beslist neem je best met een korrel zout.

Ik heb niet de indruk de samenleving beslist dat er nu overal een traject controle dient te zijn. Ik denk dat er heel wat andere belangen bij komen zien.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 februari 2026 om 12:22.
Oud 6 februari 2026, 14:06   #685
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar wetten moeten ook onderbouwd zijn anders zijn het slechte wetten. En of het de samenleving is die iets beslist neem je best met een korrel zout.

Ik heb niet de indruk de samenleving beslist dat er nu overal een traject controle dient te zijn. Ik denk dat er heel wat andere belangen bij komen zien.
De wetten zijn gemaakt door verkozenen van het volk. Als je alle drugs wil vrijgeven moet je daar maar een politieke meerderheid voor zoeken die dergelijke wet kan invoeren.
Oud 7 februari 2026, 08:23   #686
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wetten zijn gemaakt door verkozenen van het volk. Als je alle drugs wil vrijgeven moet je daar maar een politieke meerderheid voor zoeken die dergelijke wet kan invoeren.
Dat klopt maar wat ook is dat het dan opeens geen drugs meer zijn want legaal. Kunnen we het misschien eens eerlijk hebben over verkeerscontroles op Coke en Drugs zoals we het nu hebben over controle op Alcohol en Drugs.

Vraag me altijd af waarom men dat onderscheid moet maken of zijn dat ook de verkozenen van het volk die dat beslissen

Volgens mij is het eerder Jan Modaal die niet wil aannemen of liever niet wil horen hij met al zijn Duvels of Gin Tonics (en zijn Xanax) even goed een druggebruiker is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2026 om 08:29.
Oud 7 februari 2026, 08:57   #687
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt maar wat ook is dat het dan opeens geen drugs meer zijn want legaal. Kunnen we het misschien eens eerlijk hebben over verkeerscontroles op Coke en Drugs zoals we het nu hebben over controle op Alcohol en Drugs.

Vraag me altijd af waarom men dat onderscheid moet maken of zijn dat ook de verkozenen van het volk die dat beslissen

Volgens mij is het eerder Jan Modaal die niet wil aannemen of liever niet wil horen hij met al zijn Duvels of Gin Tonics (en zijn Xanax) even goed een druggebruiker is.
Historisch gegroeid. Bier en wijn worden in Europa al eeuwen gedronken omdat water niet altijd even betrouwbaar was. Zo goed als andere drugs komen uit andere delen van de wereld of zijn volledig nieuw en hebben hier nooit echt deel uitgemaakt van de brede algemene cultuur. We kunnen er lichamelijk en geestelijk nog moeilijker mee om waardoor ze meer problemen veroorzaken in de samenleving dan alcohol, hoewel er een pak minder gebruikers van zijn. Zo moeilijk is die werkelijkheid toch niet te begrijpen.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 februari 2026 om 08:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2026, 09:20   #688
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo moeilijk is die werkelijkheid toch niet te begrijpen.
U lijkt nog steeds niet begrepen te hebben dat er naast wijn en bier al heel wat andere drugs voorhanden waren en ook al duizenden jaren voor JC.

Cannabis zou al gretig zijn gebruikt door de Inca's maar ook in het oude Egypte. Dat er in de middeleeuwen al gretig Opium werd gebruikt in vooral China blijkt U ook niet te weten.

Kijk.....1 muisklik en alles wordt opeens een stuk meer begrijpelijk.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...nis-van-drugs/

Drugs zijn er altijd geweest. De ontdekking door mensen verliep meestal toevallig. Zo werd qat ontdekt omdat herders merkten dat hun schapen actief werden wanneer ze van de qat struik aten. Ze gingen het toen zelf ook maar eens proberen.

2737 v.Chr. Chinese keizer schrijft over genezende werking van cannabis
2500 v.Chr. Afbeeldingen van het kauwen van coca bladeren in Peru
570 Geboorte Mohammed. Hij verbiedt het gebruik van wijn. Opium is wel toegestaan

Kijk ooit zelfs te koop bij den drogist..... Als uwe kleine tandpijn had

Naam: gettyimages-615291372-1024x1024.jpg
Bekeken: 23
Grootte: 236,0 KB

En iets minder lang geleden....het is ook maar een weet.

https://historiek.net/drugsgebruik-d...-hitler/65134/

Duitse militairen en ook legerleiding, onder wie Adolf Hitler (1889-1945), gebruikten met name tijdens de Tweede Wereldoorlog op grote schaal drugs. De middelen varieerden van pervitine (methamfetamine, tegenwoordig bekend als crystal meth en in oktober 1937 op de markt gebracht) en opiaten tot morfine, heroïne en cocaïne.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2026 om 09:34.
Oud Vandaag, 13:09   #689
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom landen al die drugspassagiers in Zaventem, en niet op Schiphol of Heathrow?

Splingard: “Vanwege de lichte straffen. Als we de telefoons van verdachten uitlezen, zien we dat ze het online hebben opgezocht: ‘Waar zijn de straffen voor drugssmokkel in Europa het laagst?’ België komt daar steevast als nummer 1 uit.

Geldof: “In de Antwerpse haven wordt de pakkans geschat op 5 tot 8 procent. Het zou me niet verbazen als de pakkans op de luchthaven nog kleiner is. De budgetten van de luchthavenpolitie en de douane zijn niet afgestemd op de toenemende drugssmokkel. Ik zie hen vaak met verouderd materiaal werken. Vorige zomer had ik een cliënt die was betrapt met bijna 500.000 euro op zijn lichaam, een cashsmokkelaar. Dat geld moest op de luchthaven worden geteld, maar de telmachine was defect, dus moest het manueel. Met vier man hebben ze er in totaal negen uur over gedaan.

DM
Niet enkel via de haven van Antwerpen, ook via de luchthaven van Zaventem komt er veel drugs binnen, gaat er veel drugs buiten. We worden een narcostaat. En onze zelfstandigen maar opboksen tegen al de witwasoperaties.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be