Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 29 december 2018, 22:05   #101
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze heeft alleen de kinderen willen terughalen, de ouders heeft de rechter erbij cadeau gedaan.

Wat niet wegneemt dat die scheldpartijen en bedreigingen er vér over zijn.
Ocharme ze werd uitgescholden . Ik heb zonet via Twitter een filmpje gezien waarin een gastje van een jaar of vier een volwassen man het hoofd afzaagt met een machete. Maar daar zal het maagje van mevrouw niet tegenkunnen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online  
Oud 29 december 2018, 22:11   #102
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik spreek enkel over de kinderen. Die twee vrouwen mogen tot het einde der dagen in hun geliefde IS kamp verblijven.
Zelfs die kinderen zijn een te groot risico.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online  
Oud 29 december 2018, 22:11   #103
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ocharme ze werd uitgescholden . Ik heb zonet via Twitter een filmpje gezien waarin een gastje van een jaar of vier een volwassen man het hoofd afzaagt met een machete. Maar daar zal het maagje van mevrouw niet tegenkunnen.
Ik heb nog nooit naar zo’n film gekeken, maar ik weet dat ze bestaan.

En dat IS een gruwel is weet ik ook. Daarom ook dat ik die twee vrouwen die het heel goed wisten graag in dat Koerdisch kamp zie blijven.

De kinderen is een andere zaak.
Dadeemelee is offline  
Oud 29 december 2018, 22:30   #104
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 29 december 2018, 22:31   #105
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb nog nooit naar zo’n film gekeken, maar ik weet dat ze bestaan.

En dat IS een gruwel is weet ik ook. Daarom ook dat ik die twee vrouwen die het heel goed wisten graag in dat Koerdisch kamp zie blijven.

De kinderen is een andere zaak.
Toen onze oudste nog een kleuter was, kreeg ze op school klop van een Roemeense zigeuner die bij haar in de klas zat. Haar leerkracht stuurde haar wandelen i.p.v. in te grijpen. Wij zijn daarop naar de directeur getrokken, maar het enige dat die deed, was zijn paraplu opentrekken boven zijn hoofd en dat van die snotaap. We hebben haar dezelfde dag nog in een andere school ingeschreven.

Wat er nu met die IS-kinderen dreigt te gebeuren is net hetzelfde maar dan op niveau van de maatschappij: omdat sommigen een paar allochtone psychopaten per se een hand boven het hoofd willen houden, loopt iedereen (mijn gezin en ik inbegrepen) een groot risico.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online  
Oud 29 december 2018, 23:01   #106
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Toen onze oudste nog een kleuter was, kreeg ze op school klop van een Roemeense zigeuner die bij haar in de klas zat. Haar leerkracht stuurde haar wandelen i.p.v. in te grijpen. Wij zijn daarop naar de directeur getrokken, maar het enige dat die deed, was zijn paraplu opentrekken boven zijn hoofd en dat van die snotaap. We hebben haar dezelfde dag nog in een andere school ingeschreven.

Wat er nu met die IS-kinderen dreigt te gebeuren is net hetzelfde maar dan op niveau van de maatschappij: omdat sommigen een paar allochtone psychopaten per se een hand boven het hoofd willen houden, loopt iedereen (mijn gezin en ik inbegrepen) een groot risico.
Ik ben ook al een aantal keer in van die vuistgevechten verzeild geraakt. Had er niet veel mee te maken en anderen hadden geprovoceerd. Wilt er ene een punt maken en blijven staan en vechten. En dan gevecht verloren en hele juridische procedures.

Dan stoppen zulke verhalen inderdaad als er een mafketel heel de tijd maar van die procedures aanspant en met van die aanklachten komt. Volgens het boekje.

Dus je kan ook als jurist heel de tijd dat gezin aanklagen over onzin tot ze de boodschap hebben begrepen en oprotten. Of je moet al gaan denken in illegale scenario's.

Of dat IS gezin negeren en gewoon daar laten rotten in de hel. Liefdadigheid is onzin als het niet gemeend is wat 70% van alle liefdadigheid is...
TV-verslaafde is offline  
Oud 29 december 2018, 23:04   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit is er voor mij ver over:

https://www.demorgen.be/binnenland/h...aakt-b90f1012/

En tussen haakjes ik zou er ook niks op tegen hebben als die twee vrouwen de rest van hun leven tussen hun IS-geestesgenoten in dat kamp mogen doorbrengen.
Waarom zou dat er over zijn? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn en haar eigen daden.
Het is niet meer dan rechtvaardig indien diegenen die verantwoordelijk zijn voor het terughalen van die IS-kinderen en hun Jihad-moeders het eerst zouden sneuvelen als er door de teruggehaalden een terreurdaad zou worden gepleegd. Die van Child Focus, de advocaat en de rechter die dit mogelijk maakten mogen het eerst worden getroffen, niet onschuldigen die er niet verantwoordelijk voor zijn.
Skobelev is nu online  
Oud 29 december 2018, 23:24   #108
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren.
In welke zin?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online  
Oud 29 december 2018, 23:25   #109
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou dat er over zijn? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn en haar eigen daden.
Het is niet meer dan rechtvaardig indien diegenen die verantwoordelijk zijn voor het terughalen van die IS-kinderen en hun Jihad-moeders het eerst zouden sneuvelen als er door de teruggehaalden een terreurdaad zou worden gepleegd. Die van Child Focus, de advocaat en de rechter die dit mogelijk maakten mogen het eerst worden getroffen, niet onschuldigen die er niet verantwoordelijk voor zijn.
Wat voor bagger krijgen VB'ers en N-VA'ers wel niet over zich?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online  
Oud 29 december 2018, 23:35   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou dat er over zijn? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn en haar eigen daden.
Het is niet meer dan rechtvaardig indien diegenen die verantwoordelijk zijn voor het terughalen van die IS-kinderen en hun Jihad-moeders het eerst zouden sneuvelen als er door de teruggehaalden een terreurdaad zou worden gepleegd. Die van Child Focus, de advocaat en de rechter die dit mogelijk maakten mogen het eerst worden getroffen, niet onschuldigen die er niet verantwoordelijk voor zijn.
Heb jij naar die onthoofdingen en andere gruweldaden gekeken?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 december 2018 om 23:36.
Dadeemelee is offline  
Oud 30 december 2018, 00:57   #111
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb jij naar die onthoofdingen en andere gruweldaden gekeken?
Wat heeft dat er mee te maken? Ik heb inderdaad al sterke staaltjes gezien van IS-adepten.
Skobelev is nu online  
Oud 30 december 2018, 01:13   #112
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wie België beu is , vervolgens wegvlucht , op een ander ambras gaan maken ,
en dan vervolgens ons land belachelijk willen maken of bedreigen en/of terroriseren ,
awel , flikker op en blijf weg uit België , en laat ons met rust !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 30 december 2018, 01:27   #113
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren.
Denk je dat écht....

Toen de twin towers in 2001 werden geraakt zei een 8 jarige bij mijn vrouw op school dat hij dat prachtig vond....

Waar denk je dat zulke kinderen dat oppikken....

En wat denk je dat er nadien met dat ventje is gebeurd....
Svennies is offline  
Oud 30 december 2018, 02:20   #114
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ocharme ze werd uitgescholden . Ik heb zonet via Twitter een filmpje gezien waarin een gastje van een jaar of vier een volwassen man het hoofd afzaagt met een machete. Maar daar zal het maagje van mevrouw niet tegenkunnen.
Dat filmpje op Twitter heb ik ook gezien, niet speciaal naar gezocht, kwam gewoon voorbij in m'n twitterfeed.
'n Kind dat 'n man onthoofd, walgelijk.

Toch krijg je nog reacties als; "Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren."
&
"De kinderen is een andere zaak"

Een "kind" dat ginds onthoofd, zal - eens in Blg. of Nl., want ook daar ijvert men voor terughalen - plots 'n voorbeeldig burger worden.

Uiteraard!
SDX is offline  
Oud 30 december 2018, 04:25   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze heeft alleen de kinderen willen terughalen, de ouders heeft de rechter erbij cadeau gedaan.

Wat niet wegneemt dat die scheldpartijen en bedreigingen er vér over zijn.
Net zo als de doodsbedreigingen tegen rechtse politici als FDW en Wilders.
daiwa is offline  
Oud 30 december 2018, 04:32   #116
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zelfs die kinderen zijn een te groot risico.
U staat niet alleen met die mening.

Citaat:
Jihadexpert Montasser AlDe’emeh plaatst grote vraagtekens bij de beslissing van de rechter om zes IS-kinderen en hun moeders terug naar België te halen. “Die kinderen zijn in Syrië geïndoctrineerd en getraumatiseerd. Wij importeren een potentieel risico voor onze staatsveiligheid.”
https://www.demorgen.be/binnenland/j...jfvlRxKmluqA3U
Wie van hen hier die voor de terugkeer van die kinderen is durft eerlijk zeggen dat hij er geen probleem mee heeft dat 1 van die kinderen naast zijn kind op de schoolbank zit?

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 december 2018 om 04:40.
daiwa is offline  
Oud 30 december 2018, 05:12   #117
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat filmpje op Twitter heb ik ook gezien, niet speciaal naar gezocht, kwam gewoon voorbij in m'n twitterfeed.
'n Kind dat 'n man onthoofd, walgelijk.

Toch krijg je nog reacties als; "Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren."
&
"De kinderen is een andere zaak"

Een "kind" dat ginds onthoofd, zal - eens in Blg. of Nl., want ook daar ijvert men voor terughalen - plots 'n voorbeeldig burger worden.

Uiteraard!
Zeker van?

Citaat:
AlDe’emeh «Ja, maar die kinderen zijn door hun ouders en hun omgeving in Syrië zwaar geïndoctrineerd en getraumatiseerd. Zij hebben niets anders gekend dan oorlog. Haat is hen met de paplepel ingegeven. Welke ouder wil zo’n kind in de klas van zijn kind?
daiwa is offline  
Oud 30 december 2018, 06:24   #118
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij is voorzitter van Child Focus. Bedoeling daarvan is om kinderen te beschermen. Persoonlijk vind ik ook dat die kinderen beschermd moeten worden.
De ouders mogen van mij liefst in hun favoriete IS omgeving blijven.
Wat snapt u niet aan "ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen?"

Als u zegt dat die moeders voor uw part ginder in de ellende en de miserie mogen blijven dan veroordeelt u hun kinderen daar ook toe. Dat is namelijk hoe die rechter oordeelde: als de kinderen terug moeten naar België dan de moeders ook...
Hypochonder is offline  
Oud 30 december 2018, 06:57   #119
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Gelukkig gaan die 6 kinderen later ons pensioen betalen
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 30 december 2018, 09:06   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
In welke zin?
Wel, ik heb met volwassen mensen samengewerkt die ooit kindsoldaat waren in Afrika.
De daden dat deze kindsoldaten hebben uitgevoerd moesten niet onderdoen voor die van de IS-kinderen.
Sommige van de mensen hebben zelfs hun eigen vader en/of broer gedood, geholpen bij de verkrachtingen van hun moeders en zusters.
Deze mensen leveren helemaal geen problemen of gevaar op voor onze maatschappij.
En hoewel dit perfecte gevechtsmachines zijn, zeer ervaren krijgers en jagers, was het bijna onmogelijk deze mensen kwaad te maken.
Zelfs toen een idioot dacht dat koffie over hun boterhammen gieten, een leuke grap was, deden deze mensen zelfs nog geen moeite om hun stem te verheffen.

En toch zijn net deze mensen er niet voor te vinden om IS-kinderen en hun ouders uit de kampen te halen en naar hier te brengen.

Er zijn namelijk enkele grote verschillen tussen de Afrikaanse kindsoldaten en de IS-kinderen.
De grootste verschillen zijn dat de Afrikaanse kindsoldaten gedwongen word te doden en verkrachten om te overleven.
Dat zij geen idiologie volgen en dat hun ouders geen volgelingen zijn van de krijgsheren die de kindsoldaten inzetten.
Dat de Afrikaanse kindsoldaten in de eigen kampen geen luxe kennen en zelf onderaan de sociale ladder van de groep staan.
Vaak moeten zij zorgen dat ze reeds hebben gegeten voor het voedsel in het kamp komt, of ze mogen onder elkaar gaan vechten voor de restjes. Doden, verkrachten, ontvoeren, zijn zaken dat ze enkel uitvoeren in opdracht van en omdat ze anders zelf verkracht en gedood worden.

De IS-kinderen staan binnen hun groep bovenaan de sociale ladder en leven binnen hun gemeenschap in luxe en weelde.
De IS-kinderen leren van hun ouders om te verkrachten en te doden, doen dit niet om te overleven, maar als spel.
De IS-kinderen roven, verkrachten en moorden vanuit de idiologie van hun ouders.
De IS-kinderen leren dat iedereen die deze idiologie niet strikt volgt, mag berooft, verkracht en gedood worden, want dat dit minderwaardige personen zijn.
Als je deze kinderen niet volledig onder de invloed van die idiologie weghaalt, niet elk contact met personen uit de IS-maatschappij verbreekt, zelfs dat met hun moeder, blijven deze kinderen tikkende tijdbommen.
Haal deze kinderen weg bij hun moeder en laat hun hier opgroeien en deze kinderen worden wraakzuchtige tijdbommen.

En dit zijn de woorden van ervaringsdeskundigen, Afrikaanse kindsoldaten.
Dit zijn dus niet mijn woorden, want ik heb geen ervaringen over het opgroeien in oorlogsgebieden en binnen een moordszuchtige gemeenschap.
Ik moet het dus stellen met de ervaringen van derde.
Jantje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be