Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2015, 07:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Ontslag scheids De Bleeckere is communautair !

Dat konden we al vermoeden.
Want alles is communautair in dit tweeland.

Hier zie, lees maar in de gazet:

titel: Voetbalbond zet Frank De Bleeckere buitenspel
link: http://www.standaard.be/plus/20150729/ochtend/26

Citaat:
Frank De Bleeckere (49) werd gisteren aan de deur gezet door de Belgische voetbalbond. ‘Om budgettaire redenen’, zo klonk het, al plaatsten sommige bestuursleden daar vraagtekens bij. De Bleeckere zou ‘maar’ 5.500 euro bruto verdiend hebben in plaats van 10.000, het bedrag dat aanvankelijk verspreid werd.

Na een internationale topcarrière als scheidsrechter – met Champions League, EK’s en WK’s op het palmares – werd Frank De Bleeckere in augustus 2013 aangesteld als Talent & Elite Referee Manager. Met zijn ervaring zou hij de refs in eerste en tweede klasse gaan opleiden en begeleiden. Twee jaar later stuurt de KBVB hem echter al de laan uit.

‘Om budgettaire redenen’, zo deelde de voetbalbond gisteren mee. De Bleeckere verdiende bijna 10.000 euro bruto per maand, zo lieten enkele bronnen binnen de KBVB ons weten. Gezien de besparingen die ze bij de bond willen doorvoeren, leek zijn ontslag dus geen complete verrassing. Maar wel toen we ’s avonds laat van diezelfde bronnen te horen kregen dat De Bleeckere maandelijks maar 5.500 euro bruto opstreek, bijna de helft minder. Blijkbaar werd er binnen de top van de bond foutieve informatie verspreid, om zo het ontslag te kunnen verantwoorden.

‘Ook mij werd aanvankelijk verteld dat het om 10.000 euro ging, maar dat blijkt nu dus totaal niet te kloppen. We zullen de ceo (Gérard Linard, red.) dinsdag op de raad van bestuur dan ook ter verantwoording roepen en om meer uitleg vragen’, zegt bestuurder Johan Timmermans.

Door onze bronnen wordt vermoed dat het ontslag van De Bleeckere een poging is van de Franstalige vleugel om meer greep te krijgen op het Referee Department. Dat de beslissing om De Bleeckere te ontslaan al op 9 juli genomen werd binnen de raad van bestuur, ook al was op die vergadering niet iedereen aanwezig en was er geen eensgezindheid, plaatste al vraagtekens bij het ontslag. Hoe dan ook, ze werd gisteren aan de oud-ref meegedeeld.

‘Dit had ik totaal niet zien aankomen’, vertelde hij ons aan de telefoon, duidelijk aangeslagen. ‘Maandag heb ik de scheidsrechters voor komend weekend nog aangeduid en de trainingen voorbereid. Toen onze directeur personeelszaken me daarstraks het nieuws meedeelde, viel ik bijna van mijn stoel.’

‘Uiteraard ben ik enorm ontgoocheld. Maar ik niet alleen. Collega’s op het trainingscentrum in Tubeke waren zelfs aan het huilen. We waren binnen ons Referee Department echt een hecht team aan het worden. Ook met de refs zelf had ik een goede band. De voorbije twee jaar heb ik heel wat jonge gasten gelanceerd en vorig seizoen waren maar liefst elf van de negentien refs in Play-off 1 actief. Zoiets wordt geapprecieerd. Zo jammer dat ik hen moet verlaten.’

Ook De Bleeckere lachte overigens het aanvankelijk genoemde bedrag van 10.000 euro weg. ‘Geen idee wie dat verspreid heeft, maar dat klopt niet. Totaal niet.’

Romain als opvolger?

Hoe de toekomst van het Referee Department er nu uitziet? Onzeker, qua postjes dan toch. Ook Paul Allaerts, als technisch directeur eigenlijk verantwoordelijk voor de hele sportieve werking van de bond, dreigt op een zijspoor te belanden. Met Eric Romain, oud-ref en nu coördinator voor de refs in Wallonië, staat wel iemand te popelen om de plaats van De Bleeckere of Allaerts in te nemen. Vandaar ook de verdenkingen dat de foutieve informatie over het loon van De Bleeckere via de Franstalige vleugel verspreid werd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2015, 19:24   #2
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

De voetbalbond , Belgie in het klein . Corruptie , vriendjespolitiek , geldverspilling . Hoeveel is er nodig om er een strafzaak van te maken ?
Wel bij een onpartijdige rechter hé , want die rechters lijken ook wel aan de Belgische ziekte te lijden .
En dan mag ook het BLOSO eens onderzocht worden .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2015, 22:37   #3
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

"Wordt vermoed"..............Alles is gezegd. De schoofzak maakt er iets communautairs van, ja.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 12:38   #4
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Wordt vermoed"..............Alles is gezegd. De schoofzak maakt er iets communautairs van, ja.
Ondertussen werd ook de Nederlandsonkundige Scifo aangeworven als Nationale jeugdtrainer.

De "Rode Duivels"
worden meer en meer" Les Diables Rouges "
en ipv het land samen te houden gaat
hun franskiljonse politiek de Vlaamse Onafhankelijkheid nog versnellen .


Go Diables Rouges ,go go

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 augustus 2015 om 12:39.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 04:23   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

In 't Frans is 't wel: Allez, allez Diables rouges.

Om maar te zeggen he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 03:28   #6
Matonge
Schepen
 
Geregistreerd: 27 september 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ondertussen werd ook de Nederlandsonkundige Scifo aangeworven als Nationale jeugdtrainer.

De "Rode Duivels"
worden meer en meer" Les Diables Rouges "
en ipv het land samen te houden gaat
hun franskiljonse politiek de Vlaamse Onafhankelijkheid nog versnellen .


Go Diables Rouges ,go go
Die man begrijpt beter Nederlands dan u kan schrijven. Vind ik nogal straf in feite.
__________________
oerbelg
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 03:31   #7
Matonge
Schepen
 
Geregistreerd: 27 september 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De voetbalbond , Belgie in het klein . Corruptie , vriendjespolitiek , geldverspilling . Hoeveel is er nodig om er een strafzaak van te maken ?
Wel bij een onpartijdige rechter hé , want die rechters lijken ook wel aan de Belgische ziekte te lijden .
En dan mag ook het BLOSO eens onderzocht worden .
Tjah dat de Rode Duivels een doorn in het oog van zijn, dat behoeft geen tekening..

Nou moe, kan het beter?

Minder doorzichtig?

Aub dan?
__________________
oerbelg
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be