Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 2 april 2009, 14:19   #1
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard Losgeslagen Palestijn doodt Israëlische kinderen met bijl

Israëlische kinderen met bijl aangevallen

JERUZALEM - Een Palestijn heeft donderdag in de nederzetting Bat Ayin op de Westelijke Jordaanoever een Israëlische jongen doodgeslagen met een bijl en een tweede zwaar verwond.

Link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090402_043

---------------------------------------------------------------------

Wat een vredelievend volk toch die Palestijnen

Waarom lees ik altijd nieuws over Israëlische kinderen die worden aangevallen door Palestijnse terroristen? Ik moet het eerste bericht nog tegenkomen waarin wordt beschreven hoe Israëlische extremisten doelbewust kinderen van Palestijnen ombrengen.
Savatage is offline  
Oud 2 april 2009, 14:30   #2
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
---------------------------------------------------------------------

Wat een vredelievend volk toch die Palestijnen .
eigenlijk wel, als je ziet wat ze al 60!! jaar moeten verduren.



Citaat:
Waarom lees ik altijd nieuws over Israëlische kinderen die worden aangevallen door Palestijnse terroristen
?

omdat u de vele berichten over dode Palestijnse kinderen door Israelisch geweld vlakuit en bevooroordeeld negeert.

hoe dan ook, kinderen moet men niet viseren, ook israelische niet.

Vreemd dat u HOEGENAAMD niet verontwaardigd was over de honderden gedode Palestijnse kinderen door de laatste israelische slachtpartij...
integendeel zelfs.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 2 april 2009 om 14:33.
roodhaar is offline  
Oud 2 april 2009, 14:58   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Maak met een keuze uit volgende woorden uw coktail voor gegarandeerd gewauwel dat vergeefs dit soort geweld zal proberen goed te praten (goed schudden voor gebruik):


vrijheidsstrijders - slachtoffer - boycotten - VN resolutie - geen keuze - zielig - slechte zionistenkinderen - bezetting - racistisch - zielig - slachtoffers - niet hun schuld - terecht - moeten ze maar niet.
PollyCorrect is offline  
Oud 2 april 2009, 15:00   #4
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Moest ik mezelf van de racistische logica der zionisten bedienen, ik zou cynisch opmerken dat de illegale religieuze kolonisten het menselijk schild zijn van een expansionistische Israëlische staat. Moest ik mezelf van die logica bedienen, ik zou opmerken dat de Palestijnen deze burgers wel moeten aanvallen, omdat de Israëlische veroveraar kinderen naar 'het front' brengt.

Gelukkig ben ik geen racist. Ik verafschuw zowel de inzet van als het raken van menselijke schilden. Daarom ook dat ik hier niet ga beweren dat zionistische kolonisten hun kinderen niet graag zien, of dat Israël deze kinderen in die kolonies toelaat in de hoop burgerslachtoffers aan de westerse pers te kunnen presenteren. Ik laat bovenstaande redeneringen dan ook over aan mensen zoals Liberalist e.a.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 april 2009 om 15:02.
Andy is offline  
Oud 2 april 2009, 15:02   #5
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Maak met een keuze uit volgende woorden uw coktail voor gegarandeerd gewauwel dat vergeefs dit soort geweld zal proberen goed te praten (goed schudden voor gebruik):


vrijheidsstrijders - slachtoffer - boycotten - VN resolutie - geen keuze - zielig - slechte zionistenkinderen - bezetting - racistisch - zielig - slachtoffers - niet hun schuld - terecht - moeten ze maar niet.
Niemand keurt dit goed
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 2 april 2009, 17:10   #6
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Woehoew, een nieuw hoogtepunt in zionistische retoriek is bereikt.

1 Palestijn met 1 Bijl vermoordt 1 Kind
=>
Het Hele Palestijnse Volks is verdomd moordzuchtig.

Louter als feit bezien vind ik de daad weerzingwekkend. Bijzonder treurenswaardig ook dat de meeste moorden van dit type al lang 'banaal' zijn geworden en niet eens de nationale pers halen, laat staat die van een mini-staatje duizenden kilometers verderop.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 2 april 2009, 17:41   #7
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Maak met een keuze uit volgende woorden uw coktail voor gegarandeerd gewauwel dat vergeefs dit soort geweld zal proberen goed te praten (goed schudden voor gebruik):


vrijheidsstrijders - slachtoffer - boycotten - VN resolutie - geen keuze - zielig - slechte zionistenkinderen - bezetting - racistisch - zielig - slachtoffers - niet hun schuld - terecht - moeten ze maar niet.
niemand keurt dit goed
Ambiorix is offline  
Oud 2 april 2009, 17:43   #8
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Maak met een keuze uit volgende woorden uw coktail voor gegarandeerd gewauwel dat vergeefs dit soort geweld zal proberen goed te praten (goed schudden voor gebruik):


vrijheidsstrijders - slachtoffer - boycotten - VN resolutie - geen keuze - zielig - slechte zionistenkinderen - bezetting - racistisch - zielig - slachtoffers - niet hun schuld - terecht - moeten ze maar niet.
Weet u wie Baruch Goldstein was?
__________________


Metternich is offline  
Oud 2 april 2009, 17:48   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
eigenlijk wel, als je ziet wat ze al 60!! jaar moeten verduren.
Wat dan? De Israëliërs vermoorden hun kinderen toch niet doelbewust?

Citaat:
omdat u de vele berichten over dode Palestijnse kinderen door Israelisch geweld vlakuit en bevooroordeeld negeert.

hoe dan ook, kinderen moet men niet viseren, ook israelische niet.

Vreemd dat u HOEGENAAMD niet verontwaardigd was over de honderden gedode Palestijnse kinderen door de laatste israelische slachtpartij...
integendeel zelfs.
Die dode slachtoffers zijn even betreurenswaardig hoor, maar ik zie de Israëlische soldaten niet doelbewust Palestijnse kinderen vermoorden. Dat impliceert niet dat er geen (kinder)slachtoffers vallen bij het Gaza offensief, maar dat gebeurt wel in de noodzakelijke strijd tegen het terrorisme. Niet uit bloeddorstigheid.
Savatage is offline  
Oud 2 april 2009, 17:59   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Moest ik mezelf van de racistische logica der zionisten bedienen, ik zou cynisch opmerken dat de illegale religieuze kolonisten het menselijk schild zijn van een expansionistische Israëlische staat. Moest ik mezelf van die logica bedienen, ik zou opmerken dat de Palestijnen deze burgers wel moeten aanvallen, omdat de Israëlische veroveraar kinderen naar 'het front' brengt.

Gelukkig ben ik geen racist. Ik verafschuw zowel de inzet van als het raken van menselijke schilden. Daarom ook dat ik hier niet ga beweren dat zionistische kolonisten hun kinderen niet graag zien, of dat Israël deze kinderen in die kolonies toelaat in de hoop burgerslachtoffers aan de westerse pers te kunnen presenteren. Ik laat bovenstaande redeneringen dan ook over aan mensen zoals Liberalist e.a.
U wilt weten wat mijn logica is? Dat is die ene dat elke vorm van ongeprovoceerd geweld valt onder zinloos geweld. Het erge hiervan is dat de man zijn woede (gemotiveerd door politiek en andere dingen) afreageert op kinderen, die nog te jong zijn hier ook maar het eerste over te weten, en niet op verantwoordelijke volwassenen.

Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat de Palestijnen in hun gevecht meer en meer hun eigen menselijkheid opgeven. Als je het over je hart kan verkrijgen een kind zomaar met een bijl de vernieling in te helpen, dan heb je de grens getrokken tussen wat een mens is, en iets heel lelijks aan de andere kant.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 april 2009, 18:13   #11
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U wilt weten wat mijn logica is? Dat is die ene dat elke vorm van ongeprovoceerd geweld valt onder zinloos geweld.
Wie bepaalt er wat een provocatie is en wat een gevolg van te lange tenen? Je zou immers makkelijk de koloniale politiek (onteigeningen, verwoestingen, vernederingen,...) van Israël als een langdurige reeks provocaties kunnen zien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het erge hiervan is dat de man zijn woede (gemotiveerd door politiek en andere dingen) afreageert op kinderen, die nog te jong zijn hier ook maar het eerste over te weten, en niet op verantwoordelijke volwassenen.

Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat de Palestijnen in hun gevecht meer en meer hun eigen menselijkheid opgeven.
Ik denk niet dat je zoiets al gezegd hebt over het leger van een 'economisch en maatschappelijk geslaagd land'. Nochtans waren daar de barbariteiten en het gebrek aan provocaties veel duidelijker, en is de conclusie die je hier voor deze Palestijn trekt (eentje, niet een heel volk of leger) veel verregaander dan wat hier al mbt Israël gepost is. Deze kolonisten zijn daar immers illegaal (lees: een bezettingsmacht), terwijl Hamas en andere verzetsbewegingen legaal in bvb Gaza aanwezig zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als je het over je hart kan verkrijgen een kind zomaar met een bijl de vernieling in te helpen, dan heb je de grens getrokken tussen wat een mens is, en iets heel lelijks aan de andere kant.
Idd. Om een echte mens te zijn doe je zoiets met witte fosfor. Vandaar dat ik - in navolging van anderen - voorstel de Palestijnen die in de buurt van illegale nederzettingen wonen, te bewapenen met afstandsbedieningen en onbemande vliegtuigjes. Zo hoeven ze hun slachtoffers/doelwitten niet meer in de ogen te kijken wanneer ze hen te lijf gaan. Ze zouden er immers een trauma aan kunnen overhouden...

Ik vermoed ten slotte dat uw onhoudbare tegenstellingen tussen 'geprovoceerd Israëlisch geweld' en 'ongeprovoceerd Palestijns geweld', tussen 'menselijk geweld' en 'beestachtig gedrag', tussen 'legitieme Palestijnse burgerdoelwitten' en 'kinderen die nog te jong zijn om er iets mee te maken hebben' dan ook een - weinig succesvolle - dekmantel zijn voor uw gewelddadig racisme.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 april 2009 om 18:19.
Andy is offline  
Oud 2 april 2009, 18:19   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Wie bepaalt er wat een provocatie is en wat een gevolg van te lange tenen? Je zou immers makkelijk de koloniale politiek (onteigeningen, verwoestingen, vernederingen,...) van Israël als een langdurige reeks provocaties kunnen zien.
Wat ik net zei; die kinderen hebben daar niets mee te maken.
Citaat:
Ik denk niet dat je zoiets al gezegd hebt over het leger van een 'economisch en maatschappelijk geslaagd land'. Nochtans waren daar de barbariteiten en het gebrek aan provocaties veel duidelijker, en is de conclusie die je hier voor deze Palestijn trekt (eentje, niet een heel volk of leger) veel verregaander dan wat hier al mbt Israël gepost is. Deze kolonisten zijn daar immers illegaal (lees: een bezettingsmacht), terwijl Hamas en andere verzetsbewegingen legaal in bvb Gaza aanwezig zijn.
Het leger heeft inderdaad vele blunders gemaakt. Maar niet relatief meer dan het Amerikaanse in Irak, het Nederlandse in Afghanistan, of zelfs het Jordanese leger in Palestina, waar zij op één dag nog meer Palestijnen hebben gedood dan Israël in haar hele bestaan.

De kolonisten moeten weg, dat heb ik altijd gezegd. Daar kunt u mij niet op pakken.
Citaat:
Idd. Om een echte mens te zijn doe je zoiets met witte fosfor. Vandaar dat ik - in navolging van anderen - voorstel de Palestijnen die in de buurt van illegale nederzettingen wonen, te bewapenen met afstandsbedieningen en onbemande vliegtuigjes. Zo hoeven ze hun slachtoffers/doelwitten niet meer in de ogen te kijken wanneer ze hen te lijf gaan. Ze zouden er immers een trauma aan kunnen overhouden...
Heel grappig.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 april 2009, 18:30   #13
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat ik net zei; die kinderen hebben daar niets mee te maken.

Het leger heeft inderdaad vele blunders gemaakt. Maar niet relatief meer dan het Amerikaanse in Irak, het Nederlandse in Afghanistan, of zelfs het Jordanese leger in Palestina, waar zij op één dag nog meer Palestijnen hebben gedood dan Israël in haar hele bestaan.
Waardeloze vergelijking. Het is niet omdat een ander leger ergens anders nog grotere smeerlapperij uitgehaald heeft, dat alle misdaden van Israël nu plots vergeven en vergeten zijn. Opmerkelijk ook dat u niet verwijst naar pakweg Sabra en Chatilla.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De kolonisten moeten weg, dat heb ik altijd gezegd. Daar kunt u mij niet op pakken.
Fijn dat u er zo over denkt. De Israëlische regering is het helaas niet met u of mij eens. Bijgevolg zijn de kolonisten daar nog steeds een bezettende macht, en dus een legitiem doelwit.
(ps: dat betekent niet dat ik deze aanval op een kind goedkeur. Ik had liever een aanval gezien op een volwassen koloniaal, bij voorkeur een militair of agent)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heel grappig.
U betreurt de ontmenselijking van de oorlog langs Palestijnse kant, u onderschrijft geen realistisch vredesvoorstel (=een voorstel dat ook tegemoet komt aan de Palestijnse eisen) en onderschrijft daarmee dus per definitie de oorlog die momenteel bezig is. Maar als er dan, bij gebrek aan vredesinitiatief, militaire methoden worden aangereikt om die ontmenselijking tegen te gaan, dan haakt u af. Bizar.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 2 april 2009, 18:35   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Waardeloze vergelijking. Het is niet omdat een ander leger ergens anders nog grotere smeerlapperij uitgehaald heeft, dat alle misdaden van Israël nu plots vergeven en vergeten zijn. Opmerkelijk ook dat u niet verwijst naar pakweg Sabra en Chatilla.
Ik haalde ook een andere misdaad aan van Jordanië op het Palestijnse volk, dat veel erger was. Maar daar horen we niemand over. Dat zegt wel iets over de verhoudingen.
Citaat:
U betreurt de ontmenselijking van de oorlog langs Palestijnse kant, u onderschrijft geen realistisch vredesvoorstel (=een voorstel dat ook tegemoet komt aan de Palestijnse eisen) en onderschrijft daarmee dus per definitie de oorlog die momenteel bezig is. Maar als er dan, bij gebrek aan vredesinitiatief, militaire methoden worden aangereikt om die ontmenselijking tegen te gaan, dan haakt u af. Bizar.
U maakte er een karikatuur van.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 april 2009, 18:44   #15
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik haalde ook een andere misdaad aan van Jordanië op het Palestijnse volk, dat veel erger was. Maar daar horen we niemand over. Dat zegt wel iets over de verhoudingen.
Kan allemaal zijn, 't is in ieder geval niet relevant voor het huidige conflict in Israël. Indien u een discussie wil openen over dat soort slachtingen, moet u niet meer doen dan er een topic over te starten.

Aangezien u niet reageerde op mijn stelling dat Israëlische kolonisten een bezettingsmacht en dus een legitiem doelwit zijn, mag ik aannemen dat we het daarover eens zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U maakte er een karikatuur van.
Helemaal niet. Persoonlijk ben ik voorstander van een degelijk vredesproces, en niet van een of andere schijnvrede. Als dat niet mogelijk is omdat bvb zowel Israël als de 'internationale gemeenschap' dat niet willen, dan ben ikzelf ook een beetje pragmatischer. Dan tracht ik o.m. voorstellen te doen waardoor de gevolgen van de oorlog (zoals de ontmenselijking) beperkt worden. U moet zich eens informeren over het ontmenselijkingsproces (normalisering van moorden en verkrachten bvb) dat o.m. kindsoldaten in Centraal-Afrika doormaakten, en hoe dit proces tot op de dag van vandaag elke poging tot vrede quasi onmogelijk maakt.

Stel dat er morgen toch een politieke bereidheid gevonden wordt om een einde aan de oorlog te maken, dan zou het toch jammer zijn dat uitgerekend zo'n ontmenselijking er een stokje voor steekt?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 april 2009 om 18:45.
Andy is offline  
Oud 2 april 2009, 18:55   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Kan allemaal zijn, 't is in ieder geval niet relevant voor het huidige conflict in Israël. Indien u een discussie wil openen over dat soort slachtingen, moet u niet meer doen dan er een topic over te starten.

Aangezien u niet reageerde op mijn stelling dat Israëlische kolonisten een bezettingsmacht en dus een legitiem doelwit zijn, mag ik aannemen dat we het daarover eens zijn?
Als het inderdaad mensen zijn die niet luisteren naar het gezag van de P.A., dan is geweld op zijn plek, mijns inziens. Zoals elke overheid dat doet.
Citaat:
Helemaal niet. Persoonlijk ben ik voorstander van een degelijk vredesproces, en niet van een of andere schijnvrede. Als dat niet mogelijk is omdat bvb zowel Israël als de 'internationale gemeenschap' dat niet willen, dan ben ikzelf ook een beetje pragmatischer. Dan tracht ik o.m. voorstellen te doen waardoor de gevolgen van de oorlog (zoals de ontmenselijking) beperkt worden. U moet zich eens informeren over het ontmenselijkingsproces (normalisering van moorden en verkrachten bvb) dat o.m. kindsoldaten in Centraal-Afrika doormaakten, en hoe dit proces tot op de dag van vandaag elke poging tot vrede quasi onmogelijk maakt.

Stel dat er morgen toch een politieke bereidheid gevonden wordt om een einde aan de oorlog te maken, dan zou het toch jammer zijn dat uitgerekend zo'n ontmenselijking er een stokje voor steekt?
Dan heb ik u verkeerd begrepen.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 april 2009, 18:55   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

... gegarandeerd gewauwel ...
U zei?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 2 april 2009, 19:04   #18
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als het inderdaad mensen zijn die niet luisteren naar het gezag van de P.A., dan is geweld op zijn plek, mijns inziens. Zoals elke overheid dat doet.
U weet net als ik dat die Palestijnse Autoriteit niets voorstelt. Een deel van de parlementairen zit in Israëlische gevangenissen of is doodgeschoten, een ander deel (nl. Hamas) werd vogelvrij verklaard en wordt openlijk bevochten door Israël (door een oorlog en pogingen tot staatsgreep). Daarnaast heb je dan een illegale 'regering' Abbas, die noch aanhang noch legaal mandaat heeft en de facto een Israëlische marionet is. Dat betekent concreet dat dankzij Israëlische acties de Palestijnse Autoriteit haar werk niet kan doen. Desalniettemin vind u dat die PA (illegaal) moet bepalen wat kan en wat niet kan.

Als Israël (=/= PA) dan vindt/denkt/vermoedt dat er mensen zijn die zich niet bij dat illegale gezag van die PA neerlegt, dan is het haar blijkbaar toegestaan om - zonder goedkeuring van PA, Hamas of een of andere vorm van 'internationale gemeenschap' - gewelddadig op te treden. Dat lijkt wel een beetje op willekeur he?

Tot slot zou ik u ook willen vragen op welke wijze volgens u een dictatuur (zoals die van Abbas) moet worden omgegooid?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan heb ik u verkeerd begrepen.
Betekent dat dat u nu wel een voorstander bent van een bewapening van het Palestijnse verzet (in afwachting van een vredesinitiatief)?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 april 2009 om 19:08.
Andy is offline  
Oud 2 april 2009, 19:07   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U wilt weten wat mijn logica is? Dat is die ene dat elke vorm van ongeprovoceerd geweld valt onder zinloos geweld. Het erge hiervan is dat de man zijn woede (gemotiveerd door politiek en andere dingen) afreageert op kinderen, die nog te jong zijn hier ook maar het eerste over te weten, en niet op verantwoordelijke volwassenen.

Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat de Palestijnen in hun gevecht meer en meer hun eigen menselijkheid opgeven. Als je het over je hart kan verkrijgen een kind zomaar met een bijl de vernieling in te helpen, dan heb je de grens getrokken tussen wat een mens is, en iets heel lelijks aan de andere kant.
Waar haalt u die informatie?

Het artikel in De Standaard vermeldt wel dat de aanslag zou opgeëist zijn door 'een schimmige organisatie', maar ik kan het ook niet helpen dat ik mij de vraag stel wat dat is, 'een schimmige organisatie'.
Doorgaans zijn Israëlische 'defensiemedewerkers' wel beter op de hoogte van het reilen en zeilen van hun vijanden.


Het blijft hoe dan ook een afkeurenswaardige daad, daar niet van.
Geen enkel kind zou ooit moeten boeten voor de stommiteiten van zogenaamde volwassenen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 2 april 2009, 19:18   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
U weet net als ik dat die Palestijnse Autoriteit niets voorstelt. Een deel van de parlementairen zit in Israëlische gevangenissen of is doodgeschoten, een ander deel (nl. Hamas) werd vogelvrij verklaard en wordt openlijk bevochten door Israël (door een oorlog en pogingen tot staatsgreep). Daarnaast heb je dan een illegale 'regering' Abbas, die noch aanhang noch legaal mandaat heeft en de facto een Israëlische marionet is. Dat betekent concreet dat dankzij Israëlische acties de Palestijnse Autoriteit haar werk niet kan doen. Desalniettemin vind u dat die PA (illegaal) moet bepalen wat kan en wat niet kan.

Als Israël (=/= PA) dan vindt/denkt/vermoedt dat er mensen zijn die zich niet bij dat illegale gezag van die PA neerlegt, dan is het haar blijkbaar toegestaan om - zonder goedkeuring van PA, Hamas of een of andere vorm van 'internationale gemeenschap' - gewelddadig op te treden. Dat lijkt wel een beetje op willekeur he?

Tot slot zou ik u ook willen vragen op welke wijze volgens u een dictatuur (zoals die van Abbas) moet worden omgegooid?
De situatie is wel wat complexer dan dat.
Citaat:
Betekent dat dat u nu wel een voorstander bent van een bewapening van het Palestijnse verzet (in afwachting van een vredesinitiatief)?
Dat ligt eraan welk verzet. De Palestijnse bevolking moet zich namelijk ook tegen groeperingen van zichzelf verdedigen.
liberalist_NL is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be