Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 11 juli 2009, 13:16   #1
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard verdeling van alle postjes gekend...

http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...egering-.dhtml

* Kris Peeters (CD&V) wordt minister-president, bevoegd voor algemeen regeringsbeleid, economie, buitenlands beleid, landbouw en visserij en plattelandsbeleid.
* Ingrid Lieten (sp.a) wordt viceminister-president, minister van wetenschappelijk onderzoek en innovatie, economische overheidsinstrumentarium met inbegrip van het Vlaams energiebedrijf, media en coördinatie van het armoedebeleid.
* Geert Bourgeois (N-VA) wordt viceminister-president, minister van bestuurszaken, binnenlands bestuur, inburgering, toerisme en Vlaamse rand.
* Hilde Crevits (CD&V), minister van mobiliteit en openbare werken.
* Jo Vandeurzen (CD&V) minister van welzijn, volksgezondheid en gezin.
* Joke Schauvliege (CD&V) minister voor leefmilieu, natuur en cultuur.
* Pascal Smet (sp.a), minister van onderwijs, Brussel, gelijke kansen en jeugd.
* Philippe Muyters (N-VA) wordt minister van begroting en financiën, werk en ruimtelijke ordening en onroerend erfgoed en sport.
* Freya Van den Bossche (sp.a) wordt minister van wonen, energie, sociale economie en stedenbeleid.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 11 juli 2009, 14:14   #2
ijsbeer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 90
Standaard

de SP.a heeft zich in het zak laten zetten, me dunkt

Lieten krijgt alle overschotjes met als toetje het Vlaams energiebedrijf wat volgens mij een serieuze flop gaat worden

Smet krijgt onderwijs waar VDB in de vorige legislatuur veel extra middelen heeft vast gekregen. Veel extra's zal daar niet meer naar toegaan en als ze serieus moetne sparen zullen ze het daar ook wel wat afromen.

Van den Bossche krijgt wonen waar door de renovatiepremie ook al veel geld naartoe is gegaan.

VDB heeft mss moeilijk gedaan tijdens de onderhandelingen maar als ik zie wat SP.a heeft gevangen hadden ze mss beter allemaal wat moeilijker gedaan.
ijsbeer is offline  
Oud 11 juli 2009, 15:08   #3
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Ik had wel liever 3 NVA ministers gezien in plaats van twee.
En de afwezigheid van Anciaux is prima nieuws.
forzaflandria is offline  
Oud 11 juli 2009, 15:20   #4
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Ik had gehoopt dat mobiliteit en leefmilieu/natuur naar de spa ging, om toch iets van een degelijk beleid op die departementen te hebben, niet dus
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 11 juli 2009, 15:33   #5
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik had gehoopt dat mobiliteit en leefmilieu/natuur naar de spa ging, om toch iets van een degelijk beleid op die departementen te hebben, niet dus
SP.A degelijk beleid? en welke van hun 3 flippo's ging het dan volgens u het beste doen? freyake?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 11 juli 2009, 15:40   #6
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
SP.A degelijk beleid? en welke van hun 3 flippo's ging het dan volgens u het beste doen? freyake?
Lieten haar CV lijkt ok, Smet ken ik niet tegoei dus geen uitspraken daarover en ja Freya, vorige keer is ze VEEL te vroeg minister geworden met te zware ministerposten (zeker begroting was te zot om te lopen) maar liever een spa'er met kennis van zaken (Bart Martens, Ludo Sannen) op milieu departementen dan de boerenbond-poppetjes van de CD&V
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 11 juli 2009, 15:49   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Lieten haar CV lijkt ok, Smet ken ik niet tegoei dus geen uitspraken daarover en ja Freya, vorige keer is ze VEEL te vroeg minister geworden met te zware ministerposten (zeker begroting was te zot om te lopen) maar liever een spa'er met kennis van zaken (Bart Martens, Ludo Sannen) op milieu departementen dan de boerenbond-poppetjes van de CD&V
O o hebben de stadsgroentjes en de "verkavelings-ecologisten" nog steeds problemen mss met mensen die proberen een (inmiddels armoedig-)inkomen bij elkaar te scharrelen op het platteland en daarvoor al eens lawaaierige en "onwelriekende" middelen dienen in te zetten...?


bon...to the point nu...

De afwezigheid van Bertje is goed nieuws,en ik betreur ook dat Mr. Vandenbroucke niet meer in het team zit....

Voor de rest mogen we het voordeel van de twijfel gunnen....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juli 2009 om 15:49.
kelt is offline  
Oud 11 juli 2009, 16:22   #8
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Lieten haar CV lijkt ok, Smet ken ik niet tegoei dus geen uitspraken daarover en ja Freya, vorige keer is ze VEEL te vroeg minister geworden met te zware ministerposten (zeker begroting was te zot om te lopen) maar liever een spa'er met kennis van zaken (Bart Martens, Ludo Sannen) op milieu departementen dan de boerenbond-poppetjes van de CD&V
lietens... da mens is een politieke benoeming... ik snap niet waarom ze die 'hoogste vlaamse zakenvrouw' durven noemen... ze heeft zichzelf niet moeten opwerken ze

enfin... ik vind dat de SP.A betere mensen heeft (Vanvelthoven, den bruno,...) om de postjes te bezetten.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 11 juli 2009, 16:50   #9
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
* Kris Peeters (CD&V) wordt minister-president, bevoegd voor algemeen regeringsbeleid, economie, buitenlands beleid, landbouw en visserij en plattelandsbeleid.
* Ingrid Lieten (sp.a) wordt viceminister-president, minister van wetenschappelijk onderzoek en innovatie, economische overheidsinstrumentarium met inbegrip van het Vlaams energiebedrijf, media en coördinatie van het armoedebeleid.
* Geert Bourgeois (N-VA) wordt viceminister-president, minister van bestuurszaken, binnenlands bestuur, inburgering, toerisme en Vlaamse rand.
* Hilde Crevits (CD&V), minister van mobiliteit en openbare werken.
* Jo Vandeurzen (CD&V) minister van welzijn, volksgezondheid en gezin.
* Joke Schauvliege (CD&V) minister voor leefmilieu, natuur en cultuur.
* Pascal Smet (sp.a), minister van onderwijs, Brussel, gelijke kansen en jeugd.
* Philippe Muyters (N-VA) wordt minister van begroting en financiën, werk en ruimtelijke ordening en onroerend erfgoed en sport.
* Freya Van den Bossche (sp.a) wordt minister van wonen, energie, sociale economie en stedenbeleid.
De volgende stap is dat deze ministers zich laten omringen door bekwame mensen. Kabinetten niet als tewerkstellingscel voor friends and family, en niet als hofhouding die enkel werkt in functie van de politieke carriere van hun minister. Kleine maar sterke teams.

Dit is niet voor de hand liggend - zie de manier waarop OVLD met kabinetspostjes omgaat/omging.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 11 juli 2009, 17:12   #10
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Het ziet er niet goed uit voor ons leefmilieu en ruimtelijke ordening met een onverkozen VOKA baas en een regeerakkoord waar nieuwe gemakkelijk te verkrijgen industrieterreinen instaan. Groei groei groei alles moet naar de kloten en in die groei zit dan waarschijnlijk nog amper deftige werkgelegenheid in voor laaggeschoolden ook ... om van te huilen. Door de crisis gaan ze gewoon nog meer dan vroeger de aloude belgische toer op, een wafelijzerpolitiek (niet meer tussen de landsdelen) voor de partijprojectjes ...
En dan in volle crisis met zo'n onervaren ploeg ... vooral spa ... ongelooflijk
Jongeren moeten we allemaal doen want ons blanke ras gaat is dik in de minderheid (sic)
we stapelen iedereen wel op ...
Scherven A. Mok is offline  
Oud 11 juli 2009, 17:43   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijsbeer Bekijk bericht
de SP.a heeft zich in het zak laten zetten, me dunkt

Lieten krijgt alle overschotjes met als toetje het Vlaams energiebedrijf wat volgens mij een serieuze flop gaat worden

Smet krijgt onderwijs waar VDB in de vorige legislatuur veel extra middelen heeft vast gekregen. Veel extra's zal daar niet meer naar toegaan en als ze serieus moetne sparen zullen ze het daar ook wel wat afromen.

Van den Bossche krijgt wonen waar door de renovatiepremie ook al veel geld naartoe is gegaan.

VDB heeft mss moeilijk gedaan tijdens de onderhandelingen maar als ik zie wat SP.a heeft gevangen hadden ze mss beter allemaal wat moeilijker gedaan.
Waarom? Onderwijs is bijna de helft van het Vlaams budget en daarnaast hebben ze ook media wat hen veel schouderklopjes zal opleveren bij de bevriende staatszender. Verwacht je maar aan nog meer SP.a'ers op de VRT nu ze ook mana kunnen uitdelen. etc... Nee qua bevoegdheden kunnen ze zeker niet klagen. Ik vind het wel vreemd dat die vrouw van De Lijn meteen ook vice-minister president is geworden. Ik neem aan dat ze goede maatjes is met Gennez.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 juli 2009 om 17:44.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juli 2009, 18:22   #12
ijsbeer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 90
Standaard

neemt het van mij aan: naar het onderwijs zal in de nabije toekomst niet veel extra geld gaan. Er is echt al tonnen bijgekomen de laatste jaren.
ijsbeer is offline  
Oud 11 juli 2009, 18:40   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Het is inderdaad wel zo dat onderwijs een grote slok is in de borrel van de brieventas van de Vlaamse regering, maar toch moet je dit niet overschatten:
als je de weddes van iedereen (van de vele kleuterjuffen tot en met een heel aantal professoren en personeel van de univs en hogescholen) eruit zou halen (je kan daar immers geen 'beleid' mee voeren, als je begrijpt wat ik bedoel) en als je de 'vaste kosten', vb. gebouwen gewoon vervangt naargelang het afschrijvingsnivo, dan kom je tot normale proporsies voor een gewoon ministerietje.


Voor de rest moet ik flink lachen met die ventjes die nu zitten te deklameren dat deze regering niet zo groen of niet zo sosiaal-sosialistisch uit de hoek dreigt te komen. Want die konkluzie hadden ze al kunnen trekken na de verkiezingen, aan de hand van de verkiezingsuitslag, dus aan de hand van wat het Vlaamse volk wilde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 juli 2009, 19:09   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht


Voor de rest moet ik flink lachen met die ventjes die nu zitten te deklameren dat deze regering niet zo groen of niet zo sosiaal-sosialistisch uit de hoek dreigt te komen. Want die konkluzie hadden ze al kunnen trekken na de verkiezingen, aan de hand van de verkiezingsuitslag, dus aan de hand van wat het Vlaamse volk wilde.
Zeer juist. Ik voel me dan ook niet langer Vlaming meer.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 11 juli 2009, 19:16   #15
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de rest moet ik flink lachen met die ventjes die nu zitten te deklameren dat deze regering niet zo groen of niet zo sosiaal-sosialistisch uit de hoek dreigt te komen. Want die konkluzie hadden ze al kunnen trekken na de verkiezingen, aan de hand van de verkiezingsuitslag, dus aan de hand van wat het Vlaamse volk wilde.
Dus ik mag daar geen kritiek meer op hebben?
Ik geef eerlijk toe dat de centrum-rechts deze keer heeft gewonnen en (groen-)links heeft verloren en dat wordt weerspiegeld in het regeerakkoord.
Vlaanderen heeft, grof gesteld, een welgemeende fuck you aan het adres van de natuur gegeven, jammer
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 11 juli 2009 om 19:17.
toccata is offline  
Oud 11 juli 2009, 19:19   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarom? Onderwijs is bijna de helft van het Vlaams budget en daarnaast hebben ze ook media wat hen veel schouderklopjes zal opleveren bij de bevriende staatszender. Verwacht je maar aan nog meer SP.a'ers op de VRT nu ze ook mana kunnen uitdelen. etc... Nee qua bevoegdheden kunnen ze zeker niet klagen. Ik vind het wel vreemd dat die vrouw van De Lijn meteen ook vice-minister president is geworden. Ik neem aan dat ze goede maatjes is met Gennez.
bwa, midden in een economische crisis noch Economie, noch Werkgelegenheid binnenrijven, echt goed kan je dat niet noemen voor de SPa
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 11 juli 2009, 19:26   #17
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, midden in een economische crisis noch Economie, noch Werkgelegenheid binnenrijven, echt goed kan je dat niet noemen voor de SPa
Het feit dat werk naar de VOKA baas gaat is niet van die aard om mij gerust te stellen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 11 juli 2009, 20:31   #18
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Vlaanderen heeft, grof gesteld, een welgemeende fuck you aan het adres van de natuur gegeven, jammer
er is geen tijd om geld te steken in projectjes van geitewollesokken... tis crisis nu, laten we eerst dat oplossen.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 11 juli 2009, 20:33   #19
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
er is geen tijd om geld te steken in projectjes van geitewollesokken... tis crisis nu, laten we eerst dat oplossen.
Ik zie nochtans geen enkele oplossing voor die ecologische crisis in het regeerakkoord staan
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 11 juli 2009 om 20:35.
toccata is offline  
Oud 11 juli 2009, 22:15   #20
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik zie nochtans geen enkele oplossing voor die ecologische crisis in het regeerakkoord staan
slim ik had het er uitdrukkelijk moeten bijzetten he
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be