Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 23 mei 2005, 10:02   #1
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard Gelezen op de webstek van VVB-nationaal

http://www.vvb.org/cgi-bin/kalender/...35&layout=vvb3

VVB heeft het begrepen. Geen tijd voor ideologisch en partijpolitieke discussies.
1 Vlaams front tegen het Franstalig front!
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 mei 2005, 10:47   #2
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Betweter,

Het VB heeft dit één Vlaams front reeds lang opgeblazen.
Tijdens de debatten over B-H-V heeft het VB onophoudelijk CD&V/N-VA bekampt op een laffe en brutale manier. Denk maar aan de tussenkomsten van Annemans in de kamer en FDW in het Vlaams parlement.

CD&V/N-VA werkt steeds in nauw overleg met de Vlaamse Burgemeesters.
Het VB gaf zeker niet de indruk dat het wel écht bekommerd was om de splitsing B-H-V, de haatgevoelens naar CD&V/N-VA waren hier prioritair.

Dat het VB zich nu gaat verschuilen achter de VVB is zeer hypocriet.

CD&V/N-VA blijft de Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:02   #3
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Wat heeft het VB hier nu weer mee te maken?

Het gaat over een actie van Voorpsot, NSV! en NJSV.

Ps: de CD&V en N-VA blijven de burgemeesters trouw? Daar denken Dewaele en co wel anders over.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:03   #4
oz457
Lokaal Raadslid
 
oz457's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 316
Standaard

Is dat om te lachen: "CD&V/N-VA blijft de Vlaamse Burgemeesters trouw"?
oz457 is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:03   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Betweter,

Het VB heeft dit één Vlaams front reeds lang opgeblazen.
Tijdens de debatten over B-H-V heeft het VB onophoudelijk CD&V/N-VA bekampt op een laffe en brutale manier. Denk maar aan de tussenkomsten van Annemans in de kamer en FDW in het Vlaams parlement.

CD&V/N-VA werkt steeds in nauw overleg met de Vlaamse Burgemeesters.
Het VB gaf zeker niet de indruk dat het wel écht bekommerd was om de splitsing B-H-V, de haatgevoelens naar CD&V/N-VA waren hier prioritair.

Dat het VB zich nu gaat verschuilen achter de VVB is zeer hypocriet.

CD&V/N-VA blijft de Vlaamse Burgemeesters trouw

Ik zal u eens zeggen wat hypocriet is: zeggen ik stap niet in een regering vooraleer BHV is gesplitst en het dan toch doen en als toppunt na de afgang dan nog blijven zitten ook.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:15   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Johanna hoe heette de partij die de hoogdringendheid voorstelde bij het indienen van het voorstel tot splitsing ? Juist het VB.
Hoe heetten de partijen die toen tegen de hoogdringendheid stemden Johanna ? En het is toen op die moment met tegen de hoogdringdheid te stemmen dat men aan de Walen te kennen gaf :
a) wij willen onderhandelen
b) wij willen betalen

En dat Johanna is volgens mij 1 van de redenen waarom het VB ook de zwarte piet (en volgens mij terecht) mee in de schoenen schuift van CDV/nva.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:33   #7
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Tegendradigaard,

Die zogenaamde hoogdringendheid was bij het VB niet meer dan een maneuver om de strategie van de Vlaamse regering, afgesproken met de Vlaamse Burgemeesters, te ondermijnen en daarbij nog een poging om het Vlaams kartel trachten te breken.

Is dit één Vlaams front vormen?
Tegen de wil in van de Vlaamse Burgemeesters willen werken, zoals het VB dit gedaan heeft.

CD&V/N-VA wou niet onderhandelen of betalen, maar de federale regering wou dat wel.
Wanneer de partijen VLD en SP.a-spirit zich niet hielden aan het Vlaams regeerakkoord, moet het VB de schuld niet gaan zoeken bij CD&V/N-VA.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:41   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Die zogenaamde hoogdringendheid was bij het VB niet meer dan een maneuver om de strategie van de Vlaamse regering, afgesproken met de Vlaamse Burgemeesters, te ondermijnen en daarbij nog een poging om het Vlaams kartel trachten te breken.

Is dit één Vlaams front vormen?
Tuurlijk is dat geen Vlaams front vormen.
Maar 't was dus wél de meerderheid inclusief de N-VA die hun eigen 'Vlaamse' voorstel kelderden.

Citaat:
Tegen de wil in van de Vlaamse Burgemeesters willen werken, zoals het VB dit gedaan heeft.
Welke van de burgemeesters hebben zich uitgesproken tegen een stemming van het oorspronkelijke voorstel bij hoogdringendheid zoals gewenst door het VB?
Graag een linkje a.u.b. of anders uw zever intrekken.


Citaat:
CD&V/N-VA wou niet onderhandelen of betalen, maar de federale regering wou dat wel.
Uw Vlaams Kartelleke heeft helemaal niet te onderhandelen of te betalen.
Ze zijn verder gesprongen dan hun stok lang was.
Ze werden door de 'feds' terug hun Vlaamse mandje ingeschopt, en zitten nu zonder grollen weer braaf op en geven pootje.
En dat proberen ze aan hun electoraat te verkopen als Vlaams bewegen.


Citaat:
Wanneer de partijen VLD en SP.a-spirit zich niet hielden aan het Vlaams regeerakkoord, moet het VB de schuld niet gaan zoeken bij CD&V/N-VA.
Tsja, bij henzelf moeten ze al helemaal geen schuld gaan zoeken.
Vanop de reservebank, kan je niet scoren, noch de tegenpartij het scoren beletten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:05   #9
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wat heeft het VB hier nu weer mee te maken?

Het gaat over een actie van Voorpsot, NSV! en NJSV.

Ps: de CD&V en N-VA blijven de burgemeesters trouw? Daar denken Dewaele en co wel anders over.
Voorpost, NSV! en NJSV, zijn allemaal mantelorganisaties van het VB.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw

De Vlaamse Burgemeesters hebben ook laten weten dat zij tevreden zijn over de maatregelen genomen door de Vlaamse regering in het belang voor de Vlamingen in en rond Brussel.
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:13   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Voorpost, NSV! en NJSV, zijn allemaal mantelorganisaties van het VB.
Groot gelijk.
Ik zou daar niks mee willen te maken hebben.


Citaat:
De Vlaamse Burgemeesters hebben ook laten weten dat zij tevreden zijn over de maatregelen genomen door de Vlaamse regering in het belang voor de Vlamingen in en rond Brussel.
Jullie zijn buitengewoon!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:21   #11
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Voor wanneer die betoging nu? Dat duurt allemaal zo lang.
Hans1 is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:24   #12
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik zal u eens zeggen wat hypocriet is: zeggen ik stap niet in een regering vooraleer BHV is gesplitst en het dan toch doen en als toppunt na de afgang dan nog blijven zitten ook.
De dag nadat Bourgeois deze uitspraak gedaan had, heeft hij deze nog nader omschreven.
NML
De splitsing B-H-V moest in een Vlaams regeerakkoord worden opgenomen!

Toen N-VA na de Vlaamse verkiezingen in een regering stapte, was er op deze eis ingegaan.

Dat de splitsing B-H-V mislukt is door woordbreuk van de VLD en SP.A-spirit, is geen rede voor N-VA om uit de regering te stappen.

Het is wel geweten dat Verhofstadt en het VB niet liever zouden hebben dan dat het Vlaams kartel zou breken, maar dat plezier gunnen we hen niet.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:40   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
De dag nadat Bourgeois deze uitspraak gedaan had, heeft hij deze nog nader omschreven.
NML
De splitsing B-H-V moest in een Vlaams regeerakkoord worden opgenomen!

Toen N-VA na de Vlaamse verkiezingen in een regering stapte, was er op deze eis ingegaan.

Dat de splitsing B-H-V mislukt is door woordbreuk van de VLD en SP.A-spirit, is geen rede voor N-VA om uit de regering te stappen.

Het is wel geweten dat Verhofstadt en het VB niet liever zouden hebben dan dat het Vlaams kartel zou breken, maar dat plezier gunnen we hen niet.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw

Vandaag in De Morgen geeft Bourgeois openlijk toe dat hij zijn kiezers bewust heeft belogen door te zeggen dat hij niet in een regering zou stappen vooraleer BHV was gesplitst.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:24   #14
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Vandaag in De Morgen geeft Bourgeois openlijk toe dat hij zijn kiezers bewust heeft belogen door te zeggen dat hij niet in een regering zou stappen vooraleer BHV was gesplitst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
GEERT BOURGEOIS

Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme

Dat B-H-V nog altijd bestaat, noemt Geert Bourgeois ‘een nederlaag’. Maar N-VA heeft zichzelf niets te verwijten. ‘We hebben een foutloos parcours gereden.’ En toch: ‘Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo’n uitspraak.’ Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen. ‘Dé politiek heeft niet gefaald, wel de partijen die tegen hun eigen wetsvoorstel stemden.’

Bijna een jaar is hij nu minister en als iemand eraan zou twij felen, Geert Bourgeois doet zijn job gráág. Het meest trots is hij op zijn buitenlandbeleid, de missie om Vlaanderen op de Europese en de wereldkaart te zetten. Over zijn recente reis naar Zuid-Afrika en Mozambique raakt hij nauwelijks uitgepraat. Maar we zijn gekomen voor een wel heel erg binnenlands probleem, Brussel-Halle-Vilvoorde. De combinatie van beide perspectieven levert verrassende inzichten op. “In Zuid-Afrika en Mozambique stond ik voortdurend in contact met het thuisfront om de situatie op de voet te volgen. Het is trouwens ongelooflijk hoe goed de gsm-dekking is in die landen. Echt overal, tot op safari toe, kon ik telefoneren.”

De partijraad van N-VA besliste woensdag dat u minister kunt blijven. Opgelucht?

Bourgeois: “Ze hebben niet echt over mij beslist, al is dat natuurlijk het indirecte ge volg. Ik heb uitdrukkelijk gezegd dat ze op geen enkele manier rekening moesten houden met mijn positie. Het mocht geen stemming worden voor of tegen het ministerschap van Geert Bourgeois. Maar ik heb ook gezegd dat ik niet inzie waarom wij uit de regering moesten stappen. We hebben een foutloos parcours gereden.”

Maar u bent wel blij dat u uw werk kunt voortzetten.

“Ik doe het graag, ik moet dat niet wegsteken, maar ik was ook graag parlementslid, ook voor het oppositiewerk. Een mandaat doet iets met je, maar je moet er altijd rekening mee houden dat het morgen gedaan kan zijn. Ik ben een politicus, die nu toevallig minister is.”

N-VA heeft een kritische achterban.

Was er veel overredingskracht nodig?

“We hebben het akkoord verdedigd, de omstandigheden geschetst, de plussen en de minnen op een rij gezet. Er zijn natuurlijk veel vragen gesteld, zoals altijd (lacht), maar de partijraad was er van overtuigd dat we moesten doorgaan.”
Lezen wat er staat daiwa!

Geert heeft nergens toegegeven dat hij zijn kiezers bewust wilde beliegen!
Hij geeft toe dat hij die uitspraak gedaan heeft binnen een bepaalde context waar de uitspraak is gebeurd.

Maar die uitspraak heeft hij reeds de volgende dag genuanceerd en verduidelijkt. Het was te lezen op de teletekst van de VRT.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:31   #15
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

zaterdag wordt een zonnige dag! ideaal dus voor een massabetoging!
jan hyoens is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:32   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Lezen wat er staat daiwa!

Geert heeft nergens toegegeven dat hij zijn kiezers bewust wilde beliegen!
Geert Bourgeois:
‘Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was'

Dit lijkt me overduidelijk.
Een belofte maken waarvan je op voorhand weet dat ze niet haalbaar is, is klinkklaar bedrog plegen.
'Heel goed weten' lijkt me bovendien een bekentenis dat Bourgeois zéér bewust zijn electoraat voorloog.
Hoe jullie dergelijke valse smeerlapperijen blijven(d) slikken, begrijp ik niet, tenzij je eigen postje van dat liegebeest zijn aanblijven afhangt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:45   #17
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Lezen wat er staat!

Nergens gaat het hier om een belofte die er is gedaan en die moet worden nagekomen. Het was louter een uitspraak, die dan nog moest gezien worden binnen een bepaalde context.

Nooit heeft Geert Bourgeois dit geformuleerd als een verkiezingsbelofte!

De uitspraak is klaar en duidelijk de volgende dag verduidelijkt en nader omschreven.
Het was toen te lezen op de teletekst van de VRT.

Wie dit verkeerd wil interpreteren is gewoon kwaadwillig.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:50   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Lezen wat er staat!
Ik zal het nog eens posten.
Misschien zélf eens lezen?
Geert Bourgeois:
‘Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was'


Citaat:
Nergens gaat het hier om een belofte die er is gedaan en die moet worden nagekomen. Het was louter een uitspraak, die dan nog moest gezien worden binnen een bepaalde context.
Dus enkel uitspraken gedaan met twee vingers in de lucht zijn bindend?
Voor de rest moeten we uwe lekkeren Bourgeois zijn gezever dus maar als losse flodders en toogpraat beschouwen?
Goed om weten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:53   #19
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

De dag nadat Bourgeois deze uitspraak gedaan had, heeft hij deze nog nader omschreven.
NML
De splitsing B-H-V moest in een Vlaams regeerakkoord worden opgenomen!

Toen N-VA na de Vlaamse verkiezingen in een regering stapte, was er op deze eis ingegaan.
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 14:05   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
De dag nadat Bourgeois deze uitspraak gedaan had, heeft hij deze nog nader omschreven.
Een leugen blijft een leugen, hoe snel je ze ook herroept.

Bourgeois bekent nu openlijk zelf dat hij loog.
Good for him.
Meer moet dat niet zijn.

Waarom blijf jij schurkerijen verdedigen die Bourgeois zelf met rode kaken toegeeft?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be