Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 27 mei 2006, 17:46   #1
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard Geweldadige PC Games en moorden.

Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.
Argusx43 is offline  
Oud 27 mei 2006, 18:05   #2
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard Vergelijk Coumbine moorden.

Heb hier een site daarover gevonden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Columbi...chool_massacre

Wanneer een mars daartegen?
Argusx43 is offline  
Oud 27 mei 2006, 18:08   #3
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.
inderdaad. Blijkbaar ligt dat nogal gevoelig bij de media omdat de "demokratische" partijen destijds een voorstel van het VB hebben weggelachen om al te gewelddadige videospelletjes te verbieden ... Daar worden ze dezer dagen liever niet meer aan herinnerd.
PAJOT is offline  
Oud 27 mei 2006, 18:24   #4
Chyron0
Partijlid
 
Chyron0's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 227
Standaard

De vraag bij dat soort stellingen is echter ook :
- in hoeverre dat soort spelen ook voor ontlading zorgt en dus agressieverlagend kan werken
- in hoeverre degenen die er zich door laten "inspireren" voor het plegen van misdrijven, zich niet door andere zaken hadden laten inspireren als er geen spelletjes waren geweest, bvb. imitatief gedrag geïnspireerd door films, nieuwsberichten, etc.

Men moet oppassen voor al te eenvoudige oorzaak-gevolg redeneringen.

Voor de rest mag ik wel zeggen dat wat mij betreft spelen die overdrijven, in principe gerust mogen verboden worden. Je moet dan wel bepaalde criteria vastleggen zodat willekeur vermeden wordt en uiteraard censuur enkel indien absoluut noodzakelijk wordt toegepast.
Chyron0 is offline  
Oud 27 mei 2006, 22:13   #5
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Het zijn vooral mensen die labiel zijn waarvoor zulk een spellen kunnen zeer nefast zijn. Vooral als ze zeer realistisch voorgesteld zijn.

Maar wat ik vooral belangerijk vind in dit debat in de media en politiek, is dat de schuld voor deze wandaad word gelegd in het zogenaamd racisme van het VB, terwijl dat eigelijk de oorzaak helemaal niet is. Daar gaat het mij om. Iemand die doordraait en gaat moorden heeft altijd een reden om iemand er eerst uit te kiezen om neer te schieten. In dit geval was het eerst mensen van een ander ras te pakken omdat hij er iets mee te maken had gehad vroeger. Maar het kon anders geweest zijn ook . De oorzaak ligt meer in deze dolgedraaide wereld, de verheerlijking van geweld overal in de media!
Geweld en oorlog is er altijd geweest, maar de dag vandaag zijn het eerst de kinderen die de ergste dingen doen, dat duidt toch dat er meer aan de hand is.
Argusx43 is offline  
Oud 27 mei 2006, 22:22   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het zijn vooral mensen die labiel zijn waarvoor zulk een spellen kunnen zeer nefast zijn. Vooral als ze zeer realistisch voorgesteld zijn.
Mensen die labiel zijn, moeten worden geholpen. Gezonde mensen moeten niet ontberen wat anderen doet flippen.

Ik heb GTA Vice City uitgespeeld. Ik vermoord nog niemand. Ik heb GTA 3 gespeeld. Ik vermoord nog niemand. Ik heb speel nu nog GTA : San Andreas. Ik vermoord niemand.

Ik heb ook de Call of Duty spelletjes gespeeld en ik ben nog niet als een gek gaan schieten op VB mandatarissen hoewel de media en politici hard proberen om gekken dat te laten doen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 27 mei 2006, 22:35   #7
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.
Zever in pakskes.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline  
Oud 27 mei 2006, 22:45   #8
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Ik speel regelmatig pc games, meestal rts games doch ook wel eens shooters zoals call of duty 2 of farcry. En die spellen hebben helemaal geen invloed. Ik word daar helemaal niet agressief van.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 28 mei 2006, 02:28   #9
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Niemand speelt toch graag een Politiek Correct spel?

Of staat PC voor iets wat ik niet ken?

Laatst gewijzigd door netslet : 28 mei 2006 om 02:28.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 08:03   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Niemand speelt toch graag een Politiek Correct spel?

Of staat PC voor iets wat ik niet ken?
Personal Computer ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 08:23   #11
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij.
Computerspelletjes, racisme, directe omgeving, familie,... allemaal onzin. Het antwoord staat al in je vraag in, de oorzaak is namelijk het labiel zijn.
Beagle is offline  
Oud 28 mei 2006, 08:42   #12
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
Computerspelletjes, racisme, directe omgeving, familie,... allemaal onzin. Het antwoord staat al in je vraag in, de oorzaak is namelijk het labiel zijn.
Precies, en hele weekendjes doordraaien, moorden in geweldadige spelletjes heeft daar geen goed aangedaan.

Ik speel ook al lang van die spelletjes, EA games e.d. heeft geen invloed op mij,zoals gezegd hier, maar zoals bewezen in duitsland,UK en de US kan het zeker op onevenwichtige mensen een grote invloed hebben. Ben er zeker van dat dit bij HVT de hoofdoorzaak is, plus persoonlijke problemen.

Die games kun je niet verbieden, zoals je sterke drank en sigaretten. Maar de aandacht in de media gaat m.i. doelbewust de verkeerde richting uit.
Argusx43 is offline  
Oud 28 mei 2006, 09:53   #13
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Zou het niet beter zijn om labiele mensen te verbieden?
Een verbod op bepaalde spelen opent direkt een gigantische markt.
Bill is offline  
Oud 28 mei 2006, 10:11   #14
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.
sn00py is offline  
Oud 28 mei 2006, 10:19   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Flauw hoor.
Bhairav is offline  
Oud 28 mei 2006, 10:34   #16
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

videospelletjes zijn voor niets goed. Afschaffen die handel. Geef de jeugd een kans om buiten te spelen.
PAJOT is offline  
Oud 28 mei 2006, 10:40   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Geef de jeugd een kans om buiten te spelen.
Ik verbied mijn kind om buiten te spelen.
Teveel zure regen, teveel fijn stof, teveel ozon, teveel radioactief stof, teveel dioxines, teveel slechte UV-straling, teveel MP3-moordenaars, teveel potentiëel schietende VB'ers,.............
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 28 mei 2006, 10:47   #18
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Van de week zijn er trouwens veel incidenten geweest met messen.
Wanneer beginnen ze aan een strengere messenwet?
C uit W is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:25   #19
Vision
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.
Zal dat niet uiteindelijk tot frustraties leiden?
Vision is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:36   #20
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.
Je mag het verbieden, maar nu gaat je kind zeker het spel spelen. Wat verboden is, maakt het alleen maar aantrekkelijker. Trouwens. Ik speel GTA sinds men 12e en ik ben niet gewelddadig.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be