Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2016, 08:28   #81
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
echt dure merken als Diesel ofzo gaat opzoeken maar die hebben dan weer uitzonderlijke ontwerpen.
Zo duur is Diesel nu ook weer niet

Pure massa-confectie ?* la H&M of C&A zijn absoluut te vermijden. Alles wat daar nog onder komt ?* la Wibra, Zeeman en dergelijke zijn nog meer te vermijden. En eigenlijk is hetgeen net boven die massa-confectie staat (genre Zara, Lola/Liza), ook te vermijden. Weinig kwalitatief en zo generiek als de pest.

Beter wat meer investeren in deftige merken, zodat je er niet uitziet als een dertien in een dozijn.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 14:40   #82
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zoek uw brolposts niet, ik kom ze tegen terwijl ik naar degelijke posts zoek.

Hetzelfde is van toepassing op brolschoenen.

Ik zoek brolschoenen niet, ik kom ze tegen terwijl ik naar degelijke schoenen zoek.
Op de rommelmarkten en de Shoediscount en volgens uw eigen verwijzing, binnen uw eigen draadje?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 14:54   #83
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik meet "levensduur" als "zoveel km ermee gelopen".
Net zoals men bij auto's ook eerder de stand van de km teller hanteert dan het bouwjaar.
Productlevensduur gaat over gebruik, niet over bezit.
Het soort gebruik speelt ook een rol.
Een goede loopschoen moet je aan de kant leggen om te gaan lopen na 500km, ook al is er op het eerste zicht geen zichtbare schade.
Ze kunnen nog wel gebruikt worden om te wandelen of in de tuin te werken.

Mijn zoon (10j) draagt enkel voetbalsneakers. Daar kan je niet mee naar een bruiloft. Waarom véél uitgeven voor een schoen die 500km kan terwijl die maar voor 50km wordt gedragen vooraleer ze te klein zijn?

Citaat:
De goede - op vlak van kost - keuze van schoen maken, is deze waar de kost per kilometer het laagst is. Kilometers zijn zonder teller of zo natuurlijk wat moeilijk te meten.
Brol zoals bvb het merk (de huidige, zoals ik gisteren ontdekte, waren die van 12 jaar geleden wel degelijk) Trend One, bekleding zijnde een gespoten flinderdun velletje (rubber? polyurethaan?) dat al zonder schuren / ergens tegen schoppen losschilfert op de plaatsen waar de schoen plooit tijdens het lopen, zo af te wrijven, en je dat velletje zomaar kunt afwrijven (met zwarte vinger tot gevolg), en toch nog de helft kosten van merken die 5 keer zo lang/zoveel km toonbaar/draagbaar zijn, hebben eigenlijk een kost die 2.5 keer zo groot is als het degelijke merk.
Anders gezegd: ze zijn 50% goedkoper in prijs, maar 250% duurder in kost.
Met hetzelfde op de kmteller raak je met 2 paar degelijke 10 jaar ver, terwijl je 10 paar van het brolmerk verslijt.
Nu spreek je jezelf tegen. Het uitzicht heeft weinig te maken met het aantal km dat er mee gelopen kan worden.

Citaat:
Ik heb denk ik intussen (2-3 jaar her en der okkazies kopen) 30+ paar schoenen, niet om af te wisselen of omstandigheden, maar gewoon als stock. Ik draag schoenen tot ze versleten zijn, vuilbak, volgend paar. Ik heb wel een 3 tal paar dat ik afhankelijk van het nat weer door elkaar gebruik, gewoon om als ze nat zijn een paar andere te hebben totdat ze droog raken.

In de gedachte van als ik ze nu koop moet ik ze niet meer later kopen (en meer betalen en / of meer brol zijn geworden, kijk maar naar die Trend One, blijkbaar waren ze 12 jaar geleden degelijker dan nu. Iemand die in 2002 Trend One schoenen kocht had meer waar voor zijn geld dan iemand die dat nu doet. Een beetje die optiek achter mijn "voorraad".
Dat deed/doe ik trouwens ook voor andere zaken zoals kledij, toestellen, ...
Af en toe eens een miskoop of teveel betaald, maar je leert maar al doende, en de prijs is net zo. Voor de eerste okkazies die ik kocht betaalde ik 25 euro via 2dehands.be. In de gedachte - wetende, nieuw kosten ze 100+ euro. Later begon ik okkaziewinkels af te lopen, en ik vond er voor 7.5 euro.
Daarna rommelmarkten, van 1 tot 7 euro (allemaal degelijk - ja prijzen lopen er erg uiteen haha).
Schoenen zetten zich naar de voet en slijten zich naar de wijze van de beweging van de voeten.
Voor een paar tuinlaarzen speelt dat weinig rol, maar voor alledaagse schoenen niet echt bevorderlijk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 17:27   #84
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het soort gebruik speelt ook een rol.
Een goede loopschoen moet je aan de kant leggen om te gaan lopen na 500km, ook al is er op het eerste zicht geen zichtbare schade.
Ze kunnen nog wel gebruikt worden om te wandelen of in de tuin te werken.

Mijn zoon (10j) draagt enkel voetbalsneakers. Daar kan je niet mee naar een bruiloft. Waarom véél uitgeven voor een schoen die 500km kan terwijl die maar voor 50km wordt gedragen vooraleer ze te klein zijn?

Nu spreek je jezelf tegen. Het uitzicht heeft weinig te maken met het aantal km dat er mee gelopen kan worden.

Schoenen zetten zich naar de voet en slijten zich naar de wijze van de beweging van de voeten.
Voor een paar tuinlaarzen speelt dat weinig rol, maar voor alledaagse schoenen niet echt bevorderlijk.
Mensen die graag van schoenen veranderen (uw eerste "brol is okee voor..." scenario) doen dat voor het uitzicht.
Uitzicht is het eerste dat verloren gaat bij brol.
Uw loopschoenscenario,
uw zoon van 10 die eruit groeit scenario,
uw bruiloftscenario,
uw tuinlaarzen scenario,
uw "alledaagse schoenen" scenario,
en het clown scenario in uw volgende "repliek",
... veranderen niks aan dit feit.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 17:44   #85
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Op de rommelmarkten en de Shoediscount en volgens uw eigen verwijzing, binnen uw eigen draadje?
1) Ik ga niet naar Shoe Discount. Dat heb ik ook nergens gezegd.
Wat ik wèl zei was dat ik de brolmerken Trend One en 2-bizzy heb opgezocht, en dat het merken bleken verkocht door Shoe Discount.

2) Op rommelmarkten, en in okkaziewinkels, vindt degene die zoekt en herkent als dusdanig, ook degelijke schoenen.
Of die nou zoveel of zoweinig gedragen zijn, of zo oud of jong zijn, is terzijde.
Liever een paar schoenen kopen die 10 jaar gedragen zijn, en nog eens 10 jaar verder aankunnen, dan een paar nieuwe schoenen die na enkele keren ergens tegen schuren niet meer om aan te zien zijn.
Dat is me dunkt erg evident. Brol wordt ongeweten gekocht, omdat mensen worden bedonderd door imitatie van kwaliteit. Het doel van dit onderwerp is de brol signaleren als dusdanig. Opdat de brolverkopers met hun brol zouden blijven zitten, failliet gaan, en genoopt tot het leveren van waar voor het geld.

3) Uw posts waren brol en zijn dat nog steeds. Doet er iets aan. Geen stromannen, geen vijvendertig gezochte scenario's om ergens een "gelijk" te vinden in de bosjes waar uw bomma in haar tijd over de noen lag te maffen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 17:59   #86
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Mensen die graag van schoenen veranderen (uw eerste "brol is okee voor..." scenario) doen dat voor het uitzicht.
En mensen anticiperen op het verwachte gebruik, of je het nu uitdrukt in aantal km of aantal keren dat ze gedragen worden.

Citaat:
Uitzicht is het eerste dat verloren gaat bij brol.
Ook dat hangt af van het gebruik.

Citaat:
Uw loopschoenscenario,
uw zoon van 10 die eruit groeit scenario,
uw bruiloftscenario,
uw tuinlaarzen scenario,
uw "alledaagse schoenen" scenario,
en het clown scenario in uw volgende "repliek",
... veranderen niks aan dit feit.
Wat is het nu dat telt, uitzicht of aantal km's?

"Clownscenario's"? Diegenen die hun schoenen kopen op de rommelmarkt of kapaza zijn niet meer ver verwijderd van het rondneuzen op containerparken.
Opletten voor de kledingcontainers van spullenhulp. Men kan er vast komen te zitten. Al zullen ervaren clochards daar wel weg mee weten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 18:18   #87
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
1) Ik ga niet naar Shoe Discount. Dat heb ik ook nergens gezegd.
Wat ik wèl zei was dat ik de brolmerken Trend One en 2-bizzy heb opgezocht, en dat het merken bleken verkocht door Shoe Discount.
Ah, je hebt alleen research gedaan naar hun schoenen?

Citaat:
2) Op rommelmarkten, en in okkaziewinkels, vindt degene die zoekt en herkent als dusdanig, ook degelijke schoenen.
Of die nou zoveel of zoweinig gedragen zijn, of zo oud of jong zijn, is terzijde.
Liever een paar schoenen kopen die 10 jaar gedragen zijn, en nog eens 10 jaar verder aankunnen, dan een paar nieuwe schoenen die na enkele keren ergens tegen schuren niet meer om aan te zien zijn.
Dat hangt toch maar van de nieuwe schoen af en waar je hem koopt?

Citaat:
Dat is me dunkt erg evident. Brol wordt ongeweten gekocht, omdat mensen worden bedonderd door imitatie van kwaliteit. Het doel van dit onderwerp is de brol signaleren als dusdanig.
Je generaliseert uw eigen wensen op iedereen. Hoe kan jij de beweegreden weten waarom iemand een bepaalde schoen koopt?
Bovendien denk je blijkbaar dat je de enige bent die weet wat hij in zijn hand vast heeft?

Citaat:
Opdat de brolverkopers met hun brol zouden blijven zitten, failliet gaan, en genoopt tot het leveren van waar voor het geld.
Aangezien jij uw schoenen op de rommelmarkten en kapaza zoekt ben je slechts onrechtstreeks betrokken partij.

Citaat:
3) Uw posts waren brol en zijn dat nog steeds. Doet er iets aan. Geen stromannen, geen vijvendertig gezochte scenario's om ergens een "gelijk" te vinden in de bosjes waar uw bomma in haar tijd over de noen lag te maffen.
Als een schoen dan toch een schoen is, dan is hier het perfecte paar. Heel slijtvast en het uitzicht blijft lang hetzelfde.
En je kan er zelf een laklaag opzetten.


__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 13 juli 2016 om 18:24.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 19:25   #88
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als een schoen dan toch een schoen is, dan is hier het perfecte paar. Heel slijtvast en het uitzicht blijft lang hetzelfde.
En je kan er zelf een laklaag opzetten.


Volledig mee eens!
Wij hebben ons ca. 40 jaar geleden een paar degelijke holleblokken aangeschaft en die doen nog altijd prima dienst.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 19:39   #89
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Volledig mee eens!
Wij hebben ons ca. 40 jaar geleden een paar degelijke holleblokken aangeschaft en die doen nog altijd prima dienst.

Heel natuurlijk ook. Geen opgespoten blubber.

Maar het kan nog natuurlijker en goedkoper.
Het kost alleen wat doortastendheid om dergelijke 'zool' te verkrijgen.

__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 20:06   #90
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Heel natuurlijk ook. Geen opgespoten blubber.

Maar het kan nog natuurlijker en goedkoper.
Het kost alleen wat doortastendheid om dergelijke 'zool' te verkrijgen.

Dat is prima te behandelen met dit (best elke 250 km)

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 21:07   #91
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En mensen anticiperen op het verwachte gebruik, of je het nu uitdrukt in aantal km of aantal keren dat ze gedragen worden.

Ook dat hangt af van het gebruik.

Wat is het nu dat telt, uitzicht of aantal km's?

"Clownscenario's"? Diegenen die hun schoenen kopen op de rommelmarkt of kapaza zijn niet meer ver verwijderd van het rondneuzen op containerparken.
Opletten voor de kledingcontainers van spullenhulp. Men kan er vast komen te zitten. Al zullen ervaren clochards daar wel weg mee weten.
Nog eens: mensen shoppen niet naar een afdeling "brol".
Ze shoppen naar zoveel mogelijk waar voor hun geld.
Imitatie, brol die kwaliteit na-aapt, poogt hen te bedonderen.
Diegenen die schoenmerken Trend One en 2-bizzy kopen bij Shoe Discount, die zitten al op het containerpark.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 21:15   #92
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ah, je hebt alleen research gedaan naar hun schoenen?
Dat hangt toch maar van de nieuwe schoen af en waar je hem koopt?
Je generaliseert uw eigen wensen op iedereen. Hoe kan jij de beweegreden weten waarom iemand een bepaalde schoen koopt?
Bovendien denk je blijkbaar dat je de enige bent die weet wat hij in zijn hand vast heeft?
Aangezien jij uw schoenen op de rommelmarkten en kapaza zoekt ben je slechts onrechtstreeks betrokken partij.
Als een schoen dan toch een schoen is, dan is hier het perfecte paar. Heel slijtvast en het uitzicht blijft lang hetzelfde.
En je kan er zelf een laklaag opzetten.
Ik kwam brol tegen, merk stond erop, merk opgezocht, gevonden welke winkel / keten het verkoopt.
"Research" noemt u dat? Haha.
Ik ben vertrokken van winkel / keten noch merk.
Ik ben vertrokken van BROL.
Aangaande uw 'onrechstreeks betrokken partij', weet u wat "indirecte afstandelijke losse medewerker" is? Hetzelfde: gelul. Daar kan je ook een laklaag op zetten, net zoals brol blijft het wat het was: gelul.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 21:42   #93
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog eens: mensen shoppen niet naar een afdeling "brol".
Ze shoppen naar zoveel mogelijk waar voor hun geld.
Hoe kan jij nu voor alle mensen spreken?

Mijn zoon droeg voordien in de winter veelal schoenen van Caterpillar.
Die schoenen waren onverslijtbaar gedurende de tijd dat hij ze droeg. En wellicht zouden ze veel langer meegaan als die snaken niet zo snel zouden groeien.
Of die schoen nu 2, 3 of 5 seizoenen meegaat doet er niet toe want ze gingen naar spullenhulp vanwege te klein.

Misschien moet je maar eens inzien dat "zoveel mogelijk waar voor uw geld" relatief is.
Onverslijtbaar en design gaan vaak niet samen. Probeer dan die onverslijtbare schoenen maar eens te verkopen aan de dochter die zich bewust wordt wat ze aan haar voeten heeft.
En ja, ook meisjes groeien.

Citaat:
Imitatie, brol die kwaliteit na-aapt, poogt hen te bedonderen.
Diegenen die schoenmerken Trend One en 2-bizzy kopen bij Shoe Discount, die zitten al op het containerpark.
Aan je fixatie op die merken te zien ben je daar blijkbaar bij.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 21:49   #94
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik kwam brol tegen, merk stond erop, merk opgezocht, gevonden welke winkel / keten het verkoopt.
"Research" noemt u dat? Haha.

Ik ben vertrokken van winkel / keten noch merk.
Ik ben vertrokken van BROL.
Je moet al wat hoeken kwijt zijn om perse te willen uitvlooien waar de brol die je 'per ongeluk' tegenkwam verkocht wordt.

Citaat:
Aangaande uw 'onrechstreeks betrokken partij', weet u wat "indirecte afstandelijke losse medewerker" is? Hetzelfde: gelul. Daar kan je ook een laklaag op zetten, net zoals brol blijft het wat het was: gelul.
Noemen die containerparkafschuimers tegenwoordig zo?

Draai het zoals je wil, aangezien jij uw schoeisel tweedehands koopt, ben je inderdaad slechts onrechtstreeks betrokken partij.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 09:32   #95
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe kan jij nu voor alle mensen spreken?
Mijn zoon droeg voordien in de winter veelal schoenen van Caterpillar.
Die schoenen waren onverslijtbaar gedurende de tijd dat hij ze droeg. En wellicht zouden ze veel langer meegaan als die snaken niet zo snel zouden groeien.
Of die schoen nu 2, 3 of 5 seizoenen meegaat doet er niet toe want ze gingen naar spullenhulp vanwege te klein.
Misschien moet je maar eens inzien dat "zoveel mogelijk waar voor uw geld" relatief is.
Onverslijtbaar en design gaan vaak niet samen. Probeer dan die onverslijtbare schoenen maar eens te verkopen aan de dochter die zich bewust wordt wat ze aan haar voeten heeft.
En ja, ook meisjes groeien.
Aan je fixatie op die merken te zien ben je daar blijkbaar bij.
Ik heb niet gezegd "alle mensen".
Dat is maar uw zoveelste stroman.

En, herhaling, uw gezochte scenario's, zoals hier opnieuw "eruitgroeien" zijn niet relevant. Het maakt niet uit of uw zonen en meisjes eruitgroeien, het maakt niet eens uit wie allemaal, in de km/levensduur van de schoenen, ze draagt. Het gaat niet over Jommeke Filiberke Rozemieke enz, maar over de degelijkheid van de schoenen tegenover hun prijs, weet u nog?

Uw enige nieuwe blabla hier is uw beIk heb niet gezegdwering dat onverslijtbaar en design vaak niet samen zouden gaan.
1) onverslijtbaar is een randwaarde, net zoals uw stroman "alle mensen".
2) u bent vergeten uit te leggen waarom design en duurzaamheid (het woord dat ik gebruik ipv uw randwaarde "onverslijtbaar") "vaak" niet samen zouden gaan?
Ik kom ook design + duurzaam merken tegen, een typisch voorbeeld is Harlot. Heb enige okkazies (gewoon terug rommelmarkten) ervan (zo ken ik ze ook), alles leder, stevig gestikt, stevige slijtzolen, veel aandacht voor design.
Dus, waarom zouden met kwaliteitsmaterialen niet of zelfs maar moeilijker ontworpen kunnen worden? Waarom zou het zelfs niet omgekeerd zijn?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 14 juli 2016 om 09:33.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 09:58   #96
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Zo duur is Diesel nu ook weer niet

Pure massa-confectie ?* la H&M of C&A zijn absoluut te vermijden. Alles wat daar nog onder komt ?* la Wibra, Zeeman en dergelijke zijn nog meer te vermijden. En eigenlijk is hetgeen net boven die massa-confectie staat (genre Zara, Lola/Liza), ook te vermijden. Weinig kwalitatief en zo generiek als de pest.

Beter wat meer investeren in deftige merken, zodat je er niet uitziet als een dertien in een dozijn.
Wat ik heb geleerd, is dat merk niet zozeer iets zegt over degelijkheid van kledij. Wel materialen. Aan schoenen hangt geen etiket dat opsomt welke materialen voor wat gebruikt zijn. Ik zie soms "genuine leather" op een binnenzool staan, inderdaad leer, maar echt flinterdun. Het schilfert niet af of zo, maar zodra er een scheurtje in zit gaat dat erg rap verder. Bvb sommige kringwinkels hebben zo de gewoonte om een prijsetiket met plakband op de binnenzool te kleven (doen ze bij schoenen zonder gaatjes, riembeugeltjes of zo, daar gebruiken ze een nylonlusje). Die ordinaire plakband (zelfs voorzichtig) lostrekken doet dat velletje leer al losscheuren.
En, wat op de binnenzool staat, betreft enkel de binnenzool. Als er verder niks op staat, is de kans op brol heelkledingstuk wat toegenomen.
Aan kledij echter, hangt bijna altijd een etiket, met zoveel % katoen, polyester, polyamide/nylon, viscose, leder, polyurethaan, zijde, linnen, lycra, wol, enz. Bij meerdere staat er voor elk een %.
Wel, dat is een veel betere maatstaf om de degelijkheid te weten.
Katoen is de grootste brol, vezel verliest helft van sterkte wanneer nat (dat is incluis zweet), dus scheurt dan twee keer rapper, droogt moeilijker, verkleurt gemakkelijk. Jeans dito, maar het is zoveel keer dikker / zwaarder, wat compenseert inzake sterkte.
Ik heb geleerd (voor mezelf) als hoofdstoffen enkel polyester / polyamide(=nylon) / scheerwol te kopen. Met 1 polyester T-shirt kun je jaren doen, met katoen heb ik al gaten na een maand en gatenclusters na 2 haha. Als er een bui is dan is mijn pokledingstuklyester nat, maar als het stopt met regenen is het zoveel km verder al weer droog en licht, terwijl katoen een 5 keer zo zware spons blijft tot in sint juttemis (lees: droger of uren buitenhangen in zomer met warme wind).
Van de kledingmerken die u opsomt, heb ik al stukken tegengekomen met goede materialen. Ook brol. Om maar te zeggen: het merk is minder bruikbaar als referentie dan bij schoenen. De prijzen lopen bij kledij ook veel meer uiteen. Kijk naar de schoenmerken Trend One en 2-bizzy, hun schoenen (zelfde model) lopen van prijs niet veel uiteen.

En ja juist, hoe het komt dat ik "gefixeerd" ben op Trend One en 2-bizzy?
Wel, dat is gewoon omdat ik die brolmerken hier het meeste tegenkom op rommelmarkten / in okkaziewinkels, vaak zelfs gloednieuw uitziende, soms zelfs nog in de doos. Verklaring ligt voor de hand, en werd reeds gegeven. Mensen kopen direct X paar (oh ze kosten toch maar 1/X), dragen een paar, ontdekken het fantastische brol gehalte, en willen direct de X paar terug kwijtraken.
Rocket science, voor hamac.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 09:59   #97
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd "alle mensen".
Dat is maar uw zoveelste stroman.
Toch lijk je te spreken in naam van doorsnee mens, of wie moet ik verstaan onder 'de mensen' dan?

Citaat:
En, herhaling, uw gezochte scenario's, zoals hier opnieuw "eruitgroeien" zijn niet relevant. Het maakt niet uit of uw zonen en meisjes eruitgroeien, het maakt niet eens uit wie allemaal, in de km/levensduur van de schoenen, ze draagt. Het gaat niet over Jommeke Filiberke Rozemieke enz, maar over de degelijkheid van de schoenen tegenover hun prijs, weet u nog?
Waarom zou dat niet uitmaken?

Alsof de doorsnee mens bereid is om een premium te betalen op extra levensduur lang nadat ze de schoenen al aan spullenhulp hebben gegeven.

Voor sommige soorten schoenen gaat dat op, voor andere niet.
Er zijn meerdere factoren die iemand doen besluiten voor een bepaalde schoen te gaan.
Kwaliteit is er één van, maar niet het enige.
Hoeveel die factor doorweegt hangt van consument tot consument af.

Citaat:
Uw enige nieuwe blabla hier is uw beIk heb niet gezegdwering dat onverslijtbaar en design vaak niet samen zouden gaan.
1) onverslijtbaar is een randwaarde, net zoals uw stroman "alle mensen".
2) u bent vergeten uit te leggen waarom design en duurzaamheid (het woord dat ik gebruik ipv uw randwaarde "onverslijtbaar") "vaak" niet samen zouden gaan?
Ik kom ook design + duurzaam merken tegen, een typisch voorbeeld is Harlot. Heb enige okkazies (gewoon terug rommelmarkten) ervan (zo ken ik ze ook), alles leder, stevig gestikt, stevige slijtzolen, veel aandacht voor design.
Dus, waarom zouden met kwaliteitsmaterialen niet of zelfs maar moeilijker ontworpen kunnen worden? Waarom zou het zelfs niet omgekeerd zijn?
Sommige schoenen hebben een minimalistisch design. Dus geen leder van een halve centimeter dik en een zool van een bergschoen. Het lijkt me logisch dat die minder lang meegaan dan een schoen van Caterpillar, nee?

Stop gewoon met het generaliseren van 'de consument'.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 10:04   #98
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En ja juist, hoe het komt dat ik "gefixeerd" ben op Trend One en 2-bizzy?
Wel, dat is gewoon omdat ik die brolmerken hier het meeste tegenkom op rommelmarkten / in okkaziewinkels, vaak zelfs gloednieuw uitziende, soms zelfs nog in de doos. Verklaring ligt voor de hand, en werd reeds gegeven. Mensen kopen direct X paar (oh ze kosten toch maar 1/X), dragen een paar, ontdekken het fantastische brol gehalte, en willen direct de X paar terug kwijtraken.
Rocket science, voor hamac.
Heb je het hen gevraagd?

Hiermee bevestig je nogmaals dat je onrechtstreeks betrokken partij bent.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 10:13   #99
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je moet al wat hoeken kwijt zijn om perse te willen uitvlooien waar de brol die je 'per ongeluk' tegenkwam verkocht wordt.
Uitvlooien?
Nee.
"Googelen", heet het.
Ging veel rapper dan vlooien uitkammen, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Noemen die containerparkafschuimers tegenwoordig zo?
Containerparken?
De plakkaten nog niet gezien?
Streng verboden iets uit de containers te halen!
Nog niet gelezen?
Of de gazet?
Er staat soms in dat containerpark personeel een eigen handeltje opzetten met hetgeen mensen kwamen dumpen.
Nog geen kledingcontainer gezien langs straat?
Het staat nochtans vol hoor.
Ze vechten haast voor de kledij die mensen wegdoen.
De containers zien er zelfs uit als koepels van tanks, zo zwaar.
Waarom?
Om dieven (van "afval" dus haha) buiten te houden.
Zo gegeerd is dat "afval".

'onrechstreeks betrokken partij'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Draai het zoals je wil, aangezien jij uw schoeisel tweedehands koopt, ben je inderdaad slechts onrechtstreeks betrokken partij.
Stel dat ik partij was.
Stel dat ik betrokken partij was.
Stel dat ik onrechtstreeks betrokken partij was.
Stel dat ik rechtstreeks betrokken partij was.
Stel dat ik indirecte afstandelijke losse medewerker (wat gewoon een karikatuur was van uw etiketteringspogingen) was.
En dan?
Welk punt wil u ermee maken?
Welk gevolg wilt u eraan koppelen?
Wat zou dat gevolg veranderen aan / tegenspreken in, wat ik zei?
Mij lijkt het dat u zonder uw bestemming goed te weten een straat genaamd "Kritiekdreef" insloeg, om daar dan ergens halverwege in een heg te blijven steken en het noorden kwijt te zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 10:30   #100
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Uitvlooien?
Nee.
"Googelen", heet het.
Ging veel rapper dan vlooien uitkammen, hoor.
Nuja, iedereen zijn interesses zeker.

Citaat:
Containerparken?
De plakkaten nog niet gezien?
Streng verboden iets uit de containers te halen!
Nog niet gelezen?
Of de gazet?
Er staat soms in dat containerpark personeel een eigen handeltje opzetten met hetgeen mensen kwamen dumpen.
Ik heb al gehad dat ze rommel uit mijn aanhangwagen kwamen pakken.

Citaat:
Nog geen kledingcontainer gezien langs straat?
Het staat nochtans vol hoor.
Ze vechten haast voor de kledij die mensen wegdoen.
De containers zien er zelfs uit als koepels van tanks, zo zwaar.
Waarom?
Om dieven (van "afval" dus haha) buiten te houden.
Zo gegeerd is dat "afval".
Toch nog geen klappen gehad hoop ik.

Citaat:
'onrechstreeks betrokken partij'

Stel dat ik partij was.
Stel dat ik betrokken partij was.
Stel dat ik onrechtstreeks betrokken partij was.
Stel dat ik rechtstreeks betrokken partij was.
Stel dat ik indirecte afstandelijke losse medewerker (wat gewoon een karikatuur was van uw etiketteringspogingen) was.
En dan?
Welk punt wil u ermee maken?
Welk gevolg wilt u eraan koppelen?
Wat zou dat gevolg veranderen aan / tegenspreken in, wat ik zei?
Natuurlijk wordt er brol verkocht. En mensen zijn bereid die brol te kopen om diverse redenen.
Waarom zou jij je als inderdaad onbetrokken partij en amateur-kwaliteitsinspecteur daar druk om maken?

Citaat:
Mij lijkt het dat u zonder uw bestemming goed te weten een straat genaamd "Kritiekdreef" insloeg, om daar dan ergens halverwege in een heg te blijven steken en het noorden kwijt te zijn.
Verdienstelijke poging.

Het kan blijkbaar niet aan je verstand dat mensen zaken aankopen omwille van meerdere factoren buiten kwaliteit en prijs.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be