Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2012, 00:19   #61
MIP
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 november 2012
Locatie: asfaltereur
Berichten: 601
Standaard

MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 01:25   #62
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, ik zie mijzelf niet als iets of iemand die je enkel en alleen uit kan drukken in geld.

Het heeft geen fuck met het systeem te maken, maar over hoe jezelf in het leven staat.
Ik had het over kinderarbeid en bejaardenarbeid. Wat heeft dat NIET met het 'systeem' te maken, tenzij je ervan uit gaat dat die fenomenen te herleiden zijn tot een gevolg van 'vrije' 'individualistische' 'keuze'. Met zo'n redenering sta je betrekkelijk alleen denk ik.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 14:59   #63
MIP
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 november 2012
Locatie: asfaltereur
Berichten: 601
Standaard

in het ergste geval gaat een moeder haar dochter op het podium pushen
die bh voor een 4-jarige was wel typisch usa
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 15:51   #64
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Er zijn, niettegenstaande de gekende bezwaren, ook voordelen aan kinderarbeid.

Momenteel is er een verschil tussen wat er van de schoolbanken afkomt en wat er nodig is voor de bedrijven.
Er is hier een eenvoudige oplossing voor, namelijk kinderarbeid.

Schandalig zegt u? Waarom per definitie ? Er zijn een heel aantal voordelen:

1) Ze kunnen een deel van de financiële last van de ouders afnemen
2) Ze zijn goedkopere werkkrachten.
3) Hun opleiding, gedeeltelijk betaald door hun arbeid, maakt hen tot geschoolde, capabele werkkrachten
4) Hierdoor zijn onze bedrijven even competitief als die in de groeilanden
5) Door een contract dat hen aan de ondernemer bindt, zal ook een verbondenheid met de ondernemer en diens bedrijf ontstaan.
6) De kinderen zelf leren een vak en moeten zich niet meer bezighouden met nutteloze vakken als geschiedenis, godsdienst,...
7) Ze leren verantwoordelijkheid opnemen vanaf een lage leeftijd en dat zal ook hun persoonlijkheid ten goede komen.
8) Samen opgroeien in een bedrijf schept een zeer goede band. Ze leven en werken samen.
9) Inderdaad: de leefkost komt (gedeeltelijk) te liggen bij het bedrijf. Een kost die het kind natuurlijk moet vergoeden door zijn werk tijdens het opgroeien en tijdens zijn latere loopbaan.

Hierdoor worden de ouders wat ontlast van financiële verplichtingen en weten ze dat hun kinderen een jobzekere toekomst tegemoet gaan.

Ik weet dat hier veel negatieve reacties op gaan komen, voornamelijk uit links hoek, maar input is altijd welkom.
1° Kinderen studeren en werken terzelfdertijd. Van generatie op generatie. Van welke planeet kom je?

2° een economisch systeem kan altijd bijgestuurd en zelfs volledig veranderd worden. Geen enkel economisch systeem is heilig.
'Goedkope arbeidskrachten' ??? Goedkoop voor wie? Voor iemand die de reuk van zijn eigen zweet niet kent? Sorry, daar pas ik voor.

3° Geen kat kan garanderen dat er bij betaalde arbeid een vermeldingswaardige opleiding bij is.Toch niet de opleiding die bedrijven nodig hebben. Dat gaat namelijk een stukje verder dan efficiënt een WC te kunnen kuisen. Of om bandwerk te doen.

4° Ben je een verafgoder van globalisatie? Bij deze mijn welgemeend medeleven. Maar ik denk dat je dit alleen maar hebt geschreven om over dit onderwerp te brainstormen.

5° na een verblijf in een vluchtelingenkamp, na het overleven en ontvluchten van een burgeroorlog? Ja, dan kan er indd iets moois groeien tussen een kind en een oude, grommige werkgever. Je zou er voor minder een filmscenario van kunnen maken. In 'Cinema Paradiso' leerde dat ventje indd alles over film.

6° Er is voldoende vakantie tijdens een schooljaar om een vak te leren.
Het belangrikste vak is m.i. wel om inzicht te vergaren over de wereld waarin je leeft, en jezelf toetsen aan die wereld. Noem het een investering van het kind voor zichzelf met goedkeuring en ondersteuning van de ouders.
Je hebt er toch niets op tegen dat kinderen in zichzelf investeren?

7° Een onderdeel van bv een flatscreen in elkaar kunnen zetten uren aan een stuk heeft weinig te maken met verantwoordelijkheid opnemen. Eerder met nauwkeurigheid en dan nog aangaande een beperkt aantal handelingen.

8° Bedrijven komen en gaan. Het nomadisch element in de globalisatie. Als individu kan je er beter je leven en toekomst niet op afstemmen.

9° De kers op de taart. Weet je wat, als je kinderen ooit hebt, vertrouw ze dan maar toe aan de Chinezen, aan Carrefour, aan Unilever, aan Monsanto, etcetera. Stuur ze naar Mumbai om de straten te kuisen want een vak is een vak nietwaar? Dan leren ze er meteen ook hoe ze met koeien moeten omgaan. Gedichtjes over koeien zijn schaars. Een gedichtje over die koe die een verkeersagent psychisch ondersteunt... zo iets? Wie weet kan het kind op grijze leeftijd nog stadsdichter worden.

Ernstig nu:

In het secundair onderwijs zijn er altijd enkele lln die uit het buitenland komen en pas op zestienjarge leeftijd halfijds kunnen gaan en halftijds aan de slag. Ze zijn veertien jaar en hebben wel watertjes doorzwommen die zelfs een volwassene van hier niet zou hebben aangekund. Ze moeten als veertienjarige nog twee jaar wachten vooraleer ze deeltijdsberoeps kunnen gaan. En eigenlijk zouden die voltijds willen werken.Het is een grote minderheid maar die kerels (het zijn geen jonge pubers meer) zou dat volgens mij wel mogen kunnen. ALS UITZONDERINGSREGEL! En dan nog van geval tot geval bekeken. Sommige mensen zijn daar indd aan toe.

(mijn data baseren zich op 2000. Misschien is het ondertussen gewijzigd)

Laat kinderarbeid of opleiding maar in de handen van ouders tijdens vakanties en weekenden.
Er lopen namelijk daarbuiten voldoende rare mensen rond.

En wat je nog niet weet is dat kinderen al spelende heel veel vakken leren. Jonge mensen investeren in zichzelf. Daar heb je niks over gezegd.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 13 december 2012 om 15:57.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 17:59   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik had het over kinderarbeid en bejaardenarbeid. Wat heeft dat NIET met het 'systeem' te maken, tenzij je ervan uit gaat dat die fenomenen te herleiden zijn tot een gevolg van 'vrije' 'individualistische' 'keuze'. Met zo'n redenering sta je betrekkelijk alleen denk ik.
Kinderarbeid gebeurt in allerlei verschillende landen, met allerlei verschillende systemen.

Neem nu een derde wereld land, kinderen werken daar zodat ze hun familie + henzelf kunnen onderhouden, want het loon van hun ouders is niet genoeg. Of het kind heeft geen ouders meer, en dan moet hij of zij al helemaal werken, voor eten en drinken.

Wat dat met *het systeem* te maken heeft, is mij een raadsel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be