Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2020, 08:03   #41
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jammer dat niet alles naar de kloten geschoten is zoals in WO1 en WO2. Die vernietiging van kapitaal vereiste een massa werkvolk na de oorlog voor heropbouw en heeft gezorgd voor een gigantische welvaartstoename bij de werkende klasse. En een gigantische verlaging van de ongelijkheid.

Ik vrees dat die nu alleen maar spectaculair zal toenemen met alle gevolgen van dien....
WO1 en WO2 zijn er (mede) gekomen omdat men toen niet bepaald was bang voor de dood. Zo was men ook niet bang om de zaak weer op te bouwen. Deze crisis is ontstaan omdat men den vadsige 50tiger en ouder wil sparen en de dood van een tiener wereldkundig nieuws achten. Met zo'n slappe mentaliteit verdienen wij het collectief om van achteren geneukt te worden door een neger en van voren gevoederd te worden door een Chinees. In ieder geval niet het paradijs waar de stille generatie voor geknokt heeft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 april 2020 om 08:11.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 08:06   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard 1e Coronakwartaal

De verkoop van nieuwe wagens in Duitsland is met 20,3 % verminderd, YoY.

De verkoop van stekkerwagens kenden niettemin een relatief grote stijging (+62,0%) waarvan:
+ 207,9 % plug-in hybrides (PHEV)
+ 56,1 % BEV

andere:
+ 8,6% CNG-wagens
- 89,8% FCEV-wagens (naar maar 82 brandstofcelwagens, aandeel 0,000..%)
- 48,3% benzinewagens
- 39,3% dieselwagens


Citaat:


Flensburg, 3. April 2020.

215.119 Personenkraftwagen (Pkw) wurden im März 2020 neu zugelassen. Im Vergleich zum Vorjahresmonat zeigte sich in den Zeiten der Corona-Krise ein Rückgang von -37,7 Prozent. Die Anzahl der gewerblichen Neuzulassungen ging um -39,6 Prozent zurück, ihr Anteil betrug 61,9 Prozent, private Neuzulassungen büßten -34,4 Prozent ein. Nach Ende des ersten Quartals des laufenden Jahres zeigte sich insgesamt ein Rückgang der Pkw-Neuzulassungen von -20,3 Prozent.

Die Rückgänge der Neuzulassungszahlen zeigten im Vergleich zum März 2019 Auswirkungen bei allen deutschen Marken, wobei die Bandbreite zwischen -20,7 Prozent bei Mini und -84,4 Prozent bei Smart lag. VW war mit 18,9 Prozent anteilsstärkste Marke.

Bei den Importmarken konnte Subaru mit +1,6 Prozent (Anteil: 0,2 %) als einzige Marke einen Neuzulassungsanstieg verzeichnen. Die Rückgänge, die sich mit Ausnahme von Subaru auch bei den Importeuren durchgängig zeigten, reichten von -2,8 Prozent bei Lexus (0,1 %) bis -63,2 Prozent bei Alfa Romeo (0,1 %). Die anteilsstärksten Importmarken waren Skoda (5,6 %), Seat (4,2 %) und Fiat (3,2 %).

Mit Ausnahme der Wohnmobile verteilten sich die Rückgänge über alle Segmente. Lediglich die Wohnmobilzulassungen lagen im März um +2,3 Prozent höher als im Vorjahresmonat und erreichten einen Anteil von 3,2 Prozent. Die Kompaktklasse war mit 21,1 Prozent, trotz der um -37,2 Prozent verringerten Stückzahlen, das stärkste Segment, gefolgt von den SUVs, die einen Anteil von 20,3 Prozent bei einem Rückgang von -37,5 Prozent erreichten. Die Neuzulassungen von Geländewagen gingen um -26,2 Prozent zurück, ihr Anteil betrug 10,9 Prozent. Mit -67,3 Prozent fiel der Zulassungsrückgang bei den Mini-Vans am deutlichsten aus. Ihr Anteil betrug im März 1,2 Prozent.

Die alternativen Antriebsarten wiesen im Vergleich zum Vorjahresmonat teils dreistellige Zuwächse auf. Bei den Hybriden zeigte sich mit 28.735 Neuwagen ein Plus von 62,0 Prozent, darunter 9.426 Plug-in-Hybride (+207,9 %). Es kamen 10.329 Elektrofahrzeuge und damit +56,1 Prozent mehr zur Zulassung als im Vergleichsmonat. Erdgasbetriebene Pkw legten mit 507 Einheiten um +8,6 Prozent zu und erreichten einen Anteil von 0,2 Prozent. 82 flüssiggasbetriebene Pkw bescherten hingegen ein Minus von -89,8 Prozent (Anteil 0,0 %). Die Neuzulassung von Benzinern ging um -48,3 Prozent zurück, dennoch betrug ihr Anteil mit 107.507 Neuwagen 50,0 Prozent. 67.937 Pkw waren mit der Kraftstoffart Diesel ausgestattet. Nach einem Rückgang von -39,3 Prozent erreichten Sie einen Anteil von 31,6 Prozent.

https://www.kba.de/DE/Presse/Pressem...tml?nn=2562684
Text en tabel onder Diagramme
De constructeurs moeten meer stekkerwagens verkopen om de CO2 95g/km regel te halen van hun wagenpark. 2020 is het eerste jaar.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2020 om 08:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 08:45   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De verkoop van nieuwe wagens in Duitsland is met 20,3 % verminderd, YoY.

De verkoop van stekkerwagens kenden niettemin een relatief grote stijging (+62,0%) waarvan:
+ 207,9 % plug-in hybrides (PHEV)
+ 56,1 % BEV

andere:
+ 8,6% CNG-wagens
- 89,8% FCEV-wagens (naar maar 82 brandstofcelwagens, aandeel 0,000..%)
- 48,3% benzinewagens
- 39,3% dieselwagens



De constructeurs moeten meer stekkerwagens verkopen om de CO2 95g/km regel te halen van hun wagenpark. 2020 is het eerste jaar.
Dat is allemaal opgeschort in naam van Sint-Corona.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 09:25   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is allemaal opgeschort in naam van Sint-Corona.
-37,7 % in coronamaand maart tov vorig jaar maart.. De volgende maanden kunnen erger worden.

Citaat:
Flensburg, 3. April 2020.

215.119 Personenkraftwagen (Pkw) wurden im März 2020 neu zugelassen. Im Vergleich zum Vorjahresmonat zeigte sich in den Zeiten der Corona-Krise ein Rückgang von -37,7 Prozent. Die Anzahl der gewerblichen Neuzulassungen ging um -39,6 Prozent zurück, ihr Anteil betrug 61,9 Prozent, private Neuzulassungen büßten -34,4 Prozent ein. Nach Ende des ersten Quartals des laufenden Jahres zeigte sich insgesamt ein Rückgang der Pkw-Neuzulassungen von -20,3 Prozent.
Opmerkelijke uitzondering: er werden wel 2,3 % meer kampeerwagens verkocht in maart.. wie weet "als ze hun huis verliezen of de huur niet meer kunnen opbrengen?"
Citaat:
Mit Ausnahme der Wohnmobile verteilten sich die Rückgänge über alle Segmente. Lediglich die Wohnmobilzulassungen lagen im März um +2,3 Prozent höher als im Vorjahresmonat und erreichten einen Anteil von 3,2 Prozent. Die Kompaktklasse war mit 21,1 Prozent, trotz der um -37,2 Prozent verringerten Stückzahlen, das stärkste Segment, gefolgt von den SUVs, die einen Anteil von 20,3 Prozent bei einem Rückgang von -37,5 Prozent erreichten. Die Neuzulassungen von Geländewagen gingen um -26,2 Prozent zurück, ihr Anteil betrug 10,9 Prozent. Mit -67,3 Prozent fiel der Zulassungsrückgang bei den Mini-Vans am deutlichsten aus. Ihr Anteil betrug im März 1,2 Prozent.
Al de rest van de wagentypes daalde, de zuipers (suvs, vans, terreinwagens) nog iets meer.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2020 om 09:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 10:19   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Toen de wereld gewaar was dat er "een probleem" was in China,en iedereen hoopte dat het een "lokaal" fenomeen was.....bleek WEL al heel snel hoe AFHANKELIJK de wereld eigenlijk is geworden van Chinese spullen.We zagen hoe "machtige multionationals"(bvb de autosector) die ons altijd wijsgemaakt hadden hoe geavanceerd ze wel waren en "internationaal kochten" ...Dat helemaal niet waren,ze waren,ze ZIJN afhankelijk van Chinese fabrikanten voor zowel elementaire als gesofistikeerde onderdelen en ze werden/worden helemaal niet "Internationaal" bevoorraad.Ze worden CHINEES bevoorraad.


We hebben ook ondervonden voor welke andere (onaangenaam-)verrassende zaken ,nota bene uit de medische sector (PMD's,bepaalde chemicalien) de afhankelijkheid van de Volksrepubliek zo groot is dat (enfin bij mij toch) de neiging groot is om iedere inkoper en "bean-counter" persoonlijk te gaan wurgen...



Ik hoop (maar ik vrees ervoor) dat de les nu geleerd is....Als de wereld een plaats van "Internationale handel" moet worden,dan mag dit niet langer meer verward worden met "Chinese handel"...

Nog eens,ik durf beweren dat de handel in de jaren negentig vorige eeuw "internationaler" was dan nu!

Laatst gewijzigd door kelt : 4 april 2020 om 10:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 11:02   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Toen de wereld gewaar was dat er "een probleem" was in China,en iedereen hoopte dat het een "lokaal" fenomeen was.....bleek WEL al heel snel hoe AFHANKELIJK de wereld eigenlijk is geworden van Chinese spullen.We zagen hoe "machtige multionationals"(bvb de autosector) die ons altijd wijsgemaakt hadden hoe geavanceerd ze wel waren en "internationaal kochten" ...Dat helemaal niet waren,ze waren,ze ZIJN afhankelijk van Chinese fabrikanten voor zowel elementaire als gesofistikeerde onderdelen en ze werden/worden helemaal niet "Internationaal" bevoorraad.Ze worden CHINEES bevoorraad.


We hebben ook ondervonden voor welke andere (onaangenaam-)verrassende zaken ,nota bene uit de medische sector (PMD's,bepaalde chemicalien) de afhankelijkheid van de Volksrepubliek zo groot is dat (enfin bij mij toch) de neiging groot is om iedere inkoper en "bean-counter" persoonlijk te gaan wurgen...



Ik hoop (maar ik vrees ervoor) dat de les nu geleerd is....Als de wereld een plaats van "Internationale handel" moet worden,dan mag dit niet langer meer verward worden met "Chinese handel"...

Nog eens,ik durf beweren dat de handel in de jaren negentig vorige eeuw "internationaler" was dan nu!
Inderdaad.
Het is NIET NY dat de "hoofdstad" v.d. wereld is maar peking.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 12:44   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Toen de wereld gewaar was dat er "een probleem" was in China,en iedereen hoopte dat het een "lokaal" fenomeen was.....bleek WEL al heel snel hoe AFHANKELIJK de wereld eigenlijk is geworden van Chinese spullen.We zagen hoe "machtige multionationals"(bvb de autosector) die ons altijd wijsgemaakt hadden hoe geavanceerd ze wel waren en "internationaal kochten" ...Dat helemaal niet waren,ze waren,ze ZIJN afhankelijk van Chinese fabrikanten voor zowel elementaire als gesofistikeerde onderdelen en ze werden/worden helemaal niet "Internationaal" bevoorraad.Ze worden CHINEES bevoorraad.


We hebben ook ondervonden voor welke andere (onaangenaam-)verrassende zaken ,nota bene uit de medische sector (PMD's,bepaalde chemicalien) de afhankelijkheid van de Volksrepubliek zo groot is dat (enfin bij mij toch) de neiging groot is om iedere inkoper en "bean-counter" persoonlijk te gaan wurgen...



Ik hoop (maar ik vrees ervoor) dat de les nu geleerd is....Als de wereld een plaats van "Internationale handel" moet worden,dan mag dit niet langer meer verward worden met "Chinese handel"...

Nog eens,ik durf beweren dat de handel in de jaren negentig vorige eeuw "internationaler" was dan nu!
Extra ademhalingsapparatuur wordt nu gemaakt met behulp van de stock ruitewissermoteurkes, liefst die van zware voertuigen omdat die krachtiger en duurzamer zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2020 om 12:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 13:07   #48
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij krijgen vooral uitgestelde of geschrapte orders binnen.
Mijn producties zijn 6 maand op voorhand gepland. Wat nu binnenkomt werd in gang gestoken in OKT 2019. Gelukkig genoeg is er een vertraging met CNY en Corona en had ik in 2019 een zware herstructurering doorgevoerd met tal van ontslagen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 14:54   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn producties zijn 6 maand op voorhand gepland. Wat nu binnenkomt werd in gang gestoken in OKT 2019. Gelukkig genoeg is er een vertraging met CNY en Corona en had ik in 2019 een zware herstructurering doorgevoerd met tal van ontslagen.
Wij hebben rekken vol plannen, zelfs met getekende orders.
Maar als de klant het project wilt uitstellen, wegens geldgebrek, dan kan je er weinig aan doen.

Eén groot project zal 6 maanden naar achter geschoven worden.
Dit wil zeggen dat het voor mijne opvolger zal zijn, ik zal het misschien nog helpen opstarten. Op 1 november is het voor mij gedaan (31 oktober de laatste dag).
Ik keek er naar uit, maar het is wat het is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 15:45   #50
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hebben rekken vol plannen, zelfs met getekende orders.
Maar als de klant het project wilt uitstellen, wegens geldgebrek, dan kan je er weinig aan doen.

Eén groot project zal 6 maanden naar achter geschoven worden.
Dit wil zeggen dat het voor mijne opvolger zal zijn, ik zal het misschien nog helpen opstarten. Op 1 november is het voor mij gedaan (31 oktober de laatste dag).
Ik keek er naar uit, maar het is wat het is.
Als men nog een opvolger voor u aanwerft in de post-corona periode.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 15:57   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

In de Griekse vluchtelingenkampen Moria (Lesbos) en Ritsina (Athene) is corona uitgebroken.
Sedert dinsdagavond +/- in totaal 27 gevallen "bekend".
Op onze rode tv & radio sedert woensdag geen beeld en geen klank hierover.
We zijn nu zaterdag...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:39   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de Griekse vluchtelingenkampen Moria (Lesbos) en Ritsina (Athene) is corona uitgebroken.
Sedert dinsdagavond +/- in totaal 27 gevallen "bekend".
Op onze rode tv & radio sedert woensdag geen beeld en geen klank hierover.
We zijn nu zaterdag...
Ik heb het toevallig wel op TV gezien, Vrt.

Ik geef gw na simpel ggln de directe link van de uitzending van 31 maart:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...de-tijdbommen/

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2020 om 16:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 18:36   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.509
Standaard

Staalbedrijven over heel de wereld zijn hun hoogovens aan het stilleggen. Dat is geen simpele operatie. Terug opstarten van zo'n oven (indien niet sruk door het stilleggen) kan weken tot maanden duren.

Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 00:27   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Staalbedrijven over heel de wereld zijn hun hoogovens aan het stilleggen. Dat is geen simpele operatie. Terug opstarten van zo'n oven (indien niet sruk door het stilleggen) kan weken tot maanden duren.

Inderdaad.

Dit wordt een depressie van jewelste. Heel veel ketens zullen onderbroken worden, waardoor zelfs al wordt alles terug opengesteld over een maand, het nog tot dik in het najaar zal duren dat bedrijven terug bijna normale operaties zullen kennen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 10:45   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

https://businessam.be/reizen-per-vli...r-als-vroeger/

Het was al even aangeraakt maar het vliegerdevlieg zoals dat zich ontwikkelde de laatste decennia zal best stoppen.
In het artikel in de link spreekt men over maatregelen die ons,"sociaal gedistanceerden" ondertussen logisch toeschijnen,en die REGELRECHT ingaan tegen de "pak-ze-in-die-buis" mentaliteit die we blijkbaar maar leerden aanvaarden zolang het niet veel kost ....


De meest fundamentele maatregel,die eigenlijk ook de vliegtuigmaatschappijen zelf zou kunnen helpen,staat er niet met zoveel woorden in,namelijk samen met de verhoging van de kosten tevens een SUBSTANTIELE verhoging van de prijzen waardoor "vliegen" opnieuw een NUTTIGE verplaatsing,dan wel een "once -a-lifetime" ervaring zou moeten worden....


Want zoals het tot recent er aan toe ging was het een verspreider van de dood.......maar met goedkope tickets.....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2020 om 10:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 09:44   #56
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Tot enkele weken terug was er geen vuiltje aan de lucht. Ondernemingen bleven maar betere groei voorleggen Voor de beurs was the sky the limit. Plots was de corona daar en op de slag kwamen talloze zwaktes bloot.

Het economisch afhangen van China, de zwakheden in de logistieke bevoorrading. De zwakke financiële structuren van veel bedrijven met een grote schuldenberg. Opeens was het de vlucht weg van de beurzen.

Nu is de corona virus de gedroomde schuldige maar dat is niet zo. Veel bedrijven waren op financieel gebied reeds wankel maar het goedkoop geld bleef toestromen vooral bij beursgenoteerde bedrijven. En nu als er opnieuw met moeite gaat opgestart worden zal men artificieel die geldstroom moeten aanhouden of we krijgen een historische crisis, de zwaarste sinds WO 2.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 17:32   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Ik woon redelijk kort bij een belangrijke aanvliegroute voor Zaventem. Vandaag tijdens het wandelen eens opgelet. Gedurende een half uur gewoon geen enkel vliegtuig. Normaal is het de ene na de andere.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 18:39   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

We gaan eens zien of de Moffen voor de verandering weer eens positief toonaangevend zullen worden.

Lufthansa gaat blijkbaar zijn "batjes-afdeling" germanwings stoppen .Gedaan met de illusie dat een serieuze luchtvaartmaatschappij een lagekostenafdeling MOET hebben....Daar was overigens de coronacrisis niet voor nodig....met de regelmaat van een klok vernamen we van lagekostenmaatschappijen die ge-executeerd werden.

SN-Brussels Airlines zal verder "gestructureerd" worden...Iedere illusie of droom van "groei" is nu wel de kop in geslagen....


De illusie dat je steeds groter (in omzet) moet worden om te overleven in de Luchtvaart is door dit virusje wel doorgeprikt.Het blijkt dat in de ganse luchtvaart die "reuzen" eigenlijk maar miserabele str*ntbedrijfjes zijn.De bakker op de hoek heeft een betere bankrekening (want positief!) dan gans de sector samen .Het is in de sector precies een bazar van rode rekeningen en monsterachtige kredietlijnen en leningen......Het lijkt allemaal wel op een Europees pensioensstelsel... ..

Een onvoorstelbare transportcapaciteit is opgebouwd die ,dat is bewezen,PLOTSKLAPS,"out of the blue",nutteloos kan blijken te zijn.Ik vraag me af welke zakenbank ooit nog kredietlijnen in dit soort sectoren WIL openen...

Misschien is de toekomst weer aan kleine-,maar inderdaad dure,maatschappijen die een ECHTE behoefte (geen toeristische-) vervullen....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2020 om 18:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 18:41   #59
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Met zo'n slappe mentaliteit verdienen wij het collectief om van achteren geneukt te worden door een neger en van voren gevoederd te worden door een Chinees.
Beide klinken toch marginaal beter dan gecastreerd worden door een islamiet.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 19:25   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik woon redelijk kort bij een belangrijke aanvliegroute voor Zaventem. Vandaag tijdens het wandelen eens opgelet. Gedurende een half uur gewoon geen enkel vliegtuig. Normaal is het de ene na de andere.
https://www.flightradar24.com/49.5,-1.12/5

Nog nooit zo leeg gezien...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be