Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2020, 19:54   #21
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
idd.

En vooral, met vastgoed is er een zeer stugge markt. Loopt het verkeerd, sta je daar met je pis in de wind
Vastgoed is geen take the money and run business. Moet je zeker over een termijn van 20 jaar bekijken. Tenzij een project ontwikkelen waar je de winst na 2-3 jaar realiseert.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:04   #22
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vastgoed is geen take the money and run business. Moet je zeker over een termijn van 20 jaar bekijken. Tenzij een project ontwikkelen waar je de winst na 2-3 jaar realiseert.
beleggen in aandelen ook. Tenzij je trade om den brode, en dan nog.

Voordeel van beleggen in aandelen is dat je tussentijds winst kan pakken en dan terug lager kan instappen. Zoals ik nu ga doen met mijn galapagossen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:09   #23
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
beleggen in aandelen ook. Tenzij je trade om den brode, en dan nog.

Voordeel van beleggen in aandelen is dat je tussentijds winst kan pakken en dan terug lager kan instappen. Zoals ik nu ga doen met mijn galapagossen.
Als je vastgoed verhuurt kan je na 20 jaar je investering terug hebben en nog steeds eigenaar zijn van het ondertussen sterk in waarde gestegen pand.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 maart 2020 om 20:10.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:20   #24
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als je vastgoed verhuurt kan je na 20 jaar je investering terug hebben en nog steeds eigenaar zijn van het ondertussen sterk in waarde gestegen pand.
als er geen correctie komt in de vastgoedmarkt. Zoals al in verschillende Europese landen en de usa gebeurd is.

Ik loop dergelijke risico's niet voor een klein jaarlijks rendement
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:39   #25
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als er geen correctie komt in de vastgoedmarkt. Zoals al in verschillende Europese landen en de usa gebeurd is.

Ik loop dergelijke risico's niet voor een klein jaarlijks rendement
Beursspeculanten en vastgoed investeerders zijn 2 verschillende werelden. Veel mensen die in vastgoed stappen met de mentaliteit van een speculant hebben doorgaans slechte ervaringen. Als je passeert langs een verkoper, van een agentschap om een appartement of huis te kopen van een projectontwikkelaar ergens in een afgelegen terrein op de Costa Blanca die honderden dezelfde huisjes bouwt of een appartement in Florida één van de duizenden van een project ergens midden in niemandsland in Florida. Dan heb je natuurlijk prijs.
Een goedgelegen pand in een goede buurt zal nooit een slechte investering zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 21:13   #26
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een goedgelegen pand in een goede buurt zal nooit een slechte investering zijn.
Er waren in Dublin, Madrid, ... zeer veel goedgelegen panden in goede buurten die nu nog altijd een stuk minder waard zijn dan voor de crisis.

Als men morgen de wetgeving rond bouwen, renoveren, eisen aan een woning, ... sterk gaat veranderen, dan kan jij van vandaag op morgen met een slecht ipv goed pand zitten.

Je kan niet zeggen: belegging X is altijd goed, belegging Y is altijd slechter. Nooit. Er zijn goeie en slechte X'en en goeie en slechte Y"en


Ik ben geen beursspeculant. Veel van de aandelen die ik in portefeuille had, had ik al jaren zitten. Ik investeer sowieso voor the long run. Maar het grote voordeel van aandelenmarkten is liquiditeit en snelheid: als de wind draait, zijn mijn aandelen via de telefoon vijf of tien minuten later buiten. Zoals ik nu gedaan heb bij het begin van deze crisis.

Probeer jij maar uw vastgoed te verkopen in vijf minuten moest de vastgoedmarkt bij ons een gelijkaardige klap krijgen zoals men in veel andere landen al meegemaakt heeft
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 21:33   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Er waren in Dublin, Madrid, ... zeer veel goedgelegen panden in goede buurten die nu nog altijd een stuk minder waard zijn dan voor de crisis.

Als men morgen de wetgeving rond bouwen, renoveren, eisen aan een woning, ... sterk gaat veranderen, dan kan jij van vandaag op morgen met een slecht ipv goed pand zitten.

Je kan niet zeggen: belegging X is altijd goed, belegging Y is altijd slechter. Nooit. Er zijn goeie en slechte X'en en goeie en slechte Y"en


Ik ben geen beursspeculant. Veel van de aandelen die ik in portefeuille had, had ik al jaren zitten. Ik investeer sowieso voor the long run. Maar het grote voordeel van aandelenmarkten is liquiditeit en snelheid: als de wind draait, zijn mijn aandelen via de telefoon vijf of tien minuten later buiten. Zoals ik nu gedaan heb bij het begin van deze crisis.

Probeer jij maar uw vastgoed te verkopen in vijf minuten moest de vastgoedmarkt bij ons een gelijkaardige klap krijgen zoals men in veel andere landen al meegemaakt heeft
We beleven nu een uitzonderlijke situatie evengoed voor de beurzen als het vastgoed. Alhoewel als het op de beurzen slecht of onrustig is schakelen mensen over op vastgoed. Maar nu is het een situatie waar iedereen pluimen verliest. Maar het is nog te recent om nu al een reactie te zien op de vastgoedmarkt. Alles hangt af hoe deze sanitaire crisis gaat evolueren en hoeveel geld de overheden er gaan tegengooien. In een situatie zoals deze zijn tegen deze zomer een derde van de bedrijven failliet.
Hopelijk verbeterd het in de komende dagen. Vandaag werd het systeem van tijdelijke werkloosheid door overmacht verlengd tot einde juni ipv 5 April. Wat enerzijds verontrustend is, men schat de corona erger in, maar anderzijds de bedrijven steunt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 09:41   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Wat moet een bank doen als iemand zijn woonlening niet betaalt? Dan gaan ze dat huis in beslag nemen en proberen te verkopen. Als dat bij veel mensen tegelijk gebeurt weet je dat de huizenprijzen zakken en krijgt de bank in veel gevallen niet terug wat ze ooit heeft uitgeleend.
https://www.hln.be/geld/economie/onz...ogen~a56f0c30/
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 12:37   #29
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

De Vlaamse regering verbiedt tijdens de coronacrisis uithuiszettingen. Het gaat zowel om sociale woningen als om woningen op de private huurmarkt, meldt minister van Wonen Matthias Diependaele.

“Deze coronapandemie is geen moment om aan uithuiszettingen te doen”, verklaart Diependaele. “Daarom laten we ze tijdelijk niet toe, en dat zowel op de sociale als op de private huurmarkt.”
Als een burgemeester beslist dat een uithuiszetting in het kader van een onbewoonbaarverklaring noodzakelijk is, moet hij onmiddellijk een alternatief voorzien. “Om de plaatselijke besturen hierin bij te staan, kan eenmalig een beroep worden gedaan op de middelen van het Fonds voor de Huisvesting”, aldus nog Diependaele.

https://www.caw.be/wat-beweegt-er/ni...n-dan-genezen/

Ik zie een woning vooral als investering op lange termijn: 40 jaar
Volgens Neutr-On zou iedereen als hij zelfstandig gaat wonen, bv 25 jaar, een lening moeten kunnen aflossen tot hij op pensioen gaat.
Wanneer hij dan 65 is heeft hij een eigendom = geen huur meer te betalen = 4de pensioenpijler en waarschijnlijk is de woning ook nog eens fors gestegen.
een mooi spaarpotje dus.

En minder profiteurs die hun geld opgedaan hebben en daarna op de kosten van gemeenschap gaan leven.

Mensen met meerdere woningen = meer dan 1 miljoen = 1% vermogensbelasting
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 12:50   #30
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
De Vlaamse regering verbiedt tijdens de coronacrisis uithuiszettingen. Het gaat zowel om sociale woningen als om woningen op de private huurmarkt, meldt minister van Wonen Matthias Diependaele.

“Deze coronapandemie is geen moment om aan uithuiszettingen te doen”, verklaart Diependaele. “Daarom laten we ze tijdelijk niet toe, en dat zowel op de sociale als op de private huurmarkt.”
Als een burgemeester beslist dat een uithuiszetting in het kader van een onbewoonbaarverklaring noodzakelijk is, moet hij onmiddellijk een alternatief voorzien. “Om de plaatselijke besturen hierin bij te staan, kan eenmalig een beroep worden gedaan op de middelen van het Fonds voor de Huisvesting”, aldus nog Diependaele.

https://www.caw.be/wat-beweegt-er/ni...n-dan-genezen/

Ik zie een woning vooral als investering op lange termijn: 40 jaar
Volgens Neutr-On zou iedereen als hij zelfstandig gaat wonen, bv 25 jaar, een lening moeten kunnen aflossen tot hij op pensioen gaat.
Wanneer hij dan 65 is heeft hij een eigendom = geen huur meer te betalen = 4de pensioenpijler en waarschijnlijk is de woning ook nog eens fors gestegen.
een mooi spaarpotje dus.

En minder profiteurs die hun geld opgedaan hebben en daarna op de kosten van gemeenschap gaan leven.

Mensen met meerdere woningen = meer dan 1 miljoen = 1% vermogensbelasting
Dat wordt doorgaans ondergebracht in een patrimoniumvennootschap of een andere vastgoedvennootschap waar je bv projectontwikkelaar van bent.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 12:54   #31
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat wordt doorgaans ondergebracht in een patrimoniumvennootschap of een andere vastgoedvennootschap waar je bv projectontwikkelaar van bent.
zeer goed, als ze maar belastingen betalen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 13:04   #32
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
zeer goed, als ze maar belastingen betalen
Kan je vermijden door nieuwe investeringen (kosten) te doen en zodanig geen winst te maken maar ondertussen groeit je patrimonium.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 13:41   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kan je vermijden door nieuwe investeringen (kosten) te doen en zodanig geen winst te maken maar ondertussen groeit je patrimonium.
doe vooral geen moeite om dat proberen uit te leggen aan n-vb. Die begrijpt toch geen hol van dat soort dingen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 12:50   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Ik weet een bouwbedrijf in de buurt waarvan de 150 personeelsleden niet meer werken, niet geveld door SARS-CoV2 maar afgedreigd door SARS-overheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 12:53   #35
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat uitstel van betaling die verkregen werd bij de banken wil in ieder geval niet zeggen dat er niet betaald moet worden. Als deze crisis lang aanhoudt dan zal de woningmarkt door deze maatregel gewoon wat later in elkaar zakken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 20:46   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat uitstel van betaling die verkregen werd bij de banken wil in ieder geval niet zeggen dat er niet betaald moet worden. Als deze crisis lang aanhoudt dan zal de woningmarkt door deze maatregel gewoon wat later in elkaar zakken.
Dat wordt dan het moment om vastgoed te kopen. De vastgoed markt in België gaat geen jojo worden. De prijzen gaan eventueel enkele procenten zakken maar geen 20-30 procent zoals de beurs.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 21:56   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Men kan open bebouwing met rondom eigen tuin (en bosje achteraan) niet hoog genoeg inschatten in coronatijden. We houden ons bezig en kunnen nog in de natuur gaan fietsen of wandelen in de directe buurt.

Ik beklaag de bewoners in hun "chique (te duur) appartement" in de stad.
Al een geluk voor U dat niet iedereen in een open bebouwing wil wonen met een lap grond er rond.
Al een geluk dat er mensen zijn die wat minder kwistig omspringen met natuur en open ruimte.
Al een geluk dat er nog mensen zijn die nog in de stad willen wonen en wat minder de lucht willen bezoedelen met hun kilometers verre verplaatsingen voor een pakske boter.
Wat intelligenter wonen zou een pak minder belastend zijn voor onze luchtkwaliteit .
In plaats van alle heil te zoeken in de Elektrische auto ware het beter mensen nog te verbieden van zich een paar are toe te eigenen per persoon

https://www.gemeentevoordetoekomst.b...at-25-recepten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 maart 2020 om 21:57.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 22:01   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al een geluk voor U dat niet iedereen in een open bebouwing wil wonen met een lap grond er rond.
Al een geluk dat er mensen zijn die wat minder kwistig omspringen met natuur en open ruimte.
Al een geluk dat er nog mensen zijn die nog in de stad willen wonen en wat minder de lucht willen bezoedelen met hun kilometers verre verplaatsingen voor een pakske boter.
Wat intelligenter wonen zou een pak minder belastend zijn voor onze luchtkwaliteit .
In plaats van alle heil te zoeken in de Elektrische auto ware het beter mensen nog te verbieden van zich een paar are toe te eigenen per persoon

https://www.gemeentevoordetoekomst.b...at-25-recepten
We zijn inderdaad gelukkig.

En OB is zelfs in de meerderheid.

Citaat:
https://nl.metrotime.be/2019/11/14/n...in-vlaanderen/

Huizen in open bebouwing zijn meest voorkomende woningtype in Vlaanderen

14/11/2019

Het meest voorkomende woningtype in het Vlaamse Gewest zijn huizen in open bebouwing. Dat blijkt vandaag uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. Het Vlaamse Gewest telde begin dit jaar 3,2 miljoen woningen. Tussen 2001 en 2019 is de woningvoorraad met 18 procent gestegen, of met gemiddeld 1 procent per jaar. De meeste woningen in het Vlaamse Gewest zijn huizen in open bebouwing (28,1 procent), gevolgd door appartementen (26,4 procent). De huizen in gesloten bebouwing (de zogenaamde rijhuizen) zijn goed voor 21,7 procent van de woningen, de huizen in halfopen bebouwing voor 18,4 procent.
Probeer maar eens om OB te wonen.

En we hebben officieel maar een paar are per persoon, 2,4 are namelijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2020 om 22:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 22:42   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb 9a, das ideaal nu. Voldoende groot voor een tuin en wat spelende kinderen.

Maar mocht ik pensionado zijn wil ik toch meer hebben. Verhuizen naar regios waar dat wel nog te kopen is hé
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 22:45   #40
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb 9a, das ideaal nu. Voldoende groot voor een tuin en wat spelende kinderen.

Maar mocht ik pensionado zijn wil ik toch meer hebben. Verhuizen naar regios waar dat wel nog te kopen is hé
Ja maar, van de groenen moeten we allemaal in de stad gaan wonen !

Dat gaat een jaar of 20 niet pakken denk ik
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be